Teoretycznie mam. Za środkową konsolą mam kable od trakcji, rolety i tempomatu.
Wreszcie zabrałem się z montaż instalacji podgrzewanych siedzeń i akurat brakuje mi instalacji do nich
O rodzaj wyświetlacza się pytałem, ponieważ ojciec w pasacie ma tempomat i u niego na wyświetlaczu pokazuje ustawioną prędkość
na komputerze pokładowym i tak nic nie wyswietli jak włączysz tempomat przyciskiem nad popielniczką to tylko zaswieci sie kontrolka, zobacz czy masz instalacje do podłączenia sterownika
na komputerze pokładowym i tak nic nie wyswietli jak włączysz tempomat przyciskiem nad popielniczką to tylko zaswieci sie kontrolka, zobacz czy masz instalacje do podłączenia sterownika
Dzięki za odpowiedź. Jak będę montował podgrzewane siedzenia to zobaczę.
Zadam jeszcze tylko pytanie na które wcześniej nie padła odpowiedź - Czy po założeniu wszystkiego trzeba jeszcze jechać na T4 żeby odblokować funkcję tempomatu czy wszystko działa plug&play?
Dołączył: 26 Gru 2008 Posty: 11 Skąd: zielona góra
Wysłany: Sro Sty 04, 2012 17:19
ja bym chciał zamontować tempomat do benzyny. co trzeba więcej zamontować oprócz sterowania przy kierownicy, przycisku na konsoli i sterownika za schowkiem instalacje mam pociągniętą?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Lip 30, 2012 15:20
kuba14 napisał/a:
ja bym chciał zamontować tempomat do benzyny.
Ja zamontowałem do benzyny w automacie.W aucie była instalacja i przegub na przepustnicy do podpięcia siłownika.Wszystko działa prawidłowo jak oryginał, od pierwszego naciśnięcia.Nie potrzeba było T4 ani konfigurowania zegarów (kontrolka działa) . Koszt części używanych 280 zł.
moduł 40 zł
sterownik 40 zł
pompka podciśnienia 80 zł
sterowanie w kierownicy 75zł
siłownik przepustnicy 40 zł
przycisk na konsoli gratis
przewód podciśnienia 5 zł.
wszystkie elementu do tempomatu zakupiłem i... nie mam instalacji!
ktoś z Was już przerobił ten problem w swoim Roverku i połączył wszystko w jedną całość?
czekam na info
haszczyc, niestety nie mam mam strasznie ubogą wersję jeśli chodzi o instalację elektryczną (brak instalacji tempomatu, foteli: grzanie i regulacja, roletki...) W poprzedniej 75tce miałem full instalację (2002r i koneser) a ten jest klub z 2004r. Przyżydzili na wszystkim, niestety...
Widocznie Twoje BCU było przygotowane na taką instalację
Nie wszyscy mają tyle szczęścia w dokładaniu komponentów do swojego auta
Generalnie jak się nie ma farta, to jest jak z szybami. Trzeba kodami ZCS zmusić BCU do obsługi Cruise Control - Tempomatu Podobnie jest z kontrolą trakcji, szybami, szyberdachem, otwieraniem klapy bagażnika z pilota, pamięcią siedzeń i takie tam
haszczyc, Twoje auto jest poliftowe można się w nim spodziewać więcej rzeczy "na gotowo" niż w autach poniżej 2004 roku. W ogóle to jak pamiętam masz dość bogatą wersję, aż dziw że nie było tempomatu.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
No też jestem zdumiony Ale ktoś sobie tak zażyczył w Belgii i tak dostał
Pewnie urwał z tego kilka Euro
W każdym razie tempomat mam
SeniorA napisał/a:
Przecież BCU nie obsługuje tempomatu (Cruise Control). Od tego są sterowniki tempomatu, skrzyni i ECM.
Oczywiście, że tak. Jednak w modułach typu ECM, EWS, IPK, BCU (i może choć już sam nie wiem) w LSM zapisana jest konfiguracja auta o której wcześniej wspominałem. Wydaje mi się zatem (a może mi się tylko wydawać bo z tematem tempomatu i jego dokładki nie walczyłem), że jeśli ECM nie wie co to tempomat to nie będzie działać mimo że wszystkie inne dodatkowe zabawki będą.
SeniorA wymieniałeś u siebie ECM?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
tak, tylko że w tych modułach zapisana jest ta konfiguracja, która jest potrzebna temu sterownikowi.BCU tego nie potrzebuje.
Konfiguracja pomiędzy modułami powinna być taka sama. Być może, nie odczuje się pewnych rzeczy w praktyce i codziennym użytku ale dla np. T4 będzie informacja, że coś się nie zgadza. Po rekonfiguracji wszystkich ECU w aucie, to BCU niestety rozdaje innym modułom konfigurację którą ma zapisaną w sobie.
Mieliśmy taki przypadek z mariusz418, gdzie auto było kombi, a myślało że jest sedanem
Mimo zmian konfiguracji w innych modułach, T4 uparcie kopiował ustawienia z BCU do innych.
Próbowaliśmy odpinać BCU podczas odczytu i podłączać na zapisie, ale to nic nie dawało.
Centralny działał, bo ktoś podmienił pewnie IMMO z BCU i kluczykiem.
Pierwotnie tempomat też działał, a potem to już nawet odpalić nie chciał
W końcu jednak udało się to wszystko zaprogramować.
Po coś jednak angielscy koledzy rozkminiali kody do zaprogramowania tempomatu w konfiguracji auta Zastanawiam się teraz czy każdy ECM ma w sobie tę opcję zaprogramowaną a jedyną przeszkodą jest brak instalacji, czy to tylko dla wybrańców Skoro już kilka lat temu udało się bezinwazyjnie wyposażyć auto w tempomat? I po co w takim razie opcja kodowania konfiguracji dla tego modułu, skoro i tak działa Chyba, że chodzi o podłączenie do T4 i żeby ten widział tę opcję...
Pozdrówki
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum