Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 iDT] Czujnik temperatury
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 iDT] Czujnik temperatury
Autor Wiadomość
Bartek8508 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 139
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Lis 19, 2012 23:53   [R45 iDT] Czujnik temperatury
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Hej, dzisiaj zagotowałem silnik i oprócz wskazówki na czerwonym polu nie nie zasygnalizował tego czerwoną kontrolką. Zdjąłem osłonę i znalazłem nie podłączony czujnik na kolektorze ssącym. To ten jest od kontrolki? Mam też problem z wywalaniem płynu przez korek zbiornika wyrównawczego ale na razie jestem na etapie wykluczania wszystkiego innego przed kosztowną wymianą uszczelki pod głowicą.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 19, 2012 23:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Wto Lis 20, 2012 00:59   

Bartek8508 napisał/a:
dzisiaj zagotowałem silnik i oprócz wskazówki na czerwonym polu nie nie zasygnalizował tego czerwoną kontrolką

Po to zalozony zegar aby na niego zerkac , a o kontrolce to pierwsze słysze
Bartek8508 napisał/a:
Zdjąłem osłonę i znalazłem nie podłączony czujnik na kolektorze ssącym. To ten jest od kontrolki?

Dziwne troche skoro byłby odłaczony to w jaki sposób wskazywałby.(ten 1 pinowy jest od zegara)
Bartek8508 napisał/a:
Mam też problem z wywalaniem płynu przez korek zbiornika wyrównawczego ale na razie jestem na etapie wykluczania wszystkiego innego przed kosztowną wymianą uszczelki pod głowicą.

Zaobserwuje jak zachowuje sie w trakcje gdy zaczyna wywalac wode ,czy chłodnica jest cała ciepła oraz czy na odkreconym korku przelewa do zbiorniczka (na probe mozesz do konca nie dokrecac korka i obserwowac jak wtedy bedzie zachowywał sie)
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 20, 2012 07:07   

A na kolektorze ssacym to nie jest czujnik temperatury zasysanego powietrza? Ten od wskazań na deske jest wkręcony (z lewej strony patrząc z przodu auta) nad alternatorem i pod rurą powrotu płynu do chłodnicy. Jakby on był odłączony to wtedy wcale nie pokazywałby temperatury.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 20, 2012 07:20   

Bartek8508 napisał/a:
Zdjąłem osłonę i znalazłem nie podłączony czujnik na kolektorze ssącym

co to jest napisał mirwin wyżej
w idt jest on nie podłączony i pełni rolę zaślepki
 
 
Bartek8508 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 139
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Lis 20, 2012 11:47   

Czyli nie ma kontrolki jak rozumiem... Na zegary zerkam często ale czerwona kontrolka jest lepiej zauważalna niż wskazówka :wink: Co do płynu to zauważyłem, że od strony błotnika zbiorniczek jest popękany. Myślałem, że tam cieknie ale jednak wali przez korek.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 20, 2012 12:02   

nie ma kontrolki od układu chłodzenia
co do wywalania płynu to spróbuj jeszcze wymienić korek
 
 
Bartek8508 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 139
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Lis 20, 2012 14:06   

Ten korek pasuje?
http://moto.allegro.pl/ko...2784763554.html

Obstawiam jeszcze zatkaną chłodnicę albo awarię pompy. Ostatnio trzyma troche wyższą temperaturę. Termostat wymieniony jest na nowy.
_________________
Nigdy nie kupię auta na "F"... miałem więc Fiata a teraz mam Peugeota :)
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 20, 2012 14:53   

Bartek8508 napisał/a:
Ten korek pasuje?
http://moto.allegro.pl/ko...2784763554.html

tak pasuje
Bartek8508 napisał/a:
Obstawiam jeszcze zatkaną chłodnicę

sprawdź czy się płyn przelewa na gorącym silniku do zbiorniczka tym cienkim przewodem od chłodnicy
ktoś ostatnio pisał, że przewód ten był zagięty i się nie przelewało a płyn wywalało korkiem
 
 
Bartek8508 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 139
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Lis 20, 2012 16:43   

Płyn przelewa sie nawet na zimnym. Ciężko zauważyć jak mocno leci ale widać po ściankach że cały czas go pompuje.

Ok, jestem po próbie :roll: Wytarłem zbiorniczek do sucha i rozgrzałem silnik. Nie potrafiłem go skatować do włączenia wentylatorów ale zagrzał się do normalniej temperatury. Co by się nie działo trzyma wskazówkę na połowie skali. Chłodnica ciepła (góra, na dół nie mam jak ręki wcisnąć), węże twarde, ciepłe. Woda do zbiorniczka jest pompowana przez cały czas. Przy wysokich obrotach mam wrażenie jakby woda była z pianą ale plastik jest gruby i może to złudzenie. Bez korka na gorącym i zimnym nie wywala wody. Ogólnie to wodę wywalało przy prędkościach powyżej 120km/h i przynajmniej godzinie jazdy. Teraz przez 5 km trzymałem 140kmh i nic się nie działo. Stan oleju taki sam, nie ma majonezu pod korkiem, nigdy nie kopci, nagrzewa się normalnie, odpala normalnie, dźwięk silnika bez zmian... Jakieś pomysły co może być? Jaki koszt wymiany uszczelki pod głowicą w iDT?
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Wto Lis 20, 2012 21:19   

Bartek8508 napisał/a:
Płyn przelewa sie nawet na zimnym. Ciężko zauważyć jak mocno leci ale widać po ściankach że cały czas go pompuje.

czyli wyglada wszystko na ok

Bartek8508 napisał/a:
Nie potrafiłem go skatować do włączenia wentylatorów

naprawde moze byc ciezko ,chyba ze przyslonisz czym przednia czesc chłodnicy (dykta itp)
Bartek8508 napisał/a:
Co by się nie działo trzyma wskazówkę na połowie skali. Chłodnica ciepła (góra, na dół nie mam jak ręki wcisnąć),

I tak powinna byc ,a zeby sprawdzic czy doł rowniez ciepły nalezy od dołu sprawdzic(jest dostep aby dotknac,chodzi o sprawdzenie czy termostat puszcza)
Bartek8508 napisał/a:
Woda do zbiorniczka jest pompowana przez cały czas. Przy wysokich obrotach mam wrażenie jakby woda była z pianą ale plastik jest gruby i może to złudzenie. Bez korka na gorącym i zimnym nie wywala wody.

Raczej tu chodzi o cisnienie jakie wytwarza sie w ukadzie chłodzenia i po to ten przewod jest aby uchodziło nim i korek upuszał na zewnatrz,jesli wszystko jest ok to i bez korka bedzie chodził prawidłowo i nie powinien wyrzucac.
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Bartek8508 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 139
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Lis 20, 2012 22:13   

Po jakim przebiegu wymieniacie pompę wody? Może ona nie daje rady i pod dużym obciążeniem woda się gotuje...
_________________
Nigdy nie kupię auta na "F"... miałem więc Fiata a teraz mam Peugeota :)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 20, 2012 23:05   

Bartek8508, Po takim jakie ty masz np objawy lub jak zaczyna cieknąc z okolic pompy. L-seria ma ten plus ze można pompę wymienić w każdej chwili bez zwalania rozrządu :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Wto Lis 20, 2012 23:22   

gdby siedzila pompa wody to grzewanie by nie dzialalo oraz chlodnica u dolu bylaby zimna raczej
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Bartek8508 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 139
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Lis 21, 2012 07:44   

Zamówiony już zbiorniczek, korek i magistrala wody bo kompletnie zardzewiala. Jak zajrzę głębiej do portfela to pompa chyba też wjedzie.
_________________
Nigdy nie kupię auta na "F"... miałem więc Fiata a teraz mam Peugeota :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Czujnik temperatury?
Ciufa Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 30 Pon Mar 31, 2008 20:18
Ciufa
Brak nowych postów [R 400] Czujnik Temperatury
imus23 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Lis 13, 2011 15:02
bizon
Brak nowych postów [r 400] czujnik temperatury
adamos Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Cze 18, 2011 09:44
szoso
Brak nowych postów [R400] - czujnik temperatury
michalek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Sob Maj 19, 2012 22:20
bizon
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r400] Czujnik temperatury
godzu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Lut 22, 2014 17:50
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink