Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Prośba o analizę wtrysków - logi TOAF
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Prośba o analizę wtrysków - logi TOAF
Autor Wiadomość
encor 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 168
Skąd: tbg

Rover 75

  Wysłany: Sro Gru 06, 2017 21:53   [R75] Prośba o analizę wtrysków - logi TOAF
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

Proszę o analizę czy układ wtryskowy w moim R75 CDTi jest w porządku? Nie wiem czy dodałem wszystkie potrzebne rzeczy do odczytania, ale mam nadzieję, że tak :)



[ Dodano: Sro Gru 06, 2017 21:53 ]
Ktoś, coś pomoże i określi czy wszystko jest OK?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Gru 06, 2017 21:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 07, 2017 10:05   

Zadałbyś sobie odrobinę trudu i poszukał na forum tematy dokładnie o Twoim pytaniu to sam byś wiedział czy jest OK, bo nawet nie napisałeś czy logi robiłeś na ciepłym czy zimnym silniku.

Druga kwestia jakbyś poczytał to byś wiedział żeby TOAFem w live data nie mieszać korekt wtrysków z innymi parametrami.

Podpowiem tylko, że pomiar robisz po rozgrzaniu silnika. Korekty im bliżej 0 tym lepiej - powyżej +1 jest źle a minusem 'niby' (tak twierdził mechanik) się przejmować nie trzeba.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 803
Skąd: Poznan

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 07, 2017 10:38   

encor, Tak na pierwsz rzut oka patrząc co wrzuciłeś nie wygląda, żebyś miał powody do bezsenności z powodu układu wtryskowego :-)
Dla świętego spokoju sprawdź jeszcze korekty na rozgrzanym silniku. Powinno wyjść jeszcze lepiej...
Twoje pytanie wynika z dbałości o układ wtryskowy samochodu i profilaktykę czy zauważyłeś jakieś nieprawidłowości i stąd Twoje pytanie?
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Gru 07, 2017 14:30   

Odczyt robi się na gorącym silniku i biegu jałowym, bez dodawania gazu
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Gru 08, 2017 20:28   

Jak już prebenny napisał, zrób pomiar na silniku o temp powyżej 63C, na biegu jałowym i loguj tylko pracę 4 wtryskiwaczy - nic więcej. Nie musisz się spuszczać nad excelem. Po prostu obserwuj pracę wtrysków. Im bliżej zera tym lepiej. Im wyżej ponad 1 tym gorzej. Niekoniecznie wtryskiwacz może być uszkodzony, ale może też być brak odpowiedniej kompresji na cylindrze, albo inny defekt silnika (np. u mnie było 10mm3 - maks. wartość jaką zmierzy program), a przekręciła się panewka ;)

Potem zrób jeszcze sobie test dla grupy paramertów:

- pozycja pedału gazu
- obroty silnika
- temperatura cieczy
- ciśnienie wstępne paliwa
- rzeczywista wartość powietrza z przepływki
- wymagana wartość powietrza z przepływki
- rzeczyswiste ciśnienie paliwa na listwie CR
- wymagane ciśnienie paliwa na listwie CR

I tutaj zaloguj parametry na biegu jałowym, potem na obrotach do 2000 tyś, do 3000 tyś. i przytrzymaj pedał na wciśnięty na max przez ok. 10-20 sek.

No i pokaż co Ci wyszło. Możesz już w excelu, chociaż jak uruchomisz TOAF'a z prawami administratora to powinien zapisać Ci plik w postaci CSV.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
encor 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 168
Skąd: tbg

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 09, 2017 23:57   

prebenny napisał/a:
Zadałbyś sobie odrobinę trudu i poszukał na forum tematy dokładnie o Twoim pytaniu to sam byś wiedział czy jest OK, bo nawet nie napisałeś czy logi robiłeś na ciepłym czy zimnym silniku.


Zapomniałem, test był robiony na rozgrzanym silniku. Szukałem informacji na ten temat i znalazłem dwie sprzeczne wiadomości. Mianowicie w jednej ktoś mówił, że prawidłowe wartości dla wtrysków powinny być maksymalnie do 5 a w drugiej że maksymalnie 0.5
To jest duża rozbieżność, dlatego chciałem, skonsultować. Tutaj znowu pojawia się wartość 1 więc już sam nie wiem, które jest prawidłowe.

Dzisiaj robiłem ponownie i na żadnym cylindrze nie przekraczało wartości 0.3 a nawet na 3 cylindrze były wartości rzędu 0.01

christopher7 napisał/a:
Twoje pytanie wynika z dbałości o układ wtryskowy samochodu i profilaktykę czy zauważyłeś jakieś nieprawidłowości i stąd Twoje pytanie?

Zauważyłem, że zaczął dymić przy mocniejszym przyspieszaniu, szczególnie widać to wieczorem w światłach reflektorów samochodów jadących za mną.

MaReK, Niestety, padła mi bateria w laptopie i już nic nie sprawdzę do puki nie zamówię nowej. Chyba jakieś elektryczne fatum wisi nade mną, ponieważ tak 3 km przed domem rozpoczęła mi się dyskoteka na wyświetlaczu. Kontrolka ładowania akumulatora zaczęła migać co 1 sekundę i na dużym wyświetlaczu komunikat również migał co chwilę. Teraz na dużym wyświetlaczu już się nie pokazuje, ale za to świeci się cały czas kontrolka ładowania. Czasami podczas przyspieszania znika na 1 sekundę ale zaraz pojawia się ponownie.

Napięcie oscyluje w granicach 11.9 - 12.1V to chyba za mało? Powinno być w granicach 14V?
Do tego dochodzą jakieś lekkie stuki jakby gdzieś z dołu, może z alternatora? Stuki podobne do tych jakby rolka była na wykończeniu i tak charakterystycznie klepie... Dodam, że autko pali normalnie od tyku.

Jutro mam trasę ponad 100 km i nie wiem czy objadę, a jechać muszę...
_________________
Sprzedam Radia z Androidem do Rovera 75 / BMW e46
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 10, 2017 07:59   

Bez ładowania optymistycznie zajedziesz w jedną stronę ale już nie wrócisz. Jak coś stuka to sprawdziłbym koło pasowe.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool
Temat dotyczący programu TOAF, narzędzia diagnostycznego dla samochodów marki Rover 75/MG ZT
MaReK Rover serii 75, MG ZT 1938 Pią Kwi 05, 2024 13:58
marcin.misek
Brak nowych postów [R75] Prośba o analizę loga z TOAF Live Data
0L0 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Kwi 25, 2016 00:11
0L0
Brak nowych postów [R75]TOAF
grota10 Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Sie 09, 2023 20:16
marcin.misek
Brak nowych postów [R75]Toaf
Dargor Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Gru 09, 2017 21:06
Dargor
Brak nowych postów [R75] TOAF nie dziala
grota10 Rover serii 75, MG ZT 0 Wto Mar 05, 2024 18:51
grota10



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink