Forum Klubu ROVERki.pl :: [420SDI] Problem z ociągnięciem optymalnej temperatury
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[420SDI] Problem z ociągnięciem optymalnej temperatury
Autor Wiadomość
logan 



Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 13
Skąd: z piwnicy



  Wysłany: Nie Lut 08, 2015 20:14   [420SDI] Problem z ociągnięciem optymalnej temperatury
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam.
Od pewnego czasu mam problem z osiągnięciem opt. temp. zważając że to stary diesel przysłoniłem grill, jednak problem zaczął iść dalej. W kabinie z nawiewów leci lekkie ciepło mimo przejechania 60km, chłodnica ciepła ale tylko w górnej części tam gdzie jest przysłonięty grill, wąż górny ciepły dolny zimny, płyn w zb. wyrównawczym zimny, silnik ciepły, dotykając głowicy nie ma zbytnio szału gorąca ale dotykając nie parzy. Kolejny sprawdzian na 10km wszystko zimne, głowica ciepła. Zauważyłem że jak silnik jest na jałowych obrotach to zaczyna lecieć z nawiewów prawie zimne powietrze, jadąc lekko ciepłe. Z góry dzięki za pomoc.

Pozdr
Ostatnio zmieniony przez kruszan Pią Lut 13, 2015 09:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 08, 2015 20:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Jordan87 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 412
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Wto Lut 10, 2015 12:43   

Zapewne termostat do wymiany. Zawiesił się w stanie otwartym.
 
 
logan 



Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 13
Skąd: z piwnicy



Wysłany: Wto Lut 10, 2015 20:51   

Termostat wymieniony, silnikowi pomogło, głowica gorąca, górna część chłodnicy również i płyn w zbiorniku ciepły. Jednak ogrzewanie się nie zmieniło, dalej leci lekko ciepło jak jadę, wystarczy wysprzęglić na chwilę i leci letnie przełamane zimnym z nawiewów.
 
 
Jordan87 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 412
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 11, 2015 02:45   

To do sprawdzenia regulacja a jak nie to nagrzewnica zakamieniała/nie drożna.
 
 
logan 



Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 13
Skąd: z piwnicy



Wysłany: Sro Lut 11, 2015 08:13   

Masz może schemat układu chłodzenia, bo gdzie nie wejdę to wszędzie "błąd 404", wszystkie tematy stare. ZZ góry dzięki.
 
 
Jordan87 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 412
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 11, 2015 09:00   

http://www.allbrit.de/NAV...9168&SPRACHE=EN
http://www.allbrit.de/UNI...0944&SPRACHE=EN
Może to pomoże.
 
 
logan 



Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 13
Skąd: z piwnicy



Wysłany: Sro Lut 11, 2015 09:18   

Ok, dzięki.

Dzwoniłem do mechanika, zawór sprawdził, jest ok. Myślę jeszcze o nagrzewnicy jak ona ma ułożone króćce, może się nie odpowietrzyła, muszę schowek wykręcić i zobaczyć czy jest równo rozgrzana, ale to dopiero w sobotę.

Czy są problemy z odpowietrzaniem tego układu?
 
 
Jordan87 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 412
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 11, 2015 09:20   

Ja u siebie, oprócz zalania nic więcej nie robiłem. Sam się odpowietrzył.
 
 
logan 



Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 13
Skąd: z piwnicy



Wysłany: Sro Lut 11, 2015 09:36   

Ja mogę powiedzieć tylko tyle, że każde auto które miałem ze zbiornikiem wyrównawczym nie wymagało i nie miało specjalnych punktów do odpowietrzania.

Może być jedynie problem jeżeli króćce są na dole nagrzewnicy, wtedy może to potrwać, nie odpowietrzy się od ręki. Obserwuję cały czas zbiornik wyr. zobaczymy na dniach.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lut 11, 2015 12:51   

SDi się samo odpowietrza ... nie ma potrzeby odprawiania czarów nad układem chłodzenia.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
logan 



Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 13
Skąd: z piwnicy



Wysłany: Pią Lut 13, 2015 08:18   

Dziś masakra na zewnątrz -4*C, ja jadę w kurtce zasunięty po szyje :P

Sprawdzałem przewód do nagrzewnicy jest bardzo ciepły, za zaworem również, powrót taki sobie, więc wniosek jeden, nagrzewnica nie drożna.

Teraz pytanie, trudno ją wyciągnąć i jak się zabrać żeby nie demontować niepotrzebnie czegoś, potrzebuję triki itp.

Dzięki
 
 
jerzy53 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 64
Skąd: Sochaczew



Wysłany: Sob Lut 14, 2015 18:01   

Ja przed wyjęciem nagrzewnicy ( to kupa roboty ) spróbował bym zdjąć wężyki , doprowadzający i odchodzący z nagrzewnicy i wężem ogrodowym doprowadzić z kranu wodę na wejście , a z odejścia wężykiem odprowadzić do wiaderka . Tak można przepłukać bez wyjmowania nagrzewnicy ( tak robiłem w 16-letnim Nissanie ) . Jeśli woda będzie swobodnie przepływać , to nie ma sensu wyjmować nagrzewnicy .
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lut 18, 2015 09:49   

Mozna też popytać o usługę odkamieniania nagrzewnicy ... podpinają wtedy pod nagrzewnicę (bez jej demontowania) wężyki i płuczą ją chemią jakiś czas w obiegu zamkniętym. U kolegi znacznie poprawiła się skuteczność grzania po tej operacji. A
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
logan 



Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 13
Skąd: z piwnicy



Wysłany: Sro Mar 11, 2015 09:37   

Panowie, potrzebuję jeszcze jednej informacji, który czujnik przekazuje wartość temperatury na deskę rozdzielczą?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 11, 2015 10:27   

logan napisał/a:
Panowie, potrzebuję jeszcze jednej informacji, który czujnik przekazuje wartość temperatury na deskę rozdzielczą?

Tyle razy o tym było, to czujnik z jednym przewodem.
 
 
logan 



Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 13
Skąd: z piwnicy



Wysłany: Sro Mar 11, 2015 10:51   

szoso napisał/a:
logan napisał/a:
Panowie, potrzebuję jeszcze jednej informacji, który czujnik przekazuje wartość temperatury na deskę rozdzielczą?

Tyle razy o tym było, to czujnik z jednym przewodem.


Tyle razy ci wiele rzeczy mówiono i co? Nie chcesz nie wypowiadaj się, nikt ci nie każe.

Dzięki.
 
 
Steff 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Sro Mar 11, 2015 18:14   

"Tyle razy o tym było, to czujnik z jednym przewodem"

Bardzo rzeczowa, konkretna i wyczerpująca wypowiedź :smile:
Jeszcze może napisz gdzie i w którym miejscu go szukać? Bo takie coś z jednym przewodem znalazłem w bagażniku i pod fotelem :grin:
A tak poważnie mnie też prawdopodobnie nawala czujnik temperatury bo mam głupie wskazania na desce i nie wiem gdzie go szukać. Więc może ktoś komu nie sprawia to problemu opisze bliżej lokalizację ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Sro Mar 11, 2015 18:25   

Cytat:
w bloku pod lapa alternatora jest 1 pinowy czujnik na deske


10 sek w wyszukiwarce no ale może nie macie do niej dostępu...
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 12, 2015 12:07   

logan napisał/a:
Nie chcesz nie wypowiadaj się, nikt ci nie każe.

Tak? I co jeszcze?
Od tego jestem, żeby takich jak Ty nauczyć korzystania z wyszukiwarki na forum.
kezmanq napisał/a:
10 sek w wyszukiwarce no ale może nie macie do niej dostępu...

A po co szukać, jak ktoś poda na tacy, a jak mu zwrócisz uwagę to się wielce obruszy, no bo jak to tak można.
 
 
logan 



Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 13
Skąd: z piwnicy



Wysłany: Czw Mar 12, 2015 15:14   

szoso napisał/a:
Od tego jestem, żeby takich jak Ty nauczyć korzystania z wyszukiwarki na forum.


Widzisz dobrze że jestem to masz na kim sobie nabić postów.

Do rzeczy, nic nie czyściłem w końcu, wczoraj trochę pogoniłem, bo późno do pracy wyjechałem i się "przetkało". Jeszcze ten czujnik do wymiany, bo czasem wskazówka skacze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [420sdi]problem z odpalaniem jak zimny
robert970 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 34 Nie Sty 01, 2012 22:59
robert970
Brak nowych postów [R 420sdi 96r] dziwny problem rozrusznik elektryka?????
buckezz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Czw Paź 22, 2009 10:04
polly
Brak nowych postów [420 sdi] brak mocy kreci sie tylko do 3 tys problem 420sdi
rafalik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Sty 05, 2012 23:18
kadzaf
Brak nowych postów [r45] Problem z osiąganiem temperatury
miuzziker Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 25 Sro Lis 30, 2011 22:00
Lukasik
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R416] Problem z czujnikiem temperatury
moro545 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Lip 07, 2013 13:18
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink