Forum Klubu ROVERki.pl :: [ rover 45 ]przerywa gasnie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ rover 45 ]przerywa gasnie
Autor Wiadomość
anna100 



Dołączyła: 23 Lut 2016
Posty: 4



Wysłany: Wto Lut 23, 2016 19:27   [ rover 45 ]przerywa gasnie
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001

witam mam problem mój Rover 45 1.8 benzyna przerywa faluje nieraz zgaśnie objaw jest taki po dodaniu gazu obroty spadają do 400 zaczęsie silnikiem potem wzrasta do 900 niekiedy potrafi zgasnąć proszę o pomoc
Ps dziś rano odpaliłam tylko z dodaniem gazu jak puściłam gaz to auto zgaśnie jak się rozgrzeje to wszystko ok auto nie gasnie i trzyma obroty .Co może być tego przyczyną proszę o odpowiedź
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 23, 2016 19:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 24, 2016 09:57   

Szukajki używałeś? Poczytaj o czujniku temperatury cieczy i silniku krokowym na początek.
 
 
 
anna100 



Dołączyła: 23 Lut 2016
Posty: 4



Wysłany: Sro Lut 24, 2016 23:11   

Tak szukane było czujnik temperatury wymieniony silniczek czyszczony jakiś czas temu. Czy by znów się zabrudzil jeśli chodzi o moc silnika jest slabszy

[ Dodano: Sro Lut 24, 2016 23:11 ]
Hmm czy to nie początek uszkodzonej uszczelki pod glowica miałem płynu na min. No i koło termostatu jest mały wyciek oleju
 
 
hiszpan00 



Dołączył: 05 Gru 2013
Posty: 6



Wysłany: Czw Lut 23, 2017 00:18   

Podpinam się do tematu.
Mam problem z moją 45 1,6 (benzyna, gaz). Problem zaczął się już kilka miesięcy temu, po przejechaniu ok 500-700m samochód zaczynał przerywać i tracić moc. Po przejechaniu ok. 2 km autko jeździło już normalnie (zdarzały się dni gdy chodził płynnie). Niestety ostatnio problem nasilił się do tego stopnia, że cały czas przerywa za wyjątkiem pierwszych 500 m gdy chodzi płynnie (dodatkowo na gazie włącza się alarm i sterownik przełącza go na benzynę).
Co zostało zrobione:
Wymiana cewek przewodów oraz świec (to na początek),
Wymiana map sensora oraz czujnika pozycji wałka,
Wymieniona przepustnica wraz z potencjometrem. Czy przyczyn szukać w komputerze lub w immo niestety nie mam możliwości wyłączenia (nie posiadam kodu). czy raczej w silniku?
Ewentualnie możecie kogoś polecić kto by mógł pomóc ?
 
 
zychMajster 




Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 23

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 24, 2017 14:31   

Ja bym zaczął od najprostszych i od najtańszych rzeczy tzn. wymiana filtrów powietrza , paliwa i pojechał na kontrole instalacji gazowej .
 
 
hiszpan00 



Dołączył: 05 Gru 2013
Posty: 6



Wysłany: Sob Lut 25, 2017 20:04   

zychMajster gdyby było takie proste to nie szukałbym tutaj odpowiedzi. Filtr powietrza sprawdzony ale nawet gdyby to była wina filtra to problem by występował już po odpaleniu, gaz też wykluczony bo problem pojawił się najpierw tylko na benzynie.
Przestawiony zapłon raczej też dawałby natychmiastowe objawy?
Konsultowałem sprawę ewentualnego zwarcia w immo z fachowcem i ten wykluczył taką opcję (twierdzi że jeśli samochód odpalił to w tym momencie immo jest wyłączone = brak zwarcia). Mechanik u którego jest auto sugeruje wymianę uszczelki pod głowicą (podobno pierwsza świeca od strony rozrządu zalana płynem chłodniczym?), jeśli tak to czy w tym przypadku potrzebne jest też szlifowanie bloku czy też wystarczy samo splanowanie głowicy?
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 25, 2017 21:27   

Najpierw sprawdź i wymień uszczelkę kolektora ssącego. Objawy mogą wskazywać na nią. Jeśli jest uszkodzona, to może zalewać pierwszy lub czwarty cylinder. Koszt uszczelki niewielki. Wymiana to godzina roboty.
 
 
 
hiszpan00 



Dołączył: 05 Gru 2013
Posty: 6



Wysłany: Sro Mar 08, 2017 00:19   

Auto po wymianie wszystkich uszczelek (w tym pod głowicą) niestety problem pozostał. Po podłączeniu do komputera wyskakują błędy sondy lambda oraz czujnika położenia wałka (załącznik). Ciśnienie w kolektorze dolotowym jest o ponad 2 razy wyższe (jakby zaciągał lewe powietrze). Silnik pracuje ładnie jedynie na ssaniu później niestety przerywa i gaśnie. Pozostaje wymiana raz jeszcze czujnika położenia wałka oraz sondy lambda. Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Sro Mar 08, 2017 11:07   

Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie jak walnięty był CPWK w 1,4 to po osiągnięciu około 70 stopni silnik zaczynał przerywać. Jak masz możliwość to po prostu podmień z innego auta na próbę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [R416] Przerywa,dławi się,gaśnie
dyskoteka na przewodach WN
koni Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Paź 11, 2007 09:57
piter34
Brak nowych postów [rover 400 1998r]Moj Rover 400 strasznie przerywa
i
matijas2007 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Sie 26, 2009 12:07
sobrus
Brak nowych postów [ROVER 416si] Szarpie i przerywa ,dławi się
Qbas Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Wto Paź 25, 2016 20:37
Gekus
Brak nowych postów [R416]Gaśnie, wariują obroty, pada obrotomierz, gaśnie deska
Flanker27 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Nie Mar 12, 2017 22:02
bartek19901990



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink