Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 75 1.8] POMOCY "NOWY" - znika płyn z chłodn
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: apples
Pią Paź 04, 2013 21:57
[Rover 75 1.8] POMOCY "NOWY" - znika płyn z chłodn
Autor Wiadomość
smut_89 



Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 4



  Wysłany: Sro Paź 02, 2013 09:10   [Rover 75 1.8] POMOCY "NOWY" - znika płyn z chłodn
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001

Witam

Od Maja jestem posiadaczem Rover 75 1.8 120KM zagazowany. Auto podoba mi się niesamowicie, to już mój trzeci samochód, kupiłem go pomimo negatywnych opini większości osób, z którymi rozmawiałem. Od miesiąca borykam się z mega probelmem, ale chce go rozwiązać i cieszyć się jazdą tym autkiem:

Ubywa mi płyn z chłodnicy nawet na postoju, potrafi zniknąć nawet ponad 1 litr płynu. niestety kompletnie nigdzie nie widać wyciekuu. w Dodatku na zimnym silnik, po odpaleniu auto chodzi nie równo ( tak jakby brakowału mu paliwa) a z rury leci biały dym. Trochę kopci się też z kolektora. Tydzień temu wyieniłem i uszczelkę pod głowicą oraz wszystko co jest z tym związane. Przez tydzień jeździło się super, ale dzisiaj rano problem powrócił objawy są dokładnie takie same jak poprzednio.... Ktoś już spotkał się z taką sytuacją? Wiecie może co to może być? Chciałbym znaleźć usterkę i ją naprawić, nie chciałbym pozbywać się samochodu....... Będę wdzięczny za każdą poradę i sugestię......
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 02, 2013 09:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 02, 2013 10:29   

Z rury leci biały dym bo pewnie jest to para po spaleniu płynu chłodniczego. Przyłóż dłoń lub szkło i zobacz czy skrapla się para wodna. Poza tym powinieneś poczuć nosem, że to nie tylko spaliny.

Sprawdź olej, czy nie przybywa go i czy nie masz w nim wody i odwrotnie czy w wodzie nia masz oleju

Moim zdaniem chyba nie ma co gdybać. Prawie napewno głowica i wodę wypluwa ci kominem.

Jak ktoś Ci robił głowicę to daj na reklamację.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Paź 02, 2013 10:48   

uszczelka pod kolektorem ssącym do sprawdzenia wymiany lub sylikonem przesmarować - najlepsze rozwiązanie. Nie sadze żeby po wymiani uszczelki pod głowicą po tygodniu znow pościła - nawet gdyby była naprawa kiepsko wykonana. Chyba ze byl zle odpowietrzony i go przegrzałeś
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
smut_89 



Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 4



Wysłany: Sro Paź 02, 2013 11:08   

Na pewno spala płyn z chłodnicy. głowica była tylko planowana, ponoć była szczelna. W oleju ani śladu nie ma żadnych zabrudzeń, nie ubywa go, ani nie przybywa to wszystko było sprawdzane i sprawdzam to prawie co dzień. Teraz mało jeżdzę z wiadomych powodów, nie chce żeby auto całkiem padło:/

Nie przegrzałem go, chociaż nie powiem, że go nie potestowałęm po odbiorze z warsztatu. Mechanik powiedział mi, że tłoki lub tuleje już nie pamietam są cztery, ale dwa nierówno obsadzone- mówił, że to też może być powód, ale nikt nie daje gwarancji, że powymianie głowicy lub remoncie silnika to napewno będzie to:/
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 02, 2013 11:19   

Sprawdź czy po nocy stania nie cieknie ci płyn z pod uszczelki głowicy. Musisz zajrzeć pod kolektor wydechowy, ale z drugiej strony jeśli mechanik informuje cie już po wszystkim o nierówno osadzonych tulejach. Przecież jeśli są nie równo to płyn będzie dostawał się do komór spalania. :neutral:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
smut_89 



Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 4



Wysłany: Sro Paź 02, 2013 12:28   

Spod kolektora też trochę się kopci:/ więc wyciek musi po częsci tam trafiać.... Czyli myslisz, że to może być wina tych nierównych Tulei?
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Paź 02, 2013 13:05   

tuleje to tuleje a kolektor to kolektor - jedno z drugim na ma nic wspólnego. Jeśli z tulejami było cos nie tak, to cala ta wymiana uszczelki tez na nic sie zdała. Ale zanim znow dasz do innego mechanika sprawdź kolektor dolotowy - czarny plastykowy - czy spod niego nie cieknie plyn, a nawet jeśli nie cieknie to może wciekać do komor spalania i dlatego plyn znika
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
smut_89 



Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 4



Wysłany: Sro Paź 02, 2013 13:35   

Czyli najpierw mam zająć się Tulejami i sprawdzić całą resztę? Głowicę, Uszczelki, kolektor.... Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? Orientuje się ktoś ile może kosztować taki remont silnika?
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Paź 02, 2013 15:06   

tulei nie sprawdzisz bo byś musiał zdjac glowice. Sprawdzić mozesz uszczelkę kolektora dolotowego, a najlepiej jak bys go zdjal i przesmarował silikonem to bys mial pewność ze to można wykluczy

[ Dodano: Sro Paź 02, 2013 15:05 ]
chodzi o to
http://allegro.pl/rover-7...3525490047.html

[ Dodano: Sro Paź 02, 2013 15:06 ]
i przesmarować cala ta zielona uszczelkę z ostatniego foto. cena u mechanik nie powinna przekroczyć 100zl za cala operacje
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Paź 04, 2013 21:57   


Moderator apples informuje

smut_89 ! Ten temat zostanie usunięty jeśli nie poprawisz jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, musisz w pierwszym poście użyć funkcji

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Lis 18, 2010 02:43
kasjopea
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 75/MG ZT] Artykuły z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Sty 24, 2011 19:44
kasjopea
Brak nowych postów [R75] Silnik "zlany" olejem - Pomocy.
keda Rover serii 75, MG ZT 1 Pon Maj 27, 2013 10:11
tronsek
Brak nowych postów [Rover 75] Auto "dławi się" przy przyspieszaniu
DeWolf Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Kwi 27, 2016 02:56
DeWolf
Brak nowych postów [R75] - "skrzypi" przy ruszaniu, drga powyżej 150k
R75 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Paź 24, 2014 19:25
R75



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink