Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] wibracje CDTi automat vs neutral mode
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] wibracje CDTi automat vs neutral mode
Autor Wiadomość
adas.ko 




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 76



Wysłany: Wto Wrz 02, 2014 09:17   

SeniorA wygląda na to, że Rover miał zamiar wdrożyć tą funkcję, stąd wzmianki w instrukcji z 99r, w późniejszych instrukcjach już nie ma o tym mowy i jak widać nikomu to nie działa jak w instrukcji. Bardzo Ci dziękuję za pomoc w diagnostyce, jestem pod wielkim wrażeniem Twojej wiedzy.

ripek dzięki za opis, chyba już rozwiałeś wszelkie wątpliwości. szkoda że tej funkcji nie ma, byłoby lepiej i ciszej na postoju.

Punx dzięki za sprawdzenie.

*a może ktoś pokusiłby się o wgranie softu beta do ATCU, może taki soft gdzieś istnieje (?) :)

Pozdrawiam,
Adam
_________________
R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 02, 2014 09:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 02, 2014 09:24   

adas.ko a może masz ochotę zgłębić temat tej funkcji w innych autach z tą skrzynią (Land Rover, Mazda itd) ? Zdaje się FreeLander 1 miał tę samą skrzynię, trzeba by pościągać instrukcje i poczytać, całkiem możliwe że w innych autach (manualach) ta funkcja będzie miała inną nazwę.

Ja niestety nie dysponuję w tym tygodniu nadmiarem czasu, a i chęci coraz mniej :(
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Wrz 02, 2014 10:03   

adas.ko napisał/a:
Dostałem się do PIN 28 ECU (kabel czerwono/zielony we wtyczce 2 od prawej). Na tym kablu mam cały czas 8,6 V niezależnie czy hamulec jest wciśnięty czy nie (nie rozumiem tego)
może mierzyłeś we wtyczce 24 pinowej , a w niej jest na tym przewodzie zasilanie czujnika ciśnienia paliwa.

[ Dodano: Wto Wrz 02, 2014 10:03 ]
adas.ko napisał/a:
wygląda na to, że Rover miał zamiar wdrożyć tą funkcję, stąd wzmianki w instrukcji z 99r,
albo księgowi w 2001 obniżając koszty produkcji zmienili to , jak wiele innych rzeczy.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 02, 2014 10:16   

Tak na szybko przeszukałem manual od Felka

http://macassemble.com/lr...l%20(2001+).pdf

ale nie znalazłem informacji o przełączaniu na N(eutral) przy wciśniętym hamulcu. Manual jest dla wersji od 2001r więc może i tu księgowi pokazali swoja kreatywność. Jest za to sporo ciekawych informacji o skrzyni jatco.
Ostatnio zmieniony przez Punx Wto Wrz 02, 2014 10:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
adas.ko 




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 76



Wysłany: Wto Wrz 02, 2014 10:18   

SeniorA napisał/a:
adas.ko napisał/a:
Dostałem się do PIN 28 ECU (kabel czerwono/zielony we wtyczce 2 od prawej). Na tym kablu mam cały czas 8,6 V niezależnie czy hamulec jest wciśnięty czy nie (nie rozumiem tego)
myślę ,że mierzyłeś we wtyczce 24 pinowej , a w niej jest na tym przewodzie zasilanie czujnika ciśnieni paliwa.


Mierzyłem na tej wtyczce zaznaczonej na zdjęciu, na pinie 28 (wtyczka na bank miała 40 pinów)

Swoją drogą w manualu (dzięki Punx) od Freelander TD4 (rozdział Jatco 44-6) widać że sygnał z pedału hamulca idzie bezpośrednio do ATCU a nie ECU ...

"The EAT ECU uses this switch to monitor brake pedal
application status. The information is input to pin 43 of the EAT ECU on a hardwired connection from the switch.
The EAT ECU can allow the gearbox to apply more engine braking therefore slowing down the vehicle in a shorter
distance and reducing brake pad wear.
"

To ja spróbuję sprawdzić co się dzieje na pin 43 ATCU

[Edit 2014-09-02 20:30]:

Na pin 43 EAT ECU pojawia się sygnał 11,8V po naciśnięciu hamulca, wygląda zatem że czujnik daje prawidłowe wartości na sterownik skrzyni, natomiast coś nie tak jest z sygnałem na ECU (pin 28) gdzie ma się pojawiać sygnał 6-8V (u mnie jest na stałe 8,6V). Obawiam się, że brak funkcji hamowania silnikiem i 'neutral mode' jest związana tylko i wyłącznie z firmware EAT ECU i w naszych R75 tego niestety nie ma ;(
_________________
R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Kwi 02, 2015 17:52   

Dużo w tym temacie o nr sterowników dlatego odświeże temat.

Korzystając z danych zamieszczonych w tym tamacie sprawdziłem VIN i powinienem mieć sterownik skrzyni UHC 100138 i oznaczenie skrzyni PR001 (na sterowniku). Sprawdziłem mój i mam sterownik UHC 100139 i oznaczenie skrzyni PR002.

No i teraz nie rozumiem czegoś... Bo mam sterownik z R75 po 2000r. aczkolwiek oznaczenie, że do skrzyni PR002 czyli od 2,5 KV6 a nie 2,0 KV6. Wg informacji jak dobrze wnioskuję nie było nawet takiego połącznia bo sterowniki UHC 100139 były do skrzyń PR01x

A teraz ciekawostka - jakiś czas temu kupiłem od AdaskoC sterownik do 2,0 KV6 (na przyszłość - wtedy bez patrzenia na numery bo nawet nie widziałem, że to ma znaczenie) i się okazało, że jest to UHC 100138 do skrzyni PR001 czyli tak jakby dedykowana do mojego R75 :)
2 dni temu założyłem i powiem, że masakra :mrgreen: na zimno, przy przełączaniu z 2 na 3 jest takie odczucie jakby ktoś w międzyczasie hamulec naciskał (takie zdławienie). Poza tym jest dużo bardziej odczuwalne ciągnięcie przy przełączeniu na D. W moim sterowniku jak przełącze na D (trzymając hamulec) to lekko czuć, że skrzynia jest gotowa, w tym "nowym" jak przełączę na D to czuć, że hamulce muszą trzymać a cała buda dość mocno szarpie do przodu (jednorazowo).
Zrobiłem też 100km trasy i o ile mój sterownik przy mocnym depnięciu dochodzi do czerwonego pola (równo) i przełącza bieg to ten nowy przekraczał czerwone pole o jakieś 500obr :!: (nawet nie wiem przy ilu jest odcinka).
Nie działa też tryb sport - sugerując się tym, że mając np: 3000obr/min po przełączeniu na sport stary sterownik robił redukcje, ten nowy nie reagował nawet po dodaniu lekko gazu.
Dziś wróciłem do starego/dziwnego/sprawdzonego sterownika.

Pytanie dlaczego mam taką nietypową konfiguracje? Czy wychodziły jakieś inne wersje niż te z rozpiski? A może mam nową skrzynię? No chyba, że ja czegoś nie doczytałem...

Obecny steronik:



Sterownik nowy:

 
 
 
adas.ko 




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 76



Wysłany: Pią Kwi 17, 2015 10:51   

Cześć, dla pocieszenia - moje doświadczenia z wymianą EAT ECU zakończyły się powrotem do starego oryginalnego ... na szczęście pracuje on bardzo dobrze ;)

Pozdrawiam, Adam
_________________
R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [cdt czy cdti] automat
dzienix21 Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Mar 12, 2013 09:37
apples
Brak nowych postów [R 75 CDTi Automat] Gaśnie, falowanie obrotów
Limakow Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Kwi 24, 2019 14:33
Limakow
Brak nowych postów [R75 CDTi+ automat] króciec do wężyka na skrzyni biegów
mocu Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Kwi 07, 2017 07:28
mocu
Brak nowych postów [R75]cdti Przegrzany silnik cdti
zaku4 Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Gru 02, 2016 00:02
longer86
Brak nowych postów [R75] Wibracje
damian_kaminski Rover serii 75, MG ZT 12 Sro Cze 20, 2007 12:04
Rick



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink