Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Nie pali na jeden cylinder - KV6
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Nie pali na jeden cylinder - KV6
Autor Wiadomość
yuri84 



Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 3
Skąd: łódź



Wysłany: Czw Sie 04, 2011 21:06   [R75] Nie pali na jeden cylinder - KV6
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam!
Mam Rovera 75 2,0 V6 z gazem z 99r przebieg 190 000 Mam problem z samochodem :( Kupiel go jakies czas temu ale okazalo sie ze poprzedni wlasciciel za mocno nie dbal lub sie poprostu nie znal i ograniczal do lania paliwa :( Okazalo sie ze wtryski od gazu nie podawaly dobrej mieszanki a jeden chyba wcale.Samochod nie ma pelnej kompresji na jednym z cylindrow i slabiej na nim pracuje.Na jalowym biegu szarpie autem.Wymienilem wtryski od gazu ale mechanicy twierdza ze prawdopodobnie musi byc remont silnika ze zawor sie wypalil i wogole chca wymienic przy okazji polowe samochodu. Za namowa znajomego jezdze od wczoraj tylko na beznynie w nadzieii ze sie moze jakos wyplucze i ureguluje... :( Kolega powiedzial mi ze moze byc cos z jakimis klapkami ktore dopuszczaja powietrze do silnika ze moga byc brudne i to moze byc przyczyna...inni znowu na poczatek kazali zmienic wszystkie swiece i przewody wysokiego napiecia. Kazdy ma troche inna teorie ale slychac ze cos lekko stuka nawet na beznynie jakby pod kolektorem (nie jestem pewien czy dobrze okreslilem ale stukanie jest mniej wiecej na gorze pod czarnym pofalowanym plastikiem) Ma ktos moze jakas sensowna rade od czego zaczac zeby nie wydac majatku na zbedne naprawy ?? Wolabym otwierac silnik na koncu ... :( ( Autko ogolnie jezdzi, calkiem nawet dobrze tylko szarpie na postoju i "slychac" to lekkie stukanie.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Sie 05, 2011 09:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 04, 2011 21:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Czw Sie 04, 2011 21:18   

Witam!
Niestety te klekotanie to prawdopodobnie uszkodzone klapki systemu VIS, tutaj masz co nieco:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757
spory problem, ale do ogarnięcia.
Co do silnika to grubsza sprawa, najpierw trzeba poprawnie ustalić co się stało z tym jednym cylindrem. Lepiej wydać 200-300 zł na diagnostykę niż wymieniać "pół auta".
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 04, 2011 21:39   

...co do stukania to fakt na 99% VIS się posypał a co do cylindrów to proponował bym na początek to co najtańsze czyli mocny preparat do czyszczenia układu paliwowego i komór spalania ja używam raz na jakiś czas tego "prestone complete fuel system cleaner" ale na każdej stacji będzie coś no z firmy STP i zaleć końską dawkę nie jak na opakowaniu butelkę na bak ale na pół baku i niech się trochę przeczyści a nóż najtańszy sposób za 20-30zł pomoże :-) a jeśli nie to dalej wymiana świec i kabli (u mnie to było powodem nie palenia na jeden cylinder)
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
yuri84 



Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 3
Skąd: łódź



Wysłany: Czw Sie 04, 2011 21:46   

Tak wlasnie zrobilem dolalem jakis cleaner engine motula i mam nadzieje ... Czy moze to byc cos zwiazane z kolehtorem ssacym i sonda lambda ?? Samochod na biegu jalowym zachowuje sie podobnie jak w temacie http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0 i filmiku http://www.youtube.com/watch?v=5p6XhCRTP6Q tylko faluje mniej i "stuka" w kolektorze. Nie wiem do czego sie zabrac moj mechanik ktory do tej pory bardzo dobrze robil mi auta jak zobaczyl Rovera :) nie chcial sie podjac :( Dobrego i uczciwego mechanika u nas jak na lekarstwo ... :(
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 04, 2011 22:40   

...chyba nie obejdzie się bez podpięcia auta pod komputer on pokaże z którego cylindra wypada zapłon, czy sonda działa poprawnie (są trzy sondy) i da informację o pracy silniczków w kolektorze dolotowym, załatwiona by była diagnostyka bez szukania i wymiany niepotrzebnych elementów
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Sie 05, 2011 13:45   

to warto przeczytać : http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#632157
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
yuri84 



Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 3
Skąd: łódź



Wysłany: Pią Sie 05, 2011 21:31   

Bylem dzis w warsztacie u kolegi ale nie specjalizuje sie w mechanice tylko instalacjach LPG. Auto pali na wszystkich cylindrach z tym ze na jednym patrzac z przodu skrajny prawy slabiej jak kolega stwierdzil ze dobija powoli. Przekladal swiece, cewki i kable w roznej konfiguracji i caly czas tylko na tym jednym slabiej. Stwierdzil ze cewki i przewody sa juz slabe do wymiany ale to nie jest bezposrednia przyczyna ze slabiej chodzi na tym jednym garku z uwagi na zmiany jakie robil.Stwierdzil takze ze uklad paliwowy i wtryski sa ok bo sytyacja jest na 2 paliwach taka sama.Powiedzial ze sonada lambda jest raczej ok bo slabiej pracuje jeden cylinder a nie caly silnik. Czy ten uklad VIS moze byc odpowiedzialny za falujace obroty na biegu jalowym i slabszej pracy tego jednego cylindra ?? Nie wyswietla sie zadna ikonka check engine ani zaden blad w komputerze oprocz od klockow i kolega stwierdzil ze prawdopodobnie nie pokaze sie na diagnostyce.Obroty faluja na gazie i benzynie z tym ze na benzynie mniej i kolega wskazuje na nizsza kompresje na jednym cylindrze.Sugeruje ze cos z mechanika to jest i prawdopodobnie bedzie wypalony zawor. Mial ktos z uzytkownikow podobna sytuacje lub czytal cos na ten temat :( Czy ktos sie orientuje jakie sa koszty planowania glowicy i wymiany ?? Moze to jakis czujnik albo cos innego chce zostawic rozbieranie silnika na koniec ...
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Pią Sie 05, 2011 22:32   

Zmierz kompresję na tym cylindrze. Mozna również ustawić tłok tego cylindra w górnym martwym punkcie będzie to początek suwu pracy (lub koniec wydechu i początek ssania). Następnie doprowadż do cylindra sprężone powietrze i zwróć uwagę gdzie ucieka powietrze są trzy drogi kolektor ssący, kolektor wydechowy i skrzynia korbowa(wyciągnąć miarkę oleju)
1. kolektor ssący- nieszczelny zawór ssący
2.kolektor wydechowy - nieszczelny zawór wydechowy
3. skrzynia korbowa - zużyta gładż cylindrowa i/lub zużyte popękane pierścienie
Oczywiście auto na biegu i na hamulcu ręcznym.
w przypadku gdy tłok będzie ustawiony w momencie mijania się zaworów czyli koniec wydechu początek ssania trzeba ustawić tłok w suwie pracy.
_________________
rom
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Sie 06, 2011 20:55   

yuri84 napisał/a:
Czy ten uklad VIS moze byc odpowiedzialny za falujace obroty na biegu jalowym
nie. Wyczyść zawór silniczka krokowego i czujnik ciśnienia i temperatury w dolocie.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] padł jeden cylinder prosze o opinie
voodo Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Kwi 14, 2013 20:49
flapjck1
Brak nowych postów [R75]Nie pali na jeden gar
wschodni Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Maj 20, 2015 12:23
wschodni
Brak nowych postów [ R75 ] nie działa 3 cylinder
niedzia Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Paź 06, 2015 18:07
SeniorA
Brak nowych postów [MG ZT190] Problem, cylinder!
Palal Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Wrz 11, 2018 19:16
adam_26
Brak nowych postów [R75] - 2. cylinder okresowo nie dziala
snek Rover serii 75, MG ZT 5 Sob Wrz 13, 2014 01:06
zdzichu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink