Forum Klubu ROVERki.pl :: [r420] Problem z zawieszeniem - czy jest ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r420] Problem z zawieszeniem - czy jest ?
Autor Wiadomość
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 25, 2012 13:19   [r420] Problem z zawieszeniem - czy jest ?
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Siema. Niedawno będąc na wymianie oleju mechanik stwierdził patrząc pod samochód, że do wymiany są przednie sworznie i łożysko (co mnie zdziwiło bo nie mam szumów ani nic), ale ok, sworznie opisał że jak są do wymiany to po wjechaniu w koleiny czy dziury kierownica lata i żyje swoim życiem, a na prostej i równej drodze jak puści się kierownice to można się spokojnie ogolić bo auto cały czas jedzie do przodu. Udałem się do sklepu w celu sprawdzenia cen tych sworzni, a tam sprzedawca który ogarnia temat mechaniki samochodowej polecił mi podjechanie do stacji kontroli pojazdów, w której zbadają mi komputerowo wszystko co do wymiany. Okazało się że sworznie i łożyska są ok, ale za to otrzymałem rysunek i opis rzeczy które należy wymienić. Facet stwierdził że są niesamowite stuki z tyłu (ja żadnych stuków nie słyszę jak jadę, jedynie lewarek mi lata i koło zapasowe bo suszę bagażnik) i pokazał mi że potrzeba wymienić gumę na elemencie, który jest przymocowany do drążka stabilizatora. Rzeczywiście gumy tam nie było, a metal obijał się o metal. Na rysunku jest to punkt 2.
A z przodu jak to określił do wymiany jest: wewnętrzna końcówka przekładni.

Oto rysunek:

Jest obrócony jak coś ;/

Teraz moje pytania:
1. Co mam powiedzieć w sklepie żeby dostać te elementy ? Jak to się dokładnie nazywa ? :mrgreen:
2. Czy to że na prostej drodze puszczając kierownicę auto jedzie prosto, a na koleinach ściąga je na boki, a kierownica lata po swojemu razem z kierunkiem kół to wina właśnie tych rzeczy ?
3. Z tyłu jedyne co to skrzypi amortyzator jak wsiadam, albo dociskam auto, można czymś popsikać czy konieczna jest wymiana amorka ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 25, 2012 13:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Cze 25, 2012 23:22   

haxigi napisał/a:
1. Co mam powiedzieć w sklepie żeby dostać te elementy ? Jak to się dokładnie nazywa ?

nie wiem. Próbuję sobie wyobrazić to co jest na rysunku i nie jestem w stanie powiedzieć na pewno :/
haxigi napisał/a:
2. Czy to że na prostej drodze puszczając kierownicę auto jedzie prosto, a na koleinach ściąga je na boki, a kierownica lata po swojemu razem z kierunkiem kół to wina właśnie tych rzeczy ?

to raczej wina kolein i do tego może masz niskoprofilowe opony.
haxigi napisał/a:
3. Z tyłu jedyne co to skrzypi amortyzator jak wsiadam, albo dociskam auto, można czymś popsikać czy konieczna jest wymiana amorka ?

to raczej nie amortyzator, a gumy stabilizatora, lub ewentualnie tulejki wahaczy. możesz spróbować posmarować jakimś smarem w szpraju po elementach gumowych.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 26, 2012 08:11   

sTERYD napisał/a:
możesz spróbować posmarować jakimś smarem w szpraju po elementach gumowych.

najlepiej sylikonem takim do gum.

A u mnie skrzypi przy dociskaniu ale to reczny, gdy ni ejest zaciagniety to nie skrzypi.
 
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 26, 2012 15:32   

oponki mam 175/65 także to nie ich wina, ale może rzeczywiście takie coś przez koleiny jest. Chociaż w A4 i Corsie B tak nie ściąga jak się wjedzie na koleiny :/
Na dniach kupię jeszczę osłonkę pod silnik i wjadę na kanał to popstrykam zdjęcia i pokażę wam.


Popsikać da radę bez wjazdu na kanał (koło na lewarek) czy trzeba na kanał wjechać ? Akurat dzisiaj kupiłem olej uniwersalny do uszczelek i zamków, to psiknę nim.
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 26, 2012 15:40   

haxigi napisał/a:
Popsikać da radę bez wjazdu na kanał (koło na lewarek) czy trzeba na kanał wjechać ?

A zeby reke pod samochod wlozyc potrzebujesz kanalu!!!!
 
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 27, 2012 23:49   



To jest element nr 2 który opisałem w pierwszym poście. Facet twierdzi że to co widać powinno swoją dolną część opierać na gumie i mówił że mam samą gumę kupić, albo ten cały element z gumką.

Pytanie też - można w klocki hamulcowe psiknąć WD40 ? Dzisiaj przy zmianie alusów jak kręciłem przednim kołem to robiło opór i było słychać takie szuranie, koło nie obracało się luźno, a klocki podczas jazdy piszczą. Nic nie psikałem bo nie wiem czy to czasami czegoś nie pogorszy i czy po prostu nowe klocki skołować ?
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Cze 27, 2012 23:56   

to jest łącznik stabilizatora tylnego i faktycznie powinien w miarę ściśle pasować do tej dolnej gumy. (swoją drogą co tam sie musiało stać, ze go tak rozegło :/ )
a z klockami, to pewnie śruby pływające się zapiekły. Trzeba to wszystko wyczyscić i przesmarować smarem do zacisków hamulcowych, najlepiej jakimś specjalnym. Sprawdza się też litowy do obciążonych prowadnic :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 28, 2012 00:00   

http://allegro.pl/rover-4...2393077743.html
to będzie ok ? guma jest za 8,50 ale to już lepiej chyba cały łącznik wymienić nie ? Dam radę samemu to wymienić będąc mechanikiem na poziomie 0 bez jakiś niezwykłych narzędzi ? Do dyspozycji mam kanał, lewarek, klucze i wsio :P
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Cze 28, 2012 00:10   

Ten sam. Chyba dasz radę. to aż dwie śrubki ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kuba227d 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 18
Skąd: Gliwice



Wysłany: Czw Cze 28, 2012 00:10   

Z wymianą nie powinno być dużego problemu, byle by go dobrze podeprzeć. Co do części to poszukałbym czegoś trochę bardziej markowego. Różnie to bywa z tymi częściami na alledrogo, najlepiej sprawdź u Tomiego
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 28, 2012 00:11   

możesz podać jakieś nazwy firm które robią dobre te części ? Ja sklep mam też stacjonarny, w którym mam zniżki to jak markową rzecz, to tam kupie ew.
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Cze 28, 2012 00:19   

myślę, że bez przesady z Tą markowością. To jest tylko kawałek blachy, który trzyma stabilizację pomiędzy prawą i lewą stroną. Nie ma jakiegoś większego wpływu na bezpieczeństwo, bo i bez tego można spokojnie jeździć (w modelach z silnikami 1,4 i 1,6 w ogóle nie ma tylnego stabilizatora) a jedynie samochód będzie się bardziej wychylał na zakrętach. Na komfort ma wpływ o tyle, ze przy uszkodzeniu potwornie dudni (czego pewnie teraz doświadczasz), więc akurat w tym wypadku raczej nie wydaje mi się koniecznym stosowanie markowych produktów. :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kuba227d 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 18
Skąd: Gliwice



Wysłany: Czw Cze 28, 2012 00:27   

Coż, może i nie jest to aż takie ważne, ale pewien wpływ na bezpieczeństwo jazdy i pewność prowadzenia ma. Ja staram się stosowac do zasady: kupuj najlepsze na jakie cię stać, czy to sprzęgło, czy jakaś głupia pierdoła :wink:
Ostatnio zmieniony przez kuba227d Czw Cze 28, 2012 00:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 28, 2012 00:29   

No właśnie że nic mi nie dudni :/ Nic nie stuka i nie puka poza tym skrzypiącym amorem, którego dzisiaj potraktowałem tym silikonem do uszczelek.
Jak byłem na badaniu w stacji kontroli pojazdów, to miałem luzem leżący lewarek w kole zapasowym i on podskakiwał na wybojach, facet może myślał że to stabilizator tak trzaska, a nie lewarek ? Może wstrzymam się z wymianą tego, skoro to nie zagraża bezpieczeństwu i odłożę to na późniejszy termin.
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
kuba227d 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 18
Skąd: Gliwice



Wysłany: Czw Cze 28, 2012 00:39   

A pewien jesteś, że to amor tak skrzypi? To może być co innego. W moim myśleliśmy, że amor z przodu skrzypi, a to okazało się, że sworzeń, który się rozleciał po paru dniach :evil:
Czy to łącznik hałasuje, czy nie i tak nadaje się do wymiany, przynajmniej sądząc po zdjęciu. Dobrze by było wsadzić kogoś do bagażnika i niech nasłuchuje. Znam przypadek, kiedy też nie wiadomo było co tam stuka i puka, wprawdzie w innym samochodzie, ale skończyło się na wymianie paru plastików w bagażniku :smile:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Problem z zawieszeniem i kierownicą
lysy_vet Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Sob Lis 27, 2010 15:36
lysy_vet
Brak nowych postów [R45] problem z zawieszeniem
mechtron Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 23 Sro Paź 18, 2017 12:35
Gość
Brak nowych postów [r416 99r] problem z zawieszeniem
lleewwyy Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Lip 15, 2012 22:35
truten23
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [rover400] problem z tylnym zawieszeniem
sobek0075 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Paź 13, 2012 17:00
Adrian
Brak nowych postów [rover400 2.0di] problem z zawieszeniem przód
aga_arturM Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Sie 25, 2010 21:23
praktis



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink