Forum Klubu ROVERki.pl :: [FSO 1.4 16V] Brak iskry.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:32
[FSO 1.4 16V] Brak iskry.
Autor Wiadomość
Stingerek 



Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Pon Sie 09, 2010 18:38   [FSO 1.4 16V] Brak iskry.

Witam serdecznie drogich forumowiczy.
mam problem z moim oczkiem w głowie.
Polonez 1.4 16V z silnikiem Rovera z 1996 roku Benzyna z gazem. 122tyś przebiegu.

2 dni temu, podczas normalnej jazdy, przy wchodzeniu w zakręt samochód zgasł i nie dał się odpalić. Podczas próby BARDZO DŁUGIEGO KRĘCENIA samochód raz po raz załapywał na 1 góra dwa cylindry.

Po wstępnej diagnozie odkryłem że na świecach nie pojawia się iskra.

Oto co zrobiłem:
- Podmieniłem ze sprawnego auta kable, świece, kopułkę i cewkę.
Moje części działają w drugim aucie i vice versa więc uznaje je za sprawne.
- Rezystancja palca rozdzielacza zapłonu jest prawie książkowa 1025Ohm (książka podaje 1000 +/- 200Ohm).
- Rezystancja czujnika położenia wału wynosi 1360Ohm (w nagrzanym sprawnym aucie ok 1750Ohm)
- Co dziwne (nie wiem czy tak powinno być nie znam sie) cewka zapłonowa ma dwa zaciski (-) i (+) po przekręceniu zapłonu pomiędzy każdym z zacisków a masą pojawia się +12V. Co mnie trochę dziwi bo chyba (prosze mnie poprawić jeśli się mylę)
Na jednym zacisków (oznaczonym +) powinno się pojawić 12V po zapłonie, natomiast na drugim powinny pojawiać się impulsy masy z komputera. Skąd idą także do obrotomierza.

Wymiana czujnika położenia wału jest bardzo kłopotliwa ze względu na tragiczny dostęp oraz fakt że łatwo go podczas wyciągania uszkodzić.

Silnik dostaje paliwo, wtryskiwacze pracują, w aucie nie ma żadnego odcięcia zapłonu alarmu czy innego immobilisera.

Bedę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 09, 2010 18:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Sie 09, 2010 20:38   

Cewka jest kluczowana (czyli włączana) masą. Jeśli drut podłączysz do + akumulatora to gdzie byś go nie mierzył będzie miał 12V. Cewka to zwoje drutu, czyli na jej + masz 12V z akumulatora a na - też 12V tylko nieco mniejsze przez rezystancję drutu którego trochę tam jest. Komputer "włącza iskrę" przed podanie masy na - cewki, wtedy przez nią przepływa prąd, zachodzą zjawiska jak to w transformatorze i powstaje iskra.

Co do reszty, skąd wiesz że podaje paliwo? Może też przerywa? Jak to sprawdziłeś?
 
 
 
Stingerek 



Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Nie Sie 15, 2010 12:47   

Cytat:

Co do reszty, skąd wiesz że podaje paliwo?

Wtryski sikają na około 40 cm.

Cytat:

Może też przerywa? Jak to sprawdziłeś?

Wyjąłem listwę wtryskową.


Żarówka podłączona do zacisków cewki podczas kręcenia miga - co oznacza że cewka otrzymuje impulsy z kompa. Obrotomierz podczas holowania na biegu reaguje (pokazuje normalne obroty)
Iskra ginie gdzieś pomiędzy kopułką a świecą. Uszkodzony pewnie jest palec rozdzielacza.

[ Dodano: Nie Sie 15, 2010 12:47 ]
Profesjonalizm tego forum mnie powalił.


Przyczyną braku iskry był uszkodzony palec. rezystancję pokazywał prawidłową, ale nie dawał iskry.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Polonez] Brak Cut-off'a
fsomr88 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 10 Pon Kwi 13, 2015 10:47
szczur50a
Brak nowych postów [Polonez 1.4] dławienie, brak mocy
Biala_Strzala Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 7 Sro Gru 10, 2014 18:15
Biala_Strzala
Brak nowych postów [ClioII 1,5 dCi 2001]-Brak mocy, nie przyspiesza
tronsek Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 2 Pon Wrz 13, 2010 07:00
tronsek
Brak nowych postów [Passat '97 TDi] - brak mocy, czarny dym, cieply a zimny ..
FSEbola Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Nie Sie 30, 2009 12:18
FSEbola
Brak nowych postów [fiat 125p] Brak mocy na wysokich obrotach odcinka
saperx Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 6 Sob Mar 14, 2015 21:52
polofix



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink