Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 1.8 VVC 2001r] problem z chłodzeniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Czw Lis 18, 2010 15:52
[MG ZR 1.8 VVC 2001r] problem z chłodzeniem
Autor Wiadomość
robol1982 




Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 24
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Cze 19, 2010 11:50   [MG ZR 1.8 VVC 2001r] problem z chłodzeniem

Witam, potrzebuję pomocy. Mam problem z układem chłodzenia. Przeczytałem większość postów na forum, zrobiłem chyba wszystko co możliwe a auto się nadal grzeje.
Auto ma następujące objawy:

- może chodzić na wolnych obrotach nawet 30 minut wentylator się nie włączy ( jest sprawny bo wł. go na krótko) temperatura na wskaźniku jest ciut poniżej połowy.

- jak jadę jak niedzielny kierowca ( nie przekraczam 3tys. obrotów temperatura nadal jest ciut poniżej połowy.

-jak jadę dynamicznie temperatura dosłownie przez chwile podnosi się prawie do maxa i wł. się wentylator na drugi bieg.

-czasem po takim gwałtownym podniesieniu się temperatury auto pracuje normalnie objawy na dalszą drogę ustępują, ale często jest tak że temperatura wolno spada do środka skali i po ponownym przyśpieszeniu znowu wzrasta.

-jak włączę klimatyzacje to temperatura silnika rośnie na 3/4 skali i po chwili spada i tak w kółko ( wentylator chodzi)

układ mam odpowietrzony, proszę o pomoc
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Cze 19, 2010 11:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sob Cze 19, 2010 11:52   

termostat ma nowy?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
robol1982 




Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 24
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Cze 19, 2010 11:54   

faecd napisał/a:
termostat ma nowy?


nie, to może być powodem? niby woda krąży w całym układnie ( przelatuje przez zbiorniczek wyrównawczy ale ciśnienie jest takie z zatkanego małego wężyka)
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sob Cze 19, 2010 12:01   

zobacz ile taki kosztuje jak jakies groszowe sprawy to warto wymienic...a czy na pewno pomoze to nie wiem...nic nie potwierdzam ale ja bym najpierw albo wymienil albo chociaz podmienil z auta kolegi czy cos takiego...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
robol1982 




Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 24
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Cze 19, 2010 12:06   

faecd napisał/a:
zobacz ile taki kosztuje jak jakies groszowe sprawy to warto wymienic...a czy na pewno pomoze to nie wiem...nic nie potwierdzam ale ja bym najpierw albo wymienil albo chociaz podmienil z auta kolegi czy cos takiego...


30zł u Tomiego ( przegrzanie uszczelki pod głowicą dużo droższe) , zamówię to i czujniki a do tego czasu auto zamknę w garażu. Auto ma jeszcze takie objawy ( zimą je miało) na wolnych obrotach mimo rozgrzanego silnika przy wł. ogrzewaniu leciało zimne powietrze, a podczas jazdy leciało gorące...
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Sob Cze 19, 2010 12:26   

Jeśli chodzi o sprawność termostatu, to sprawdź czy w momencie przegrzewania się silnika dół chłodnicy jest gorący.

Płynu chłodniczego nie ubywa?

Pzdr,
Mariusz
 
 
 
robol1982 




Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 24
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Cze 19, 2010 12:31   

secio napisał/a:
Jeśli chodzi o sprawność termostatu, to sprawdź czy w momencie przegrzewania się silnika dół chłodnicy jest gorący.

Płynu chłodniczego nie ubywa?

Pzdr,
Mariusz


płynu nie ubywa. Górny wąż był strasznie gorący ( ale on może się grzać od kolektora wydechowego. A dołu chłodnicy nie sprawdzałem. Sprawdzę i dam znać.... idzie zdemontować termostat na parkingu? ( bez kanału)
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sob Cze 19, 2010 12:47   

robol1982 napisał/a:
30zł u Tomiego
nie wiem jak Tomi teraz pracuje czy te wysylki robi na czas ale ja np to lepiej wychodze na tym jak kupie u siebie towar w sklepie za rogiem. I czasowo i kosztowo :) W poznaniu na pewno masz sklepow od cholery

robol1982 napisał/a:
idzie zdemontować termostat na parkingu? ( bez kanału)
oczywiscie:D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Sob Cze 19, 2010 12:53   

faecd napisał/a:
robol1982 napisał/a:
30zł u Tomiego
nie wiem jak Tomi teraz pracuje czy te wysylki robi na czas ale ja np to lepiej wychodze na tym jak kupie u siebie towar w sklepie za rogiem. I czasowo i kosztowo :) W poznaniu na pewno masz sklepow od cholery
dokładnie, lepiej coś kup na miejscu
np tutaj http://www.pkt.pl/ros_car...b46ac0117f.html swoją drogą ciekawe co tam mają i jak wyglądają cenowo, raz byłem ale szukałem klucza do przepływomierza
albo w focie lub intercarsie

[ Dodano: Sob Cze 19, 2010 12:53 ]
hmm roscar wydaje się dobrą firmą, jak coś będe potrzebował sam spróbuje w przyszłości w pierwszej kolejności do nich udeżyć, zwłaszcza że przejeżdzam koło nich czesto

http://www.roverki.pl/ind...=48&sobi2Id=140
 
 
 
robol1982 




Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 24
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Cze 19, 2010 21:57   

azer napisał/a:
faecd napisał/a:
robol1982 napisał/a:
30zł u Tomiego
nie wiem jak Tomi teraz pracuje czy te wysylki robi na czas ale ja np to lepiej wychodze na tym jak kupie u siebie towar w sklepie za rogiem. I czasowo i kosztowo :) W poznaniu na pewno masz sklepow od cholery
dokładnie, lepiej coś kup na miejscu
np tutaj http://www.pkt.pl/ros_car...b46ac0117f.html swoją drogą ciekawe co tam mają i jak wyglądają cenowo, raz byłem ale szukałem klucza do przepływomierza
albo w focie lub intercarsie

[ Dodano: Sob Cze 19, 2010 12:53 ]
hmm roscar wydaje się dobrą firmą, jak coś będe potrzebował sam spróbuje w przyszłości w pierwszej kolejności do nich udeżyć, zwłaszcza że przejeżdzam koło nich czesto

http://www.roverki.pl/ind...=48&sobi2Id=140



dzięki:) dzwoniłem mają pędzę kupić, ceny bardzo zbliżone do Tomiego ale oszczędzasz na wysyłce:)

[ Dodano: Sob Cze 19, 2010 21:57 ]
faecd napisał/a:
robol1982 napisał/a:
30zł u Tomiego
nie wiem jak Tomi teraz pracuje czy te wysylki robi na czas ale ja np to lepiej wychodze na tym jak kupie u siebie towar w sklepie za rogiem. I czasowo i kosztowo :) W poznaniu na pewno masz sklepow od cholery

robol1982 napisał/a:
idzie zdemontować termostat na parkingu? ( bez kanału)
oczywiscie:D



sprawdziłem, silnik długo chodził na wolnych obrotach górny wąż gorący, dół chłodnicy i dolny wąż był zimny... kupiłem dziś termostat jutro będę miał dostęp do kanału i spróbuje wymienić... pytanko pompę wody trzeba zdemontować?
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Nie Cze 20, 2010 10:50   

Cytat:
sprawdziłem, silnik długo chodził na wolnych obrotach górny wąż gorący, dół chłodnicy i dolny wąż był zimny... kupiłem dziś termostat jutro będę miał dostęp do kanału i spróbuje wymienić... pytanko pompę wody trzeba zdemontować?


Nie trzeba zdemontowac pompy wody. (na 100% w 200vi ;) )
Mozesz od razu rozwazyc przewiercenie malej dziurki w termostacie. Niektore modele samochodow maja ja fabrycznie. W teorii ma ulatwic odpowietrzanie ukladu.
Mowie o tej modyfikacji http://www.lame-delegatio....de/thermostat/

Powodzenia!
Mariusz
 
 
 
robol1982 




Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 24
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Cze 20, 2010 17:42   

secio napisał/a:
Cytat:
sprawdziłem, silnik długo chodził na wolnych obrotach górny wąż gorący, dół chłodnicy i dolny wąż był zimny... kupiłem dziś termostat jutro będę miał dostęp do kanału i spróbuje wymienić... pytanko pompę wody trzeba zdemontować?


Nie trzeba zdemontowac pompy wody. (na 100% w 200vi ;) )
Mozesz od razu rozwazyc przewiercenie malej dziurki w termostacie. Niektore modele samochodow maja ja fabrycznie. W teorii ma ulatwic odpowietrzanie ukladu.
Mowie o tej modyfikacji http://www.lame-delegatio....de/thermostat/

Powodzenia!
Mariusz


termostat wymieniony, dziurkę zrobiłem... problem nadal ten sam.
ale zaobserwowałem coś nowego:
na wolnych obrotach pokazuje mi temperaturę trochę mniej niż połowa skali wentylator jest wył. Jak tylko ruszę to gwałtownie rośnie 3/4 skali a po dosłownie chwili mam prawie max i wł. się wentylator... co ciekawe jak wył. silnik ale kluczyk stacyjki przestawię na pozycje 2 to wentylator nadal chodzi a temperatura silnika momentalnie spada poniżej połowy. Węże wszystkie są gorące ale da się je dotknąć. Nasuwa mi się myśl że być może czujnik lata swojej młodości ma już za sobą i okłamuje. Bo raczej jest nie możliwe by przez 10 sekund temperatura silnika skoczyła z środka skali na max. Kolejna sprawa która mnie zastanawia to nagrzewanie się silnika od zera do połowy skali zajmuje mu to ok 3-4 minut.
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Nie Cze 20, 2010 20:46   

robol1982 napisał/a:
Kolejna sprawa która mnie zastanawia to nagrzewanie się silnika od zera do połowy skali zajmuje mu to ok 3-4 minut.

to akurat jest normalne
robol1982 napisał/a:
Auto ma jeszcze takie objawy ( zimą je miało) na wolnych obrotach mimo rozgrzanego silnika przy wł. ogrzewaniu leciało zimne powietrze, a podczas jazdy leciało gorące...

a to wskazuje na BYĆ MOŻE !! zapowietrzony układ chłodzenia
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
robol1982 




Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 24
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Cze 20, 2010 21:02   

Ciufcia napisał/a:
robol1982 napisał/a:
Kolejna sprawa która mnie zastanawia to nagrzewanie się silnika od zera do połowy skali zajmuje mu to ok 3-4 minut.

to akurat jest normalne
robol1982 napisał/a:
Auto ma jeszcze takie objawy ( zimą je miało) na wolnych obrotach mimo rozgrzanego silnika przy wł. ogrzewaniu leciało zimne powietrze, a podczas jazdy leciało gorące...

a to wskazuje na BYĆ MOŻE !! zapowietrzony układ chłodzenia


układ już 3 razy odpowietrzałem ( za pomocą odpowietrznika przy obudowie filtra powietrza), chyba że źle to robię. a robię to tak poluźniam śrubę odpowietrznika tak by płyn ciekł wł. ogrzewanie i silnik. Czekam ok 15 minut ( wentylator nawet po tym czasie się nie włącza). I teoretycznie gotowe. Natomiast jak tylko ruszę wskazówka idzie na max górę i wł. się wentylator...
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Nie Cze 20, 2010 21:13   

marcinmarcin wie jak odpowietrzyć układ na pracującym silniku, napisz do niego PW
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Cze 20, 2010 22:52   

Mi to wygląda na zapowietrzony układ.
Najlepiej na zimnym odkręć tą śrubkę, zalej płynem aż będzie z niej leciało. Zakręć śrubkę, usupełnij płynu, włącz ogrzewanie na max i odpal go. Dopuki nie będzie za gorący to dolewaj do zbiorniczka żeby było równo, ale potem zakręć i czekaj aż się włączy wentylator.
Jak się włączy wentylator to zobacz jaki masz stan, pewnie będzie na dnie. Poczekaj aż ostygnie, dolej do połowy i znowu odpal i czekaj aż się załączy wentylator.

Sprawdź jeszcze czy działa zawór w korku zbiorniczka wyrównawczego.
 
 
robol1982 




Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 24
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Cze 21, 2010 10:54   

leszek95b napisał/a:
Mi to wygląda na zapowietrzony układ.
Najlepiej na zimnym odkręć tą śrubkę, zalej płynem aż będzie z niej leciało. Zakręć śrubkę, usupełnij płynu, włącz ogrzewanie na max i odpal go. Dopuki nie będzie za gorący to dolewaj do zbiorniczka żeby było równo, ale potem zakręć i czekaj aż się włączy wentylator.
Jak się włączy wentylator to zobacz jaki masz stan, pewnie będzie na dnie. Poczekaj aż ostygnie, dolej do połowy i znowu odpal i czekaj aż się załączy wentylator.

Sprawdź jeszcze czy działa zawór w korku zbiorniczka wyrównawczego.


zawór działa ( korek nowy) zrobiłem tak jak pisałeś... odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego, odkręciłem odpowietrznik woda momentalnie lała się z niego dużym ciurkiem... przepuściłem tak ok litr płynu. Uzupełniłem płyn, wł. silnik i przez 30 minut nie wł. się wentylator.... silnik nie był jakoś strasznie gorący... po jakim czasie wł. się u Ciebie wentylator ?
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Cze 21, 2010 12:11   

robol1982 napisał/a:
po jakim czasie wł. się u Ciebie wentylator ?

zależy od warunków pogodowych, ale teraz na postoju to myślę że jakieś 10 minut jak mam zamkniętą maskę.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 21, 2010 15:13   

a może tylko czujnikowi odbija i poakzuje głupoty?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Pon Cze 21, 2010 15:22   

Markzo, ale na postoju mu leci zimne powietrze z nawiewu
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR 160]Problem z chłodzeniem
kozik150184 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Lip 04, 2010 00:58
kozik150184
Brak nowych postów [R200 '98 1.4 16v] problem z chłodzeniem
Tomidj12 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 33 Wto Maj 25, 2010 13:19
marcino2000
Brak nowych postów [R25] 1.4 84KM Problem z chłodzeniem/uszczelka?
atomczyk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pią Maj 06, 2011 17:48
leszczu
Brak nowych postów [mg zr 2.0tdi]Problem z chłodzeniem silnika-proszę o porady
rybka4081 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sob Maj 29, 2010 14:12
Boncky
Brak nowych postów [r25,tdi, 2.0. 2001r]problem ze wspomaganiem
koziarzumyslu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Mar 15, 2009 16:59
maniaq



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink