na anglojęzycznych forach nie znalazłem zbyt wiele info w temacie VIN & EAT ECU poza tym, że w tym sterowniku jest zapis o VIN, ale czy on jest do czegoś potrzebny albo niezbędny do działania EAT, raczej tylko tyle że jest
zatem czy kupując inny sterownik EAT od tej samej wersji silnikowej potrzebujemy go wprogramować do auta ? czym się kierować przy zakupie, wersją EAT (ja mam UHT100139) ? bo wersją silnika - na pewno ...
i dalej nie mamy informacji czy komuś z CDTi + automat działa funkcja 'automatic neutral mode'
_________________ R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Sie 30, 2014 22:04
adas.ko napisał/a:
czym się kierować przy zakupie, wersją EAT (ja mam UHT100139)
może masz UHC ?,właściwie są trzy rodzaje sterowników tzn. UHC 100138 , UHC 100139 I UHC 000340 ( ten dotyczy 1.8 ).
UHC 100138 stosowano do skrzyń o nr. części TGD 101700N, 101710N, 101720N I TGD 101730H do nr vin 143049 do 2000r. Od numeru Vin 143050 były skrzynie TGD 106790N , 106800N,106810N i 106820N a do nich sterowniki UHC 100139. Trzeba sprawdzić czy sterowniki i skrzynie są zgodne z powyższym.
Punx może być problem z odczytaniem informacji na temat wersji skrzyni z tabliczki znamionowej (nawet jeśli uda się ją namierzyć). Poniżej oznaczenia tabliczek dla skrzyni manualnej i automatyczej: http://www.rimmerbros.co....cle-Information (dział: Transmission Identification Number)
Pozdrawiam,
Adam
[edit: 2014-08-31 16:43]:
A jednak da się odczytać bez podłączania do kompa. Tabliczka znamionowa sterownika EAT : UHC100139; tabliczka znamionowa skrzyni : G6 3701870 PR013
wychodzi na to że w moim przypadku jest zgodność sterownika ze skrzynią. nie wiem tylko jaką mam wersję software i w której była funkcja 'neutral mode' w starszych czy nowszych ... chociaż w M47 wyboru jakby nie ma ...
_________________ R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
Ostatnio zmieniony przez adas.ko Nie Sie 31, 2014 16:51, w całości zmieniany 3 razy
Punx może być problem z odczytaniem informacji na temat wersji skrzyni z tabliczki znamionowej (nawet jeśli uda się ją namierzyć). Poniżej oznaczenia tabliczek dla skrzyni manualnej i automatyczej: http://www.rimmerbros.co....cle-Information (dział: Transmission Identification Number)
Pozdrawiam,
Adam
Taka naklejka jest na misce olejowej skrzyni
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
zweryfikowałem jeszcze VIN na puszcze ATCU (EAT ECU), jest zgodny z VIN auta, więc teoretycznie powinien posiadać software w wersji FJ6GE84 ... brakuje mi pomysłów :-(
*czy moduł tempomatu SCB100211 może coś mieszać w tych ustawieniach, jest tak jakoś blisko ATCU, wiązka kabli jakby wspólna (?)
Pozdrawiam,
Adam
_________________ R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
Ja dziś wsiadłem do nowej skody sąsiada (automat, jasne kremowe skóry, kolorowy duży wyświetlacz) no bajka. Pracuje jako handlowiec, jak się zatrudnił jeździł Q5 w automacie, skończył się leasing dostał budżet i miał sobie wybrać auto, wziął ponoć najwyższy wypas skody (ciemny brąz kombi - wg mnie z zewnątrz strasznie brzydki). Pobawiłem się ta skrzynią przez chwilę, no w porównaniu do tej naszej jatco to różnica kosmiczna (niby tylko 15 lat). Zmiana między P-R-N-D - nie da się nic wyczuć, żadnych szarpnięć tak jak u nas zmiana między D-4-3-2.
Niby to skoda ale kurcze taki wypas, że szczęka mi opadła. W śmiem twierdzić że środku ładniej niż w R75, ale co tu porównywać auto za ponad 100k do starego Rovera za max kilkanaście tyś.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Sie 31, 2014 18:28
adas.ko napisał/a:
brakuje mi pomysłów
to jeszcze mam taką informację :
Electronic Automatic Transmission (EAT) ECU strategy
On automatic gearbox models, the EAT ECU implements an idle neutral strategy, which is part of the fuel reduction
strategy. Neutral is selected, reducing engine load and fuel consumption, when all of the following conditions are met:
l ECM confirms engine at idle.
l ’D’ selected on gear selector lever.
l Foot brake applied.
Should one of these conditions change, after neutral has been selected, ’D’ will be reselected automatically.
When the EAT ECU requests, via the CAN bus, a reduction in engine torque, the ECM reduces engine torque by
cutting back fuel delivery. This ensures smooth gear changes throughout the engine speed and load ranges, and
reduces exhaust emissions.
czyli do wdrożenia tej stratergii muszą być spełnione 3 warunki : D , wciśniety pedał hamulca i ECM mieć informację , że silnik ma odpowiednie wolne obroty.
SeniorA znalazłem taką informację że ATCU część danych bierze z CAN-bus a część z 'discrete electrical connection'. Na diagramie poniżej widać że sygnał 'brake switch' nie jest brany z CAN tylko bezpośrednio elektrycznie (?). Idąc dalej tym tropem zajrzałem pod pedał hamulca. Jest tam mikrowyłącznik, który na ucho nie zawsze 'klika'. Co dziwne, światła stopu zapalają się po większym kącie naciśniecia pedału wtedy kiedy dźwignia od mikrowyłacznika jest już dawno w powietrzu. Obstawiam, że aktywacja świateł stop odbywa się inną metodą co dalej daje sygnał do CAN. Czy to możliwie ? Wydaje mi się że ten mikrowyłącznik jest walnięty a ponieważ auto hamuje i światła stop działają, to nikt do tej pory nie zwrócił na to uwagi. U mnie poza brakiem 'neutral mode' nie działa również funkcja hamowania silnikiem (przy zjeździe z górki pedał na 1-3 sek powinno włączyć hamowanie silnikiem).
Dostęp do tego mikrowyłącznika jest tragiczny i nie udało mi się go wyjąć, dochodzą do niego cztery przewody. Szukam zatem informacji, jak się go wyjmuje i czy da się kupić taki nowy.
Pozdrawiam,
Adam
[Edit 2014-08-31 21:59]:
no to się wygłupiłem z tym mikrowyłącznikiem, czytam dalej i tam jest czujnik zbliżeniowy, zatem włączenie świateł stop w odległości kilku milimetrów od czujnika do dźwigni to prawidłowe działanie.
w wątku o tempomacie pojawia się informacja, że : 'prędkość do tempomatu brana jest z lewego czujnika ABS, a nie prawego który daje sygnał do prędkościomierza'
oraz 'Wysłany: Wto Lip 22, 2014 21:34
hehe, gadalem dzis z kims kto naprawia elektronike mowil ze czujnik od hamulca nawet jak stop dziala to nie znaczy ze dziala druga faza czy jak tam tego czujnika ktora idzie na tempomat, i tu moze byc problem, oczywiscie jeszcze sam przycisk SET moze byc zasniedzialy bede musial to sprawdzic'
może ktoś potwierdzić/obalić powyższe ?
_________________ R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Sie 31, 2014 22:31
adas.ko napisał/a:
gadalem dzis z kims kto naprawia elektronike mowil ze czujnik od hamulca nawet jak stop dziala to nie znaczy ze dziala druga faza czy jak tam tego czujnika ktora idzie na tempomat,
dokładnie to jest tak ,że są w nim dwa switche, jeden daje sygnał do LSM,a drugi (to co nazwano drugą fazą ) w dieslu daje sygnał do ECM , czyli jeśli swieci stop to nie znaczy, że czujnik jest sprawny i ECM dostaje sygnał.W benzynie ten sygnał jest inaczej wykorzystany (blokada lawarka w P -jako opcja ).
Zatem spróbuję wymienić ten czujnik, bo tempomat raczej mi działa, co wykluczałoby czujnik ABS z lewego przedniego koła. Z nowych znalazłem coś takiego : http://www.iparts.pl/auto...906-102248.html
Włącznik świateł STOP CALORSTAT by Vernet BS4635 ; Kod: BS4635
Producent części: CALORSTAT by Vernet - 67PLN
Czy ten czujnik jest taki sam dla wszyskich modeli, czy dla diesla, automatu jest inny ? Można śmiało kupować powyższy czy też szukać czegoś od BMW ?
Pozdrawiam,
Adam
_________________ R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
"... czyli do wdrożenia tej stratergii muszą być spełnione 3 warunki : D , wciśniety pedał hamulca i ECM mieć informację , że silnik ma odpowiednie wolne obroty. ..."
A konkretnie do obrotów silnika, bo ciekawi mnie co to znaczy odpowiednie obroty ? U mnie na D+hamulec jest ok 850 rpm i to jest wg Jowiego max co można ustawić w dieselu, gdyby było 950 rpm nie byłoby wibracji, ale może te 850 to już za dużo i się ten neutral nie włącza ?
A jak zmniejszyć obroty "jałowego" z 850 na 780 ? Tylko T4 ?
Póki co tylko. Próbowałem zmienić mapą ale się nie udało. Musi siedzieć gdzieś informacja jeszcze poza obszarem map. Dysponuję całym wsadem pełnym i można się pokusić o jego wrzucenie ale to zawsze zwiększa ryzyko uwalenia sterownika i wtedy będzie go trzeba wyciągać.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Ja tam na T4 mam zarówno za daleko jak i bardzo blisko. Za daleko żeby jechać z jedna zmianą na próbę do Jowiego (ponad 250km w obie strony), a do pobliskiego Fatimexu (20km w obie strony) nie pojadę bo mi znowu uwalą ustawienia, wystarczy że jestem przez nich ponad 1k pln w plecy za skasowanie map.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum