Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Drgania silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Drgania silnika
Autor Wiadomość
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 26, 2014 13:58   

karolj napisał/a:
A co z czerwonymi powerflexami? Też są tak miękkie, że silnik się przemieszcza?

Mam wrażenie, że i mnie dopadła dolna ósemka. Auto niby spokojne na postoju, ale jak przyspieszam to czuć drgania i auto jest głośniejsze. Poza tym jak oglądałem duży wkład, to widać pęknięcia na gumie.
Dodatkowo mam efekt jakiegoś takiego "luzu" powstającego podczas przejścia z przyspieszania do hamowania silnikiem. Może to właśnie silnik przemieszcza się przód-tył przez zerwaną poduszkę na dole. Jest to możliwe?


Czerwonego wkładu powerflex już nie kupisz. Szybko się uszkadzały, więc wprowadzono ulepszona żółtą wersję z otworami.

Jak poduszka na dole się zerwie to właśnie jest taki efekt jak opisujesz, dodatkowo mozesz słyszeć stuki.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 26, 2014 13:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 26, 2014 14:25   

Ja tam się za bardzo nie znam na mechanice, ale wydaje mi się że zamiast jednej ósemki to przy przemyślanym modowaniu można by tam zamocować dwie odsunięte od siebie powiedzmy ok 20-40cm z miękką gumą, takie cuś powinno lepiej tłumić drgania i jednocześnie dobrze trzymać silnik (zapobiegać przechyłom), może ktoś sie pokusi o takiego moda :)
 
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Pon Maj 26, 2014 14:41   

Albo poziomo zamocowana olejowa gruszka z jakiegoś innego samochodu? :)
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 26, 2014 14:45   

zaraz padnie pomysł na wciśnięcie tam amortyzatora od bębna od pralki albo czegoś takiego:

amorek
_________________
75 Red Edition
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 26, 2014 16:35   

karolj napisał/a:
A co z czerwonymi powerflexami? Też są tak miękkie, że silnik się przemieszcza?

Mam wrażenie, że i mnie dopadła dolna ósemka. Auto niby spokojne na postoju, ale jak przyspieszam to czuć drgania i auto jest głośniejsze. Poza tym jak oglądałem duży wkład, to widać pęknięcia na gumie.
Dodatkowo mam efekt jakiegoś takiego "luzu" powstającego podczas przejścia z przyspieszania do hamowania silnikiem. Może to właśnie silnik przemieszcza się przód-tył przez zerwaną poduszkę na dole. Jest to możliwe?


Czerwonego wkładu powerflex już nie kupisz. Szybko się uszkadzały, więc wprowadzono ulepszona żółtą wersję z otworami.

Jak poduszka na dole się zerwie to właśnie jest taki efekt jak opisujesz, dodatkowo mozesz słyszeć stuki.
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Wto Maj 27, 2014 20:11   

Zastanawiam się co kupić w miejsce starej łapy (samochód z dieslem). Po przeczytaniu całego tematu można tak to podsumować: dieslowy powerflex żółty (z otworami) za miękki i niszczy się gruszka, od benzyniaka (żółty bez otworów) za twardy, Tedgum daje radę jeśli chodzi o trwałość, ale nie eliminuje drgań. Jest jeszcze opcja zakupu oryginału (około 500zł) albo przeróbka łapy od Mondeo MK3. Co radzicie? ;)
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 27, 2014 20:31   

karolj napisał/a:
przeróbka łapy od Mondeo MK3

mam i według mnie jest za miękka
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Sro Maj 28, 2014 08:21   

karolj, powiem ci tak:
Ja już tak wiele tych poduszek się na przekładałem że następną jaką kupię to tylko oryginał. Zresztą miałem tak nie raz: oszczędziłem na częściach i potem dwa razy musiałem to samo zmieniać.
Jeśli masz na tyle kaski kup oryginał i miej zgłowy na jakiś czas. Pozdro
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Sro Maj 28, 2014 08:45   

Dawidovs napisał/a:
karolj, powiem ci tak:
Ja już tak wiele tych poduszek się na przekładałem że następną jaką kupię to tylko oryginał. Zresztą miałem tak nie raz: oszczędziłem na częściach i potem dwa razy musiałem to samo zmieniać.
Jeśli masz na tyle kaski kup oryginał i miej zgłowy na jakiś czas. Pozdro


Dawidovs: no właśnie, nie warto oszczędzać. Już raz się przejechałem kupowaniem zamienników poduszek do Rovera 600.
Po prostu myślałem, że jest jakieś rozwiązanie lepsze od oryginału.

Z tego co wyczytałem, to na pierwszy montaż szedł hutchinson, i taką poduszkę własnie zamówiłem w rozsądnej cenie w intercars.
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 28, 2014 09:12   

Te co sprzedaje WAJBEX (jak ostatnio sprawdzałem ok 50pln tańsze od intercars) to też Hutchinson.
 
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Sro Maj 28, 2014 09:22   

Ale Wajbex akurat tej poduszki do diesla nie miał 2 miesiące temu i wciąż nie ma
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 28, 2014 09:29   

Ja mam na myśli gruszkę od 1.8 oraz V6, nowych gruszek do diesela nigdzie nie znalazłem ale może słabo szukałem :)
 
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Sro Maj 28, 2014 09:31   

A ja mówię o łapie (ósemce) pod silnikiem ;)
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 28, 2014 09:35   

Rozumiem że kupiłeś całą 8 ? Jak zamontujesz nie zapomnij podzielić się wrażeniami/odczuciami z tłumienia drgań.
 
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Pon Cze 02, 2014 09:17   

Punx, tutaj masz oryginał:
http://allegro.pl/rover-7...4252755304.html
Ósemki też są oryginały w innych aukcjach

[ Dodano: Pon Cze 02, 2014 09:17 ]
Mam jeszcze prośbę do was panowie odnośnie pracy diesla w naszych roverach.
Ponieważ widzę że u was zestaw gruchy i poliuretanów się sprawdza, nie macie drgań przyjrzałem się pracy mojego motoru.
Oglądałem parę filmów na youtube z pracą CDT w roverze i wygląda na to że mój motor bardziej od nich się trzęsie.
Mam pytanie: Co w osprzęcie silnika może zakłócać jego pracę i wplywać na to że bardziej się trzęsie?
Dwumas wymieniony, sprzęgło nowe, poduchy zmienione.
Które rzeczy oprócz tych wpływają na drgania?
Wtryskiwacze? Dodam że motor ładnie się zbiera a obroty nie falują.
Pompa paliwa? Może mieć wpływ na drgania?
Koło pasowe? Stuków nie ma.
Wszyscy mechanicy patrzą na motor i mówią że tak się ma trząść :(
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Sro Cze 04, 2014 19:45   

Punx napisał/a:
Rozumiem że kupiłeś całą 8 ? Jak zamontujesz nie zapomnij podzielić się wrażeniami/odczuciami z tłumienia drgań.


Tak, kupiłem całą ósemkę. Niestety praktycznie nic się nie zmieniło. Widocznie moja poduszka, mimo pęknięć gumy widocznych po naciągnięciu jej śrubokrętem działała tak samo jak nowy Hutchinson.

Dalej efekt mam taki, że jak przyspieszam to czuć przenoszące się drgania silnika na budę (nie jest to mocno odczuwalne, ale mnie denerwuje). Poza tym nie zmieniło się nic przy przejściu z przyspieszania na hamowanie silnikiem. Wciąż po puszczeniu gazu mam wrażenie występowania luzu gdzieś w przeniesieniu napędu. Dwumasa? (Niby nówka wraz ze sprzęgłem i wysprzęglikiem wstawiona pod koniec roku 2012)

Może to jeszcze jakoś sie ułoży? Chociaż to tylko takie głupie złudzenia pewnie...

Do wymiany mam jeszcze gruszkę, leży już kupiona, też Hutchinson. Nie chciałem montować ich razem, żeby zobaczyć co która z nich powoduje ;)

Chyba zmądrzałem, nigdy więcej diesla w samochodzie osobowym. Niech se jeżdżą w traktorach.

Chociaż z drugiej strony... jechałem kiedyś lexusem IS220D. Tam silnika w ogóle nie było czuć, a słychać jedynie lekki i przyjemny pomruk przy przyspieszaniu, jak w benzyniaku. Czemu Rover ma tak niską kulturę pracy?
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 04, 2014 20:17   

karolj, CDT ma niską kulturę pracy?! posłuchaj sobie SDi z r200, r400 czy r400. Nawet R45iDT nie umywa się do kultury pracy CDT. Zastanów się co piszesz... ;]
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
Satyavan 



Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 103
Skąd: Konin



Wysłany: Sro Cze 04, 2014 20:32   

Niską kulturę ? Hmm .. U mnie słyszę lekki klekot i przyjemny świst przy przyspieszaniu. Rasowe brzmienie turbo diesla. :ok:
 
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Sro Cze 04, 2014 20:34   

pelson91 napisał/a:
karolj, CDT ma niską kulturę pracy?! posłuchaj sobie SDi z r200, r400 czy r400. Nawet R45iDT nie umywa się do kultury pracy CDT. Zastanów się co piszesz... ;]


Miałem R600 SDI, wiem że on pracuje jeszcze gorzej. Ale to zupełnie inna technologia, bez sensu takie porównanie.
Natomiast porównując CDT do chociażby Renault Megane II dCi Rover wypada niestety gorzej.

Zobaczymy jeszcze jak będzie po wymianie gruszki, chociaż nie ma żadnych objawów jej padnięcia, drgania na jałowym praktycznie nie występują.
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 04, 2014 20:49   

karolj napisał/a:
Natomiast porównując CDT do chociażby Renault Megane II dCi Rover wypada niestety gorzej.
no doooooooobra, jak już porównujesz, to weź pod uwagę trwałość, wybredność na paliwo złej jakości np...
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]Duże drgania silnika/pytania
Mayones123 Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Lut 22, 2014 13:56
damiwr
Brak nowych postów [R75] Drgania silnika, kierownicy, budy...
encor Rover serii 75, MG ZT 102 Sob Mar 12, 2016 12:28
wellman
Brak nowych postów [R75] Drgania silnika po wjechaniu w dziurę
Lurz Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Kwi 25, 2009 08:44
Marek_75
Brak nowych postów [R75] Drgania/wibracje silnika i kabiny - nietypowe
Orint Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Lip 19, 2012 09:57
Orint
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R 75] drgania miedzy 110 a 160 km/h
dawidd Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Paź 20, 2012 07:33
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink