Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Test wentylatora
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Test wentylatora
Autor Wiadomość
UEDSquadron 



Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 6
Skąd: KRASNYSTAW/LUBLIN



Wysłany: Pią Mar 22, 2013 20:40   

Nie chcę zakładać nowego tematu a mam pytanie: czy śmigła wentylatora są identycznej średnicy w cdt i v6 ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 22, 2013 20:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Pią Mar 22, 2013 23:06   

UEDSquadron, tak
 
 
dany1107 




Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 79
Skąd: Thetford U.K



Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 18:49   Wentylator.

Witam.Wyczytałem tu i jeszcze na innym forum żeby sprawdzic wentylator trzeba włączyc klime lub odparowywanie szyby, a co jesli mam pustą klime i chciałbym sprawdzic czy on działa,Kupiłem MG ZT 2.0 Diesela. Był w nim walniety termostat i sie nie dogrzewał, Już go wymieniłem i teraz wskazówka jest zawsze w polowie.Jesli chodzi o chłodnice to jak sie przejadę troszke i temp pójdzie w góre to górny wąż i zbiorniczek sa zawsze gorące a dolny zimny, no chyba że sinik pracuje na postoju to wtedy dolny też sie robi ciepły.Jak mogę sprawdzic czy on działa bez klimy?Prosze o jakies wskazówki i pomoc.Pozdrawiam.
 
 
Legwan1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Słupsk

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 19:44   

A ja mam inne pytanie, zauważyłem że podajecie numer biegu na którym akurat pracuje wentylator na podstawie temperatury. Gdzieś w innych tematach znalazłem zakresy temperatur dla poszczególnych biegów:
Włączanie wentylatora - 3 biegowy
1. bieg - 100°C do 105°C
2. bieg - 106°C do 111°C
3. bieg - 112°C do 119°C

A jak określacie temperaturę ? U mnie jest tylko ta skala po lewej stronie licznika więc mogę powiedzieć tylko że zawsze zatrzymuje się w połowie zakresu :D
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 21:06   

Legwan1989, trzymasz słupek do kasowania licznika, do czasu aż wyskoczy cyferka 0. Następnie klikasz w słupek tyle razy aż dojdziesz do nr. 19 i zostawiamy na tej pozycji. Po momencie zacznie migacz ON/OFF i na off klikasz słupek. Automatycznie wróci do pozycji 19 i wówczas klikasz słupek tyle razy aż dojdziesz do pozycji nr. 7. Czekasz i nagle pojawi się dokładna temperatura chlodziwa ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dany1107 




Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 79
Skąd: Thetford U.K



Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 16:16   Went.

Witam. Zrobiłem jak napisałeś. i mi pokazuje coś takiego:
_ _7.0 _ _ _090
_ _7.1 _ _ _220
_ _7.2 _ _2765
_ _7.3 _ _ _112
_ _7.4 _ _ _116
.Czy wszystko jest ok? I która to wartosc od temperatury?Pozdro
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 18:48   

Cytat:
_ _7.0 _ _ _090

to jest temperatura płynu

7.0 "_ _ _021" Temperatura płynu chłodzącego silnik = 2,1 st.C
7.1 "_ _ _130" Temperatura zewnętrzna = 13,0 st.C (dokładność wskazań 5
st.C)
7.2 Prędkość silnika (Aktualne obroty/min.)
7.3 Prędkość pojazdu (Aktualna prędkość w km/godz.)
 
 
Legwan1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Słupsk

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 19:00   

To dany1107, robił sobie testy jadąc ponad stówkę i do tego spisywał to na kartke ? :mrgreen:
 
 
dany1107 




Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 79
Skąd: Thetford U.K



  Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 20:39   Wenty.

Pieta .Dzieki bardzo.

Legwan1989 . Wracałem z pracy i mi się przypomniało o tym. Dlatego w czasie jazdy, lekki hardcore.Hehe. :mrgreen: :mrgreen: .
A teraz pytanie. To skoro wentylator załącza się dopiero przy ponad 100'c jak go doprowadzic do tej temp skoro max w czasie jazdy to 92'c. Pałowac go na postoju? Jakieś pomysły? Pozdro.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 20:50   

Odpal samochód, włącz test i czekaj aż się nagrzeje. Na postoju powinno złapać 100 stopni
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dany1107 




Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 79
Skąd: Thetford U.K



Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 21:30   Wenty.

Dzięki bardzo. Jutro się za to zabiorę. Jestem ciekaw czy zadziała to ustrojstwo.
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Kwi 25, 2013 14:32   

dany1107 napisał/a:
? Jakieś pomysły?

Przejedź się trochę, to szybciej nabierze optymalnej temperatury(90'C), a później już na postoju patrz przy ilu stopniach włączy się wiatrak.
Pozdro.
_________________
rover forever
 
 
dany1107 




Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 79
Skąd: Thetford U.K



Wysłany: Czw Kwi 25, 2013 21:55   Wentyl.

Dziś sprawdziłem u mojego brata bo też ma MG z tym samym silnikiem.Klima mu działa bo dziła, ale po wciśnieciu odparowywania przedniej szyby jak i klimy zaraz sie włącza wentylator,mimo że klime ma też prawie pustą. Więc obstawiam że chyba jendak czeka mnie zdięcie przodu i naprawa wiatraka.Co sadzicie panowie?
 
 
michas2509 



Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 12



Wysłany: Pon Kwi 29, 2013 14:48   

A ja mam pytanie w tym samym temacie: jeżeli wentylator wogóle się nie włącza na żadnym biegu to może być wina tylko rezystora czy to raczej silnik padł?? W momencie kiedy niby ma się włączyć drugi bieg słychać dzwięk ale wentylator się nie kręci. CZeka mnie wymiana całego wentylatora czy tylko jakiejść części??

[ Dodano: Pon Kwi 29, 2013 14:48 ]
a zapomniałem Rover 75 1.8 benzyna 99 rocznik
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Kwi 29, 2013 15:39   

michas2509 napisał/a:
jeżeli wentylator wogóle się nie włącza na żadnym biegu to może być wina tylko rezystora czy to raczej silnik padł??
Jeśli na żadnym to nie jest wina rezystora. Przy uszkodzonym rezystorze nie będzie uruchamiać się na 1 biegu.
 
 
michas2509 



Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 12



Wysłany: Pon Kwi 29, 2013 15:48   

Ok dzięki czyli czeka mnie sprawdzenie całego wentylatorta.
 
 
Qrka_Wodna 



Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 6



Wysłany: Nie Cze 09, 2013 23:57   

Cześć
Mam pytanie:
W zeszłym roku kupiłem nowy silnik wentylatora wraz z puszką sterującą(2 biegowy). Zamontowałem i wszystko ładnie działa. Jednak wczoraj miałem taką sytuację:
Klima włączona (auto) jeżdżę po mieście a tu nagle wskazówka od temperatury podniosła się do góry - nie max ale podniosła się. Za moment spadła do połowy skali. Potem znowu do góry. Nigdy na maxa. Włączyłem sobie na zegarach żebym widział dokładnie jaka temperatura panuje. Więc gdy wskazówka podniosła się wyżej temperatura była ok 115'C. Zatrzymałem się na najbliższym parkingu wyłączyłem silnik i podniosłem maskę do góry. Wentylator chodził... ale wg mnie tylko na I biegu. W czym problem?
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 10, 2013 06:36   

Qrka_Wodna, jak płyn w zbiorniczku?? Robiłeś cos przy układzie chłodzenia? Mi to wygląda na zapowietrzony układ
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Qrka_Wodna 



Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 6



Wysłany: Pon Cze 10, 2013 09:23   

rafalmis1 napisał/a:
ak płyn w zbiorniczku?? Robiłeś cos przy układzie chłodzenia?

Gdy zatrzymałem się na parkingu to po jakimś czasie jak troche ostygł to lekko odkręciłem korek to płyn się wydostał więc dokręciłem z powrotem korek.
Ale wcześniej kiedyś tam musiałem odkręcic zbiorniczek bo mi przeszkadzał i lekko mi się przechylił i mimo tego że korek był dokręcony mocno to był lekko się wylał ze zbiorniczka...
Czy to może świadczyc o tym że korek nie trzyma? Łapie "lewe" powietrze i też przy okazji przy odwróceniu zbiorniczka cieknie płyn?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] - test biegów wentylatora, vis - tester obd (nie T4)
R75 Rover serii 75, MG ZT 31 Sob Kwi 23, 2016 16:51
R75
Brak nowych postów [R75] Test przyspieszenia 0-100 i 80-120
Kiniulek Rover serii 75, MG ZT 9 Pią Wrz 24, 2010 00:54
dzieju
Brak nowych postów [R75] Test klimatyzacji
grota10 Rover serii 75, MG ZT 63 Pon Maj 15, 2017 13:08
jmierzwa952
Brak nowych postów [R75] Test ogrzewania.
staf Rover serii 75, MG ZT 35 Nie Sty 03, 2010 17:14
staf
Brak nowych postów [R75] Test Komputera
cichy0928 Rover serii 75, MG ZT 13 Pią Gru 03, 2010 13:30
darianp



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink