Forum Klubu ROVERki.pl :: [214si] Tylne hamulce tarczowe - ręczny
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214si] Tylne hamulce tarczowe - ręczny
Autor Wiadomość
ruszti 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 138



  Wysłany: Nie Maj 04, 2014 12:29   [214si] Tylne hamulce tarczowe - ręczny
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Zacząłem się zastanawiać co powoduje że tył mi bardzo słabo hamuje . Sprawdzałem cały układ pompe,serwo , brak wycieków . Zrobiłem jakby częściową regeneracje tylnych zacisków nowe tłoczki i po dwie nowe uszczelki na zacisk. Jednej rzeczy nie zrobiłem to wymiana tych uszczelek w środku i od ręcznego , nie miałem takich szczypiec do wypięcia tego segera w środku. Przed regeneracją ręczny i tak nie działał ,a konkretnie to poprostu to ramię z sprężynką opornie chodziło. No i mimo tego na stacji diagnostycznej majster nie był w stanie zablokować tyłu na rolkach.
Z obserwacji również da się zauważyć że jeden zacisk jakby stał cały czas (tarcza pordzewiała) a po zdjęciu go normalnie się wykręca podczas pompowania pedałem.
Dodam że układ odpowietrzany co najmniej kilkakrotnie, na wszystkie sposoby znalezione tu na forum:p
Czy ten ręczny ma taki kolosalny wpływ na moc hamowania, czy też nawet na poprawną pracę hamulca ?
Zauważyłem też dziwną tendencję, po nocy, rano jak wyjeżdżam auto przez jakieś 500m-1000m hamuje nawet bardzo dobrze , im dłużej jadę tym gorzej :P
Już dawno bym wymienił te zaciski na jakieś używki ale lekko się zdziwiłem cenami na allegro :P po 100-200 zł za sztukę ;p Więc może jeszcze z nimi powalczę ;p
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 04, 2014 12:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 04, 2014 12:45   

ruszti napisał/a:
No i mimo tego na stacji diagnostycznej majster nie był w stanie zablokować tyłu na rolkach.
Nigdy nie dochodzi do zablokowania kół na rolkach podczas pomiaru sił hamowania. Nawet przednich hamulców.

ruszti napisał/a:
Z obserwacji również da się zauważyć że jeden zacisk jakby stał cały czas (tarcza pordzewiała) a po zdjęciu go normalnie się wykręca podczas pompowania pedałem.
Sprawdź jarzma zacisków. Może coś ze śrubami pływającymi jest coś nie tak.

ruszti napisał/a:
Jednej rzeczy nie zrobiłem to wymiana tych uszczelek w środku i od ręcznego ,
One nie mają wpływu na siłę hamowania. Zapewniają tylko szczelność zacisku.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ruszti 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 138



Wysłany: Nie Maj 04, 2014 12:57   

Przednie jak dał w pedał to się zablokowały , przy tylnich powiedział dokładnie: " nie był w stanie zmierzyć siły hamowania bo były takie słabe ".
No to przynajmniej teraz wiem że to nie ręczny mi tu przeszkadza .

Przy wymianie tych uszczelek to sprawdzałem śruby i stały faktycznie ,ale to się też tym zająłem , ale nic się nie zmieniło.
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 04, 2014 13:25   

ruszti napisał/a:
Przednie jak dał w pedał to się zablokowały , przy tylnich powiedział dokładnie: " nie był w stanie zmierzyć siły hamowania bo były takie słabe ".
Zmień diagnostę. Albo ma sprzęt do :dupa: albo sam nie bardzo potrafi.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ruszti 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 138



Wysłany: Nie Maj 04, 2014 13:27   

No jaki by nie był to sam czuje, że ten tył nie bardzo chce współpracować ;p
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 04, 2014 14:10   

Po czym to czujesz ??
Tył z "urzędu" słabiej hamuje niż przód.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ruszti 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 138



Wysłany: Nie Maj 04, 2014 14:26   

Czuje to po tym że przód nurkuje mocno , rano jak wsiądę to czuć przy hamowaniu że coś jakby ciągnie cię z tyłu , tak jakby z rana przez chwile wszystko działało jak powinno ;p No i widzę, że dalej jeden zacisk słabo działa bo tarcza pordzewiała.
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 04, 2014 14:33   

ruszti napisał/a:
Czuje to po tym że przód nurkuje mocno ,
To normalne. Na przód zawsze idzie większa moc hamowania niz na tył.

ruszti napisał/a:
jeden zacisk słabo działa bo tarcza pordzewiała.
Tak jak napisałem wcześniej. Śruby pływające w jarzmach do sprawdzenia.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] Ogólnie słabe tylne hamulce tarczowe
seraph Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Lis 19, 2018 09:01
seraph
Brak nowych postów [R214SI 99'] bardzo słaby hamulec ręczny hamulce bębnowe
Kozik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Sob Kwi 17, 2010 22:32
Kozik
Brak nowych postów [R200 8V 99r] Hamulec ręczny i blokujące się tylne lewe koło
szulien Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 25 Nie Cze 21, 2009 00:03
Dydo
Brak nowych postów [R214i 1.4 16V '97] hamulec ręczny - blokuje tylne lewe koło
zacisk nie oddaje po spuszczeniu hamulca
blackbetty Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 34 Wto Wrz 01, 2009 22:25
Dydo
Brak nowych postów [r214 16v]tylne hamulce-brak
jaro92 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Sro Paź 03, 2007 00:21
tian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink