Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Sprzęgło - wymiana, koszty wymiany
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Sprzęgło - wymiana, koszty wymiany
Autor Wiadomość
lukasz5992 




Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 194
Skąd: Świętokrzyskie

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 20:52   [R75] Sprzęgło - wymiana, koszty wymiany
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam. Zdaje sobie sprawę z tego, że temat sprzęgła w naszych R75 był omawiany niejednokrotnie, ale chodzi mi o diagnozę przez szanownych kolegów.Sytuacja u mnie wyglądała tak: najpierw pedał brał coraz niżej i biegi coraz częściej źle wchodziły tzn. z dużym oporem.Na dzień dzisiejszy sprzęgło jest wyczuwalne ale na jakiś 1 cm od podłogi żeby wbić wybić jakikolwiek bieg trzeba używać siły i to dużej.Proszę o pomoc co to może być wysprzęglik, pompa sprzęgła a może jeszcze coś innego.Jakie firmy polecacie i jaki jest koszt wymiany poszczególnych podzespołów.
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Lip 18, 2011 12:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 20:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 21:08   

lukasz5992 napisał/a:
Sytuacja u mnie wyglądała tak: najpierw pedał brał coraz niżej i biegi coraz częściej źle wchodziły tzn. z dużym oporem.Na dzień dzisiejszy sprzęgło jest wyczuwalne ale na jakiś 1 cm od podłogi żeby wbić wybić jakikolwiek bieg trzeba używać siły i to dużej.
Wskazuje na cienką tarczę. Jeżeli masz przebieg ok. 200 tys. to z pewnością tak będzie.
lukasz5992 napisał/a:
Proszę o pomoc co to może być wysprzęglik, pompa sprzęgła a może jeszcze coś innego.Jakie firmy polecacie i jaki jest koszt wymiany poszczególnych podzespołów.
Jakie sprzęgło, jak sprawdzić i koszty http://forum.roverki.eu/v...p=494811#494811
Zamienniki http://forum.roverki.eu/v...p=459245#459245
 
 
lukasz5992 




Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 194
Skąd: Świętokrzyskie

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 21:14   

apples z tym że pedał brał coraz niżej ale w ciągu jednego dnia kilkudziesięciu kilometrów a nie od kilku powiedzmy miesięcy czy kilku tys. km.Myślę, że tarcza, aż tak szybko by się nie zużyła jak uważasz?
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 21:18   

lukasz5992, sprawdź jeszcze pompkę sprzęgła i wysprzeglik czy nie cieknie. Opis sprawdzenia w linku który podałem wczesniej.
 
 
lukasz5992 




Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 194
Skąd: Świętokrzyskie

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 21:23   

właśnie nie sprawdzę bo R już stoi u mechanika.Dziwiło mnie to odkąd kupiłem go dlaczego sprzęgło chodzi dość ciężko w niektórych wcale nie czuć oporu, a u innych tak jak u mnie był bardzo duży opór przy naciskaniu od początku.Od czego to zależy jak powinno byc dobrze duży opór czy lekko wyczuwalny?
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 21:24   

lukasz5992 napisał/a:
właśnie nie sprawdzę bo R już stoi u mechanika.Dziwiło mnie to odkąd kupiłem go dlaczego sprzęgło chodzi dość ciężko w niektórych wcale nie czuć oporu, a u innych tak jak u mnie był bardzo duży opór przy naciskaniu od początku.Od czego to zależy jak powinno byc dobrze duży opór czy lekko wyczuwalny?
Tarcza i docisk. U mnie przed wymiana też ciężko chodziło.
 
 
lukasz5992 




Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 194
Skąd: Świętokrzyskie

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 21:28   

No to coraz ciekawiej się robi nie wiesz może jaki jest koszt tarczy docisku i robocizny. Robiłeś może coś jeszcze, co już wymagało wymiany, chodzi mi tu o sprzęgło
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 21:33   

lukasz5992 napisał/a:
No to coraz ciekawiej się robi nie wiesz może jaki jest koszt tarczy docisku i robocizny.
Poczytaj tematy w linku który podałem.

Koszt tarczy i sprzęgła na allegro ok. 550zł, a robocizna ok. 350zł.
 
 
lukasz5992 




Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 194
Skąd: Świętokrzyskie

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 21:48   

Te tematy czytałem jeszcze przed założeniem swojego, ale wielkie dzięki za pomoc.Zaraz po naprawie odezwę się co i jak wyszło u mechanika.
 
 
 
Cmdr.Kisiel 



Dołączył: 14 Sie 2010
Posty: 42
Skąd: Bielsko



Wysłany: Pią Wrz 10, 2010 22:52   

Podepnę się pod temat.
Pompka sprzęgła – sprawna: nie cieknie, trzyma ciśnienie( regenerowana od Pana z Pyskowic – jeśli mnie czyta to poprzednia pompka jest w drodze – sorry z zwłokę :mrgreen: )
Wystprzęglik: nie cieknie(brak śladów wycieku w dwóch dziurach od skrzyni). Odpowietrznik szczelny ( musiałem zaprawić nowy bo z tamtego przepuszczało delikatnie na łączeniu odpowietrznika z rurką). Wysprzęglik był wymieniany 2 lata temu.
Układ: Odpowietrzony i zalany płynem Shella Donat YB w czwartek.
Sprzęgło – stan nieznany ( pedał sprzęgła chodzi bez większych oporów – bierze raczej od dołu a kończy brać w środkowym położeniu)

Biegi fajnie wchodziły do dzisiaj a dokładnie kiedy wjechałem ruch miejski (1,2 czasami 3 bieg) – biegi zaczęły chodzić coraz ciężej normalnie prawie się z nimi siłowałem . Dojechałem pod market budowlany gdzie z ledwością wbiłem wsteczny parkując.
Po godzinnym pobycie w markecie wsiadam w auto i jadę bez problemu 30 km – biegi wchodzą bez większych problemów.

Czego to może być wina ( nie sprawdzałem stanu oleju w skrzyni biegów choć z tego co wiem wymiana była przy okazji wymiany wysprzęglika – jaki płyn lać do skrzyni)?
Zastanawiałem się nad cięgnami ale miałbym cały czas problem z biegami a nie tylko co jakiś czas.

Czytałem trochę tematów i wiem, że sprawa sprzęgła w R 75 to jakiś niekończący się koszmar.

Proszę o radę co jeszcze można sprawdzić
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 11, 2010 08:52   

wytrzymam z twoją wysyłką :)

jak biegi zaczynają ciężko wchodzić, pedał odbija do góry? zgaś auto i sprawdź czy wtedy występują problemy. Jeżeli pedał odbija a na zgaszonym wchodzą normalnie to masz do zrobienia wysprzęglik ( 2 lata to dużo :D )

Możesz też mieć tarczę z dociskiem na wykończeniu, po prostu musisz to wymienić.

branie u dołu wskazuje dodatkowo na tarcze i docisk więc od tego bym zaczoł. w R 75 nie znany stan tarczy to inaczej zły stan tarczy :)
_________________
Pamparampam
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sob Wrz 11, 2010 21:55   

A co powiecie na regeneracje tarczy sprzęgła po przez nabicie nowego materiału Luka ?? Koszt 90 zł.
Ostatnio zmieniony przez se7en86 Sob Wrz 11, 2010 22:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
lukasz5992 




Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 194
Skąd: Świętokrzyskie

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 11, 2010 21:58   

Więc tak cały problem polegał na tym, że układ był o dziwo zapowietrzony.Odpowietrzenie i wymiana płynu pomogły i R znów bryka :mrgreen: .Wielkie dzięki za pomoc proszę jeszcze o link do właśnie odpowietrzania w razie czego na przyszłość.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Wrz 11, 2010 22:11   

se7en86 napisał/a:
A co powiecie na regeneracje tarczy sprzęgła po przez nabicie nowego materiału Luka Koszt 90 zł.
Osobiście bym kupił nową. Dokładasz ok. 100zł. Zamienniki tarczy http://forum.roverki.eu/v...p=469848#469848
 
 
Cmdr.Kisiel 



Dołączył: 14 Sie 2010
Posty: 42
Skąd: Bielsko



Wysłany: Nie Wrz 12, 2010 20:36   

Ciekawe bo przejechałem teraz ok 100km i jest spoko z biegami. Czasami jak ruszam pod górkę to słyszę takie piszczenie przez chwilkę ( takie ślizganie) to chyba taracza.

Prosze podajcie mi wszystkie dane:
- Sprzęgło, wysprzeglik ( jaki sprawdzony model i nie drogi ) -- ile na tym przejadę -- najlepiej link do aukcji lub sklepu
- łożysko kupuje się ze sprzęgłem czy wysprzęglikiem
- Jakiegoś linka do instrukcji wymiany (abym mechanika przypilnował)

Czy coś jeszcze się wymienia jak już mechanik zrzuci skrzynie do wymiany sprzęgłą.
Podajcie proszę orientacyjne koszty.(części)
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 12, 2010 21:07   

tutaj wszystko znajdziesz

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=51438

łożysko jest razem z wysprzęglikiem
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 12, 2010 21:13   

Cmdr.Kisiel napisał/a:
Ciekawe bo przejechałem teraz ok 100km i jest spoko z biegami. Czasami jak ruszam pod górkę to słyszę takie piszczenie przez chwilkę ( takie ślizganie) to chyba taracza.

Prosze podajcie mi wszystkie dane:
- Sprzęgło, wysprzeglik ( jaki sprawdzony model i nie drogi ) -- ile na tym przejadę -- najlepiej link do aukcji lub sklepu
- łożysko kupuje się ze sprzęgłem czy wysprzęglikiem
- Jakiegoś linka do instrukcji wymiany (abym mechanika przypilnował)

Czy coś jeszcze się wymienia jak już mechanik zrzuci skrzynie do wymiany sprzęgłą.
Podajcie proszę orientacyjne koszty.(części)



nie jeżdzij na tym za długo bo spalisz zawór w pompce, przegrzewa się układ.
_________________
Pamparampam
 
 
 
Cmdr.Kisiel 



Dołączył: 14 Sie 2010
Posty: 42
Skąd: Bielsko



Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 09:31   

W tym tygodniu mam zamiar wymienić więc nie zrobię więcej niż 100km w krótkich odcinkach -- dojazd do pracy(jeszcze z kolega mechanikiem musze pogadać w sprawie terminu).

To jak kto poda dokłądną listę części niedrogich a sprawdzonych? :mrgreen:

[ Dodano: Pon Wrz 13, 2010 09:31 ]
Rozmawiałęm z mechanikiem i za wymianę sprzęgła, wysprzęglika, oleju w skrzyni, oleju w silniku chce 400zł.

Czy ta cena jest ok??
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 10:06   

za taką robotę to tanio
Ja zapłaciłem też 400 za wymianę wysprzęglika. Przeważnie wołali 500
Jak odebrałem od mechanika to powiedział, że jak zobaczy R75 jeszcze raz to nie będzie robił za 400. Dużo grzebania, słaby dostęp itd.
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 10:39   

Pieta napisał/a:
za taką robotę to tanio
Ja zapłaciłem też 400 za wymianę wysprzęglika. Przeważnie wołali 500
Jak odebrałem od mechanika to powiedział, że jak zobaczy R75 jeszcze raz to nie będzie robił za 400. Dużo grzebania, słaby dostęp itd.


a ja mam za darmo :P

400 za to, to w miarę dobra cena :)
_________________
Pamparampam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło - koszt wymiany
Barthas Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Maj 28, 2009 18:36
maniek.919
Brak nowych postów [R75] Wysprzęglik - wymiana, koszty, jakość
zbyszek_74 Rover serii 75, MG ZT 122 Wto Wrz 29, 2015 20:19
pablo
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło - pompka, wysprzęglik, wymiana sprzęgła
Froncek55 Rover serii 75, MG ZT 54 Sob Lip 28, 2018 07:03
Ciastek0397
Brak nowych postów [R75] Koszty naprawy silnika
konon Rover serii 75, MG ZT 12 Czw Cze 21, 2007 13:02
piter34
Brak nowych postów [R75] Wysprzegllik, dwumasa, tarcza, docisk, koszty
wojtekmil Rover serii 75, MG ZT 97 Pią Cze 10, 2011 09:03
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink