Forum Klubu ROVERki.pl :: [R216Si] Ubywa płyn chłodniczy, problem z odpalaniem.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R216Si] Ubywa płyn chłodniczy, problem z odpalaniem.
Autor Wiadomość
maziarz 



Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 6



Wysłany: Sob Lip 27, 2013 17:37   [R216Si] Ubywa płyn chłodniczy, problem z odpalaniem.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam.
Od niedawna jestem użytkownikiem Roverka.

Oczytałem się bardzo dużo o popularnym HGF lecz nadal nie jestem pewien czy to dopadło mój samochodzik.

1.

Problem jest taki że dolałem wody do zbiorniczka chłodnicy i po 2 dniach i zrobionych 100 km na dnie widnieje tylko resztka wody. ( Dodam iż brak jakiegokolwiek masła czy kawy w środku jest czysto)
Wcześniej zauważyłem dziurawy wąż górny chłodnicy skąd na ciepłym silniku wydostawał się płyn chłodniczy, usterkę usunąłem , lecz nadal płyn ucieka. Rover noc spędził nad papierem i na tymże papierze znalazłem dość dużą ilość płynu który wyciekł. Wszystkie węże zbiorniczek i korek sprawdziłem, nie widać w tych miejscach wycieku. Korek w silniku czysty również bez masła i kawy.

Spod maski po przejechaniu nawet krótkiego dystansu, na postoju wydobywa się dym, zaś na zimnym silniku wyraźnie z wydechu wydobywa się biały dym. Jeśli silnik jest nagrzany biały dym z wydechu nadal sie wydobywa lecz jest mniej zauważalny.

Ubywa mi także delikatnie oleju z silnika i także widnieje on na papierze który wyciągnąłem z pod samochodu lecz w małej ilości. Podejrzewam że może być to wyciek z takiej małej blaszki która jest po prawej stronie silnika, uszczelniłem ją i zobaczymy czy olej nadal będzie wyciekać.

Problem mam także z wspomaganiem, które na początku nie działało wcale, zlałem cały płyn (był dosłownie czarny) wyczyściłem dobrze cały układ i zalałem nowy płyn, po odpowietrzeniu wspomaganie zaczęło działać lecz początkowo pompa była dośc słyszalna Płynu zalałem do max. Po dwóch dniach i tutaj zauważyłem znaczny ubytek płynu gdyż jego stan spadł ciut poniżej minimum i wspomaganie na postoju nie za bardzo chce współpracować.

Dodam iż silnik jest żwawy i tak jak wcześniej pisałem korek na silniku oraz zbiorniczek do chłodnicy są czyściutkie brak jakiegokolwiek zabrudzenia czy czegoś nienaturalnego.

Kto lub co kradnie mi płyny?
I jakie koszty naprawy?
Oraz standardowe pytanie czy to już HGF czy możliwe że jakaś uszczelka kolektora?

Rover 200 1.6 Si
1997r.

Zapomniałem dodać iż występują też problemy z odpalaniem. Czasem rozrusznik kręci jakby chciał a niemógł. Oraz kilka razy zdarzyło się iż po po odpaleniu silnik gaśnie. To raczej wina albo akumulatora albo rozrusznika ale może to mieć jakiś wpływ na objawy które wymieniłem wcześniej?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lip 27, 2013 17:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sob Lip 27, 2013 18:20   

Nie chciałbym Cię martwić ale to raczej uszczelka pod głowicą. Płyn pewnie ścieka po silniku.
maziarz napisał/a:
z takiej małej blaszki


Niewykluczone że miesza się z olejem.
Ubytek płynu wspomagania można tylko wytłumaczyć nieszczelnością układu wspomagania.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
maziarz 



Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 6



Wysłany: Sob Lip 27, 2013 21:04   

Po głębszych oględzinach okazał się że głowica była spawana, olej cieknie po śrubie z kolektora wydechowego, płyn nie widać żeby gdziekolwiek uciekał tylko po zgaszeniu silnika w zbiorniczku słychać tak jakby zasysało. Do tego głowica jest źle pospawana. Więc teraz pytanie do was, ile kosztuje i czy możliwa jest regeneracja głowicy. Czy bardziej opłacałoby się kupić silnik i wymienić i także ile to kosztuje i czy cieżko wymienić samemu?
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 28, 2013 10:44   

Regeneracja źle pospawanej ? wolałbym kupić drugą.
Korek zbiorniczka płynu chłodnicy masz chyba do wymiany.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 28, 2013 10:54   

Po nocce stania wykręć świece z 1 i 4 cylindra i zobacz czy nie jest przypadkiem mokra. Być może puszcza uszczelka kolektora ssącego płyn do komór spalania.

maziarz napisał/a:
na postoju nie za bardzo chce współpracować.

Możliwe ze będziesz miał pompę do wymiany.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
maziarz 



Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 6



Wysłany: Nie Lip 28, 2013 13:38   

Witam ponownie.

Po sprawdzeniu świec okazał się iż wszystkie są suche.
Jednak kolor świec budzi zastrzeżenie ponieważ pierwsze 3 świece od strony rozrządu są lekko czarne zaś 4 jest koloru białego.

Zauważyłem jeszcze że gdy silnik chodzi na benzynie słychać po tłumniku jakby silnik leciuteńko przerywał zaś na gazie chodzi równo.

Co do ubywania płynu i oleju będe informował na bieżąco ponieważ podolewałem płynów, uszczelniona została ta mała blaszka z prawej strony obok aparatu zapłonowego. Silnik został wyczyszczony i będę starał sie dokładnie zlokalizować miejsce wycieku.




Dodaje także zdjęcia dla lepszego rozpoznania.

ZDJĘCIA

Na Zdjęciu nr 1

Czerwonym kolorem oznaczyłem spaw, z którego cieknie olej
Żółtym kolorem oznaczyłem śrubę na którą prawdopodobnie ścieka olej bądź też z niej cieknie. Ze śruby zaś kapie na kolektor wydechowy co wg mnie tłumaczy kopcenie z pod maski.
Niebieskim kolorem oznaczyłem drugi spaw jednak jest on na zdjęciu niewidoczny gdyż jest on na samym spodzie.

Na zdjęciu nr 2

Widoczna jest mokra śruba.

Zdjęcie nr 3

Blaszka którą doszczelniłem.Z niej wcześniej wydobywał sie olej.

Nr 4

Śruba która jest przyklejona, sam nie wiem do czego. Podejrzewam iż pierwotnie powinien być tu słupek do zamontowania osłony. Do czego może być przyklejona i do czego ma służyć ta śruba?

Nr 5

Chciałbym sie dowiedzieć do czego są te czujniki, z wierzchu widoczny na zdjęciu brązowy oraz pod spodem chyba czarny.
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 28, 2013 20:53   

Czujnik brązowy jest do wskazań temperatury do komputera silnika oraz odpowiada za włączenie wentylatora chłodnicy.
Czujnik czarny wskazuje temperaturę na zegary.

Co się stało z osłoną paska rozrządu ?
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
maziarz 



Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 6



Wysłany: Nie Lip 28, 2013 21:09   

Historia osłony rozrządu jest mi nieznana. Samochód posiadam od niespełna dwóch tygodni, poprzedni właściciel także nie znał jej historii.

Także co mam w tym wypadku robić? Wystarczy wymiana głowicy czy trzeba przerzucać cały silnik? Może ktoś też miał taki problem i go rozwiązał? Oraz z jakimi kosztami się liczyć?
 
 
Sirk 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 315
Skąd: Nowa Ruda

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 28, 2013 21:18   

Ad.1.
To nie spaw, tylko łączenie połówek głowicy(czerwony kwadrat). A z śruby na pewno nie cieknie.

Ad.3
Do wymiany uszczelniacze wałków, to z nich cieknie.

Ad.4.
Może ktoś upitolił ten słupek i zrobiła się dziura, więc zakleił tą śrubą.
_________________
Czasami spotkasz na swojej drodze osobę której nie należy wkur***ć. To będę Ja.
http://forum-lines.ru/rez/ab236900.gif
 
 
andrew0503 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 501
Skąd: epaepa

Rover 45

Wysłany: Nie Lip 28, 2013 21:38   

A po czym stwierdziłeś,że głowica była spawana? Ta blaszka, którą uszczelniłeś, nie ma tu nic do rzeczy, to tylko osłona rozrządu, pod nią znajduje się uszczelniacz, który pewnie przecieka. Trzeba zmienić rozrząd wraz z uszczelniaczami, uszczelkę pokrywy rozrządu,bo chyba przez to masz wycieki oleju, no i wypada zmienić pompę wody.
Pozdrawiam
_________________
Andrzej
 
 
 
maziarz 



Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 6



Wysłany: Pią Sie 02, 2013 09:54   

Na zdjęciu Pierwszym zaznaczone na czerwono miejsce widać iż jest spawane , gdyż materiał nie jest jednolity i widać że był szlifowany.

Podejrzewałem że cieknie ze śruby gdyż jest dłuższa od innych i być może też z nią jest coś nie tak(być może ktoś zrobił otwór na wylot i cieknie po gwincie)

Zaś z blaszki którą uszczelniłem cieknął olej, po zgaszeniu silnika widoczne były nawet delikatne bąbelki, powierzchnia pod blaszką nie jest równa górna część jest o jakieś 0.5 mm wysunięta i tam widać wyraźny spaw.

[ Dodano: Pią Sie 02, 2013 09:54 ]
Dziś doświadczyłem niemiłej niespodzianki, mianowicie wracając do domu, po przejechaniu 20 km będąc dosłownie 500 m przed domem poczułem dziwny zapach. Dojechałem do domu i z pod maski zaczęło się kopcić biały dym. Okazało się że wąż do chłodnicy pękł w miejscu gdzie wychodzi z grubej rury ta cieńsza do zbiorniczka i płyn sikał na silnik, temperatura była w normie. Czy to może być czegoś przyczyna czy po prostu zbieg okoliczności?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R216Si] Problem z obrotami i ginący płyn chłodniczy...
Grzegorz_S. Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sro Maj 22, 2013 17:25
Kociach
Brak nowych postów [R214Si] Ubywa płyn chłodniczy
blackbetty Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 34 Wto Mar 03, 2009 11:43
blackbetty
Brak nowych postów [R200] Ubywa płyn chłodniczy
ryba1947 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 35 Pon Cze 03, 2013 16:29
robsson78
Brak nowych postów [Streetwise]Ubywa płyn chłodniczy i olej, to nie hgf.
Bashful Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Wto Lip 17, 2012 19:12
Bashful
Brak nowych postów [R 25 1,4 16v] zagadka: szarpie i ubywa płyn chłodniczy
Grzesiek79 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 31 Czw Lut 09, 2012 13:02
Grzesiek79



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink