Forum Klubu ROVERki.pl :: [R216 97r] Wentylator 1 i 2 bieg nie działa - naprawa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R216 97r] Wentylator 1 i 2 bieg nie działa - naprawa
Autor Wiadomość
alga 



Dołączyła: 16 Sie 2012
Posty: 60

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 10, 2012 21:58   

sprawa wyjaśniona, nawiew działa i wszystko jest super, pięknie i cudnie :wink:
sprawcą tego zamieszania był wentylator nawiewu - brudny, wpadły liście i inne śmieci, był jakby wykrzywiony/połamany lekko... no generalnie w złym stanie.
Teraz rezystor - opornik, nie przepala się, nie dymi.

w końcu naprawione, także dziękować za rady pomoc :)
_________________
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć..."
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 10, 2012 21:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Steff 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Czw Paź 11, 2012 14:59   

Mnie też czeka zabawa z wymianą spalonego drucika. I tu mam pytanie czy ci, którzy już wlutowali nowe rezystory używali zwykłej lutownicy (np kolbowej, bo taką mam) i typowego stopu cyny jak w urządzeniach elektronicznych? W sumie dość miekkiego. Bo mój kolega ma pewne wątpliwości (i przy okazji ja też), czy aby pod wpływem wysokiej temperatury jaką będzie generować grzejacy się opornik luty nie puszczą?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Czw Paź 11, 2012 15:32   

Ja lutowałem trzy lata temu lutownicą transformatorową używając zwykłej cyny i do tej pory jest OK.
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 11, 2012 15:41   

Ja tak samo jak marcin316 i jest OK.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Steff 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Czw Paź 11, 2012 20:25   

Chciałem się pochwalić, wlutowałem 2 oporniki w sumie 10W 1,1ohm bo akurat takie dostałem a tylko jedem mi padł i jest elegancko :smile: Na każdym biegu już się kręci. Także dzięki wszystkim za cenne wskazówki :ok:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sro Gru 10, 2014 23:40   

Odkopię temat, bo sam muszę wymienić ale...

Emems napisał/a:
1. Pierwszy bieg wymaga rezystorka 10 [W] 1,8 [ohm];
2. Drugi bieg wymaga rezystorka 10 [W] 1,2 [ohm].

:hmm:
R1=2 Ω
R2=600 Ω
R3=3.3 Ω



I poszło na główną z taką bubą? :P

Rozumiem błąd pomiarowy ze względu na oporność przewodów miernika (można odjąć po pomiarze od wyniku). Ale trudniejszą sprawą jest fakt, że drut oporowy ma inną rezystancję kiedy jest zimny, a kiedy gorący.
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Czw Gru 11, 2014 18:23   

Rezystory NIE muszą być idealnie dobrane, mogą delikatnie odbiegać od oryginalnych wartości.
Polecam ceramiczne, są bardziej wytrzymałe.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sob Gru 13, 2014 18:57   

No wiem czepiam się. Ale 600Ω, a 1,2Ω to nie taka delikatna różnica.
Trochę zastanawia mnie brak weryfikacji wśród użytkowników i przyjmowaniu jak jest. Działa to ok - niedobre konsumpcyjne podejście :nono:

U mnie 2 i 3 bieg są sprawne więc zmierzę prąd na nich i wyliczę co ca :mrgreen:

[ Dodano: Sob Gru 13, 2014 18:57 ]
Technozen z mg-rover.com
Cytat:
The actual resistance values aren't that important, what is important is the wattage of the resistors and ensuring that they don't dissipate more power than they can handle.

The problem with using mismatched values is that one resistor may be asked to dissipate more power than the other, which will lead to failure.
Anyway there is no need to re-invent the wheel when I have already done all of the hard work for you!

Pairs of 7 watt resistors will work fine, two 0.1 ohm for the lowest value, two 0.22 ohm for the middle and two 0.68 to replace the original 1.5 ohm.
 
 
Bodziek85 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 159
Skąd: Bielsko-Biała



Wysłany: Sro Gru 17, 2014 22:18   

szkoda roboty z lutowaniem - na allegru są zamienniki (działają) za 15 zeta z wysyłką

a stary można polutować i odłożyć na zapas
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10890
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Gru 17, 2014 23:01   

Bodziek85, Nie wiem, czy dobrze kojarzę, ale te zamienniki z alledrogo, to takie same lutowane wg naszych spostrzeżeń 10Watowe 1 ohmowe zestawy, więc po co płaćić 15 złych za coś co można mieć za 3?
ja sobie wstawiłem sobie do 3go biegu 50 watowy z radiatorem i kosztowało mnie to jak dobrze pamiętam 4 złote (para 5 watowych 0,5 ohm się przepaliła- prawdopodobnie pierwszy przez tolerancję oporu, drugi przez brak pierwszego ;))
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sro Gru 17, 2014 23:53   

Ja kupiłem 15 watowe cementowe i nic się nie ma prawa przepalić ;p
Tylko centymetr dłuższe od 5W
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10890
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Gru 18, 2014 23:20   

pewnie tak, ale akurat taki był następny w sklepie ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sro Lut 18, 2015 21:58   

Żeby ostatecznie zakończyć temat z mojej strony:

Użyłem rezystorów cementowych o wymiarach 13x13x48mm
-0,22ohm 15W
-0,62ohm 15W
-1,6ohm 15W

Dostępne na allegro za 1,18zł/sztuka

Miejsca jest na tyle dużo, że zmieszczą się o centymetr dłuższe ceramiczne 10W ale podobno się przepalają.
Zlutowane wg poniższego "schematu" od użytkownika Technozen z mg-rover.org



[ Dodano: Sro Lut 18, 2015 21:58 ]
15 watowe rezystory na 1-szym i 2-gim biegu się upaliły. :o
niezłe prądy tam muszą latać. Kupiłem jakiś zamiennik z Allegro za 10zł na drutach oporowych, bo nie dość że taniej to i robocizny nie ma.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR 100 2,0 iDT] nie działa mi piąty bieg
DZIDZIK Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Wto Paź 23, 2007 13:27
DZIDZIK
Brak nowych postów [R216 Si] 2 bieg-krótki skok,często nie wchodzi
nocny_marek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Maj 15, 2011 17:52
nocny_marek
Brak nowych postów [R216 5DR SI 16V '98] nie działa zegarek - żarówka działa
krzysiekszm Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Nie Sty 06, 2008 23:37
Brt
Brak nowych postów [R216 Si '96] Wentylator nawiewu
dawmax Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Cze 18, 2007 18:06
sTERYD
Brak nowych postów [R 220 SDi, '99r.] Wentylator chłodnicy nie działa
niedziu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Sie 18, 2008 16:56
niedziu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink