Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Low Oil Pressure i gaśnie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Low Oil Pressure i gaśnie
Autor Wiadomość
chupp 




Dołączył: 24 Cze 2015
Posty: 29
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Lip 03, 2015 18:46   [R75] Low Oil Pressure i gaśnie
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam.
Zwracam się do was znów, ponieważ dzisiaj odebrałem moje nowe autko z warsztatu po wymianie zawieszenia i zaczęły się jaja. Jak jadę normalnie nie przekraczając 2tyś obrotów to jest ok, jednak gdy trochę depnę nie ważne na jakim biegu nagle silnik gaśnie, wspomaganie też itp. Na ekranie komputera wyrzuca mi tekst Low Oil Pressure. (Olej był wymieniany dzisiaj na półsyntetyczny, wraz z filtrem oleju.) Następnie wystarczy odpalić na nowo. Zawsze pali i bez problemu, gdy już się toczę na drodze. Dzisiaj sprawdzałem i dzieje się tak w 80% przyśpieszania. Co chwilę gaśnie. Trochę strach jeździć. Ktoś miał taki przypadek? W poniedziałek wymieniam filtr powietrza, paliwa i świece żarowe. Może ich aktualny stan wpływać na zachowanie auta?

Dodam, że na postoju nie gaśnie. Pracuje równo i wszystko gra. Kupiłem go w Wałbrzychu i przyjechałem do Wrocławia na kołach tydzień temu i też było wszystko ok.

Da się coś z tym zrobić?

Pzdr.
Konrad
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 03, 2015 18:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 03, 2015 19:48   

Sprawdziłeś jaki teraz masz poziom oleju ??
 
 
chupp 




Dołączył: 24 Cze 2015
Posty: 29
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Lip 03, 2015 20:00   

Właśnie zszedłem jak napisałeś sprawdzić i jest ok. Pełny o świeżutki. Koło 22 jak się trochę zluzuje we Wrocku, to przejadę się jeszcze raz po mieście i potestuję. Opiszę bardziej szczegółowo. Dodam, że jest 32 stopnie we Wro. Jechałem pół godz jakieś 2 godziny temu i silnik dalej gorący :P .
 
 
czort 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 485
Skąd: Góra



Wysłany: Pią Lip 03, 2015 20:35   

W benzynie jak silnik gaśnie, to czujnik położenia wału korbowego szwankuje,
U Ciebie może być podobnie sprawdź wtyczkę, psiknij preparatem, jak można go odkręcić, przeczyść..

Ja miałem odwrotnie nie odpalał, kręcił długo, wtedy czujnik wałka rozrządu, podmieniłem czujnik i ok.
na moim kręcił, kręcił, popsikałem wtyczkę kontaktem, cały czujnik umyłem w benzynie i na razie ok odpala
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
chupp 




Dołączył: 24 Cze 2015
Posty: 29
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Lip 03, 2015 21:00   

A mógłbyś mi powiedzieć, w którym miejscu znajduje się ten czujnik? jutro bym się za to zabrał. Jakieś foto czy coś?
 
 
czort 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 485
Skąd: Góra



Wysłany: Pią Lip 03, 2015 21:33   

chupp napisał/a:
A mógłbyś mi powiedzieć, w którym miejscu znajduje się ten czujnik? jutro bym się za to zabrał. Jakieś foto czy coś?

Nie wiem jak w dieslach,
Ale uniwersalnie, okolice łączenia skrzyni i silnika wkręcony w blok, na pewno wpadnie w oczy...
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pią Lip 03, 2015 21:48   

co ma czujnik położenia wału z za niskim ciśnieniem oleju?? jeśli to dzieje się po wymianie oleju to raczej bym obstawił dziadoski(niedrożny) filtr oleju albo coś skasztanione przy wymianie(choć trudno coś skasztanić przy wymianie oleju) wiem że swojego czasu filtry filtrona nie były odpowiednio przepuszczalne i sie zgniatały robiąc podobne niespodzianki do Twojego przypadku. Raz w moim miałem taki przypadek że wyciągłem przy wymianie oleju powyginany filtr (nie pamiętam producenta)
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
chupp 




Dołączył: 24 Cze 2015
Posty: 29
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Lip 03, 2015 22:24   

Podjadę do tych zbereźników jutro i zapytam co o tym sądzą :D

Zrobiłem małe testy. Przez 40 min jazdy nic się nie działo. Po tym czasie na 4 biegu zgasł. Później znów po chwili jak odpaliłem. I trzeci raz już nie zgasł. Ogólnie tyrałem go na każdym biegu. Dzieje się to od 3 biegu w górę. 1,2 nie ważne jakie obroty jest ok. Może mu coś z temperaturą nie gra? W dzień było upalnie, w nocy się nagrzał w drodze i coś mu się tam knoci.
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 04, 2015 01:45   

Rzuciłbym jeszcze okiem na filtr odmy. Zwróć uwagę, czy bagnet od stanu oleju nie jest przypadkiem wypchnięty.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Lip 04, 2015 09:14   

A to nie jest tak, że auto Ci gaśnie i wtedy masz komunikat o niskim ciśnieniu oleju?
Jeśli dzieje się to w fazie przyspieszania, a dokładniej jak już odpuszczasz gaz po przyspieszeniu, to może po prostu problem jest w zaworze wysokiego ciśnienia na pompie CR, tym który oddaje nadwyżkę paliwa?

Warto byłoby sprawdzić podłączając go pod kompa.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
chupp 




Dołączył: 24 Cze 2015
Posty: 29
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Lip 04, 2015 22:03   

Podłączyli dzisiaj pod komputer. Okazało się, że czujnik wału był odłączony i zanieczyszczony. Zrobili i jeden wtryskiwacz wysiadł i wymaga regeneracji. Kazali na razie jeździć, bo nie mają się aktualnie do czego więcej przyczepić. Napomknąłem o tym CR i mówili, że tam jest ok.

[ Dodano: Sob Lip 04, 2015 22:03 ]
No i problem jest dalej. 3,4,5 bieg jak wciskam pedał do dechy to odcina zapłon i wyrzuca po tym komunikat Oil. Jak przyśpieszam spokojnie na każdym biegu to tego nie ma. Jeździć się da, ale wyprzedzać wolę nie próbować. :P Myślicie, że może to być problem tego jednego wtryskiwacza do wymiany?
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Sob Lip 04, 2015 23:34   

hmm... low oil pressure znaczy za niskie ciśnienie oleju i wtedy(tak sądzę) komputer gasi silnik aby go nie uszkodzić, wydaje mi się że czujnik wału odpowiada za obroty silnikach pokazywane na obrotomierzu,jeśli nie to niech mnie ktoś poprawi, więc jeśli obrotomierz Ci dobrze pokazywał a mechanicy naprawiali czujnik obrotów wału to jest coś nie halo...
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
chupp 




Dołączył: 24 Cze 2015
Posty: 29
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Lip 04, 2015 23:57   

Mi się wydaje, że może być to coś co odpowiada za przekazywanie paliwa. Tak jak pisałem, tylko jak wcisnę na tych biegach do dechy to gaśnie. W innych wypadkach nie. Mogę normalnie rozpędzić się do 120-130, ale stopniowo i powoli. Jak depnę to go odłącza.
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 05, 2015 00:47   

chupp, jak czytam to o powolnym rozpędzaniu i gaśnięciu, gdy depniesz bardziej gwałtownie to przypomina mi się mój pierwszy problem z R75. Robił dokładnie tak samo i winne okazało się mocowanie jednego z wtrysków (ta taka podkówka z dwiema śrubami).

Najpierw coś tak się prawdopodobnie poluzowało i wtrysk przy gwałtownym depnięciu lekko się wysuwał - mechanior powiedział, że wtedy pewnie "zassał" lewe powietrze i silnik gasł. Ale gdy rozpędzałem się powoli to jakoś się bujał. Na jałowym też można było kręcić do woli i było ok. W krótkim czasie po pierwszym objawie mocowanie pękło do końca i z gniazda wtrysku zaczęła pryskać ropa. No i wtedy dopiero w warsztacie odkryli "problem".

Może u Ciebie zaczyna się podobnie, tylko jeszcze nie pękło całkowicie?
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
chupp 




Dołączył: 24 Cze 2015
Posty: 29
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Lip 05, 2015 19:12   

Zobaczymy. Umówiłem się w przyszłym tygodniu na zrobienie tego wtryskiwacza. Zobaczymy jak się będzie zachowywał po regeneracji. Dam znać czy to było to.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Lip 07, 2015 06:49   

olej na 99 procent nie ma tu znaczenia -komunikat sie pojawia gdy auto zgaśnie z innych przyczyn niz przekręcenie kluczyka na off.
Jeśli gaśnie podczas gwałtownego wciśnięcia gazu to masz problem z układem paliwowym(ciśnienie za duże lub za male) - od filtra paliwa zaczynając a na pompie, zaworze cr i wtryskach kończąc. Podepnij pod kompa sprawdź pompę progowa - ta kolo akumulatora - powinna mieć ok 3,5-4,5bara, jeśli tyle ma to sprawdź przelewy we wtryskach - jeśli na gorącym silniku po 2 min będzie więcej niz 10 ml w strzykawce to tez warto sie im przyjrzeć. Jeśli to nie pomoże to sprawdź ciśnienie pompy CR - na jałowym coś kolo 280barow, no i warto by wyczyścić zawór CR - na forum masz jak to zrobić. A i jak zrobić test przelewowy tez jest na forum
pozdrawiam
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
chupp 




Dołączył: 24 Cze 2015
Posty: 29
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Lip 07, 2015 17:03   

Dzięki wszystkim za pomoc. Dzisiaj odebrałem z warsztatu po regeneracji wtrysku i jest gitara. Już nie gaśnie i w sumie to była ostatnia rzecz do zrobienia (nie licząc pikającego parktronica). Od dziś jestem szczęśliwym posiadaczem sprawnego Rovera 75 :D :D Zobaczymy jak długo. Autko za 10 tyś. W serwisie z częściami itp zostawiłem 3800 :D Ale i tak się cieszę :p .

Pozdrawiam i do zobaczenia/usłyszenia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r75] Low oil pressure
ori321 Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Mar 06, 2012 16:46
ori321
Brak nowych postów [Rover 75] Low oil pressure (niskie ciśnienie oleju)
Krzychu98 Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Lut 08, 2020 07:37
dawidd
Brak nowych postów [R75] Nie gaśnie
phuss Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Lis 14, 2014 00:34
wellman
Brak nowych postów [R75] 2.0 V6 Gaśnie silnika
Ozi546 Rover serii 75, MG ZT 10 Wto Lis 28, 2017 21:26
R75
Brak nowych postów [R75] Gaśnie na benzynie
sebol11 Rover serii 75, MG ZT 8 Wto Lip 27, 2010 14:06
sebol11



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink