Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214] Czy opłaca sie zasłaniać chłodnice na zimę ????
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 09:43
[R214] Czy opłaca sie zasłaniać chłodnice na zimę ????
Autor Wiadomość
gismo 



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 42
Skąd: łódzkie



Wysłany: Pią Gru 17, 2010 03:49   

Fargo80 napisał/a:
ja juz wiem ze u mnie korek "umarł" plukanie nagrzewnicy mialem trzy lata temu wiec w twoim przypadku moze to byc problem, a sprawdzales ciegno od otwierania nagrzewnicy?? latwo znalezc jest tak na srodku przy scianie grodziowej naljepiej gdyby ktos ci pokrecil w aucie pokretlem to zobaczysz ze sie cos tam rusza no i to jest to


Skąd wiesz, że masz korek do wymiany ? U mnie cięgno chodzi w całym zakresie, czyli tutaj jest okej wszystko. Natomiast zastanawiam się, czy może nie ten korek... :hm:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 17, 2010 03:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Fargo80 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 260
Skąd: Wola - Tychy

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 17, 2010 06:33   

memphisto, no tam jest prowadnik nie ma tego zbyt wile tak okolo 3 czy 4 cm nic wiecej

[ Dodano: Pią Gru 17, 2010 06:33 ]
gismo, odrec go trosze i poszekaj z 5 do 10 min i sprawdz czy grzeje
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Sob Gru 18, 2010 00:40   

Fargo80, odnośnie tego korka, to mogę np zrobić 20km, odkręcić korek i zobaczyć czy nagle grzać zacznie? czy mam na postoju to sprawdzać?
 
 
Fargo80 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 260
Skąd: Wola - Tychy

Rover 200

Wysłany: Nie Gru 19, 2010 18:45   

memphisto, sam juz nie wiem o co codzi z tym grzaniem bo i tak zimno i tak zimno, sprobuj na postoju, bo odkrecanie po 20 km moze skonczyc sie poparzeniem, a u mnie niby grzeje ale na postoju a jak jade to zimno jak .... :???: juz mam dosc db ze nie mam malego dziecka bo by mnie szlag trafil :evil:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Rozan99 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 336



Wysłany: Pon Gru 20, 2010 00:00   

Fargo80 napisał/a:
a u mnie niby grzeje ale na postoju a jak jade to zimno jak .... juz mam dosc db ze nie mam malego dziecka bo by mnie szlag trafil

WYmień termostat i po problemie.
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pią Lut 03, 2012 18:05   

dorzuce swoje uwagi

Warto jest zasłonić ale trzeba uważać.
I lepiej za chłodnicą bo termostaty mają zatrzymac właściwą temp na bloku a zbyt wysoką wywalić na chłodnicę.
Dobrym jeszcze rozwiązaniem jest zdjęcie osłony kolektora wydechowego.

Mam 600 w benzynie i sekwencyjne lpg.
pomimo iż wskaźnik temp. był w połowie to auto długo nie przełączało się na gaz bo listwa z wtryskami gazu były chłodzona pędem powietrza i wydaje mi sie że część ciepła uciekała przez atrape na postoju.
(wszystko sprawne , filtry lpg wymieniane)
Więc szukałem rozwiązania i chciałem założyć podgrzewacz listwy ale po przeczytaniu wielu opini zrezygnowałem.
Po zasłonięciu tylko grila i odkręceniu osłony kolektora o niebo lepiej.
Nawet spryskiwacze do szyb działają
Wentylator się nie załącza i stąd wniosek że jes ok
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Lut 03, 2012 19:02   

Temperatura na wtryskach nie liczy się w sekwencji, tylko temperatura reduktora.
Najlepiej podłączyć komputer i zobaczyć samemu czemu się nie włącza.

W benzynowych roverach z silnikiem k-series zasłanianie chłodnicy nie ma żadnego sensu, bo one i tak błyskawicznie łapią temperature roboczą. Mój przy -15C po mniej więcej 4 minutach na postoju ma 50C w układzie (sprawdziłem czujnikiem w reduktorze :)) . Do włączenia sekwencji wymagane jest typowo 25-35C.
Można tylko zaszkodzić, bo silnik jest aluminiowy i wrażliwy na przegrzanie.
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pią Lut 03, 2012 21:16   

Jest czujnik temp w listwie wtryskowej

i nie mam silnika K-series

Zawsze zasłonięcie silnika przyśpiesza jego rozgrzanie
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pią Lut 03, 2012 23:29   

powiem wam ze ostatnio w kaliszu przy giełdzie widziałem piękne Audi a8 takie około 2005 rok i gość pięknie sobie zatkał wloty w zderzaku kartonem tylko coś mu nie poszło bo grilla nie zasłonił tylko te kratki po bokach gdzie jest wlot zimnego powietrza na intercooler :mrgreen: Byłem oszołomiony tym jak to zobaczyłem :D
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Nie Lut 05, 2012 11:17   

KRYS napisał/a:
Jest czujnik temp w listwie wtryskowej

Od niego nie zależy przełączanie benzyna-gaz a jest dla korekt. Instalacje Staga itp. mają dodatkowo czujnik temperatury gazu w fazie lotnej :smile:

KRYS napisał/a:
nie mam silnika K-series

Zawsze zasłonięcie silnika przyśpiesza jego rozgrzanie

Właśnie w Twoim przypadku pomorze :smile: a w naszym nie bo jaki jest sens pisać o HGF, instalować termostaty PRT, nie katować zimnego silnika i zasłaniać chłodnice żeby go szybciej zagrzać :/ Jeśli ktoś ma na tyle blisko do pracy że nie przełącza mu sie na gaz to po co pakować 2000 pln. w instalację :?: Nic na siłę, sprawny układ chłodzenia, dobrze ustawiona instalacja i to wystarczy :wink:
Pozdrawiam :razz:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Nie Lut 05, 2012 12:33   

Co do LPG to zamierzony efekt osiągnąłem bez ingerencji w oprogramowanie i obniżanie progu pracy instalacji.
Dodatkowo silnik szybciej się dogrzewa i pracuje w najbardziej optymalnej dla siebie temperaturze.
kangaroo69 napisał/a:
Właśnie w Twoim przypadku pomorze a w naszym nie bo jaki jest sens pisać o HGF, instalować termostaty PRT, nie katować zimnego silnika i zasłaniać chłodnice żeby go szybciej zagrzać


Ja nie pisze o zasłanianiu chłodnicy tylko o osłonięciu bloku silnika.
Czyli "karton" za chłodnice
Różnica jest taka że jezeli temp na silniku będzie zbyt wysoka termostat wyrzuci wode na chłodnice i się schłodzi.
I jeżeli termostat i chłodnica są ok to nie ma mowy o HGF
Zimne silniki to idioci katują
I wcale nikogo nie namawiam na takie tjuningi tylko podzieliłem sie swoimi spostrzezeniami
kangaroo69 napisał/a:
Jeśli ktoś ma na tyle blisko do pracy że nie przełącza mu sie na gaz to po co pakować 2000 pln. w instalację

moja kosztowała 3500 i nie jeżdże tylko do pracy (5 km)
kangaroo69 napisał/a:
Nic na siłę, sprawny układ chłodzenia, dobrze ustawiona instalacja i to wystarczy

Własnie dobrze ustawiona instalka nie pozwoli przełączyć na gaz jeżeli czujniki nie wskażą odpowiednich temperatur i ciśnienia.
 
 
 
gralu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 63
Skąd: WWE



Wysłany: Nie Lut 05, 2012 13:38   

[quote="_papa_"]
keczu napisał/a:
a przeciez ogrzewanie wnętrza tez odbiera cieplo z silnika

Akurat układ chłodzenia jest tak skonstruowany, że wcale tego ciepła silnikowi nie zabierze. Po to jest chłodnica w aucie, żeby ten nadmiar ciepła wytracić, a termostat aby regulować przepływ w obu obiegach i gdy temperatura spadnie to termostat się przymknie aby nie wychłodzić za bardzo silnika. To jest prosty układ. tak jak napisał kolega Sorbus pare linijek wyżej.

kolego jeżeli mówisz o benz. to może oki aż tak dużej różnicy nie ma ale w diesel i - 20 temp.i więcej i włącz dmuchawę na max. to zobaczysz jak szybko wskazówka opada.....(przy wpełni działającym aucie) musiałeś chyba dieslem w mrozy nie jezdzic :wink:
_________________
pozdrawiam gralu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] Przekładka - opłaca się?
Dodatkowy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Maj 26, 2017 17:10
nanab
Brak nowych postów [R214SI '99] chłodnice - wersja z klimatyzacją
chrzanek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Nie Lip 08, 2007 22:48
Paul
Brak nowych postów [R 200 1.4 16v] Sypać proszek, czy od razu ymienić chłodnicę
duklos Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Paź 26, 2009 18:10
duklos
Brak nowych postów [R214SI '99] chłodnice - czy można jeździć z jedna ?
chrzanek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Sie 04, 2007 08:56
giewu
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MG ZR 160 VVC 1,8 '03] Opony na zime?
proszę o poradę
radek411 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Paź 20, 2009 09:47
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink