Pięta no nie wiem czy głęboko, ale jak to mówią tonący brzytwy się chwyta, a ja przed wakacjami tonąłem w gównie z wizją, że w drodze na wakacje 1280 km w pięć osób w tym mały szkrab i nie da się otworzyć w ogóle okna (bo manuale wyjąłem) Więc walczyłem jak lew, potem to już na złość fabryce
Ale nie udałoby się to wszystko bez mariusz418, tomi i vmatas PHJOWI także w jakimś stopniu pomógł.
Co do interfejsu w sumie wyboru za dużego nie ma.
Jest KWP2000 z protokołu którego korzysta chyba nawet nasze T4 ale on potrafi w najmniej nieoczekiwanym momencie zakończyć komunikację nie podając przyczyny, co w przypadku FLASHowania może się skończyć uwaleniem sterownika.
Jest MPPS made in china z crackiem na ilość uruchomień. Niestety ten interfejs zachowuje się jak księżniczka na ziarnku grochu. Przeszkadza mu nawet działająca pompa paliwa, nie wspominając o innych modułach takich jak BCU, EWS... Zrzuca tylko tabele z mapami - 48Kb. Wrzucić z powrotem nie chce, bo coś mu przeszkadza. Nie twierdzę, że tak musi być u wszystkich. On przy odczycie zachowywał się za każdym razem inaczej w różnych autach Lepiej go stosować w autach nowszych opartych o listwę CAN tylko.
Jest Galletto1260 - które chyba jest najlepszym rozwiązaniem dla naszych silników. Ten wydaje się zrzucać pełną zawartość eepromu *COMPLETE. Najczęściej to 512KB (choć tutaj wyżej kolega wspominał, że miał 1MB (taki jak stosuje się w BMW)). Galletto także potrafi się kłócić z urządzeniami na pokładzie, ale stosunek podłączonych aut do sukecsu jest dużo wyższy niż w przypadku MPPS. Czasami trzeba podjąć kilka prób, czasami bawić się stacyjką, jednak powodzenie większe. Przy zapisie ponownym zmodyfikowanego FLASH'a należy pozostawić domyślną opcję programu * TABLE i broń Boże nie zmieniać na *COMPLETE. Chyba, że obok jest T4. To hulaj dusza piekła nie ma
Odpowiadając na Twoje pytanie w prostych słowach, w/g mnie najlepszy do komunikacji z ECU jest Galletto 1260p. Do edycji map ja używam pożyczonego WinOLS'a w starszej wersji. Niestety muszę mieć do tych prac WINDOWS XP, bo Vista/7 sobie średnio z nim radzą. A na VM WinOLS nie działa
Po edycji map sprawdzić i odbudować sumę kontrolną. A potem uploadować na auto.
Najsmutniejsza prawda jaką usłyszałem od pracownika szanującej się firmy tuningowej, to że w 90% przypadków jadą na gotowcach, delikatnie poprawiając wartości zależnie od kondycji auta
Mam nadzieję jednak, że chociaż oni sami są autorami gotowców, a nie ściągają jak Raptile z ukraińskich serwerów
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Dzięki bardzo za wyczerpującą odpowiedż
Od jakiegoś czsu grzebię teoretycznie w temacie. Trochę bawiłem się w Winolsie i zamierzam go używać dalej. Musiałem odgrzebac starego laptopa z XP aby go odpalić baz problemów. Na komputerach aktualnie używanych mam Win 7, 32 i 64 bit i na żadnym z nich nie działał.
Jak kupię sobie interfejs to pooeksperymentuję na swoim R75 w ramach samorozwoju i zabicia wolnego czasu.
To ciekawe... w temacie o ktorym wspominasz, pomijajac fakt, ze jest malo konkretny o ukladzie CR jest wspomniane przy 320d 150KM, tymczasem wersja 318d 116KM tez jest z CR i ten silnik jest do dzisiaj sprzedawany. Ale to chyba nie jest wlasciwy topic do tej dyskusji wiec przepraszam za offtopa
Dopisując się do tego offtopa. Ja zostałem skierowany na stronę wikipedii bezpośrednio z forum BMW.
Tam jest napisane to, o czym wspomniałem kilka postów wcześniej. Nie znam się na BMW i jego nomenklaturze, więc wiele nie podyskutuje Najważniejsze, że narzędzia diagnostyczne od BMW pozwalają się dostać do wielu modułów w naszym aucie za wyjątkiem najważniejszego - BCU
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Dopisując się do tego offtopa. Ja zostałem skierowany na stronę wikipedii bezpośrednio z forum BMW.
Tam jest napisane to, o czym wspomniałem kilka postów wcześniej. Nie znam się na BMW i jego nomenklaturze, więc wiele nie podyskutuje Najważniejsze, że narzędzia diagnostyczne od BMW pozwalają się dostać do wielu modułów w naszym aucie za wyjątkiem najważniejszego - BCU
To prawda, z BCU jest ciezko tak samo jak ze sterownikiem silnika - wszystkiemy winny jest poziom dostepu - R75 potrzebuje wyzszego (pelnego) levelu dostepu niz BMW stad brak mozliwosci wejscia softem BMW, LSM, IPK pa softem zmodyfikujesz, chociaz do EWS niby mozna wejsc tyle, ze tam akurat nie odwazylem sie eksperymentowac ps w kodach SA jest rowniez jeszcze jedna opcja - dotyczy tylko kombi ale to byl jakis czujnik przeciazeniowy do zawieszenia...(symbol auta z dwiema strzalkami gora/dol) a dowiedzialem sie o tym po zmianie zegarow na nowe, ktore fabrycznie mialy wszystko wlaczone co sie da, nawet po wgraniu VINu opcje zostaly skonczylo sie pasoftem i szukaniem odpowiedzniego bitu do wygaszenia
R75 potrzebuje wyzszego (pelnego) levelu dostepu niz BMW stad brak mozliwosci wejscia softem BMW
Z tego co się dowiedziałem od autorów oprogramowania PASoft, nigdy nie próbowali zrobić wersji dla Rover 75 wbrew temu co poniektórzy twierdzą, uważając że dysponują wersją tegoż programu, która potrafi się komunikować z BCU R75. Jeśli tak jest, to na pewno nie wyszło do spod palców autorów programu. Najgorszy jest brak dokumentacji dla GM6. Inne, te od BMW mają nawet swoje strony www i są rozkminione do tego stopnia, że można nawet się podłączyć bezpośrednio do scalaka i RS'a w komputerze Niemiecka firma ELMOS, producent wielu podzespołów dla modułów BMW nie udostępniła nic na temat GM6. Być może gdzieś, jakiś stary, siwy rosjanin coś rozkminił, ale niczego nie znalazłem
Na rynku są jakieś interfejsy, które rzekomo łączą się z naszym BCU i pozwalają na zmiany niczym w T4 Kosztują one jednak prawie tyle co T4, więc nie opłaca się chyba kombinować. Jeśli jednak twierdzą, że potrafią, to w jakiś sposób się tam dostają. A anglicy w kwestii dokumentacji milczą i omijają temat jakbym go w mailu w ogóle nie poruszał
No cóż została nam jedynie opcja wypróbowania oprogramowania T4 z crackiem od vmatasa. Muszę za to zabrać, ale skąd wziąć interfejs w rozsądnej cenie
looke81 napisał/a:
LSM, IPK pa softem zmodyfikujesz, chociaz do EWS niby mozna wejsc tyle, ze tam akurat nie odwazylem sie eksperymentowac
No ja niczym kamikazze zrobiłem ten błąd i postanowiłem zmienić sobie licznik
Zacząłem od LSM'a, potem od EWS'a - tam znalazłem przebieg z vinem w postaci strumienia bitów.
Najgorzej było z IPK, bo nie chciał przyjąć wartości odometer. Ale wyłączanie/włączanie stacyjki w jakiś sposób udało się zapisać ODOMETER i ... na wyświetlaczu pokazało się 70 tyś km. bo tak sobie ustawiłem. Następnie chcąc wrócić do stanu poprzedniego dostałem nerwa. Nie chciało się przywrócić - zwłaszcza w IPK. Oczywiście sypało błędem ERR, ale nie zawsze. W końcu jakoś znowu przypadkiem wartość odometer się zapisała. Skończyłem z eksperymentami, zwłaszcza po tym jak w module parktronika i LSM wywaliłem buzzer Światła kierunków, stopu... T4 załatwiło wszystko.
Co do ECU - no faktycznie pa soft nie chce gadać, chociaż coś tam niby znajduje. Jednak do map używamy galleto, a do diagnostyki całkiem nieźle działa INPA. INPA na tradycyjnym viakanie łączy się z oryginalnym radiem alpine, zmieniarką, czujnikiem deszczu, czujnikiem parkowania.
looke81 napisał/a:
ps w kodach SA jest rowniez jeszcze jedna opcja - dotyczy tylko kombi ale to byl jakis czujnik przeciazeniowy do zawieszenia...(symbol auta z dwiema strzalkami gora/dol) a dowiedzialem sie o tym po zmianie zegarow na nowe, ktore fabrycznie mialy wszystko wlaczone co sie da
Powiem Ci szczerze, że nie zauważyłem w kodach takiej opcji, ale też uczciwie się przyznam, że 3 grup nie znam znaczenia. To o czym piszesz nie występuje też w formularzu X-parta. Pamiętasz który to był bit, albo jak wyglądała wartość SA w tym liczniku? Całkowity już offtop, ale czy VIN i kilometraż bez problemu wpisałeś PASOFTem? Ja miałem przyjemność podłączania się pod IPK, które było nowe, ale przejachało ponad 100 km. Da się zresetować jego wartości, ale za cholerę nie chce przyjąć VINu
Kody ZCS w IPK zmienia się bezproblemowo.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
R75 potrzebuje wyzszego (pelnego) levelu dostepu niz BMW stad brak mozliwosci wejscia softem BMW
No cóż została nam jedynie opcja wypróbowania oprogramowania T4 z crackiem od vmatasa. Muszę za to zabrać, ale skąd wziąć interfejs w rozsądnej cenie
looke81 napisał/a:
LSM, IPK pa softem zmodyfikujesz, chociaz do EWS niby mozna wejsc tyle, ze tam akurat nie odwazylem sie eksperymentowac
No ja niczym kamikazze zrobiłem ten błąd i postanowiłem zmienić sobie licznik
Zacząłem od LSM'a, potem od EWS'a - tam znalazłem przebieg z vinem w postaci strumienia bitów.
Najgorzej było z IPK, bo nie chciał przyjąć wartości odometer. Ale wyłączanie/włączanie stacyjki w jakiś sposób udało się zapisać ODOMETER i ... na wyświetlaczu pokazało się 70 tyś km. bo tak sobie ustawiłem. Następnie chcąc wrócić do stanu poprzedniego dostałem nerwa. Nie chciało się przywrócić - zwłaszcza w IPK. Oczywiście sypało błędem ERR, ale nie zawsze. W końcu jakoś znowu przypadkiem wartość odometer się zapisała. Skończyłem z eksperymentami, zwłaszcza po tym jak w module parktronika i LSM wywaliłem buzzer Światła kierunków, stopu... T4 załatwiło wszystko.
Co do ECU - no faktycznie pa soft nie chce gadać, chociaż coś tam niby znajduje. Jednak do map używamy galleto, a do diagnostyki całkiem nieźle działa INPA. INPA na tradycyjnym viakanie łączy się z oryginalnym radiem alpine, zmieniarką, czujnikiem deszczu, czujnikiem parkowania.
looke81 napisał/a:
Całkowity już offtop, ale czy VIN i kilometraż bez problemu wpisałeś PASOFTem? Ja miałem przyjemność podłączania się pod IPK, które było nowe, ale przejachało ponad 100 km. Da się zresetować jego wartości, ale za cholerę nie chce przyjąć VINu
Kody ZCS w IPK zmienia się bezproblemowo.
Witam,
Z licznikiem mialem prosty temat - byl zupelnie nowy bez blokady po 100km, na wstepie wszystko bylo wyzerowane i ten err pod przebiegiem... po czym wpisalem VIN (ostatnie piec cyferek o ile dobrze pamietam) i przebieg sie zaktualizowal z LSMa. Co prawda pa soft wywala mi roznice wlasnie w VINie, w innych modulach pokazuje pelny a IPK te ostatnie 5 cyfer (z bmw jest ta sama metoda ost 5 cyfer) niemniej nie mam problemow z licznikiem. Jak odszukam informacje, ktorym bitem wlaczalo sie to co mnie meczylo to sie podziele.
Co masz na mysli piszac crack do T4? co ten crack ma ominac? Plytki mam, kilka interfejsow tez, problem z T4 polega na innej metodzie komunikacji z fejsem niz w INPIe, komunikacja nie leci po usb czy com tylko protokoly sieciowe.
A swoje cwiczenia bazowalem na:
http://bmwcoders.com/foru...-rover-m62-513/ w temacie ZCS/SA
Ale poddalem sie z powodu braku czasu.
Acha do sterownika silnika mozna sie dostac Tool32 z pakietu inpy i odczytac bledy, tylko to daremna zabawa jak dla mnie bo nie znam niemieckiego.
Do GM6 nawet uzywajac pliczkow z plytki T4 nie udalo sie zajrzec tak samo jak do poduszek.
Ostatnio zmieniony przez MaReK Czw Sie 23, 2012 10:32, w całości zmieniany 1 raz
Co prawda pa soft wywala mi roznice wlasnie w VINie, w innych modulach pokazuje pelny a IPK te ostatnie 5 cyfer (z bmw jest ta sama metoda ost 5 cyfer) niemniej nie mam problemow z licznikiem.
W LSMie też podajesz 7 znaków z VIN, np. SARRJ****1234567*. Tylko EWS identyfikuje się poprawnie z pełnym VINem dla Rovera. Krzyczy różnice pewnie dlatego, że początek VIN dla BMW nie jest taki sam jak dla ROVER/MG. Ale generalnie ważne aby te 7 znaków się pokrywało ze sobą w każdym module.
Prawdopodobnie teraz, żeby zaprogramować IPK (po przejechaniu 100KM) będzie trzeba się dostać do scalaka 93C46. Ew. przełożyć kość ze starych zegarów do nowych. Ale to zabawa na oddzielny temat na forum
looke81 napisał/a:
Co masz na mysli piszac crack do T4? co ten crack ma ominac? Plytki mam, kilka interfejsow tez, problem z T4 polega na innej metodzie komunikacji z fejsem niz w INPIe, komunikacja nie leci po usb czy com tylko protokoly sieciowe.
Może pracować z interfejsem opartym o protokół J2534, kwestia taka że potrzebny odpowiedni kabelek, który T4 sprawdza. Ów crack podobno olewa sprawdzanie i idzie dalej. Póki co z powodów takich jak Twój (brak czasu) nie próbowałem więcej. Nie mam też jakiegoś sprawdzonego interfejsu prócz TacTrixa do programowania Subarynek i Evo - ale z tym w ogóle nie chciał gadać lub za mało czasu mu poświęciłem
looke81 napisał/a:
Acha do sterownika silnika mozna sie dostac Tool32 z pakietu inpy i odczytac bledy, tylko to daremna zabawa jak dla mnie bo nie znam niemieckiego.
Ja dostałem się z samej INPY, którą mam w języku angielskim.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Co prawda pa soft wywala mi roznice wlasnie w VINie, w innych modulach pokazuje pelny a IPK te ostatnie 5 cyfer (z bmw jest ta sama metoda ost 5 cyfer) niemniej nie mam problemow z licznikiem.
W LSMie też podajesz 7 znaków z VIN, np. SARRJ****1234567*. Tylko EWS identyfikuje się poprawnie z pełnym VINem dla Rovera. Krzyczy różnice pewnie dlatego, że początek VIN dla BMW nie jest taki sam jak dla ROVER/MG. Ale generalnie ważne aby te 7 znaków się pokrywało ze sobą w każdym module.
Prawdopodobnie teraz, żeby zaprogramować IPK (po przejechaniu 100KM) będzie trzeba się dostać do scalaka 93C46. Ew. przełożyć kość ze starych zegarów do nowych. Ale to zabawa na oddzielny temat na forum
looke81 napisał/a:
Co masz na mysli piszac crack do T4? co ten crack ma ominac? Plytki mam, kilka interfejsow tez, problem z T4 polega na innej metodzie komunikacji z fejsem niz w INPIe, komunikacja nie leci po usb czy com tylko protokoly sieciowe.
Może pracować z interfejsem opartym o protokół J2534, kwestia taka że potrzebny odpowiedni kabelek, który T4 sprawdza. Ów crack podobno olewa sprawdzanie i idzie dalej. Póki co z powodów takich jak Twój (brak czasu) nie próbowałem więcej. Nie mam też jakiegoś sprawdzonego interfejsu prócz TacTrixa do programowania Subarynek i Evo - ale z tym w ogóle nie chciał gadać lub za mało czasu mu poświęciłem
looke81 napisał/a:
Acha do sterownika silnika mozna sie dostac Tool32 z pakietu inpy i odczytac bledy, tylko to daremna zabawa jak dla mnie bo nie znam niemieckiego.
Ja dostałem się z samej INPY, którą mam w języku angielskim.
Mi tez kiedys udalo sie z inpy na przerobionych skryptach do silnika zajrzec, nawet live data moglem czytac (niestety niemiecka), tyle ze po zmianie komputera stracilem te skrypty i musze przegrzebac stare plytki z kopiami, poki co narazie nie mam potrzeby
Masz skrypty po angielsku do inpy czytajace silnik?
Wydaje mi sie ze to bylo 5 przed ostatnich cyfer, podlacze sie pasoftem jak go odzyskam i sprawdze.
Jezeli chodzi o same zegary to byl ten temat na forum, nawet jakis tutek - w kazdym razie w gre wchodzi tylko wlutowanie nowej czystej kosci i wrzucenie "dziewiczego" wsadu, tak owe mam jakbys kiedys potrzebowal zarowno do diesla jak i benzyny. Kopiowanie wsadu ze zwyklych zegarow do zegarow z kompem spowoduje crasha.
Acha i jeszcze jedna rzecz ktora moze pomoc przy fejsie- protokoly transmisji uzywane w BMW to KWP2000, a Rover uzywa KWP2000* , KWP2000star.
Mi tez kiedys udalo sie z inpy na przerobionych skryptach do silnika zajrzec, nawet live data moglem czytac (niestety niemiecka), tyle ze po zmianie komputera stracilem te skrypty i musze przegrzebac stare plytki z kopiami, poki co narazie nie mam potrzeby
Masz skrypty po angielsku do inpy czytajace silnik?
Nic nie przerabiałem. Podpiąłem interfejs BMW+EDIABAS+INPA (viaken KKL) na usb, następnie odpaliłem jakąś scrakowaną INPE. Wybrałem któryś tam z modeli E, potem silnik i przeszedłem przez kilka ekranów. INPA była po angielsku. Magiczne AIRFLOW tam było Ale wiem, że gdzieś w którymś programie (DIS, CarSoft) było szprechanie. Nie pamiętam już. Zresztą obok opisów są obrazki i można wyczaić co do czego jest Myślę, że wszystkie komunikaty siedzą w plikach konfiguracyjnych, więc jak się uprzeć to i na Polski można przerobić. Vmatas pokazywał mi INPE, która była przygotowana pod Rover/MG - to był film na Youtubie
looke81 napisał/a:
Jezeli chodzi o same zegary to byl ten temat na forum, nawet jakis tutek - w kazdym razie w gre wchodzi tylko wlutowanie nowej czystej kosci i wrzucenie "dziewiczego" wsadu, tak owe mam jakbys kiedys potrzebowal zarowno do diesla jak i benzyny. Kopiowanie wsadu ze zwyklych zegarow do zegarow z kompem spowoduje crasha.
Tego jeszcze nie przerabiałem Kość kości nierówna, producenci zwykli nie trzymać standardów i są różne wyprowadzenia niby dla takiego samego układu. Masz sprawdzony jakiś typ kostki? Widziałem gotowe wsady na elektrodzie i na angielskim forum, ale nie mam konta lub nie jestem wystarczającym kozakiem, żeby je pobrać. Jeśli więc możesz podesłać je na e-mail marek roverki pl to będę wdzięczny.
Generalnie chcę z zegarów z kompem, przenieść układ do innych zegarów z kompem.
Już wiem, że nie da się ich zaprogramować przy użyciu klipsa czy też po prostu na płycie, trzeba układ podnieść. Ale to 8 nóżkowiec, to jak postawienie babki z piasku
Ps. A masz też swój wsad z takiego układu?
Chciałbym go porównać z czystymi.
Masz wiedzę czy zapis jest 8-bit czy 16-bit w przypadku naszych zegarów?
Pozdrawiam,
Ps.
Niech ktoś wyjmie tematy od komunikacji/zegarach z tego o remapie
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Sie 23, 2012 12:48
MaReK, jeśli chodzi o interfejs to kiedyś już o tym mówiłem, że rozmawiałem oraz wysłałem pliki T4 koledze nerwus z forum BMW który robi interfejsy. Grzebał coś w plikach i twierdził, że jego interfejs od BMW rozmawia z plikami T4 ale co dokładnie by sprawdził i czy faktycznie by rozmawiał z oprogramowaniem i samochodem tego nie wiem bo stanęło na tym, że jeśli chce aby kombinował dalej muszę podjechać do niego do Berlina.
Trzeba zrobić zrzutę i kupić chiński interfejs T4 i zobaczyć co on potrafi.
MaReK, jeśli chodzi o interfejs to kiedyś już o tym mówiłem, że rozmawiałem oraz wysłałem pliki T4 koledze nerwus z forum BMW który robi interfejsy. Grzebał coś w plikach i twierdził, że jego interfejs od BMW rozmawia z plikami T4 ale co dokładnie by sprawdził i czy faktycznie by rozmawiał z oprogramowaniem i samochodem tego nie wiem bo stanęło na tym, że jeśli chce aby kombinował dalej muszę podjechać do niego do Berlina.
Trzeba zrobić zrzutę i kupić chiński interfejs T4 i zobaczyć co on potrafi.
Precyzujac, fejs nie ma nic wspolnego z plikami, nerwus mial zapewne na mysli platforme komunikacji czyli EDIABAS, T4 tez na nim leci ale w innej formie komunikacji a skrypty z plytki T4 przekopiowane do INPY nie dzialaja (wyskakuje blad o kompiacji skryptu), probowalem roznych wersji INPY az mi sie znudzilo a chinski fejs ok! mam znajomych siedziacych w chinach ale, ze to kobiety to niespecjalnie radza sobie w poszukiwaniach pod lada, a to co ja znalazlem czyli np T4 Mobile - w chinach kosztuje tyle samo co u nas...
http://www.alibaba.com/sh...tic-system.html
MaReK
W temacie kosci, zegarow - nie jestem elektronikiem wiec tutaj Ci nie pomoge, proponuje sie skontaktowac z osoba, ktora mi pomagala - Szymon, autor tutka nt przekladki zegarow.
Ja ze swojej strony moge Ci zrzucic wsady za pomoca BMWscannera z pasoftu, no problem kiedy tylko odzyskam fejs.
Apropos INPY, mi nie udalo sie zadna INPA dostac do silnika, co bym nie wybral to wywalalo blad komunikacji - mozesz wrzucic swoja na jakis serwer?
Ale wspominałeś że masz czysty wsad
Ten wsad z PASoft też mam Ale to nie jest czysty, poza tym mam wrażenie, że tam nie ma licznika kilometrów ani wzmiance o VIN.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Ale wspominałeś że masz czysty wsad
Ten wsad z PASoft też mam Ale to nie jest czysty, poza tym mam wrażenie, że tam nie ma licznika kilometrów ani wzmiance o VIN.
Tak powinienem go miec jak bede w domu to poszukam i Ci wysle, ktory potrzebujesz ? diesel czy gas?
Ja żadnego To kwestia tylko prób i chłonięcia wiedzy
Jak może puść oba, zobaczę różnice. Domyślam się że chodzi o obroty i takie tam?
Jeszcze jest wersja europa/angila. Ale to też się PASOFTem da ustawić, podobnie jak język.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Sie 23, 2012 14:37
looke81 napisał/a:
Precyzujac, fejs nie ma nic wspolnego z plikami
Chyba jednak ma ... oprogramowanie sprawdza kabel i o tym również napisał MaReK. Dodatkowo transmisja danych o której tez pisaliśmy w innym temacie. Mogę się mylić ... nie jestem elektronikiem.
Muszę za to zabrać, ale skąd wziąć interfejs w rozsądnej cenie
Według mojej wiedzy jedyna rozsądna cenowo opcja, która może zamienić interfejs Testbooka jest interfejs J2534. Ten kto grzebał głebiej w plikach RDS musiał widzieć, że opcja łączenia się poprzez J2534 tam istnieje. Jednak nie jest to takie proste - oprogramowanie sprawdza interfejs i przy nieodpowiednim po prostu pisze że nie tem kabel. Spróbowałem to poprawić, i chyba udało sie mi ominąć to sprawdzanie, jednak w pewnym momencie nieco straciłem zainteresowanie tematem ze względu na możliwe koszty i braku prawdziwego Testbooka tutaj u mnie w Wilnie (Marek ma Mariusza pod bokiem, wiec w przypadku problemów może go zawołać z Testbookiem). Również w tym samym czasie przyszedł mi pomysł nieco zmienić system auta (już zmieniłem na Land Rovera ), i tak to zostało że poprawiony plik teraz jest u Marka. A ja już nie mam nawet na czym eksperymentów stawiać Marek, radzę spróbować kabla mini VCI http://www.cnecutool.net/...ortsid=&sorts=, są informacje że poprzez skonfigurowany dla pracy z J2534 Ediabas INPA normalnie diagnozuje BMW przy użyciu tego kabla. Konfiguracja EDIABAS to żaden problem - problem będzie zrozumieć co się dzieje w RDS przy użyciu tego kabla - czym będę mógł pomogę. Ale ktoś musi wziąc się za eksperymentowanie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum