Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Przerywa, brakuje mocy ale tylko do 90*
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Przerywa, brakuje mocy ale tylko do 90*
Autor Wiadomość
Wodny 




Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 24



Wysłany: Wto Lip 07, 2015 17:21   [R75] Przerywa, brakuje mocy ale tylko do 90*
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999

Witam

Niedawno pisałem że na kompie wywaliło - Awaria czujnika położenia wałka rozrządu (jeśli ci sie nie chce czytać całości to na samym dole jest główne pytanie ale historia może lub nie być przydatna)

Czujnik wymieniono, przez 150 km autko jezdziło jak bajka i cieszyłem sie moją 75tką, pewnego rana po odpaleniu i przejechaniu 1km znów przez chwile auto zachowywało sie jak by był problem z czujnikiem, odrazu pojechałęm do kolegi podpiąć pod kompa czy czujnik jest ok, jechałem do niego 14 km i nic sie nie działo.
Sprawdziliśmy i wszystko było ok, żadnych błędów oprócz sondy lambda za katalizatorem (której nie mam i nie miałem 99r nie miały z tego co czytałem).
Tak jezdziłem jeszcze 3 dni i pewnego razu zaraz po odpaleniu chodzi chodźby na 3 gary raz jezdzi fajnie raz nie, masakra nie da sie jechać. Umówiłem sie wstępnie do elektromechanika.

Dziś nie mając innej możliwości musiałem jechać do sklepu Roverem i oczywiście tragedia ale do 90 stopni, a później bajera nic sie nie dzieje, normalnie sobie śmigałem, nawet na gaz przełączył sie bez problemu i na gazie też sobie fajnie jezdził.

Więc końcowe pytanie, CO MOŻE POWODOWAĆ ŻE DO 90stopni auto jeździ jak by nie było czujnika położenia wałka rozrządu a gdy uzyska temperature jeździ jak mażenie :)

Z góry dzięki za info
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 07, 2015 17:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Lip 07, 2015 17:48   

np czujnik temperatury - w k serii 1,6 sa 2 jeden dla kompa a drugi na zegary, pewnie w 1,8 jest podobnie. Komp nie musi wywalać błędu, za to w live data powinien pokazać aktualna temperaturę. Jakieś jeszcze objawy sa gdy nie ma mocy? np kopci?
Inna rzecz to sprawdź np miernikiem faktyczne wskazanie czujnika walu i walka - czy sa impulsy
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wodny 




Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 24



Wysłany: Wto Lip 07, 2015 18:30   

dawidd, Nie zauważyłem żeby kopcił może byłem zbyt zdenerowany tym jak sie silnik zachowuje

"nna rzecz to sprawdź np miernikiem faktyczne wskazanie czujnika walu i walka - czy sa impulsy" a jak to sprawdzić i jakie powinny być faktyczne impulsy ??


Zapomniałem napisać o jeszcze jednej sprawie, jak mi tak jedzie bez mocy wcisne sprzęgło i dodam więcej gazu to po sekundzie dwóch znów jedzie mi normalnie.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lip 08, 2015 13:05   

sprawdź przewody na świecach i cewki
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wodny 




Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 24



Wysłany: Czw Lip 09, 2015 21:53   

Te auto jest niemożliwe wczoraj po pracy odrazu od odpalenia chodziło wszystko elegancko aż do zgaszenia samochodu, dzisiaj natomiast nawet gdy osiągną 90 stopni przerywało i nie było mocy ;)

zero pomysłu
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Lip 10, 2015 07:56   

sprawdź przewody na świecach i cewki
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wodny 




Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 24



Wysłany: Pią Lip 10, 2015 15:05   

sknerko, przewody są nówki sztuki NGK cewki nie wiem jak sprawdzić, wiem tylko że podpięte pod kompa gdy silnik chodził normalnie pokazywały 300ms, do środy jak nic nie wymyśle idzie do elektryka mam nadzieje że to ogarnie, ale jak znów będzie chodził sobie 3 dni bez problemu i zajęknięcia to czy elektryk znajdzie przyczyne o to jest pytanie
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 10, 2015 16:28   

A nie pracuje gorzej w wilgotne dni? Możesz zdjąć osłonę nad przewodami, swiecami i cewkami, odpalić auto i rozpylić mgiełkę nad układem zapłonowym. Ja w ten sposób znalazłem usterkę. Jedną ręką psikalem mgiełkę ze spryskiwacza takiego do mycia szyb a drugą otwieralem przepustnice. Strzelało konkretnie bo było przebicie na cewce.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Wodny 




Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 24



Wysłany: Pią Lip 10, 2015 18:49   

dzelo23, cięzko stwierdzić kiedy tak naprawde źle chodzi ale sprawdze ten twój patent jutro ;)
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Lip 10, 2015 21:49   

To że nowe nie znaczy dobre ale obstawiam cewki jak pisze dzelo23,
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wodny 




Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 24



Wysłany: Sro Lip 29, 2015 09:31   

Auto postało u gazownika 3 dni w zeszłym tygodniu odebrałem je w środe rano i dziwne ale po wymianie czujnika temperatury od gazu auto jezdziło super... przez 700 km, a teraz gdy wracałem z pracy znów to samo, ręce opadają, ale od zeszłej środy do teraz w zasadzie było słoneczko a w nocy popadalo i od samego odpalenia były te objawy co wcześniej więc może to jednak to, jutro jak słońce przygrzeje (mam nadzieje) i auto będzie normalnie chodzić spróbuje ten manerw z mgiełką wodną nad cewkami, albo już zaczne szukać nowych.

[ Dodano: Sro Lip 29, 2015 09:31 ]
Wymieniłem Cewki, po odpaleniu auta zaczęło kopcić niemiłosiernie, ale chodziło w miarę równo, mówię wsiadam przejadę kawałek, i tak zrobiłem 3km, wróciłem do domu i już nie kopciło, silnik chodził równiutko i tak postał odpalony z 5 minut i nic sie nie działo.

Podejrzewam że kopcenie to dopalenie starego paliwa gdy wracałem w piątek do domu to chodził ostatnie 4 km chyba na 3 gary :/

Na razie jest wszystko ok, zobaczymy ile i czy to rzeczywiście to było problemem bo już nie raz była poprawa a po chwili wracało na nowo.

Jeśli, przerywanie, brak mocy, chodzenie na 3 gary i brak reakcji na gaz znikną to w tym celu wymieniłem
- Czujnik położenia wałka rozrządu (komputer wywalił błąd)
- Czujnik temperatury od gazu (bo był uszkodzony nie wiem czy to miało wpływ ale po wymianie przez chwile była poprawa)
- Kable wysokiego napięcia (poprzedni właściciel nie potrafił określić kiedy były wymieniane)
- Na koniec Cewki (dla sprawdzenia teorii używki od kolegi AdaskoC)

Jeżeli to nie wróci to to może pomóc :) Dzięki za rady
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] wypaliłem paliwo i brakuje mocy
vonglass Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Wrz 15, 2012 20:01
Hirogi
Brak nowych postów [R75] gaśnie przerywa-chwilowy brak mocy.
arturfirlit Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Mar 14, 2015 22:18
dawidd
Brak nowych postów [R75] fotozagadka: co brakuje na obrazku
christopher7 Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Sie 06, 2016 14:32
prebenny
Brak nowych postów [R75] Bulgocze, grzeje się, brakuje płynu.
Piotrass Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Sie 28, 2010 22:11
Gość
Brak nowych postów [R75] Brakuje czegoś przy wałkach rozrządu
xavierros Rover serii 75, MG ZT 8 Pią Lut 19, 2010 22:04
bakan30



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink