Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Jakie ciśnienie w oponach 225/55R16 - ściąga
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Jakie ciśnienie w oponach 225/55R16 - ściąga
Autor Wiadomość
mondigo 



Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 125



Wysłany: Pon Maj 16, 2011 21:55   [R75] Jakie ciśnienie w oponach 225/55R16 - ściąga
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam
Mam prośbe o porade w moim roverze 75 cdt 2000 posiadam opony 225/55 R16
na aluminiowych felgach. Jakie ciśnienie powinienem miec w oponach.
Nadmienie że obecnie mam 2,5 i sie zastanawiam czy dobre.
Troszke mi go ściąga w prawo tzn lekko mam przekręconą kierownice w lewo i wtedy jedzie
prosto. Prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Maj 20, 2011 15:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 16, 2011 21:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 16, 2011 21:57   Re: [rover 75] jakie ciśnienie w oponach 225/55R16 ściąga

mondigo napisał/a:
Witam
Mam prośbe o porade w moim roverze 75 cdt 2000 posiadam opony 225/55 R16
na aluminiowych felgach. Jakie ciśnienie powinienem miec w oponach.
Nadmienie że obecnie mam 2,5 i sie zastanawiam czy dobre.
Troszke mi go ściąga w prawo tzn lekko mam przekręconą kierownice w lewo i wtedy jedzie
prosto. Prosze o pomoc


ciśnienie dość za duże, nie chcę mi się w książkę patrzeć ale z przodu 2.1 a z tyłu 1.9 jak dobrze pamiętam, skorzystaj z opcji szukaj... ustaw zbieżność
_________________
Pamparampam
 
 
 
mondigo 



Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 125



Wysłany: Pon Maj 16, 2011 22:04   

własnie byłem na przegladzie technicznym i zbieżność podobno jest dobra z tego co mówili.
Chyba że osobno iść na jakieś szczegółowe testy.
A czy może być przyczyną ściągania łożyska w amortyzatorze? podobne musze wymienić w najbliżyszym czasie w prawym przednim kole bo lekko pyka przy skrecie kierownicy mam miec zamawiane jak znajda
A z ciśnieniem to mi ciezko znalesc dla dokładnie takich opon dla troszke innych np 215/55 juz znajdzie itp ale takich jak ja nie znalazlem
Jezeli ktos posiada info prosze o pomoc
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Maj 17, 2011 09:44   

Przy ustawianiu geometrii kierownica jest blokowana w prawidłowym ustawieniu i dopiero wtedy reguluje się zbieżność. Jeśli ustawi się zbieżność przy lekko skręconej kierownicy to auto nie będzie ściągało, ale właśnie przy takim ustawieniu kierownicy jakie było przy regulacji. Reasumując musisz poprawić regulację, jeśli przeszkadza ci lekko skręcona kierownica.
Układ kierowniczy prawidłowo wyregulowany ma tendencje do ustawiania się do jazdy na wprost, w związku z oporami na łożysku kolumny może mieć z tym problem.
Ciśnienie w oponach takie jak podał Ci Boncky, ztym że spotkałem się z zalecanym dla prędkości pow 160km/h 2,6atm 2,5atm. ,trochę mnie to dziwi, ale tak jest w danych technicznych.
_________________
rom
 
 
mondigo 



Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 125



Wysłany: Wto Maj 17, 2011 10:08   

[quote]Jeśli ustawi się zbieżność przy lekko skręconej kierownicy to auto nie będzie ściągało, ale właśnie przy takim ustawieniu kierownicy jakie było przy regulacji. Reasumując musisz poprawić regulację, jeśli przeszkadza ci lekko skręcona kierownica.[/quote]

czyli musze jechać raz jeszcze w miejsce gdzie ustawiają zbieżność i ustawić zbieżność przy lekko skręconej kierownicy i wtedy bedzie oki?


[quote]Ciśnienie w oponach takie jak podał Ci Boncky[/quote]
poszukałem jeszcze na stronie goodyear tam jest jakie cisnienie w oponach powinno byc
i znalazłem 2,3 przod i 2,1 tył i albo zmienie na takie albo na takie jak radzicie
bo na chwile obecna mam podobno wszedzie 2,5a

[quote]Układ kierowniczy prawidłowo wyregulowany ma tendencje do ustawiania się do jazdy na wprost, w związku z oporami na łożysku kolumny może mieć z tym problem. [/quote]

czyli najpierw nalezy wymienic łozysko w amortyzatorze a potem brac sie za regulacje zbieżności?
 
 
andyhell 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 234
Skąd: Kraków

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 17, 2011 23:22   

na tej stronie jest wszystko wyczerpująco napisane : http://www.forumsamochodowe.pl/rozmiary/rover/
_________________
***Warrior's of the world***
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Maj 17, 2011 23:32   

mondigo napisał/a:
czyli musze jechać raz jeszcze w miejsce gdzie ustawiają zbieżność i ustawić zbieżność przy lekko skręconej kierownicy i wtedy bedzie oki?
Co to za teoria ze skręconą kierownicą. Na uruchomionym silniku mają ustawiać zbieżność z zablokowanym kołem kierowniczym ustawionym idealnie na wprost.

[ Dodano: Wto Maj 17, 2011 23:32 ]
mondigo napisał/a:
czyli najpierw nalezy wymienic łozysko w amortyzatorze a potem brac sie za regulacje zbieżności?
Najlepiej.
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Maj 17, 2011 23:42   

mondigo, zupełnie żle mnie zrozumiałeś po prostu miałeś ustawioną zbieżność przy żle ustawionej lub w trakcie regulacji nie zablokowanej kierownicy.
I zrób tak jak Ci radzi apples,
_________________
rom
 
 
mondigo 



Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 125



Wysłany: Wto Maj 17, 2011 23:50   

dzieki za pomoc tak teraz własnie doszło do mnie że coś nie zrozumiałem do końca

wymienie najpierw to łożysko a póżniej wezne się za zbieżność no chyba że sama wymiana łożyska pomoże bo tak troszke ściaga choc na tyle ze komfort jazdy nie jest zadawalający
Ostatnio zmieniony przez mondigo Sro Maj 18, 2011 00:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Maj 17, 2011 23:55   

mondigo, ciśnienie w wersji sedan - Przód 2,2 - Tył 2,1 chyba że jeździsz powyżej 160 km/h to Przód 2,5 - Tył 2,3
 
 
mondigo 



Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 125



Wysłany: Sro Maj 18, 2011 00:00   

dzieki za updated ciśnienia postanowiłem zmienić na 2,2 przód oraz 2,1 tył znalazłem tez takie info na stronie goodyeara do samochodu rover 75. Dzięki panowie za pomoc!!
 
 
szemet33 



Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Kwi 08, 2013 08:07   

Jakie proponujecie ciśnienie do opon 225/45-17 91w?
_________________
Ciekawy Roverek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Ciśnienie w oponach
piotr1972 Rover serii 75, MG ZT 5 Wto Lip 28, 2009 16:31
staf
Brak nowych postów [R 75]Jakie cisnienie doładowania w 1.8 Turbo ?
davidlive Rover serii 75, MG ZT 0 Nie Lis 18, 2012 20:22
davidlive
Brak nowych postów [r75] Jakie moze byc minimalne ciśnienie paliwa ?
dawidd Rover serii 75, MG ZT 36 Sro Lip 03, 2019 15:31
cyborg
Brak nowych postów [R75] Ściąga na lewo!!
sylwesterd Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Maj 07, 2008 11:01
piter34
Brak nowych postów [R75] Ściąga po zmianie kół
Kris Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Kwi 13, 2008 21:33
mustang



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink