Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Kasowanie przeglądów - Inspection, oil service
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Kasowanie przeglądów - Inspection, oil service
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Maj 10, 2013 10:13   

ok dzięki, kopiłem go. Jak otrzymam to sprawdzę czy łączy sie z motorem. A swoja droga - jakiego systemu używasz? Na lapku xp mi w miarę chodzi INPA, ale juz vista i 7 ni jak nie chcą poprawnie zainstalować INPA albo wywala bledy przy polaczeniu(moze dlatego ze oba systemy mam 64 bitowe). Znalazłem jeszcze wersje INPA EA-90X - próbował ktoś połączyć się nią z R75?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 10, 2013 10:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Maj 10, 2013 11:00   

dawidd napisał/a:
ok dzięki, kopiłem go. Jak otrzymam to sprawdzę czy łączy sie z motorem.

Żartowałem ;) On nie działa z silnikiem ;P

Dobra, żartowałem, że żartowałem ;)
Słuchaj. INPA 5.02 chodzi i z Vista/7 ale 32bit. 64bit nie będzie działać.
Można próbować rzeźbić ale nie ma sensu. Ja do diagnostyki używam osobnego laptopka z systemem XP 32bit sp3 pl home.

Jak chcecie się bawić, to ściągnijcie sobie INPA 4.4.(x) a potem zainstalujcie INPA 5.02 bez usuwania starej wersji. INPA 4.4.(X) powinna być katalogu c:\INPA a nowa 5.02 w katalogu C:\EC-APPS\INPA.

Dzisiaj o 2:00 w nocy prowadziłem testy na samochodzie ;) INPA, i tam parę jeszcze programów. Zgłębiałem kody ZCS, zmieniałem konfiguracje bitową w BCU i ... laptop się rozładował, poszedłem spać :) Dzisiaj rano wróciłem do auta, odpalam i .... i na tym koniec ;)
Moimi zabawami wywaliłem w powietrze ECU Silnika. Dosłownie. On nie wiedział kim jest ;)

Także polecam być ostrożnym i nie używać za wielu opcji dodatkowych w INPA ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Pią Maj 10, 2013 11:29   

MaReK napisał/a:
On nie wiedział kim jest


:hahaha:
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Maj 10, 2013 13:59   

Ciufa napisał/a:
MaReK napisał/a:
On nie wiedział kim jest


:hahaha:

No to nie jest śmieszne. Mnie się udało naprawić bo miałem jakieś narzędzia pomoce, które tam przez lata zgromadziłem. W razie W mam pod ręką BritishCars i Mariusza z T4. Ale jak ktoś się bawi w pcimiu dolnym bez takiego zabezpieczenia, to może zostawić samochód w polu i przerzucić się na inny, albo na roWer ;D

Wygląda na to, że wyczyściłem pamięć FLASH sterownika silnika. Jeśli tak, to znaczy, że z powodzeniem można robić chiptunig przez INPA ;)

Mnie uratowało Galletto, mój oryginalny wsad z CDTi oraz INPA, która zgrała ECU z EWSem ;)
Jeżdżę, ale było nerwowo;) Wiedza jaka przy tym wszystkim zebrałem też spora, więc to było twórcze ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Maj 10, 2013 19:25   

Ja głownie chce sprawdzić/skasowac ewentualne błędy silnika, sprawdzić wtryski przeplywke, kasowac inspekcje itp. Nie zamierzam sprawdzać po kolei funkcji - chociaż nie powiem ze światła dzienne tez by sie przydały i angielskie napisy na zegarach - ale to chyba tylko T4 da rade zrobic
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Maj 10, 2013 20:40   

dawidd napisał/a:
Ja głownie chce sprawdzić/skasowac ewentualne błędy silnika, sprawdzić wtryski przeplywke, kasowac inspekcje itp. Nie zamierzam sprawdzać po kolei funkcji - chociaż nie powiem ze światła dzienne tez by sie przydały i angielskie napisy na zegarach - ale to chyba tylko T4 da rade zrobic

Nie tylko :) T4 wrzuca do LSM odpowiedni ROM, który jest potrzebny. Potem dopisuje VIN i tyle.
Na dobrą sprawę należałoby zdobyć ROM i można go wrzucić INPĄ (skrypt we własnym zakresie). Zmiana języka w IKE to też można zrobić z poziomu EDIABASu, trzeba wiedzieć jaki bit gdzie ustawić - to jest już rozkminione. Ale najlepiej na T4 - on to robi bez gimnastyki ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 11, 2013 20:01   

dawidd napisał/a:
Na lapku xp mi w miarę chodzi INPA, ale juz vista i 7 ni jak nie chcą poprawnie zainstalować INPA albo wywala bledy przy polaczeniu(moze dlatego ze oba systemy mam 64 bitowe)


Ja używam programu VMWare player http://www.vmware.com/products/player/
Bardzio dobry program do stawiania wirtualnych systemów operacyjnych.
Mam go na Win7 64bit i świetnie chodzą na nim programy diagnostyczne w tym INPA.

Instalujesz w nim system operacyjny jaki potrzebujesz, ja mam win xp 32bit, tworzysz wirtualne dyski. Nowego windowsa otwierasz w oknie i pracujesz w nim jak na prawdziwym. Pliki kopiujesz pomiędzy systemami poprzez kopiuj/wklej.

Co do interfejsów do BMW. Odpalicie INPę na każdym kablu z k-line, w tym VAG KKL. VAG ma tylko jedną szynę k-line na 7 pinie Auta BMW mają dwie linie K, dlatego w kabelu VAG KKL wystarczy zmostkować piny 7 i 8 we wtyczce OBD2

Pozostaje jeszcze identyfikacja baterii i zapłonu w INPA. Interfejs Vag nie obsługuje tej funkcji ale można oszkać program przeprogramowując chip w interfejsie. Program dostępny na stronie FTDi http://www.ftdichip.com/S...ies.htm#FT_Prog
Podłączamy interfejs, wciskamy F5 i zaznaczyamy na stale ptaszki DSR i RI, w ten sposób na stałe będzie wykrywanie baterii i zapłonu. Potem zapisać na chipie

Można również zrobić prawdziwe sprzętowe wykrywanie ale do tego potrzbne lutowanie, troszkę wiedzy i precyzji.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Maj 13, 2013 22:00   

Dziś dostałem kabel i niestety znów lipa. Działa dokładnie jak chinski - tyle ze droższy. Z motorem nie ma połączenie (inpa 5.0) Z innymi modułami LSZ webasto alarm - jest - tak jak na poprzednim kabelku. Nie działa nawet wykrywanie Bateria/Zapłon w inpa
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Maj 14, 2013 00:36   

Z tym samym problem walczy kolega apples. Ja nie mam tego problemu, mi się wykrywa Battery i Ingnition. Pisałem już kilka razy - ściągnij INPA 4.4.6(7). Wtedy spróbuj. Nie twierdzę, że problem zniknie, ale na pewno połączysz się z silnikiem DDE4.0.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Maj 14, 2013 06:46   

znalazłem inpa 4.4.7.b1 z ediabas 6.4.3. Po poludniu postaram sie sprawdzić zobaczy motor
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Maj 14, 2013 08:50   

Battery i Ignition w/g specjalistów nie ma znaczenia przy naszym zestawie narzędzi, które sobie testujemy. Być może zagłębiając się w poważne flashowanie układów z poszczególnych modułów, programy wymagałyby wyłączenia zapłonu, ponownego włączenia itp. itd. Gdyby sprawdzały ten status, wtedy mogłoby się nam coś nie udać.

Co do łączenia z silnikiem diesela, próbuj na BMW E46, motor DDE4.0 lub DDE3.0. Próbuj najpierw na wyłączonym silniku. Jak się nie powiedzie próba, wyłącz inpa, wyłącz zapłon, włącz zapłon, uruchom silnik, uruchom INPA i przeprowadź test od początku. Nie zrażaj się błędami skryptu API, bo to może mieć związek z przewodem lub dopasowaniem ediabasu do grup powiązanych z diagnozowanym modułem. Wiadomo, że nasz silnik przedstawi się inaczej i stąd skrypt może mieć problem z poprawną identyfikacją. Domyślnie DDE4.0 ładuje oprogramowanie dla Ediabas typowo pod BMW, kiedy nie może się połączyć z modułem (a nie może) uruchamia pliki grupy i na całe szczęście nas interesujący DDE40KW0.

Pozdrawiam,

[ Dodano: Wto Maj 14, 2013 08:50 ]
Aha i jeszcze jedno. Nie w module silnika kasuje się inspekcję serwisową i olejową.
To robi się zupełnie gdzie indziej i dotyczy to każdej wersji silnikowej R75 ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Maj 14, 2013 14:31   

juz kasuje wszystko ;)
Ostatnio zmieniony przez dawidd Sro Maj 15, 2013 06:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Maj 14, 2013 20:12   

dawidd napisał/a:
MaReK, Jestem ci bardzo wdzięczny za pomoc bez ciebie już dawno bym odpuścił temat. Dzięki jeszcze raz

Spoko... jesteś z Częstochowy, to blisko Jasnej Góry - pomódl się za mnie ;)

Mada siaka... jak to wszystko strasznie brzmi w języku niemieckim ;)
Nie było angielskiego na wyposażeniu tejże INPy?
No nic najważniejsze, że działa. Dopieszczam proces łączenia się z BCU oraz klimatronikiem i będzie komplecik.

Co do Twoich wyników, jest temat założony przez applesa i tam polecam się dzielić takimi kwiatkami. Na pewno wtryskiwacz czwarty wzbudza podejrzenie. Masa powietrza oczekiwana też jakaś taka niska... może filtr powietrza brudny, albo sama przepływka? Do sprawdzenia.

Pozdro,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Maj 14, 2013 20:49   

MaReK napisał/a:
Co do Twoich wyników, jest temat założony przez applesa i tam polecam się dzielić takimi kwiatkami.
Dokładnie.

dawidd, przenieś swoje zrzuty do tamtego tematu i nie informuj Nas o ściąganiu nielegalnego oprogramowania w postach.

I proszę wszystkich o zapoznanie się jeszcze raz z nazwą tematu i trzymania się jego.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Maj 14, 2013 21:29   

Będę wdzięczny jak podeślecie mi link do tego tematu bo nie mogę go namierzyć
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Maj 14, 2013 21:53   

http://forum.roverki.eu/v...p=794051#794051
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Maj 14, 2013 23:35   

apples napisał/a:
nie informuj Nas o ściąganiu nielegalnego oprogramowania w postach.

Dość ważna kwestia poruszona została tutaj.
INPA jest programem przeznaczonym dla dealerów/serwisów aut BMW.
Nie ma możliwości aby zwykły Kowalski był jej posiadaczem... to co mamy i z czego korzystamy, oraz na czym bazujemy to są PIRATY w każdej możliwej postaci. Dlatego lepiej być ostrożnym. Zrzut ekranów możemy mieć przecież z oryginalnego oprogramowania, z serwisu BMW... co innego jak zaczniemy się chwalić publicznie skąd i co ściągamy... dlatego słuszna to uwaga.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Cze 26, 2013 13:16   

podsumowując moje przejścia z diagnoza auta to tak: Z R75 CDT 02r z silnikiem (+ inne moduły np poduszki webasto alarm itd) łącze sie z pomocą kabla Viaken KKL lub tez BMW Scaner (oba interfejsy chodziły na sterownikach od Viaken) Program do tego to INPA 4.4.4, Ediabas 6.4.3 (wersja instalacyjna 9,07) Z nowsza INPA np 5 (10.0.2) juz auto nie gada. Ediabas tez musi być ten co wymieniłem bo inaczej tez nie chce z motorem zagrać. To tyle - może komuś sie przydadzą te informacje
pozdrawiam i dziękuje MaReK, bez którego bym do tego nie doszedł
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
juliuszcezar200 



Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 18
Skąd: Polska



Wysłany: Pon Lip 01, 2013 14:27   

Witam

Może ktoś mi pomoże w problemie ze zdjecia nie mam pojecia o co chodzi..:/

http://naforum.zapodaj.net/2b9957dce206.jpg.html
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lip 01, 2013 15:20   

juliuszcezar200, jak mamy Ci pomóc ;D ?
Taki efekt masz po odpaleniu silnika?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Oil Service
BEAR_75 Rover serii 75, MG ZT 6 Pią Sie 15, 2008 18:29
Dobromir_2004
Brak nowych postów [R75] Oil service
robi0543 Rover serii 75, MG ZT 16 Sro Lis 07, 2007 11:31
bys
Brak nowych postów [R75] Inspekcja olejowa - kasowanie
witia24 Rover serii 75, MG ZT 7 Pon Gru 07, 2009 21:08
staf
Brak nowych postów [R75] Kasowanie terminu obsługi serwisowej
occrew Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Lip 22, 2010 12:49
occrew
Brak nowych postów [R75] Kasowanie będów w Rover 75 2.5 V6 1999 rok
kasowanie będów w Rover 75 2.5 V6 1999 rok
jerwlo Rover serii 75, MG ZT 8 Wto Kwi 08, 2008 14:57
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink