Pompę słychać wewnątrz auta, gdy siedzisz za kierownicą dźwięk będzie dobiegał spod tylnej kanapy za fotelem pasażera. Po przekręceniu kluczyka na pozycję 2 pompa pracuje chwilę aby wytworzyć ciśnienie, wtedy ją słychać najlepiej i tak jak napisałeś po odpaleniu stojąc przy wlewie paliwa/tylnych drzwiach pasażera.
Ja bym jednak sprawdził ciśnienie od razu za pompą i za filtrem paliwa.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
SPAMU¦
Wysłany: Wto Paź 04, 2016 21:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Zle zauważyłeś, poziom paliwa jest zawsze średnia z 2 czujników w zbiorniku.
Spalanie obliczane jest z dawek paliwa i pozycji pedalu gazu.
A na podstawie średniego spalania i ilości paliwa w baku jest liczony zasięg na pozostałym paliwie.
Może pompa zwyczajnie padła
To dlaczego w wersji z komputerem wskazówka na zakrętach podnosi się i opada przy uwalonym czujniku ABS? A w wersjach bez kompa nie ma tego problemu?
Przerabiałem ten temat w dwóch swoich autach i ewidentnie na wskaźnik paliwa w wersjach z komputerem ma wpływ średnie spalanie, widać to nawet jak jechałeś spokojnie 50 km i następne 5 km jedziesz bardzo ostro.
To dlaczego w wersji z komputerem wskazówka na zakrętach podnosi się i opada przy uwalonym czujniku ABS? A w wersjach bez kompa nie ma tego problemu?
Największa bzdura jak słyszałem żeby styl jazdy miał wpływ na wskazania poziomu paliwa. Wiadomo spalanie jest większe, ale ilość paliwa w baku jest jaka jest i w żaden sposób nie jest umniejszana od stylu jazdy... Jest to średnia z 2 wskaźników, na dowód odsyłamdo RAVE, dział układ paliwowy. Wg tego co mówisz jezdzac z gazem w podłodze wskazówką nigdy nie mogla by pokazac pełnego baku, bo przeciez prędkość ma wpływ ile mam w baku...
Nie przyszło do głowy, ze na zakrętach paliwo w baku się przelewa, a jesli bak ma na środku przegrodę to paliwo przelewa sie górą pomiędzy komorami.. Zmieniając licznik moze cos nie stykało i stad różnice we wskazaniach.
Mam wytarty potencjometr na jednym z pływaków i wskazówka potrafi przy każdym odpaleniu być w innej pozycji. Jesli paliwo Ci sie przeleje, i plywak zalapie sygnał w górnym polozeniu, po czym paliwo przelewa sie do drugiej komory i podnosi tamten plywak... Wskazówką idzie do góry...
Pierwszy plywak opada, przez wytarte ścieżki potencjometru i lapie sygnał w dolnym zakresie... Wskazówką opada niżej...
Duże wahania wynikają ze względu na brak sygnału potencjometra w środku skali.
Proszę bardzo tu potencjometr z lewej komory za kierowcą:
Rover 75 ma kompa w każdych zegarach tylko w nie wszystkich ma wyświetlacz. dane o spalaniu ilości paliwa itd masz w ukrytym kompie na małym wyświetlaczu i to są te same dane co wyświetla na ekraniku jak go ma. W ukrytym możesz odczytać ile dokładnie litrów pływa w baku.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=85346#85346
[ Dodano: Sro Paź 05, 2016 10:39 ]
longer86 napisał/a:
Największa bzdura jak słyszałem żeby styl jazdy miał wpływ na wskazania poziomu paliwa.
No niestety ma, jak będziesz jeździł w mieście to wskazówka szybciej opada i szybciej zapala ci kontrolkę, choć może tu nie o styl jazdy idzie a o średnie spalanie. Na autostradzie jak będziesz jechał to kontrolka zapali ci się jak wg zużycia paliwa zostanie ci beny na ok 90km czyli np. przy 8l a w mieście zapali ci kontrolkę przy 10l w baku, bo w mieście 10 jest potrzebne żeby zrobić 90km. Może jemu chodzi o to właśnie bo wskazówka podobnie zachowuje się jak kontrolka.
Ja np. byłem w szoku 9 lat temu jak mi auto "dotankowywało" podczas jazdy ruszałem z zapaloną kontrolką a po 6 km gasła i wskazówka szła w górę.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
W żadnym wypadku średnie spalanie z kompa nie ma wpływu na poziom paliwa.
Wiadomo ze deptanie powoduje większe spalanie i wtedy wskazówka idzie w dół, ale zawsze pokazuje poziom ilości w zbiorniku z 2 pływaków połączonych równolegle.
Przy malej ilości paliwa w baku zwyczajnie przelewa sie ono podczas jazdy, a ze przy pełnym lub prawie pełnym baku zakres ruchu jest mniejszy nie jest to zauważalne. Zwłaszcza przez to ze wskazowka na zegarach działa z opóźnieniem.
Nie sprzeczam sie co do lampki rezerwy, być może jest jak mówisz, ze zapala ja w zależności od średniego spalania.
Nie wiem jak w dieslu ale u mnie styl jazdy ma znaczenie zarówno na poziom paliwa pokazywany przez wskazówkę jak i na zasięg pokazywany przez komputer mimo tego że poziom paliwa się nie zmienia bo śmigam na lpg.
Wydaje mi się że po prostu w dieslu nie ma na tyle dużej różnicy w spalaniu by zauważyć ruchy wskazówki od poziomu paliwa albo ktoś za mało butuje aby zauważyć różnicę
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
W takim razie odpal auto i na postoju sprawdź. Mając rezerwę wskazówką po chwili sie podniesie, i nie ma to wpływu na styl jazdy i średnie spalanie, to opóźnienie w działaniu wskazówki
Podpinam sie do tematu u mnie wskazówka potrafi spasc do zera a po chwili pokazac pełen zbiornik a rezerwa zapala sie chyba zawsze przy zasięgu 50km a co do wskazań komputera to nie wiem dlaczego nie pokazuje mi spalania chwilowego tylko średnie
ostatnio przy małej ilości paliwa odpieła mi sie rurka wyrównawcza od pompy i nie chciał odpalic bo całośc paliwa znalazła sie z jednej strony baku
Podpinam sie do tematu u mnie wskazówka potrafi spasc do zera a po chwili pokazac pełen zbiornik a rezerwa zapala sie chyba zawsze przy zasięgu 50km a co do wskazań komputera to nie wiem dlaczego nie pokazuje mi spalania chwilowego tylko średnie
wg rave pływaki są połączone szeregowo i w momencie przerwania obwodu wskaznik ponoc pokazuje 0. więc może któryś pin w kostce nie ma dobrego kontaktu.
komputer w 75 nie pokazuje chwilowego, tylko średnie
Dzelo zatankuj 3/4 baku i wtedy spróbuj udowodnić to samo, ze to nie jest spowodowane przelewaniem paliwa w baku... Mozesz również wyzerować średnie spalanie... Zasięg sie zmieni, ale wskazowka nie zmieni położenia.
longer86 jest dokładnie jak opisuje dzelo23 i pietjak i nie ma znaczenia czy to jest przy pełnym czy pustym baku, zawsze tak jest, mam tak już 9 lat.
[ Dodano: Sro Paź 05, 2016 17:58 ]
Zdarzyło mi się kiedyś lecieć autostrada grubo powyżej 100km/h, zaraz po tankowaniu i wskazówka opadła nieco, jak zjechałem z autostrady i leciałem spokojnie to wróciła do pełnego baku i jeszcze kilkadziesiąt km pokazywał pełny bak, mimo ze wcześniej pokazywał ubytek paliwa. dlatego pisałem o "dotankowywaniu" w biegu
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Popieram Sknerka i osoby powyżej. Coś w tym jest. Jak chciałem wyjeździć starą benzynę w baku (LPG) to rezerwa gasła i zapalała się, a wskazówka lekko falowała w zależności od tempa jazdy. Im spokojniej tym więcej w baku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum