Forum Klubu ROVERki.pl :: [R216] Swap na 1.6 z R25
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R216] Swap na 1.6 z R25
Autor Wiadomość
Asdroll 



Dołączył: 08 Wrz 2012
Posty: 20



Wysłany: Pią Wrz 27, 2013 00:25   [R216] Swap na 1.6 z R25
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam, po roku jeżdżenia z cieknącym płynem (tylko na zimnym) zaczął lać także do jednego z cylindrów więc zabrałem go na wymianę uszczelki głowicy do znajomego mechanika który robił niegdyś przy roverkach. Stwierdził, że jeżeli był przegrzany to wymiana uszczelki może nie pomóc, bo miał takie przypadki (blok ze stopu aluminium, mikroskopijne odkształcenia i te sprawy?) Miałem nadzieję, że nie, przynajmniej na pewno nie w moich rękach. Uszczelka wymieniona, po przejechaniu paru km nadal cieknie w tym samym miejscu i nadal leje na ten sam cylinder... :(

Jedyna opcja to chyba wymiana silnika(bez osprzętu) a jak już, to wolałbym jakiś młodszy z 25.
Czym się różnią te silniki, i jakie kombinacje trzeba wykonać aby wszystko prawidłowo działało?
Słyszałem że różnią się między innymi zapłonem i długością paska rozrządu? Co z czujnikami itd?

Z góry dziękuję za pomoc
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 27, 2013 00:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Pią Wrz 27, 2013 01:51   

Po przegrzaniu pojawiają się dwa problemy :
1. Zniszczenie głowicy - staje się miękka, tworzą się odgniecenia od pierścieni ogniowych uszczelki, a to już z górki do następnego HGFa w postaci przedostawania się płynu chłodzącego do cylindra. Planowanie w tym przypadku niestety nie pomoże.
2. Opadnięcie tulei cylindrowych - na których zresztą siada uszczelka, a przez które przenoszony jest nacisk głowicy. Powinny wystawać ok. 0.09-0.11mm. O efekcie chyba nie muszę mówić. ;)

Zasadniczo różnią się osprzętem, który wymusił zmiany mechaniczne, czyli - usunięcie trzpienia pod palec rozdzielacza osadzanego w wałku ssącym, z racji zastosowania układu Wasted Spark z dwoma cewkami umieszczonymi na pokrywie wałków (która rzecz jasna, też jest zmieniona). Dodatkowo na wałkach rozrządu pomiędzy krzywkami 3, a 4 cylindra pojawiły się "półksiężyce", które są wykorzystywane przez czujnik położenia wałka (umieszczony również w pokrywie wałków) w wiadomym celu (z racji zastosowania sekwencyjnego wtrysku paliwa, zamiast pół-sekwencji).
Żeby taki silnik przystosować do montażu w starszych egzemplarzach posiadających kopułkę, należy :
- podmienić wałek ssący na takowy z trzpieniem pod palec
- nabić trzpień uprzednio wycięty z innego wałka w wałek w nowym silniku
Gwinty w głowicy pod kopułkę oczywiście są - jest do nich przykręcona zaślepka z mocowaniem wtyczki czujnika położenia wałka. Dodatkowo można zmienić pokrywkę wałków na tą starego typu by wszystko się zgadzało, ale to już wedle uznania. :)
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 27, 2013 08:38   

No i do tego rozrząd w nowszych k-series jest na automatycznym napinaczu i ma dłuższy pasek.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Pią Wrz 27, 2013 13:15   

Faktycznie, wyleciało mi z głowy. Od 1998 jest automatyczny napinacz z dłuższym i szerszym paskiem. 145 zębów i 26mm szerokości, natomiast stary 143 zęby i 23mm szerokości. Napinacze nie są zamienne z racji innego umieszczenia otworu mocującego.
Dodam, że do manualnego napinacza można założyć szerszy pasek z VVC - 143 zęby i 26mm szerokości, z tym, że trzeba mieć do tego przystosowane małe koło rozrządu.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R216 1.6Si 96r]SWAP SILNIKA 1.6 16v z rovera 25 da rade????
Slaawekk20 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Paź 08, 2010 23:20
azor77
Brak nowych postów [R216] Swap silnika kilka pytan..
buenavista18 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Kwi 01, 2011 08:36
bonus89
Brak nowych postów R 200 1.4 16v 98r [ 1.4 16v-1.6 16v SWAP ]
Przyda sie kilka porad od wujka dobra rada:]
kolin Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Pon Lis 01, 2010 09:08
Kozik
Brak nowych postów [MG ZR] SWAP z 1.4 na 2.0 iTD
Tomi_114 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Pon Gru 19, 2011 14:02
7Tomi
Brak nowych postów [Mg Zr] swap 1.4>1.8vvc
shao123 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Sty 17, 2019 10:16
polonez_vvc



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink