Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] Wymiana pompy wtryskowej - problem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander] Wymiana pompy wtryskowej - problem

Ustawienie koła pasowego/ośka
Autor Wiadomość
radost 



Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 8
Skąd: Koło



Wysłany: Pon Mar 15, 2010 16:22   [Freelander] Wymiana pompy wtryskowej - problem
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Proszę o poradę. Jak ustawić oś pompy względem koła pasowego? Na osi pompy jest wpust na klin ale klina tam nie było. Na kole nie ma wpustu. W jakim położeniu ustawić wpust na ośce (zakładając, że reszta silnika stoi na punktach) przed zamontowaniem koła?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 22, 2010 00:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 15, 2010 16:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Pon Mar 15, 2010 20:46   

Na kole od pompy powinien być otwór w który wkłada się np.wiertło (6 albo 8 mm) i tym samym blokuje się pompę.
Przyłóż koło do wałka pompy, spróbuj zblokować je wiertłem szukając otworu za kołem.
Zobacz na tym obrazku z RAVE http://forum.roverki.eu/download.php?id=14516
A jeśli są nacięcia na klin a jego nie ma jak piszesz to ustaw ośkę względem koła tak jak by był ten klin i zobacz czy zagada...
A na kole nie było Wypustu?
Może był ale się zerwał?
 
 
radost 



Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 8
Skąd: Koło



Wysłany: Wto Mar 16, 2010 15:33   

Filo... dzieki za jakąś reakcję ale twoja odpowiedź ma się nijak do problemu - chyba się nie zrozumieliśmy.

Po pierwsze primo co mi po blokowaniu koła z obudową jeśli ja poszukuję oriętacji: KOłO<->OŚ pompy. Na ośce jest wpust na klin a na kole nie. Klinu nie ma i nie było, całość trzyma sie na stożku.

Powiedzmy, że montuję koło w sposób umożliwiający zblokowanie wiertłem, powiedzmy że silnik stoi w tym momęcie na punktach - to na którą (chociaż w przybliżeniu) godzinę skierować wpust na ośce pompy?
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Wto Mar 16, 2010 15:52   

...trochę po fakcie, ale ja przed zdjęciem tego koła zrobiłem sobie znak i na ośce i na kole, teraz to tylko metoda prób i błędów Ci pozostała, jak filo napisał- może zagada :ok:
 
 
radost 



Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 8
Skąd: Koło



  Wysłany: Wto Mar 16, 2010 18:28   

U mnie nie zaznaczanie nic nie dało bo demontowałem pompę która padła wtrakcie tych dużych mrozów. Na dniach przyszła używka i już zamontowana.


A tak pozatym to autko już śmiga, jeszcze tylko drobne korekty kąta wtrysku "na słuch". A tak dla potomnych to dla ustawienia reszty tak jak pisałem wcześniej wpust na ośce pionowo do góry :cool: .
 
 
mlody4woj 



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 10
Skąd: ZW



Wysłany: Sro Lis 09, 2011 22:19   

witam kolego czy ustawiłeś to koło na sożku bo ja mam ten sam problem wymieniam pompe na drugą używaną a na niej nie przysłał mi gościu żadnych kół zębatych i muszę wszystko przekładać
 
 
krzychu1406 



Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 2
Skąd: Polska



Wysłany: Pon Lis 14, 2011 14:28   

witam wszystkich.. jestem od niedawna posiadaczem freelandera 2.0 td 98r. i okazało się ze jak tylko troszkę zimniej się zrobiło auto ma problem z zapaleniem .. kupiłem więc świece i zmieniłem tylko 3 , ponieważ jedna z nich była za pompą wtryskową , i pojawił się problem, więc w sob. z kolegom zabraliśmy się za wymianę świecy i zaczęliśmy ściągać pompę wtryskową i to był WIELKI BŁĄD :sad: zrobiliśmy znaki na obu kołach
i ściągnęliśmy koło zębate od pompy okazało się ze jest ono na ośce stożkowej z wejściem na klina ale go tam nie było i tu zaczął się problem bo po złożeniu niby wszystkiego jak ma byc autko nie zapali myśleliśmy ze sie zapowietrzył ale niestety długie próby odpalenia nie powiodły się i najwidoczniej przestawiła się pompa na tym stożku i tu jest moje pytanie: jakim cudem bez urządzeń specjalistycznych ustawić pompę żeby auto odpaliło .. na stożku jest wgłębienie na klin może w ten sposób ktoś mi wytłumaczy jak pompę ustawić lub w inny sposób bo już załamuje ręce :sad: proszę o pomoc was bo niestety przebywam zagranicą i nie mam możliwości zcholować auta na warsztat..
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lis 14, 2011 16:02   

Teraz to musisz ząbek po ząbku przestawiać pompę i za którymś razem odpali ... albo jak masz wyjętą pompę, to pojechać gdzieś, żeby ją ustawili na początek wtrysku, następnie ustawiasz silnik na znaki, zakłądasz pasek, napinasz, luzujesz blokadę i odpala. Ja innego sposobu nie znam.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
krzychu1406 



Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 2
Skąd: Polska



Wysłany: Pią Lis 18, 2011 11:24   

dzięki wielkie za odp. razem z kolegą udało nam się odpalić auto w prawdzie nie chodzi jak powinno bo jest dużo słabsze ale jakoś idzie jechać :smile: a jadę do polski na święta to dam na warsztat to chłopaki ustawią bo u nas każdy lepszy warsztat ma odpowiednie urządzenia a tu tylko salon ..
 
 
damian94 



Dołączył: 12 Sty 2015
Posty: 1



  Wysłany: Pon Sty 12, 2015 09:31   

Witam, apropo tematu pompy wtryskowej do rowerka ja posiadam rovera 600 tdi i też miałem problem z tym stożkiem na pompie. Wiadomo jeżeli kogoś stać może jechać do serwisu oni ustawią idealnie tą pompe. Jednak jak kolega wyżej pisał aby ustawiać po ząbku, ja opracowałem inną metodę, po umocowaniu kólka na ośce w dowolnej pozycji kręciłem kółkiem wyczuwając sekcje pompy (wiadomo są cztery na jeden obrót pompy) i biorąc jakiś punkt odniesienia rozrysowałem ołówkiem te 4 sekcje na kółku (pozostały rozrząd na znakach) i po kolei sprawdzałem ustawiając pasek kawałek za spręzeniem pompy. mi akurat za 2 razem uydało się idealnie trafić na znak i samochód nie ma problemu z paleniem i spalanie też sie nie zmieniło 5-6l. :cool:
 
 
monika26105 



Dołączyła: 07 Lip 2016
Posty: 1



Wysłany: Pią Lip 08, 2016 09:18   

Jest jeszcze jedna metoda, najszybsza i co wazne skuteczna, zajmuje pare minut.
Jezeli ktos sie zagapi jak np. ja i zdejmie kolo ze stozka bez wczesniejszego zaznaczenia pozycji, to znam bardzo prosta i skuteczna metode ustalenia pozycji os pompy=>kolo. Potrzebujemy tylko dwoch rzeczy, bardzo dobre swiatlo i bardzo dobry wzrok. Przewaznie kolo jest dobrych kilka lat na tym stozku. Jesli wezmiemy kolo i podswietlimy pod odpowiednim katem latarka albo wezmiemy pod mocna zarowke to zobaczymy wyraznie odroznienie na powierzchni tam gdzie byl otwor na klin na osce. U mnie bylo widac to wyraznie. Dalej chyba nie trzeba tlumaczyc co trzeba zrobic.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 10:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 08:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] Wymiana i regeneracja pompy wtryskowej
oryniak Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Wto Sty 05, 2016 14:06
oryniak
Brak nowych postów [Freelander] Wyciek z pompy wtryskowej
jadczakwiktor Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 5 Nie Lut 26, 2017 18:31
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink