Ja tez czytam i podziwiam a co do oglądalności, przecież można sobie zobaczyć liczbę wyświetleń wątku i widać czy ktoś to czyta czy nie. Wątpię żeby w parę dni było ponad 500 przypadkowych wejść
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Mi ten temat jakoś przeniknął prze oczy W końcu rajdówka z prawdziwego zdarzenia a nie tylko show car
Mam kilka pytań jaki będzie system ręcznego ? Oraz fajne by było więcej fot od przodu deski zobaczyc co tam jest porobione oraz jak to pod maska wygląda
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ok dajecie mobilizacje do pisania Dzięki!
Teraz troszkę spostrzeżeń odnośnie wykonanych już prac. Swego czasu, chyba na tym forum czytałem o rzekomym braku sztywności nadwozi R200/MG ZR, obalam ten mit, opinia Piotrka głosi że jest to jedno z najsztywniejszych nadwozi z samochodów, które budował. Spawał też klatki do kilku ZR-ów i setki innych klatek. Kolejna sprawa R200, przynajmniej mój miał grubą warstwę cynku na nadwoziu (opinia serwisu). Gorąco polecam wszystkim Piotrka, człowiek z pasją, ceniący ludzi z pasją. Przegadaliśmy kilkanaście godzin, a mieliśmy tylko ustalić konstrukcję klatki
Teraz będzie o tym co bym zrobił inaczej. Na pewno nie decydował bym się na zaspawanie szyberdachu, kupił bym dach od wersji bez wyżej wymienionego i kazał przespawać. Równanie tego, tak żeby nie było nic widać to jakaś masakra, w dodatku uparłem się ze zrobię solidnie i nadkładałem nierówności włóknem szklanym z żywicą. Szkoda gadać ile godzin na tym spędziłem, choć efekt taki, że nie da się rozpoznać z zewnątrz że było coś łatane.
Kolejne zagadnienie, dość istotne, jeśli będziecie chcieli się ścigać gdzieś wyżej niż KJS, to nie zapomnijcie zrobić zdjęć klatki, wszystkich spawów przed pomalowaniem, jeśli serwis nie dał certyfikacji, lub robicie to sami to przydadzą się też próbki rur. Szczegóły na stronie PZM.
Szyberdach ogarnięty, więc zabrałem się do czyszczenia nadwozia, podwozia, wnętrza, klatki. Wszelkie ślady korozji out! Podwozie, nadkola, komora pomalowane podkład reaktywny/podkład akrylowy/podkład epoksydowy/podkład akrylowy/biały akryl. W żadnej karcie technologicznej pewnie tego nie znajdziecie ale działa! Nadwozie podkład reaktywny/podkład akrylowy/baza/bezbarwny. Środek reaktywny/podkład akrylowy/czarny akryl.
Po malowaniu samochód trafił do wklejenia/zamontowania szyb, zdecydowałem się na pozostawienie seryjnych, elektrycznych bocznych szyb, należy je wtedy okleić folią anty odpryskową.
Poniżej kilka zdjęć, po wklejeniu szyb i przyjeździe do domu. Następnym razem napiszę coś o desce rozdzielczej i nadmuchu
[ Dodano: Pią Sie 26, 2016 21:06 ]
Remigiusz napisał/a:
Mi ten temat jakoś przeniknął prze oczy W końcu rajdówka z prawdziwego zdarzenia a nie tylko show car
Mam kilka pytań jaki będzie system ręcznego ? Oraz fajne by było więcej fot od przodu deski zobaczyc co tam jest porobione oraz jak to pod maska wygląda
Spokojnie będzie już niebawem, opiszę konstrukcję hamulców, pokarzę panele. Próbuje zachować chronologię prac.
Super temat, miło oglądać tak szczegółową pracę, auto robione od podstaw a to "aż" rajdówka. Zapał, zapał ogromny. Żeby zwykłe auta chciało się tak remontować. Powodzenia.
Też czekam na postępy
Powiedziałbyś co to za tłumik masz na pierwszej fotce? Końcówki ma świetne, idealnie takie jakie sobie wymarzyłem do mojego
To jest wydech robiony przez Polską firmę MG Motorsport, cały z kwasówki, sportowy kat. Można kupić sam tłumik, dobra relacja jakość/cena. Opiszę dokładnie układ wydechowy jak będzie o silniku, auto jeszcze przed budową jeździło na sprężeniu 12:1 więc pokusiłem się żeby policzyć i zamówić układ wydechowy.
[ Dodano: Sob Sie 27, 2016 14:15 ]
bociannielot napisał/a:
luke27, nie myślałeś spróbować zdobyc ten orygnalny spoiler z Rajdowego ZR? bo ten seryjny to tylko wygląda a nie dociska
Myślałem i będzie albo oryginał albo dorobiony z carbonu, podobnie hamulce, na przodzie wylądują pływające tarcze. Na chwilę obecną założyłem ten bo to proste rozwiązanie, a ja już chcę zacząć testy.
Zwykłe tarcze hamulcowe wykonuje się jako jeden lity odlew z częścią mocująca tarczę na piaście koła i częścią cierną, na której pracują klocki hamulcowe. Tarcze pływające teoretycznie składają się z tych samych elementów, ale rozdzielonych. Na piastę zakłada się flanszę (tzw. dzwon), a do niej przykręca tarczę. Co więcej, tarczę przykręca się śrubami, które umieszczone są w owalnych otworach, pozwalających na ruch tarczy hamulcowej względem flanszy. Mowa o ruchu osiowym i promieniowym w zależności od producenta tarczy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum