Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 891 Skąd: Grudziądz
Wysłany: Pią Cze 29, 2012 20:32
MaReK, i jak tam ? Wgrałeś już ? Mi podnieśli z orginalnych 107 KM na 127 KM, przy mapach z CDT. Zastanawiam się co by było gdyby popracowali na mapach od CDTi .
SPAMU¦
Wysłany: Pią Cze 29, 2012 20:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
107KM ? Myślałem, że CDT ma 115(116) CDTi zaś 131 (136) KM.
Faktycznie to, że niektóre sterowniki przyjmują CDTi to sprawa tego, że te wgrywane z CDTi mają pewnie sterownik 351065 i tylko do takiego wejdzie podmianka na żywca.
W innym przypadku należy zgrać soft ze swojego sterownika i przekopiować mapy różniące się od oryginału metodą copy/paste. Następnie wyeksportować plik bin i wtedy wgrać go do sterownika.
Ja sam jestem po drugiej zmianie. Za każdym razem jestem niezadowolony. Moim celem było usunięcie box'a wpiętego w listwę CR. Niestety moje modyfikacje bez użycia BOX'a są mizerne. Nawet nie wiem czy wyszedłem dużo ponad 136 KM Natomiast modyfikacje + BOX to czuć, że się zrobiła zmiana Dlatego będę jeszcze musiał mapki od CR porzeźbić
Wiem, że Tomi miał problem z wsadem od CDTi i nie udało się mariusz418 tego wgrać. Spróbuję zatem zrobić Tomkowi taki remap, a wsad udostępnię dla sterownika innego niż 351065. Oczywiście może być jeszcze problem zabezpieczeń jakie miały czasami auta przed 2003 rokiem. Wtedy żeby wgrać soft należy zapodać masę na tzw. boot pin czyli najlepiej podłączyć sterownik na stole. Jeśli to nie pomoże trzeba wyjąć kość, zamontować podstawkę i wgrać flash przez programator pamięci. Na to już mocnych nie ma
Umówiłem się wstępnie do kolegi, który ogarnia mapki co prawda dla benzyniaków, ale mówi, że jak pozna kilka przykładów z Diesli to też da radę i mam nadzieję, że będę mógł sprzedać komuś w dobrej cenie swojego BOX'a
Dorwałem też mapy od BMW 320d, które ktoś zmodził na 178 KM
Tam jest jednak inny sterownik i inna ilość potencjalnych map, ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby podpatrzeć tamte i spróbować część wartości zaadoptować u nas Pytanie tylko czy BMW320d ma taką samą turbinę jak nasze Roverkowe?
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie wiem o którym dokładnie Nie znam się na BMW.
Jednak E46/E39 (320d/520d) montowano silniki M47D20, które potem kupił Rover i nie zmieniał w nich mocy. Były dwa 114 i 134 KM. W Rover/MG jest oznaczenie silnika M47R
Widzę jednak jakieś mapki z 320d podniesione do 178KM. Oczywiście to tylko liczby niczym nie potwierdzone. Zatem jeśli wierzyć opisom w Internecie to będzie ten sam silnik z tym samym osprzętem.
Jeśli to jednak ze zmienną geometrią to faktycznie mapki będą się różnić, tylko czy aż tyle?
Kurcze jeszcze jednak mało wiem Ale będę zgłębiał wiedzę
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
witam w 75 jestem nowy mam ja tydzen ,i moje pytanie czy da sie samym softem zmienic mapy z cdt na cdti ? czy trzeba cos zmieniac przy silniku lub 2 pytanko co z chip boxami na allegro ktore z 115 robia kolo 135? wiem ze tyle nie bedzie ale ciut wiecej zawsze to ,i czy to bezpieczne dla silnika itd . dzieki z gory
Poczytaj wątek od początku przecież to nie tak dużo.
Dowiesz się wszystkiego.
Ja osobiście mam CDTi z serii i do tego BOX zwiększający do teoretycznie 160 KM
160KM nie ma, jest w okolicach 150KM. Chcę BOX'a wyrzucić z układu i zrobić to przez komputer,
z dobrze zrobionymi mapami, które oszczędzą turbinę i nie będą zbyt eksploatowały wtrysków.
Mam coraz większe podejrzenia, że ów BOX może psuć wtryski... ale nie mam potwierdzenia naukowego
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
czytalem od poczatku ale zaptac tez warto, aha czyli mozliwe ze nisza sie wtryski i turbina, czyli lepiej sie nie pchac w to ,ale jest roznica po podpieciu tego boxa? ile juz na tym jezdzisz i czy ci sie cos dzialo i jak ze spalaniem
Zmiana softu ze 114 na 134 wiąże się tylko i wyłącznie ze zmianą programu. Nie potrzeba wymieniać żadnych elementów silnika. Potrzebna jest tylko sprawna przepływka, a jeśli niesprawna to odłączona Można to zrobić za pomocą T4 - ale nie zawsze się tak da - można to zrobić zatem za pomocą interfejsów typu Galletto lub MPPS. MPPS jednak lepiej sobie radzi z nowszymi autami po szynie CAN i mimo że obsługuje linię K to jest strasznie wybredny i podatny na zakłócenia z np. z BCU.
sew87 napisał/a:
aha czyli mozliwe ze nisza sie wtryski i turbina,
Podobno nasze turbiny nie są z tych "chorowitych" i można je ociupinkę pomęczyć. Natomiast wtryski z mojego doświadczenia wynika, że są liche. Raz załatwiłem je tankując wątpliwej jakości paliwo u "Sławka" Drugi komplet zaczyna się sypać pomimo tankowania u jednego źródła z dodatkiem specyfików ratujących życie diesla
Tomiego auto na ten przykład to rocznik 2003 i do dzisiaj jeździ na jednym komplecie.
Stąd zacząłem podejrzewać, że moje potyczki wtryskowe padają od BOX'a
BOX'a mam już kilka lat. Moc jest, wyraźnie ją czuć i chciałbym osiągnąć to samo mapami ECU, a nie puszką dodatkową
kacper napisał/a:
Uważajcie na mody, ja już wiem że są w niektórych sterownikach potężne różnice i nawet jak podepnę nowy zestaw startowy to i tak autko nie będzie jak dawniej...
Trzeba uważać i myśleć co się robi Nawet jak dostaje się interfejs od użytkownika allegro to jest napisane, aby sprawdzać wszelkie wersje, numerki i wielkości wsadów z takimi jakie były wgrane do nas.
Zrobiłeś sobie swój zrzut na dysk? Jak masz plik oryginalny, to można wgrać go do tego co masz uwalony przez wyjęcie układu z płyty i flash na programatorze. W sumie to teraz rozumiem skąd wsady z BMW mają 1mb, a większość gotowców z Rovera/MG ma 512 kb W takim układzie mapy trzeba robić przez copy/paste.
kacper, jak masz swój plik podeślij mi bin'a na marek@roverki.pl
Pozdrawiam,
[ Dodano: Nie Lip 01, 2012 14:20 ]
Hehe Nie doczytałem, że już sobie naprawiłeś ECU
Ale jak masz to możesz mi podesłać swój BIN.
[ Dodano: Nie Lip 01, 2012 15:54 ]
I jeszcze jedno... jaki wpływ ma ECU na BARCODY czy BCU? To jest jakoś zsynchronizowane?
Generalnie na początku wgrałem sobie mapę (512KB z takiego sterownika jak mój) i nic się nie stało.
Nie sądzę, aby wersja z internetu miała takie same CODY jak ja Więc chyba nie ma sensu kupować kompletu w przypadku awarii ECU. Nie wiem. Zamierzam kupić sobie ECU od 2.0 CDT/CDTi dla testów.
Niestety nie mogę niczego znaleźć w rozsądnej cenie. Jak trafi mi się okazja, to kupię.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
No dobrze, ale jak wgrasz wersję BIG do wersji SMALL jak zrobił kolega wyżej, to jednak komunikację zrywa. Już nie nagrasz sobie przez ODB tylko musisz wyjąć sterownik na stół.
Zastanawia mnie to co opisał kolega, że magik z Lublina wziął 200 zł i zaprogramował wszystko od nowa... ale co to jest wszystko. Jakie BARCODY? Takich rzeczy w/g mnie nie ma w ECU. Dlatego to powinna być wymienna część. Spali się, kupię zamiennik i jeździmy. Chyba, że gdzieś w BCU jest przypisany dany sterownik, ale nie FLASH. Nie wiem. Niech mi ktoś znajdzie tanie ECU (do 100 zł ) od CDT
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie ma ktoś oryginalnej mapy od CDTi?
Ostatnio też próbuję przyspieszyć swojego R, ale moje modyfikacje nie przynoszą efektów, więc pomyślałem, że zacznę od przekonfigurowania mojej mapy na mapę z CDTi.
Ja mam
W ogóle poluję na oryginały i będę je gdzieś na stronie umieszczał dla potomnych.
Mapy z modyfikacjami sobie daruję, bo nie chcę brać odpowiedzialności za czyjeś problemy
Mam mapy z CDTi przed i po lifcie od MG i od Rover 75 (po lifcie).
Mapy w sumie nie wiele się różnią (te między przed a po liftem).
Nie zalecam jednak wgrywania map na pałę "soft od innego" wrzucić programem do siebie.
Jest 50% że zadziała i tyle samo że się nie odpali.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
MaReK, tą moją mapę w końcu zgrałeś ? z tego co ja słyszałem to zgrywając od kogoś mapę kto ma kontrole trakcji i wgrywając komuś kto nie ma kontroli trakcji to uwali się softa?
Nie wiem czy to jest dokładnie tak
Wczoraj zgłębiłem wiedzę na temat kodów ZCS
Faktycznie jest tam zapisana cała konfiguracja auta.
Dla każdego z podzespołów ważne jest co auto posiada
Dla ECU (czujnik deszczu, tempomat, trakcja)
Dla BCU (szyby z tyłu, otwierani klapy bagażnika, itp. itd)
Dlatego ważne jest aby człowiek sobie sam przekopiował mapy, a nie wrzucał pałę.
W komputerze w aucie z kontrolą trakcji map będzie 32. W aucie bez będzie ich 26.
Tutaj niezależnie od tego czy tempomat jest czy nie, ilość map jest taka sama.
Przerzuca się jednak tylko te mapy, które wskazują różnicę w parametrach.
Następnie generuje się jeszcze raz sumę kontrolną, zapisuje plik i wrzuca do sterownika.
[ Dodano: Pią Lip 13, 2012 22:58 ]
Niestety... dzisiaj piątek 13'ty i doszło do drobnego błędu.
Najpierw wgrałem soft do CDT. Niestety, mimo że wgrywałem CDTi nie wgrało się poprawnie.
Auto odpaliło, ale nie były to mapy CDTi. Już na wstępie problem był z poprawnym zczytaniem.
Jakby coś zakłócało interfejs. Kiedy już się udało, modyfikowane mapy wgrały się za pierwszym razem.
Niestety za drugim, podczas wgrywania nastąpił ot crash.
Potem ów crash występował w różnych odstępach czasu pracy i nie zawsze w tym samym miejscu.
Siłą rzeczy sterownik się uwalił i auto nie chciało odpalić.
Na szczęście obok stał mariusz418 ze swoją machinerią T4 i ono odratowało sterownik.
Zastanawiam się dlaczego interfejs typu Galletto nie podołał z zapisem, a T4 dał radę.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 74 razy Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Sob Lip 14, 2012 14:43
MaReK napisał/a:
Mam coraz większe podejrzenia, że ów BOX może psuć wtryski... ale nie mam potwierdzenia naukowego
szósty rok jeżdżę z box-em ustawionym na max, mapy oryginalne CDT. Wtryski dotychczas nie zmieniane. Dwukrotnie na zlotach badane T4 przez mariusz418. Raz 3-ci raz 4-ty wtrysk był "podejrzany", ale do dzisiaj dają radę. Zalewam wyłącznie dieslem "premium". Ale to tylko moja teoria, również niepotwierdzona naukowo, że paliwa "premium" są czystsze i lepiej kontrolowane. Nie chodzi mi o różnice w mocy i spalaniu.
[ Dodano: Sob Lip 14, 2012 14:43 ]
sew87 napisał/a:
zaptac tez warto, aha czyli mozliwe ze nisza sie wtryski i turbina, czyli lepiej sie nie pchac w to ,ale jest roznica po podpieciu tego boxa?
box nie wpływa bezpośrednio na turbinę. Chwilowe "przyspieszenie" turbiny jest wynikiem zwiększonej dawki paliwa w porównaniu ze standardem.
Różnica po podpięciu boxa jest odczuwalna - niepotwierdzona hamownią. Moje wrażenie jest takie, że box przede wszystkim zmienia charakterystykę w niższej strefie obrotów i tam jest najbardziej odczuwalny. Po podpięciu boxa auto przestało się "zastanawiać" po naciśnięciu gazu.
Różnica w spalaniu statystycznie niezauważalna. Tym bardziej, że stopniowo zwiększałem "nastawę" boxa od 5 do 9 (max).
Box działa wyłącznie na listwę CR. Podobno są różnice w typach boxów i radziłbym uważać. Tu każdy podejmuje decyzje na własne ryzyko.
Henryk być może BOX BOXowi nie równy. Wiem, że Vmatas ma jakiś dedyk do R75 i też jakiś tam przyrost mocy posiada bez konsekwencji wtryskowej. Moje wtryski pierwszy raz padły po zalaniu opałem (bez mojej wiedzy). Potem tankowałem na neste i bp. Sporadycznie na orlenie. Wtryski nie padają na raz hurtem, jak po opale, tylko wybiórczo. Czasami na diagnostyce jest okej, za kilka dni źle, a potem znowu za parę dni możliwie w normie. Dlatego chciałem pozbyć się swojego BOX'a i zostać przy zmodyfikowanych mapach komputera. Jak do tej pory nie wiele udało mi się uzyskać Ale próbuję i w miarę możliwości czasowych zgłębiam temat.
A to chyba to samo co jest dodawane do płyt z programami od interfejsów tunerskich oraz na chomiku Nazwy nieco inne, ale z tego co widzę, to chyba nawet niewielkie zmiany w mapkach.
Ponieważ temat traktuje o zmianie softu z CDT na CDTi to napiszę, co mi się udało ustalić.
Oczywiście nie jestem inżynierem Rovera i mogę się mylić piszę tylko na podstawie doświadczeń zdobytych i tego co wyczytałem na forach angielskich lub w mailach od firmy x-part
Jako że całkiem niedawno walczyłem z tematem doposażenia mojego samochodu w tylne szyby i faktem, że ta operacja nie jest wcale taka plug and play, to zagłębiłem się nieco mocniej w opis konfiguracji naszych samochodów. Ta konfiguracja zawarta jest w kodach ZCS. Kody te dzielą się na VN, GM oraz SA. VN to kody informujące o rodzaju silnika, mocy, pakietach typu x-power. Kody GM informują o tym jaki typ auta, marka, itp. Kody SA to konfiguracja wyposażenia pojazdu.
Owe kody zapisane są w kilku modułach naszego samochodu. Ja wiem o ECU, BCU, EWS, IPK.
Do dwóch pierwszych bez T4 się nie dostaniemy, do dwóch ostatnich można się dostać interfejsem diagnostycznym od BMW. Ale co z tego? Co z tego że kody sobie zmienimy w EWS czy w liczniku...
nic tam nie da, bo najważniejsze dwa - wiodące - dalej znają starą konfigurację.
Bystry użytkownik (taki jak ja ) szybko znajdzie opis i rozkimnkę anglików na temat w/w kodów.
Można je sobie samemu dopasować do auta. Ja tak zrobiłem i naiwnie wierzyłem, że za pomocą T4 będę mógł je sobie wpisać. Kiedy doszło do procedury wpisywania, okazało się, że każdy z kodów posiada jeszcze ukryty znak/symbol/wartość - sumę kontrolną wszystkich pozostałych. A jak tę sumę obliczyć? Trzeba znać algorytm. Jakiś anglik zwietrzył interes i chciał kręcić biznes sprzedając swój kalkulator, który jednak nie działał dobrze. Inny świadczy takie usługi tylko dla Klubowiczów ichniejszego forum. A jak ktoś jest szary, to musi pisać do jedynego spadkobiercy dokumentacji technicznej R/MG - firmy X-part Oni za 40 funtów wygenerują takie kody. Napisałem i dostałem com chciał. Wziąłem dwie sztuki, bo jeszcze trzeba było ogarnąć auto mariusz418.
Dostałem to razem z instrukcją jak zmusić T4 do wejścia w tryb podawania kodów ZCS. Niestety tutorial żądał ode mnie rozbebeszenia pół auta, podmieniania modułów typu EWS i ECU z innego samochodu - no matko i córko.. Na szczęście wykombinowałem sobie sposób który pozwala nie brudzić sobie rąk. Wpisaliśmy owe kody do mnie i też bangla - szyby działają - ale przecież nie piszemy tu o szybach
Wracając do kodów ZCS. Wiemy, że w grupie kodów VN zapisana jest konfiguracja pakietu posiadanego w aucie oraz mocy silnika. I tak np. początek 1 8 ..... mówi nam (w/g tabelki kolegów anglików), że 1 - pakiet xpower, 8 - silnik 135PS. Jeśli mamy 0 0 - mamy do czynienia ze słabszą wersją silnikową.
Co ważne teraz. W/g mnie i w/g kolegów z anglii (forumowych) wystarczy wygenerować sobie kody z VN początkowym 18 (dla diesla oczywiście) aby T4 zaprogramował nasze ECU i wgrał odpowiednią mapę do sterownika. Być może nie będzie chciał zrobić tego od razu, dla tego po wgraniu kodów należałoby celowo uszkodzić wsad (uploadując np. same 000) i kazać T4 odbudować. Jest szansa, że będziemy wtedy posiadaczami pełnowartościowego auta CDTi o mocy 135KM.
W/g firmy x-part, to nic nie da Należy zakupić od nich (cena ze specjalnej okazji) za 55 Funtów płytę odblokowującą dla T4. Płyta jest dopisana do VINu więc nie uda się odblokować więcej niż 1 furę W/g specjalisty z x-part, taka płyta odblokuje obszar ECU który odpowiedzialny jest za mapy dla CDTi.
Taka płyta nosi numer części VUF000010.
Kopiowanie map ze sterownika od CDTi i wkładanie do CDT nie ma u mnie jeszcze potwierdzenia 100% działania. Zrobiłem już 3 takie swapy, ale tylko dwie osoby twierdziły, że coś się zmieniło, z czego jednej musiałem odpiąć przepływkę, bo auto było zamulone jak dno Wisły. Więc tutaj efekt może być także odpięcie przepływki, a nie sama zmiana map. Do tego trzeba byłoby hamować auto.
Jedno jest pewne. Po zrobieniu reampa z CDTi do CDT, auto wcale nie wie że jest CDTi. Podłączony do niego BOX od CDTi wprowadzi go w tryb awaryjny, co będzie skutkowało niemożliwością jazdy.
Ja sam zrobiłem doświadczenie. Zbudowałem sobie mapę od CDT. Wgrałem do siebie, odpiąłem BOX'a i nie zauważyłem różnicy Czyli w/g mnie było dalej 135KM mimo, że mapki od CDT
Może niedługo uda się wspólnie z mariusz418 dokonać takiego upgradu na CDT.
Wygeneruje dla auta kody wraz z sumą kontrolną (tak sobie myślę, że potrafię ) zapodamy je, zrobimy reconfigure ECU i sprawdzimy czy podpięty BOX dedykowany dla CDTi będzie prawidłowo działać. Jeśli tak... jesteśmy w domu i mamy w kieszeni 55F
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie wiem o którym dokładnie Nie znam się na BMW.
Jednak E46/E39 (320d/520d) montowano silniki M47D20, które potem kupił Rover i nie zmieniał w nich mocy. Były dwa 114 i 134 KM. W Rover/MG jest oznaczenie silnika M47R
Pozdrawiam,
To sa inne silniki, z innym systemem zasilania... silnik podobny do M47R znajdziesz w BMW 318d,
widzę, że w tamcie siedzisz głęboko
Możesz poradzic jaki interfejs zakupić do zgrania i wgrania z powrotem tego samego softu ze zmodyfikowanymi mapami
Czy wytarczy tani (100zł) Galletto 1260 sprzedawany na allegro?
Na innych forach ludki używają takich i nie ma problemów w innych bardziej popularnymi samochodami. Czy w R75 tani Galletto zadziała.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum