Forum Klubu ROVERki.pl :: [R111] Elektryka - parę pytań
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R111] Elektryka - parę pytań
Autor Wiadomość
kefirsky 



Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 2
Skąd: Kętrzyn Warm-Maz



Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 18:52   [R111] Elektryka - parę pytań
Typ: SLi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.1 Rok produkcji: wszystkie

Mam w swoim Roverku kilka problemów i przy tej okazji kilka pytań. Model 111 silnik 1.1 na Monowtrysku.
1. Silnik chodzi na za wysokich obrotach - sądzę że to wina uszkodzonego czujnika temperatury. Regulator wolnych obrotów działa w pełnym zakresie - dręczyłem go różnymi ustawieniami przepustnicy i zawsze sobie radził z ustawieniem obrotów na taki sam poziom. Ale potrafi czasami falować - tyle że przy prawie zamkniętej przepustnicy.
2. Sonda lambda chodzi bez przerwy na 0.75V i nie oscyluje. Silnik chodzi za bogato. Jak działają procedury awaryjne w tym silniku? Czy elektronika lubi sondy np. Bosala czy Magnetti Marelli - uniwersalne?
3. Czy znacie parametry pracy czujnika temperatury i czy komputer czyta temperaturę silnika z tego samego czujnika co wskaźnik temperatury na desce?
4. Potrzebuję schematu instalacji elektrycznej lub rozpiski pinów w komputerze sterującym.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 23, 2010 01:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 18:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 20:25   

kefirsky napisał/a:
1. Silnik chodzi na za wysokich obrotach - sądzę że to wina uszkodzonego czujnika temperatury. Regulator wolnych obrotów działa w pełnym zakresie - dręczyłem go różnymi ustawieniami przepustnicy i zawsze sobie radził z ustawieniem obrotów na taki sam poziom. Ale potrafi czasami falować - tyle że przy prawie zamkniętej przepustnicy.

Sprawdz wtyczke przepustnicy (poruszaj podczas pracy silnika i podoginaj w lekko w ktoras strone blaszki stykow) i potencjometr przepusynicy czy plynnie zmienia opornosc i bez zadnej dziury w zakresie od min. do max. Sprawdz napiecie "zasilajace" na potecjometr powinno byc 5V, natomiast na przepustnicy 0.5V zamknieta, 4.25V otwarta.
kefirsky napisał/a:
2. Sonda lambda chodzi bez przerwy na 0.75V i nie oscyluje. Silnik chodzi za bogato. Jak działają procedury awaryjne w tym silniku?

Czyli sonda skopana lub czujnik .Odepnij jakis przewod podcisnienia z kolektora dolotowego (zrob przeciek w dolocie) i zobacz czy sonda cos sie ruszy jesli nie to po sadzie. Zakres dla sondy 0.2V-0.8V .Czujnik mozesz odpiac wtedy komputer przyjmuje ze jest jakos 60 stopni...chyba , ale nie jestem pewien w kazdym razie taka temperature ze silnik normalnie pracuje po nagrzaniu za to kiepsko zapala. Dane dla czujnika to 3.5V zimny , 0.5V cieply.
Czujniki sa dwa jeden na deske i drugi na ECU. A i jeszcze jedno wszystko to co napisalem nie ma sensu jesli jest inaczej niz w silniku 1.4 bo tylko do takiego mam dane. Moze ktos mnie poprawi jak jest bardziej obeznany z 1.1 jesli jest jakas roznica przy monowtrysku.
U mnie problem z obrotami byl spowodowany kiepskim polaczeniem na wtyczce przepustnicy. A i jeszcze jedna opcja ,czujnik na wale korbowym, jesli jest walniety kompletnie to wiadomo auto nawet nie zapali, ale jesli jest brudny (jest namagnesowany, zbiera metalowy syf) lub czesciowo padniety to daje zle inf. do ECU i swiruje na obrotach. Opornosc dla czujnika ok1200 ohm, 11V do 14 V od obrotow jalowych do wyzszych ale to jak wspomnialem dla 1.4, ale czesc czujnikow jest napewno ta sama.
 
 
kefirsky 



Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 2
Skąd: Kętrzyn Warm-Maz



Wysłany: Pon Kwi 05, 2010 10:29   

Dzięki za rady. Dzisiaj wszystko posprawdzam. Jak się uporam, to dam znać co pomogło.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Kwi 05, 2010 11:26   

kefirsky napisał/a:
Regulator wolnych obrotów działa w pełnym zakresie - dręczyłem go różnymi ustawieniami przepustnicy i zawsze sobie radził z ustawieniem obrotów na taki sam poziom. Ale potrafi czasami falować - tyle że przy prawie zamkniętej przepustnicy.

jeśli kręciłeś tą śrubką przy przepustnicy, to musisz teraz jeszcze ustawic ją tak, żeby przy zamknietej przepustnicy potencjometr miał odpowiednią wartość, w tym temacie masz wszystko podane:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=37242
dla pewności przeczyściłbym jeszcze regulator obrotów.

keczu napisał/a:
Dane dla czujnika to 3.5V zimny , 0.5V cieply.

a ja myślałem, ze to termistory :hm:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#61

uniwersalne sondy lambda pasują, tylko muszą mieć zakres napięcia na wyjściu 0-1V

schemat elektryki wtym rozpiski połączeń są w RAVE:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#30
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pon Kwi 05, 2010 12:12   

sTERYD napisał/a:
a ja myślałem, ze to termistory
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#61

Szczerze to ja tez. To sa dane z ksiazki ktora mam jak zobaczylem dane w Voltach to tez byelm troche zdziwiony, ale tak faktycznie jest. I w linku ktory podales ze niby jest to dla silnika K-seri, bez wyszczegulniania czy to silnik z kopulka czy juz z nowszy bez kopulki. I dane w Voltach sa troche inne dla tych silnikow (bo inne systemy). Nie robilem nic z tych rzeczy przy silniku z kopulka, ale silnik z elektronicznym zaplonem wlasnie skonczylem i dane w Voltach sa o tyle lepsze ze pokazuja jak czyjnik pracuje z zasilaniem ,podczas pracy silnika. Latwiej znalezc problem jesli wina jest w polaczeniach ,a nie w sanym czujniku. A te ustawienie przepustnicy tez mi sie jakos mie pokrywa bo znowu mam dane w Voltach i jak ustawialem te 595 ohm to mi silnik z obrotow nie schodzil ,jak sprawdzilem napiecie to udalo mi sie to ustawic i jest oki ,ale teraz zamknieta przepustnica ma 508ohm :/ . Nie wiem bo moja nigdy nie dotykana 45-tka ma 608ohm ,napiecie sie zgadza z tym co mam. Absolutnie sie nie kloce o to bo raczej zajmuje sie mechanika, z elektronika najpierw dzwonie do kolegi o porade (niestety tylko porade bo daleko mamy do siebie), kupilem ksiazke z danymi czujnikow itp. (w innych markach jest roznie ,albo napiecie ,albo opornosc) bo moj skaner OBD nie dzialal w mojej 25-tce. Napisalem dwa posty odnosnie danych czujnikow i moich klopotow z R25 i nikt nie raczyl sie odezwac . Troche mnie to kosztowalo ,ale pomoglem sobie sam. Teraz juz jest oki. Pozdr.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Kwi 05, 2010 12:50   

tylko pytanie gdzie mierzyć to napięcie... :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pon Kwi 05, 2010 12:55   

sTERYD napisał/a:
tylko pytanie gdzie mierzyć to napięcie...

Wpinajac sie w czujnik (we wtyczke najlepiej ) Ja mam igly z kabelkami do miernika( sobie zrobilem).
 
 
rover 



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 2
Skąd: warszawa



Wysłany: Pią Lut 10, 2012 13:25   

miałęm ten sam problem
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Lut 10, 2012 13:33   

ale udało Ci się go rozwiązać?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R111] Kłopot z komputerem lub elektryką
Elektryka mi się sypie???
SHOOVAR Rover serii 100 11 Sro Kwi 07, 2010 19:54
SHOOVAR
Brak nowych postów [R111] Kilka pytań
tylna wycieraczka i pisk z maski
zik Rover serii 100 3 Pon Lis 05, 2007 21:57
cycu
Brak nowych postów [R111] Kto mi wymieni bak w r111 w Krakowie lub okolicach?
kes Rover serii 100 2 Pon Lut 07, 2011 22:45
kes
Brak nowych postów [R114] Mam parę problemów
piszczące zawieszenie i hamulec ręczny
Gość Rover serii 100 4 Sro Maj 23, 2007 13:01
cozy
Brak nowych postów [R111] Zawieszenie
Cherman Rover serii 100 1 Sro Maj 20, 2009 13:44
Steff



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink