Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] 1.4 84KM Problem z chłodzeniem/uszczelka?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] 1.4 84KM Problem z chłodzeniem/uszczelka?
Autor Wiadomość
atomczyk 



Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 3
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Czw Maj 05, 2011 09:43   [R25] 1.4 84KM Problem z chłodzeniem/uszczelka?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

Witam wszystkich, miło mi was poznać, ja tu pierwszy raz :)

Kupiłem kilka dni temu R25. Auto ładne i zadbane ale wiadomo... w Polsce kupienie używanego auta to jak kupienie kota w worku.

Badania techniczne przeszedł, ale mam z nim kilka niepokojących mnie problemów.

Na razie autko stoi i czeka na rejestrację ale miałem okazję nim przejechać odcinek 90 kilometrów i co mnie odrazu zaniepokoiło.. Wskaźnik temperatury podskoczył prawie do poziomu krytycznego, na szczęście jechałem cała trasę z większa prędkością więc dzięki temu mi się nie ugotował. Okazało się że w zbiorniku wyrównawczym poziom płynu był znacznie poniżej minimum. Na razie dolałem wody destylowanej (wiem, powinienem dolać płynu nie wody i jak tylko problem zostanie rozwiązany to tak też zrobię), odpaliłem, troszkę pochodził, temperaturka ok w okolicy połowy skali, zassał całą wodę z zbiorniczka i po zgaszeniu silnika ssał (a raczej próbował zassać) powietrze przez korek. Odkręciłem mu korek i cała woda cofnęła się do zbiorniczka, jednak było jej znacznie mniej niż po dolaniu, więc dolałem więcej, ale sytuacja się powtarza (może poza poziomem wody bo mniej więcej jest jej teraz tyle samo). Tu też mam pytanie czy w korku nie powinien być mały otwór? Wiem że wcześniej w Roverkach korki od zbiorniczka wyrównawczego miały otwór. Dalej mnie niepokoi że po 5 minutach pracy silnika na luzie włączył się wentylator. Problem z termostatem? Odczułem również brak mocy w autku, zwłaszcza pod małą górkę miał problem się wtargać (może to przez fakt że był zagrzany prawie do maksimum skali?). Na bagnecie nie ma kropelek wody, olej czysty, pod korkami nie ma żadnego osadu, co pewnie nie wyklucza ze problem jest z uszczelką pod głowicą? Dodatkowo zaciekawił mnie fakt iż na obudowie filtra powietrza przyuważyłem mokrą plamę, nie wiem czy nie był to płyn z chłodnicy, tylko skąd on by się tam znalazł?

Nie chcę wyjść na paranoika bądź coś w tym stylu, ale to moje pierwsze autko, płacę za nie swoją ciężką krwawicą, chciał bym żeby mi służyło jak najdłużej (zakochałem się w nim w końcu od pierwszego wejrzenia :roll: )

Z góry wszystkim dziękuję za pomoc :)

PS
Jestem młodym informatykiem, grafikiem, a nie mechanikiem samochodowym, więc prosze o odrobinę wyrozumiałości gdybym czegoś nie załapał :wink:
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 05, 2011 09:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Maj 05, 2011 09:54   

dolej płynu chłodniczego na zimnym silniku, sprawdź ile jest, potem otwórz ogrzewanie na maksa i tak zagrzej samochód do włączenia się wentylatora, sprawdź czy wąż przy chłodnicy jest ciepły/gorący i czy nie jest zbyt twardy.
Korek w zbiorniczku wyrównawczym ma trzymać ciśnienie do pewnego momentu, potem ma popuszczać.
Jak zachowuje się wskazówka temperatury po odpaleniu samochodu?
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
colin1983 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 909
Skąd: TL

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 05, 2011 09:55   

atomczyk napisał/a:
Tu też mam pytanie czy w korku nie powinien być mały otwór?
powinien
atomczyk napisał/a:
Dalej mnie niepokoi że po 5 minutach pracy silnika na luzie włączył się wentylator. Problem z termostatem?
możliwe że układ jest zapowietrzony
atomczyk napisał/a:
Dodatkowo zaciekawił mnie fakt iż na obudowie filtra powietrza przyuważyłem mokrą plamę, nie wiem czy nie był to płyn z chłodnicy, tylko skąd on by się tam znalazł?
ale gdzie ta plama jest pod filtrem, z boku filtra od strony silnika czy na wierzchu obudowy
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 05, 2011 10:22   

Dla mnie to wygląda na zapowietrzony układ chłodzenia. :/
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 05, 2011 10:31   

atomczyk napisał/a:
Tu też mam pytanie czy w korku nie powinien być mały otwór?

Nie koniecznie. Zamienniki czasami nie mają otworu.
 
 
 
har0 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 196
Skąd: chojnow



Wysłany: Czw Maj 05, 2011 10:42   

AdrianWWL napisał/a:
atomczyk napisał/a:
Tu też mam pytanie czy w korku nie powinien być mały otwór?

Nie koniecznie. Zamienniki czasami nie mają otworu.


O ile wiem to w nowszych R były montowane orginalnie bez zaworku.
 
 
atomczyk 



Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 3
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Czw Maj 05, 2011 12:09   

Kozik dzisiaj wrócę późno z pracy ale jutro na pewno to sprawdzę.

Co do plamy, no właśnie ona była na pokrywie, w miejscu takim, że nie ma fizycznej możliwości by się to z silnika jakimś cudem tam dostało, teraz wpadłem na pomysł ze mogło to się stać po prostu jak trzymałem nakrętkę ze zbiornika wyrównawczego. Pewnie miałem na niej płyn i jak ja trzymałem to kapało na pokrywę. Ale właśnie chodzi o to z tą cała nakrętką, że on próbuje na siłę zassać powietrze i słychać że gdzieś tam przy tej nakrętce ono się przedostaje i w momencie gdy ją odkręcam to robi się dosłownie gejzer :)

Dzięki za pomoc, czytałem właśnie o tym zapowietrzeniu układu i powalczę z tym bo widziałem już takie tematy na forum. Jeżeli ktoś nadal ma jakieś pomysły lub wskazówki to przydadzą mi się na pewno :) Może coś warto przy okazji sprawdzić? Nie chciał bym skończyć w warsztacie wymieniając uszczelkę pod głowicą :)
 
 
 
har0 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 196
Skąd: chojnow



Wysłany: Czw Maj 05, 2011 12:54   

mam nadzieję że nie robisz tego na rozgrzanym silniku :) układ chłodzenia powinen trzymać cisnienie, może właśnie problem jest w tym że korek ci już nie trzyma i trzeba by było go wymienić
 
 
atomczyk 



Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 3
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Pią Maj 06, 2011 17:41   

Tak więc szanowni klubowicze, wiem w czym tkwi problem (i daj Boże żeby tylko to mojemu biednemu Roverkowi doskwierało). Być może przy okazji temat kiedyś pomoże innym :razz:

Więc zanim cokolwiek zrobiłem dzisiaj z moim autkiem... Postanowiłem udusić węża :twisted: A dokładniej rzecz biorąc, ścisnąłem go by sprawdzić czy faktycznie jest zapowietrzony. No i rzeczywiście, wypompowało do zbiornika wyrównawczego powietrze a zassało z niego wodę. Troszkę tak się z nim pobawiłem ale cały czas było w nim powietrze. Postanowiłem więc nasłuchać co w trawie piszczy. Usłyszałem, że w okolicy filtra powietrza gdzieś wydostaje się powietrze.. Wtedy pomyślałem o tej zaskakującej mokrej plamie na obudowie filtra... No i wszystko stało się jasne. Potwierdził mnie w tym przekonaniu fakt, że zauważyłem później wilgoć na.. Właśnie, problem tkwi w chłodnicy :/ Jest w niej maleńka dziurka którą przedostaje się woda a zasysa powietrze. I pewnie mokra plama na obudowie filtra jest efektem tego ze chłodnica wypluła troszkę płynu.

Tak więc dziękuje wszystkim za pomoc, naprowadziliście mnie na problem :mrgreen:
Powiedzcie mi jeszcze, wymieniając chłodnicę, warto przy okazji wymienić coś dodatkowo?
I jeżeli macie sprawdzonego sprzedawce/sklep, wiecie jakie zamienniki najlepsze, zarzućcie linkiem bym kupił porządną chłodnicę dla mojego skarba, który jak na razie mej miłości nie odwzajemnia ;)

[ Dodano: Pią Maj 06, 2011 17:41 ]
Ewentualnie powiedzcie mi proszę, czy warto zamiast ją wymieniać, oddać do naprawy? Bo taką ustereczkę naprawią raczej bez problemu :cool:
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Maj 06, 2011 17:48   

atomczyk napisał/a:
Ewentualnie powiedzcie mi proszę, czy warto zamiast ją wymieniać, oddać do naprawy? Bo taką ustereczkę naprawią raczej bez problemu :cool:

No zależy w jakim ogólnym jest stanie.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR 160]Problem z chłodzeniem
kozik150184 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Lip 04, 2010 00:58
kozik150184
Brak nowych postów [R200 '98 1.4 16v] problem z chłodzeniem
Tomidj12 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 33 Wto Maj 25, 2010 13:19
marcino2000
Brak nowych postów [MG ZR 1.8 VVC 2001r] problem z chłodzeniem
robol1982 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 33 Czw Lip 05, 2012 12:27
leszczu
Brak nowych postów [mg zr 2.0tdi]Problem z chłodzeniem silnika-proszę o porady
rybka4081 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sob Maj 29, 2010 14:12
Boncky
Brak nowych postów [R25 1.4 84KM 2000r]
Problem z dławieniem siln. przy niskich obrotach i spalaniem ROZWIĄZANIE !
Jarkow Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Cze 18, 2007 11:11
Jarkow



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink