Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover200] Biały dym + ubywający płyn
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover200] Biały dym + ubywający płyn
Autor Wiadomość
mzk93 



Dołączył: 09 Lis 2013
Posty: 6



Wysłany: Sob Lis 09, 2013 14:35   [Rover200] Biały dym + ubywający płyn
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1999

Witam, jestem tu pierwszy dzień, a roverka kupiłem dosyć niedawno, ale zauważyłem ostatnio, że strasznie kopci na biało na zimnym silniku a na rozgrzanym jeszcze bardziej a w dodatku ubywa plynu chłodniczego. Jest świeżo po wymianie rozrządu i pompy wody. Co może być przyczyną ubywania tego płynu i kopcenia z wydechu?
Ostatnio zmieniony przez mzk93 Sob Lis 09, 2013 14:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 09, 2013 14:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
fredii 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 363

Rover 400

Wysłany: Sob Lis 09, 2013 14:50   

Płyn chłodniczy ucieka do cylindrów. Chyba czeka Cię wymiana uszczelki pod głowicą
 
 
mzk93 



Dołączył: 09 Lis 2013
Posty: 6



Wysłany: Sob Lis 09, 2013 14:59   

A jak moge się upewnić, że to jest uszczelka pod głowicą?? prócz jazdy do mechanika.
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sob Lis 09, 2013 15:01   

Użyj forumowej szukajki. Tematów o uszczelce pod głowicą (HGF) jest całe mnóstwo.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
BlackD 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 311
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Lis 09, 2013 15:37   

Jak ucieka płyn i dymi na biało to nic innego jak HGF.
_________________
Z roverów się śmieją ale nie muszę przynajmniej pedałować.
 
 
ArO 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 315
Skąd: Kielce

Rover 200

Wysłany: Sob Lis 09, 2013 17:04   

a jak nie ucieka plyn a dymi na bialo?
_________________
R200 98'' 1.4 Si
 
 
 
BlackD 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 311
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Lis 09, 2013 18:13   

To panie masz wodę w wydechu.Pojeździj trochę to odparuje.Na lpg bardzo często skrapla się para wodna szczególnie podczas jazdy na krótkich dystansach gdzie auto nie zdąży się rozgrzać albo ktoś ci numer zrobił i wężem wody nalał w wydech :P
_________________
Z roverów się śmieją ale nie muszę przynajmniej pedałować.
 
 
mzk93 



Dołączył: 09 Lis 2013
Posty: 6



Wysłany: Nie Lis 10, 2013 00:50   

A jeżeli ten płyn mi ucieka do cylindrów, to czy bd musiał wymienic uszczelke czy jeszcze dodatkowo pierścienie i bóg wie co jeszcze?? Z tego co spoglądałem to olej mam zdrowy bo niedawno co wymieniony.

@edit:
i orientuje się może ktoś ile tak mniej więcej za wymiane tej uszczelki koszty całkowite?
 
 
toksyn 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 388
Skąd: Gdańsk

MG ZR

Wysłany: Nie Lis 10, 2013 10:44   

Koszta takiej imprezy to od 1200-1500zl..;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lis 10, 2013 13:11   

Ludzie nie piszcie głupot. Od razu jak jakiś problem z k-seria to już HGF.

mzk93, jaki dokładnie masz silnik 75 KM czy 103 KM ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
mzk93 



Dołączył: 09 Lis 2013
Posty: 6



Wysłany: Nie Lis 10, 2013 13:16   

leszczu napisał/a:
Ludzie nie piszcie głupot. Od razu jak jakiś problem z k-seria to już HGF.

mzk93, jaki dokładnie masz silnik 75 KM czy 103 KM ??


Mam silnik 75KM
 
 
ArO 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 315
Skąd: Kielce

Rover 200

Wysłany: Nie Lis 10, 2013 13:23   

leszczu, a przez slabe świece może inaczej dymić?

PS sorki, że wcinam się w temat ;p
_________________
R200 98'' 1.4 Si
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lis 10, 2013 13:46   

mzk93 napisał/a:
leszczu napisał/a:
Ludzie nie piszcie głupot. Od razu jak jakiś problem z k-seria to już HGF.

mzk93, jaki dokładnie masz silnik 75 KM czy 103 KM


Mam silnik 75KM

To tu raczej odpada uszczelka kolektora ssącego.

Kopcenie na biało w dzisiejsza pogode to norma. U mnie nawet jak jest ciepły silnik to kopci na biało, bo paruje woda która zbiera się w układzie.

mzk93, po nocy stania wykręć wszystkie świece i zobacz czy elektroda. jest sucha.

A autka ogólnie jak się zachowuje ?? Jak pracuje na zimnym i ciepłym silniku ?? Jak z mocą ??

ArO napisał/a:
leszczu, a przez slabe świece może inaczej dymić?

Nie. Co masz na myśli inaczej dymić ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
fredii 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 363

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 10, 2013 14:56   

Bez jaj. Gdy przejedzie kilka kilometrów nawet nie kilka to woda powinna wyparować i samochód nie dymi. Białe dymienie owszem, ale nie tak jak opisuje autor tematu. … Strasznie kopci i ubywa płynu… . To, co może być innego? Woda w cylindry i kopci. No i masz rację, bo może być też coś innego np. mikropęknięcia na głowicy i to trzeba też sprawdzić oprócz uszczelki. Znajomy mechanik wymieniał 2 razy uszczelkę w K ( nie u mnie), bo samochód dymił na biało. Za 3 razem doszukali się małego pęknięcia.
 
 
mzk93 



Dołączył: 09 Lis 2013
Posty: 6



Wysłany: Nie Lis 10, 2013 15:05   

Generalnie, jak auto stoi odpalone to plynu nie ubywa dopóki silnik sie nie nagrzeje, jak już się nagrzeje to zaczyna kopcić i na 1 rzut oka już widać jak płyn ubywa w zbiorniczku, a co do mocy autka, to zaobserwowałem jej spadek.
 
 
BlackD 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 311
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Lis 10, 2013 15:17   

Teoretycznie po zdjęciu głowicy oddaje się ją do sprawdzenia przy takich objawach.Można wtedy uszczelniacze zrobić i planowanie aby powierzchnia była idealnie równa i czysta. Powierzchnię bloku też trzeba oczyścić(papier ścierny 1000) i baaardzo delikatnie na lustereczko. Problemem może być też wżer na bloku i uszczelka nie siada równo. Jak nie zdejmie czapki to się nie dowie. Woda w wydechu odparowuje w momencie jak silnik ma pełną temperaturę. (czyli max 12km w przypadku diesla(u mnie tak jest). Benzyniak wiadomo szybciej się grzeje. Może być tak że płyn znika bo cieknie gdzieś a kolega ma sporo wody w wydechu. Napisz czy auto nie jest mułowate i czy dymi cały czas jak jedziesz czy tylko przez te pierwsze km.

[ Dodano: Nie Lis 10, 2013 15:17 ]
mzk93 napisał/a:
czy bd musiał wymienic uszczelke czy jeszcze dodatkowo pierścienie i bóg wie co jeszcze?? Z tego co spoglądałem to olej mam zdrowy bo niedawno co wymieniony.


Pierścieni nie ruszaj bo jak nie masz wody w oleju ani oleju w wodzie znaczy są w porządku.Zmierz jeszcze ciśnienie na wszystkich cylindrach i napisz jakie masz.
Tak jak pisałem wcześniej.Zdejmij głowicę i oddaj ją do sprawdzenia.Jak zrobisz tak jak ci napisałem to będziesz miał spokój.Jak będziesz przykręcał głowicę to znajdź momenty dokręcania śrub i zawsze dokręcasz od środka zgodnie ze wskazówkami zegara. Dzielisz maksymalny moment dokręcenia na 3 i najpierw wszystkie połową momentu potem jakieś 30nm mniejszym niż max i na końcu max i masz pewność że głowica jest dobrze dokręcona i równo siadła na uszczelce.(jak coś zamotałem z momentem dokręcenia śrub to poprawcie :) ). Jak masz trochę zdolności manualnych to jesteś w stanie samemu zdjąć głowicę. Tylko potem ustaw rozrząd. A i pod żadnym pozorem nie kładź uszczelki pod głowicą na silikonie(robiłem nie jedno auto gdzie uszczelka na silikonie była i było panie bo wodę żre,bo słaby).
_________________
Z roverów się śmieją ale nie muszę przynajmniej pedałować.
Ostatnio zmieniony przez BlackD Nie Lis 10, 2013 15:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mzk93 



Dołączył: 09 Lis 2013
Posty: 6



Wysłany: Nie Lis 10, 2013 15:18   

No właśnie jest bardziej mułowate takie, i dymi cały czas. A jak to byłby wyciek to raczej przez noc by wyciekło, a nie tylko gdy silnik się nagrzeje lub jadę.
 
 
BlackD 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 311
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Lis 10, 2013 15:27   

To nie zastanawiaj się tylko demontuj głowicę. Najpierw spuść wodę potem odkręcasz węże wodne, kable wszystkie(opisz sobie karteczkami i poprzyklejaj),ustaw rozrząd na znaki(domaluj swoje dla pewności,czerwony lakier do paznokci jest dobry)zdejmij dekiel zaworów.odkręć wałek rozrządu(jeśli nie masz dostępu do śrub głowicy) tylko nie pomieszaj panewek(poukładaj sobie je obok wałka tak jak zdejmowałeś) odkręć kolektor wydechowy śruby głowicy i w górę. Jak masz jako takie doświadczenie i smykałkę do mechaniki to w 3 godziny będziesz miał głowicę na stole.
_________________
Z roverów się śmieją ale nie muszę przynajmniej pedałować.
 
 
Spiro 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 204
Skąd: Warszawa

MG ZR

Wysłany: Wto Lis 12, 2013 22:59   

na 99% kupiles trupa z padnieta uszczelka, one lubia padac co jakies 100.000km, ale spokojnie, jak sie nie znasz tomodaj do dobrego sereisu, jesli robisz sam to sruby odkrecaj rowzniez stopniowo zeby nie ppkrzywic glowicy przy sciaganiu. koszt calej zabawy w serwisie to ok 1400zl
_________________
Music Sounds Better With...Me ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Ubywający płyn do chłodnicy
Whatashame Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pon Gru 17, 2018 11:36
Whatashame
Brak nowych postów [R200] Ubywający płyn chłodniczy
michu084 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Wrz 11, 2013 15:12
leszczu
Brak nowych postów [SOLVED][220 SDi '98] Ubywajacy płyn chłodniczy
barti101 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Sob Lis 22, 2008 22:31
barti101
Brak nowych postów [214i 97r] Ubywający płyn chłodniczy HGF?
immk83 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Pon Maj 12, 2008 09:26
immk83
Brak nowych postów [R25/Streetwise] Ubywający płyn chłodniczy
Dudek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 22 Pon Cze 09, 2014 12:28
Dudek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink