rafalmis1, właśnie patrzę, w zakresie ECM-czujnik temperatur-wiatrak nie dostrzegam istotnych różnic między instalacją z < 2003 i > 2004. Wg. RAVE kolory przewodów i ich ulokowanie we wtyczkach są identyczne.
Upierałbym się jednak na dokładnym prześledzeniu tych trzech przewodów z ECM. Mogą być gdzieś przetarte i to wydaje się być najprostsze wyjaśnienie tutaj.
Można by nawet - dla testu - pociągnąć zamiast tych trzech przewodów nowe (choćby wierzchem) i podmienić je we wtyczkach przy ECM i na rozejściu wiązki przy bezpiecznikach.
Jeśli będzie wtedy ok - znaczy, że trzeba dokładnie przejrzeć i "uszczelnić" wiązkę, jeśli nie - to szukamy dalej.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 15, 2015 21:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Po wymianie silnika mechanik się zarzekał, że wszystko pasowało, nie zostały żadne wolne wtyczki ani nic takiego. Zresztą problemów poza wentylatorem ani choinki na desce nie mam. Wszystko wydaję się być w porządku.
To co napisał wellman odnośnie puszczenia dodatkowych kabli aby sprawdzić wiązkę wydaje się być ciekawym rozwiązaniem.
Jeszcze pytanko: Może sterownik dostawać czegoś w rodzaju "informacji zwrotnej" i głupieć jeżeli jakieś kable byłyby obcięte/niezabezpieczone? Niekoniecznie od wentylatora tylko z innych pozycji
Nie, na prace wentylatora wpływ maja 2 czujniki, temperatury płynu chłodniczego i czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji, na bazie odczytu danych z tych czujnikiw Sterownik aktywuje wentylator. Skoro odpięcie czujnika na przewodzie klimy nic nie daje, a odczyty temp mną zegarach są ok, oraz podmieniane bylo ecu to sklanialbym sie tylko do poszukiwania problemu na okablowaniu pomiędzy sterownikiem silnika, a wentylatorem, chyba ze to przewody od czujnika klimatyzacji gdzies zwierają, przez to wentylator działa nawet po odlaczeniu czujnika. Klima działa ok?
Teraz klimy nie mam, bo musiałem ściągać wentylator i spuściłem czynnik.
Jeszcze jakoś miesiąc temu jak miałem, to wszystko chodziło w porządku. Ładnie chłodziła
[ Dodano: Pon Lis 16, 2015 18:16 ]
Dziś zrobiłem jak sugerował wellman. Rozciąłem przewody 39, 68, 69 przy sterowniku silnika. Przedłużyłem do kostki przed wentylatorem i sprawdziłem. Niestety nadal 3 biegi naraz pracują. Dodatkowo sprawdziłem drugi raz "trinary switch" odpinając go. Żadnych efektów.
Dowód w zdj.:
Słyszałem, że ktoś na forum używał sterownika od automatu przy manualu i było ok, więc moja wymiana sterownika nie miała większego znaczenia. Jednak pomyślałem o wiązce silnika. Ja właśnie mam z automatu. Może gdzieś przez to głupieje cały komputer?
Jeszcze dodam obserwacje z dzisiaj. Wentylator pracuje na włączonym silniku.
Po zgaszeniu silnika:
a)gasząc silnik i przekęcając kluczyk maksymalnie w kierunku maski ( na zapłon ) wentylator pracuje
b)gasząc silnik i przekręcając kluczyk maksymalnie do mnie tj. wyłączenie zapłonu, następnie maksymalnie w kierunku maski (na zapłon) wentylator nie pracuje
Podsumowując, jeżeli odcinam zasilanie to już nie pracuje po zapłonie
Sprawdziłem tyle co widziałem. Wyglądało wszystko dobrze.
Jedynym wyjściem jakie mi pozostaje to chyba w pierwszej kolejności podłączyć Rovera pod komputer żeby usunąć wszystkie błędy (nie wiem czy ten po automacie mógł jakoś zostać w pamięci - wątpię, ale dmucham na zimne). Następnie wymienię trinary switch oraz czujnik temperatury i podepnę je na krótko do komputera, do konkretnych pinów omijając całą wiązkę ( jak w przypadku wentylatora).
Niestety nie umiem szukać w RAVE i mam do Was prośbę, żebyście mi podali, które piny w ECM są odpowiedzialne za:
-skrzynie automatyczną,
-trinary switch,
-czujnik temperatury
Jeszcze pytanie. Jest jeden "obiekt", który daje sygnał do komputera o klimie? Czy tylko wspomniany "trinary switch"?
Jeżeli dalej wentylator startowałby na 3 biegi to już chyba wymieniłbym samochód
Tylko u mnie napięcie jest na kostce przed wentylatorem. Mogę wyciągnąć całkowicie wentylator, a napięcie i tak będzie dalej na kostkach. Jak pisałem wcześniej poucinałem nawet przewody od komputera i przy kostkach instalacji, które łączą się z kostkami wentylatora. Połączyłem te kostki z ECM "na krótko", omijając wiązkę, ale sygnał jest dalej non stop na 3 biegi naraz. To na pewno nie jest kwestia wadliwego wentylatora, ani przetartych/niezabezpieczonych przewodów na linii ECM-wentylator. Coś innego daje sygnał. Dlatego chce sprawdzić trinary switch i czujnik temperatury cieczy w taki sam sposób jak wentylator. Tylko potrzebuje z RAVE numery konretnych pinów w ECM odpowiadających za trinary switch i czujnik temperatury
Problem roziwązany. Wspólnie z rafalmis i marrkzo przełożyliśmy wiązkę od manuala zamiast automatu, który był w aucie, ale wentylator nadal chodził. Sprawdziliśmy VIN ECM i okazało się, że mam wsadzony z automatu(dodam, że przy kupnie sprzedawca zarzekał się że to manual). Kupiłem zestaw do odpalenia z ZT, manuala i wszystko zaczęło śmigać jak należy. Wreszcie wentylator zaczął pracować jak należy
Wniosek: Nie wkładać ECM od automatu do manuala !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum