Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Pęknięta głowica.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Pęknięta głowica.
Autor Wiadomość
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 28, 2011 21:24   

Tomi napisał/a:


Brakuje mi w Twojej rozprawce jednego bardzo istotnego fragmentu. Jest teza i wnioski... brakuje argumentów :P


Argumenty już wiele razy wywalałem na forum :) była gdzieś taka piękna strona z serwisu rovera z awariami 1.8 i opisem nadzwyczaj dużej ilości awarii oczywiście na 1. miejscu uszczelka głowicy... (niestety link mi uciekł :( )
nawet na http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_K_engine jest osobna zakładka z tą naszą nie szczęsną uszczelką, pewnie jak by Rover nie padł to by go zmodyfikowali i usunęli tą bolączkę. Ja niestety również swojego 1.8 nie wspominam najlepiej.
_________________
Pamparampam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 28, 2011 21:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pon Lis 28, 2011 21:41   

Boncky napisał/a:
Tomi napisał/a:


Brakuje mi w Twojej rozprawce jednego bardzo istotnego fragmentu. Jest teza i wnioski... brakuje argumentów :P


Argumenty już wiele razy wywalałem na forum :) była gdzieś taka piękna strona z serwisu rovera z awariami 1.8 i opisem nadzwyczaj dużej ilości awarii oczywiście na 1. miejscu uszczelka głowicy... (niestety link mi uciekł :( )
nawet na http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_K_engine jest osobna zakładka z tą naszą nie szczęsną uszczelką, pewnie jak by Rover nie padł to by go zmodyfikowali i usunęli tą bolączkę. Ja niestety również swojego 1.8 nie wspominam najlepiej.


Prawdę mówiąc liczyłem na coś więcej, niż stwierdzenie w stylu samochodów na "F" nie należy kupować.

Ty miałeś jedną serię K, ja miałem ich znacznie więcej i teraz też chętnie kupił bym kolejną.
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 29, 2011 09:12   

Tomi, trzymajmy się jakiś zasad, tak jak pisałem wyżej i powtórzę po raz kolejny, na temat serii K pisałem tutaj już wiele razy i wiele było też pisane przez innych, był link, którego nie mam, serwis rovera i awarie 1.8 oraz walka z jego wadami, niestety podczas porządków w "ulubione" poszedł w niepamięć, wyżej wkleiłem tylko marny wpis w Wikipedii, któremu jednak poświęcono zakładkę, sporo jest na forach UK i w innych miejscach czy literaturze fachowej... Ty też tu za przeproszeniem nic nie argumentujesz chyba że "bo ja miałem kilka" to argument a ja nie brnę w bezsensowną dyskusję zdaniami :

Cytat:
Prawdę mówiąc liczyłem na coś więcej, niż stwierdzenie w stylu samochodów na "F" nie należy kupować.



Z mojej strony wszystko bo nie widzę w tej rozmowie sensu...
Jeżeli lubisz serię K to dobrze i niech Ci się sprawuje jak najlepiej ![/quote]
_________________
Pamparampam
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lis 29, 2011 09:44   

Boncky napisał/a:
wyżej wkleiłem tylko marny wpis w Wikipedii, któremu jednak poświęcono zakładkę, sporo jest na forach UK i w innych miejscach czy literaturze fachowej...


Dziwne by było, gdyby nie pisało się o tym silnku, skoro był to drugi (po V8 Buicka) silnik, który napędzał połowę Anglii. Spotkać go można było nie tylko w Roverach, MG, Land Roverach, Lotusach, Arielach, Caterhamach, ale i w niezliczonych wersjach angielskich kit carów. Przerabiano go na wszelkie możliwe sposoby. Są opracowane i sprzedawane części, które pozwalają uzyskać z tego silnika nawet 280KM w wersji wolnossącej. Do tego jest to mały i lekki silnik, w którym stosunek mocy do masy jest bardzo korzystny. W takim przypadku, trudno nie mieć wiele doświadczeń i wniosków. Anglicy to dość specyficzny motoryzacyjnie naród i swego rodzaju ewenement w skali Europy.

Seria K nie jest idealna ale uogólnianie, że jest do dupy jest sporym nadużyciem i wypaczaniem rzeczywistości.

A w kwestii opinii serwisów... Zapytaj kogoś, kto pracuje w wyspecjalizowanym serwisie danej marki. Będzie psioczył na te samochody, bo tylko takie widzi do naprawy.

Mało tego, uważam, że seria K jest lepiej dopracowana i bardziej niezawodna, niż silnik KV6... ale to opowieść na inny wątek.

A w kwestii silników CDT/i, też się napatrzyłem na wiele dziwnych usterek (jak choćby pękające wały korbowe), czy wręcz przyspawane wtryskiwacz, których wymiana nie jest możliwa i jedyna opcja to wymiana głowicy lub całego silnia. Jeszcze gorzej wyglądają TDS, które BMW kupiło od VM'a. Czy mam prawo napisać, że silnik BMW to padlina? Choć czasem tak myślę.
 
 
saikwon 



Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 39
Skąd: Łomża



Wysłany: Pią Gru 02, 2011 14:33   

Widze że dyskusja się rozwinęła :) Nie chce się wypowiadać czy silnik 1.8 jest dobry czy nie w każdym razie w moim przypadku nie okazał się tak zły jak niektórzy piszą.
Całe szczęście problem z moim samochodem o którym pisałem okazał się mniejszy niż myślałem. Skończyło się na wymianie uszczelki pod kolektorem, korka zbiorniczka wyrównawczego i jednego z wężyków. Głowica cała, uszczelka też. Mechanik zbyt pochopnie stwierdził uszkodenie głowicy, ale na całe szczęście trafiłem na uczciwego fachowca, który zamiast trzymać się swojej pierwszej diagnozy i zedrzeć ze mnie nie wiadomo ile kasy dokładnie wszystko sprawdził, naprawił i problemy zniknęły :) Jeżeli będziecie zainteresowani to dokładnie opisze sówj przypadek przegrzewającego się silnika, co było sprawdzane, co robione bo jak sięokazuje nie każde przegrzanie w silniku 1.8 jest skutkiem lub przyczyną HGF'u lub pękniętej głowicy.
Pozdrawiam
 
 
 
grzanson 



Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 1



Wysłany: Pią Lis 01, 2013 16:06   

Witam!
Jestem tu nowy. Nie chcę zakładać nowego postu a ten wydaję mi się adekwatny do tego o co chcę się zapytać.
Otóż znajomy posiada rovera 75 1.8 bez turbo. Problem raczej standardowy z tego co tu wyczytałem a mianowicie silnik się przegrzał i wywaliło uszczelkę pod głowicą. To już drugi raz w przeciągu 10 miesięcy od wymiany poprzedniej. Problem taki że mechanicy mówią iż potrzebny jest remont kapitalny. Nie znam dokładnych detali jaki jest powód tego stwierdzenia. Chodzi głównie o to że cena jest wysoka więc mój znajomy zastanawia się nad przełożeniem silnika a dokładniej 2 litrowego diesla. Jakie są wasze opinie na ten temat? Zakładam że skrzynia biegów, komputer oraz cały osprzęt wymaga przekładki. Z czym jeszcze należy się uporać aby zmienić silnik?
Dziękuję z góry za wszelkie odp. i pozdrawiam!
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Lis 01, 2013 19:00   

daj spokój -z benzyny na diesla? Stara by chyba tylko buda została. Jak juz nie chce naprawiać to podmianka na taki sam silnik, aczkolwiek k seria nie jest trudna w naprawie jak ktoś zna ten silnik. Musiałbyś więcej szczegółów podac co sie dzieje z silnikiem zeby cos doradzic
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] pęknięta głowica
mateusz_konin Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Sty 11, 2012 22:25
Boncky
Brak nowych postów [R75] Pęknięta głowica???POMOCY
Adiwu Rover serii 75, MG ZT 27 Sob Lip 28, 2007 11:43
Rowan
Brak nowych postów [R75] Pęknięta głowica - FILM z testu
Maciek_S. Rover serii 75, MG ZT 0 Nie Kwi 15, 2018 18:52
Maciek_S.
Brak nowych postów [r75 kV6] Pęknięta tuleja
Kamil1411 Rover serii 75, MG ZT 11 Nie Lis 24, 2013 20:00
Kamil1411
Brak nowych postów [ R75 ] Pęknieta cewka zapłonowa
TomekSBRK Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Paź 29, 2014 14:50
rtoip69



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink