Forum Klubu ROVERki.pl :: [214] Wypadający zapłon, nierówna praca, gaśnięcie na zimno
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214] Wypadający zapłon, nierówna praca, gaśnięcie na zimno
Autor Wiadomość
Gekus 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 161
Skąd: Kraków, Nowa Huta



Wysłany: Czw Wrz 01, 2016 18:01   [214] Wypadający zapłon, nierówna praca, gaśnięcie na zimno
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1994

Powitać, słowem wstępu - niekończąca się historia.

Mam w moim poczciwym kanciaczku od bardzo dawna problem z wypadającym zapłonem, gaśnięciem przy wysprzęglaniu na zimnym silniku, nierówną i równą pracą silnika w zależności od jego kaprysu.. Raz zapali od strzała, a czasem trzeba go pokręcić żeby załapał - przy tym pierwszym przez chwilę pracuje idealnie, po czym "choroba" mu wraca - przy drugim, od początku się dławi itp.
Gdy toczę się na drugim biegu na zimnym silniku, odpuszczę gaz, po czym go nacisnę by już zdecydowanie przyśpieszyć - nie obejdzie się bez otworzenia przepustnicy na maksa, żeby w ogóle zebrał się jakkolwiek z miejsca - będzie kichał prychał i w ogóle nie przyspieszał.

Ale dość pisania, bo niestety ciężko to właściwie zobrazować, dlatego pokusiłem się na zmontowanie filmiku z bieżącym komentarzem - trwa raptem 3 minuty, ale najpierw wypisze to, co zostało wymienione z nadzieją na lepsze życie:

cewka, kable WN NGK, świece NGK, kopułka z palcem, próby poprawienia masy, w dalszej przeszłości ECU (już nie pamiętam czemu w sumie), a z nim czujnik temperatury (ale jego odłączenie powoduje jedynie długie odpalanie i obroty na 1100rpm), była też zmieniana sonda - fakt faktem na używkę, ale nie dało to żadnych zmian...

Filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=Vn4AOC5VPCY


Jak będę miał okazję, to spróbuję podmienić całą przepustnicę z krokowcem, czy kompa z mojego dawcy - fakt faktem seryjnie na pewno miał immobilaiser, ale alarm jest zupełnie nieoryginalny, więc jest szansa, że został wycięty..
Niestety ciężko mi określić jak długo mu to coś dolega, tak to bym mógł to powiązać z jakąś wymianą, naprawą
Aaaa i dodam jeszcze apropo krokowca - mam kolektor starego typu (żeliwny z przepustnicą jak w poldkach)

Z góry dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi!
_________________
Rover 214Si: GTI wannabe
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 01, 2016 18:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Wrz 01, 2016 19:32   

Ciężko tego typu usterki namierzyć, szczególnie jeśli występują tak nieregularnie.

Gekus napisał/a:
Jak będę miał okazję, to spróbuję podmienić całą przepustnicę z krokowcem


Myślę że to dobre posunięcie. Silnik się zachowuje jakby komp nie wiedział jak jest silnik obciążony, a to komp "wie" z czujnika położenia przepustnicy i czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym, który fizycznie jest w kompie.

Podpinałeś go do komputera ?? Zobaczyłbyś co tam online "widzi" komp.

a BTW do takich usterek to przydałby się rejestrator sygnałów z czujników, wpinany równolegle miedzy kompa, a wtyczkę kompa. Przyjeżdżasz do domu sczytujesz i analizujesz wykresy.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Rademenez_ 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Wrz 01, 2016 20:04   

Witam.
Po1.
Mam troszkę inny silnik , ale osprzęt i mems jest podobny. Objawy również podobne. Znaczącą poprawę pracy silnika przyniosło w moim przypadku wypłukanie oleju z rurki zasilającej map sensor w komputerze. Oraz uszczelnienie rurki od króćca w obudowie komputera do czujnika ciśnienia Motoroli. Po tych zabiegach silnik pracuje "ładniej". Zastanawiam się, czy wersja NA i TURBO miały ten sam czujnik ciśnienia kolektora. Niby w NA pracuje on od atmosferycznego , do max -1 atmosfery. W turbo do +1 atmosfery.
Po 2.
Do Kanciaka z memsem 1.6 można się podłączyć MemsDiagLite. Odczyt live data pokazuje podciśnienie w kolektorze oraz odczyty z czujników temp. Wyświetlane jest również położenie silnika krokowego przepustnicy i napięcie czujnika położenia przepustnicy. Te wskazania bardzo dużo mówią o silniku i osprzęcie. Do tego odczyt lambdy i korekcji składu mieszanki.
Po3.
Autor tematu nie napisał nic o ciśnieniu na listwie paliwowej. Uszkodzona pompa mogła by dawać właśnie takie objawy.
_________________
MG ZS180
 
 
Gekus 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 161
Skąd: Kraków, Nowa Huta



Wysłany: Czw Wrz 01, 2016 20:11   

Chodziło mi po głowie hasełko mapsensor, spróbuję przedmuchać tą rurkę jak będę miał chwilę.
Ciśnienia na listwie nigdy nie mierzyłem, więc niestety nie powiem jakie mam.. powinno być 3 bary?
Do komputera go nie podpinałem nigdy, ale znając życie ma już od tego tyle błędów wywalone że szok :D
_________________
Rover 214Si: GTI wannabe
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Wrz 01, 2016 20:49   

Gekus napisał/a:
Do komputera go nie podpinałem nigdy


No to masz powód żeby przyjechać na najbliższy ogólnopolski :mrgreen:

Rademenez_ napisał/a:
Autor tematu nie napisał nic o ciśnieniu na listwie paliwowej. Uszkodzona pompa mogła by dawać właśnie takie objawy.


Tylko u niego objawy ustępują, są momenty że jest ok, pompa jak się psuje to raczej na amen.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Ostatnio zmieniony przez AndrewS Czw Wrz 01, 2016 20:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Rademenez_ 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Wrz 01, 2016 20:53   

Link
Link do opisanego tu na forum programu i sprzętu do uruchomienia diagnostyki we własnym smart fonie :)
Programik pokazał mi np. że uszkodzony czujnik temperatury silnika pokazywał zamiast 20 st 11st.
Przez takie dziwne uszkodzenie silnik się przegrzewał i wentylatory się włączały z wielkim opóźnieniem .
Polecam .

PS.
AndrewS Zdycha jak padnie silnik. A jak sama część tłocząca ?
_________________
MG ZS180
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Wrz 01, 2016 21:22   

Rademenez_ napisał/a:
A jak sama część tłocząca ?


No nie wiem, gdyby wirnik się uszkodził (połamały łopatki, wytarły się itp.) to też raczej na stałe :roll:
Chyba że jeszcze regulator ciśnienia na listwie wtryskowej.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Rademenez_ 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Wrz 01, 2016 21:38   

W memsDiag "fuel trim" Właśnie o wyrabianiu układu paliwowego mówi. Do tego odczyty z lambdy. Naprawdę polecam tą Appkę.
_________________
MG ZS180
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 01, 2016 23:05   

Jezeli masz k serie to regulator cisnienia paliwa lib wtryski ss zabrudzone albo leja
 
 
 
Gekus 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 161
Skąd: Kraków, Nowa Huta



Wysłany: Czw Wrz 01, 2016 23:17   

Dzięki wielkie za odpowiedzi, odzew większy niż się spodziewałem :)
Jak będę miał tylko dłuższą chwilę to spróbuję ogarnąć apkę i zobaczymy, a póki co przedmucham wężyk podciśnienia od mapsensora - może coś to da :)
_________________
Rover 214Si: GTI wannabe
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 GSI `93] Nierówna praca silnika.
Czy zapłon jest ok?
koles225 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
4 Czw Paź 04, 2007 00:11
AndrewS
Brak nowych postów [R414] Nierówna praca zimnego silnika
Problemy z silnikiem
The-Wraith Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
2 Sro Maj 06, 2009 18:41
The-Wraith
Brak nowych postów [R414 95r]Szarpanie silnika i jego nierówna praca.
borsi Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
10 Wto Mar 10, 2009 13:31
sTERYD
Brak nowych postów [Rover 216 GTi] Jak ustawić zapłon w silniku D16A8
beza Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Sro Cze 13, 2007 12:04
piter34
Brak nowych postów [R216 Coupe 1.6 DOHC] zapłon,lambda,rozrzad
Markzo Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
15 Pią Maj 16, 2008 10:07
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink