Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220 2.0SDi'99] nie działa turbo?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 09:57
[R220 2.0SDi'99] nie działa turbo?
Autor Wiadomość
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Sie 09, 2010 17:40   

Na luzie powinno wskazywać 0, albo dosłownie ciut nad.
W SDi chyba 0,9 bara przy gazowaniu... iDT ma większe fabrycznie doładowanie - ok 1 bar.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 09, 2010 17:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sie 09, 2010 21:11   

na luzie na postoju 0, na postoju przy gazie w podlodze ok 0,8 podczas jazdy przy max. obciążeniu (przyspieszanie z gazem w podłodze) ok 1,2 - 1,3 :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Sie 09, 2010 22:47   

U mnie pokazywało 1,5 bara przy pełnym bucie to skręciłem trochę na minus MBC... nie powinienem?
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Pon Sie 09, 2010 23:11   

ale podczas jazdy na czy na luzie?
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
pablom1978 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 46
Skąd: Białystok



  Wysłany: Wto Sie 10, 2010 15:03   

Witam wszystkich. Ostatnio przeglądając to forum natknąłem się na temat braku mocy w R75. Wszedłem też na forum BMW- opisywane tematy dotyczyły braku mocy w 520d i 530d. Rozwiązaniem było przeczyszczenie elektrozaworu sterującego zaworem EGR. Z uwagi na trochę wolnego czasu postanowiłem sprawdzić jak to jest w moim R600SDi. Odkręciłem elektrozawór znajdujący się na grodzi silnika, zdjąłem wieczko, wyjąłem filterek znajdujący się pod nim i wymyłem go w acetonie, do wnętrza elektrozaworu wlałem trochę acetonu wypłukując trochę brudu, poskładałem, zamontowałem- efekt? Rover jest żwawszy, lepiej przyspiesza, szczególnie w wyższej partii obrotów silnika, widać znaczną poprawę. Teraz jestem w trakcie "główkowania" jak się ma ten elektrozawór do "żwawości" silnika skoro steruje on jedynie otwarciem i zamknięciem zaworu EGR?
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Sie 10, 2010 15:12   

damiansz, podczas jazdy oczywiście. Na postoju nie pokaże aż tyle, nie ma prawa ;)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Sro Sie 11, 2010 22:14   

damiansz napisał/a:
jest naprawdę nieźle, samochód śmiga, ale w dwie osoby, pod górkę ciężko 100km/h utrzymać.. nie mówiąc o wyprzedzaniu.. redukcja do 4, potem do 3 żeby mnie ciężarówka nie obtrąbiła.. normalnie w oczach spadają obroty i prędkość. gaz w podłogę a on nic.. ;-(

na płaskim terenie albo górki zasuwa (prawie 180 z górki było na liczniku)..

wszystkie węże są całe, sprawdzane 2 razy, turbina wymieniona (chociaz niepotrzebnie), przepływomierz nowy, filtry powietrza, oleju nowe, nowy olej, intercooler cały (sprawdzałem czy nie ma dziurki żadnej), egr zaślepione..

co może być przyczyną? brak sił już normalnie


kurcze chłopaki.. nikomu powyższa wskazówka nie dała nic do myślenia?? bo mi laikowi co do samochodów trochę dała.. doszkoliłem się (przeczytałem jakieś opracowanie z WAT'u: http://www.wme.wat.edu.pl...AP_sensor.pdf), gdzie jest napisane:
MAP-Sensor w systemie sterowania pracą silnika jest zasadniczym czujnikiem informującym o obciążeniu silnika. Jest to jeden z głównych parametrów obok prędkości obrotowej silnika potrzebna sterownikowi systemu do wyznaczenia odpowiedniej dawki paliwa i kąta wyprzedzenia zapłonu. (...) Czujnik wskazuje wartość ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym silnika. Ciśnienie to nie jest równoznaczne z wartością podciśnienia panującym w kolektorze dolotowym silnika. Ciśnienie bezwzglêdne obliczane jest według nastêpującej formuły:
ciśnienie atmosferyczne - podciśnienie w kolektorze = ciśnienie bezwzglêdne w kolektorze
Gdy podciśnienie w kolektorze dolotowym silnika jest duże (np: bieg jałowy, hamowanie silnikiem), to ciśnienie bezwzglêdne jest stosunkowo małe i urządzenie sterujące wyznacza małą dawkę paliwa.
Gdy podciśnienie w kolektorze jest małe (np: pełne otwarcie przepustnicy), to cioenienie bezwzględne jest duże i urządzenie sterujące wyznacza dużą dawkê paliwa.

Jednym słowem wymieniłem MAPSENSOR (na używkę za 5 dych) i teraz silnik dostaje normalną dawkę paliwa i jest OK ;-) WREEEESSZZZCCCIEE!!! bo już głęboko się zastanawiałem nad sprzedażą mojego R400
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Sie 11, 2010 23:15   

No widzisz. Mogles od razu kupic MAP sensor zamiast wydawac bez sensu pieniadze na przeplywomierz, ktorego wymiana nie miala nawet najmniejszych szans pomoc. A z reszta ci to pisalismy tutaj.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 12, 2010 08:28   

xtek napisał/a:
Mogles od razu kupic MAP sensor zamiast wydawac bez sensu pieniadze na przeplywomierz

no i turbinę też jak sądzę, pewnie jeszcze by się coś znalazło :wink:
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Czw Sie 12, 2010 11:02   

xtek napisał/a:
No widzisz. Mogles od razu kupic MAP sensor zamiast wydawac bez sensu pieniadze na przeplywomierz, ktorego wymiana nie miala nawet najmniejszych szans pomoc. A z reszta ci to pisalismy tutaj.


jakbym wiedział że to mapsensor to bym od razu kupił hehe... a tak to drogą eliminacji musiałem do niego dojść.. wykluczyłem turbinę, przepływomierz, filtry i trochę innych rzeczy ;-)

ale nie ma tego złego... nowa turbinka pieknie chodzi, cicho, dzięki nowej i wyczyszczonej przepływce samochód chodzi płynniej (nawet przed zmianą mapsensora)

[ Dodano: Czw Sie 12, 2010 11:02 ]
dodam jeszcze że turbo i przepływka nie były drogie.. a brać się mialem za przedwczesną wymianę rozrządu - to by mnie trochę szarpnęło po kieszeni.. ;-0
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 09:09   

czy podkręcenie turbo poprawi trochę osiągi?
w tej chwili dmucha 0,9 bara
do ilu barów bezpiecznie mogę rozkręcić turbawkę i czy ma to sens?
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 09:18   

szoso420, tak jak Ci mówiłem.
Bezpiecznie do 1.3 bara.
Tylko bez chipa niewiele to da...
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 22:55   

No bezpieczne jest 1.25 bara bo 1.3 to taki max :wink: Ja bym dalej nie kręcił.

Ja i na 220 miałem na probe podkręcony Wastegate ile się dało na śrubie i na autostradzie nie dało rady powyżej 1.1bara. Dopiero jak dawkę podkręciłem było 1.2bara

Uważam ze podkręcić zawsze warto razem z dawka paliwa :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r220 2.0Sdi 99r] nie działający nawiew
noto_frugo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Wrz 17, 2009 21:24
sTERYD
Brak nowych postów [R220 2.0Sdi 99r] Jak wymienić żarówki z przodu ??
noto_frugo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Sty 12, 2010 11:10
Brt
Brak nowych postów [R220 2,0SDi] Motul Diesel System Clean
pitek20 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Sie 08, 2009 17:39
DANTE79R
Brak nowych postów [R220 2.0SDI]podłączenie kierownicy wielofunkcyjnej do radia
norbert1232 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Paź 06, 2010 11:32
Remigiusz
Brak nowych postów [R220, 2.0SDi, '99] Płyn wspomagania, chłodnica, filtr p.
matek2617 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pon Sie 31, 2009 15:28
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink