Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 200] Nierówne obroty po odpaleniu.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 200] Nierówne obroty po odpaleniu.
Autor Wiadomość
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 17, 2013 13:08   [Rover 200] Nierówne obroty po odpaleniu.
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1996

Witam. Tym razem ja mam problem z którym borykam się około miesiąca.
Po odpaleniu auta obroty są nierówne (lekko zaniżone) przez jakieś 3 do 15 sekund, różnie.
Nierówne w tym sensie że słychać i czuć jakby silnik nie palił na jeden z cylindrów, czuć że lekko trzęsie i chodzi jak (bez obrazy) diesel.
Pomaga zgaszenie i ponowne odpalenie albo trzeba poczekać chwilę wtedy obroty wskakują odrobinkę wyżej i jest OK.
Pierwsza moja myśl to kopułka. Rozebrałem przeczyściłem wodnym papierkiem ściernym o gradacji 2500 bo był osad i dalej to samo.
Wiem że do sprawdzenia pozostają jeszcze przewody i świece ale musiałem się zbierać bo za oknem zbiera się na deszcz. Przewody wymieniane trzy lata temu a świece dwa.
Dodam że autem jeździ się normalnie, nie szarpie itp.
Może ktoś miał podobne objawy ? Co to może być ?
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 17, 2013 13:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 17, 2013 13:41   

Płynu chłodniczego nie ubywa?
 
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 17, 2013 15:25   

Zauważyłem że trochę ubyło. Miałem też mokro przy wężu który wchodzi w obudowę termostatu tak jakby opaska metalowa przepuszczała więc ją dokręciłem i prawie dwa obroty się wkręciła więc myślę że to była przyczyna ubytku.
A co może mieć wspólnego ubytek płynu z moim problemem ?
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 17, 2013 16:09   

Płyn może wlewać się do cylindra poprzez uszkodzoną uszczelkę kolektora ssącego na przykład. :wink: Wtedy samochód po odpaleniu chwilkę się tak może zachowywać. Po spaleniu płynu wszystko wraca wtedy do normy. ;) Wykręć rano przed odpaleniem święcę numer 1 (od strony rozrządu) i sprawdź, czy nie jest mokra.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 17, 2013 17:50   

Adrian napisał/a:
numer 1 (od strony rozrządu) i sprawdź, czy nie jest mokra.

i 4. :wink:
Sprawdzić możesz też czujnik temp., może świruje.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Czw Kwi 18, 2013 16:51   

Adrian napisał/a:
Płyn może wlewać się do cylindra poprzez uszkodzoną uszczelkę kolektora ssącego na przykład.

Masz na myśli uszczelkę głowicy ? :o
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 18, 2013 17:07   

Bądźmy dobrej myśli. :wink: Problemy z uszczelką kolektora ssącego to częsta przypadłość w K-serii z plastikowym kolektorem. Tutaj masz kolektor: http://allegro.pl/rover-2...3110440635.html Często uszczelka ulega uszkodzeniu przy tych "cycuszkach". Wtedy płyn może się wlewać do cylindrów 1 i 4.
 
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Czw Kwi 18, 2013 19:42   

Ale dla jasności bo trochę nie ogarniam tego. Masz na myśli kanaliki uszczelki głowicy przez które może wlewać się płyn do cylindrów, czy uszczelkę kolektora ssącego widocznego na aukcji ? (Na aukcji jest raczej plastikowy a ja mam metalowy)

Zajarzyłem...... ta zielona uszczelka kolektora na aukcji ;) tylko ja mam metalowy.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 18, 2013 20:05   

A widzisz... Masz 8v. To zmienia postać rzeczy. Teorię uszkodzonej uszczelki kolektora możemy sobie odpuścić. Zajmij się wymianą świec i kabli. Przy używaniu LPG, po takim czasie od wymiany, mogą już mieć dość.
 
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 27, 2013 16:41   

Ale tak dzieje się tylko przez kilka sekund po odpaleniu i to nie zawsze a potem jeździ już dobrze i nie ma żadnych problemów. Czy może to być wina kabli lub świec. Myślałem jeszcze o cewce, co myślicie ?

[ Dodano: Sob Kwi 27, 2013 16:41 ]
Dla pełniejszego obrazu problemu postanowiłem wrzucić filmik.
Żeby było lepiej słychać dźwięk silnika, stoję przy ścianie z otwartymi drzwiami kierowcy. KLIKNIJ ABY OBEJRZEĆ

(Dodano 13.10.2013)
Jakiś miesiąc temu postanowiłem naciągnąć pasek alternatora bo wydawał się być całkiem luźny. Miałem taką teorię że pasek podczas rozruchu ślizga się, jest spadek napięcia i przez to silnik chodzi dziwnie. Podczas tej dziwnej pracy słychać było często choć nie zawsze, pisk paska, jak ustawał problem z dziwną pracą znikał.
Na tamten czas okazało się to strzałem w 10, następnego dnia i przez ponad miesiąc problem dziwnej pracy znikł aż do niedawna.
Podczas dziwnej pracy można ruszyć, autem nie szarpie ale jest słaby. Jak już mu przejdzie, czuć wyraźny przyrost mocy.
Wydaje mi się też że czuć niespalone paliwo więc pomyślałem że jest problem z układem zapłonowym.
Tak się akurat złożyło że współpracy odmówił rozrusznik, wymontowałem sprawdziłem działa, zamontowałem nie działa. Sprawdziłem napięcie po stacyjce, przeczyściłem styki masy i działa.
Nie wiem jak powiązać naprawę rozrusznika z dziwną pracą silnika i czy to ma sens ale dzień później przy odpalaniu silnik już przez chwilkę pracował źle.
Może to zbieg okoliczności a może nie.
Dziś postanowiłem sprawdzić świece. Pierwsza od lewej czyli od rozrządu i dwie kolejne wyglądają raczej normalnie, sucha i szary nalot czyli tak

ostatnia czyli od strony kopułki wygląda tak. Nie jest tłusta ani mokra po prostu jest ciemniejsza a nalot na niej ma lekki połysk.


Czy to normalne ?
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [MG ZR 160] nierówne obroty i chceck
gsm23 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Cze 06, 2010 09:38
Ciufa
Brak nowych postów [R25] Problem z zapłonem, nierówne obroty
mateoo1212 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Nie Paź 01, 2017 00:03
mateoo1212
Brak nowych postów [214]silnik trzesie, nierówne obroty, śmierdzi
Ubies Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Sie 30, 2017 19:25
robsson78
Brak nowych postów [R214] Gaśnie, szarpie, nierówne obroty..
Wiesza się przy 2000 obr., dziwnie się grzeje...
Mayday Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Lut 25, 2009 14:57
Mayday



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink