Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Engine Disabled, rozrusznik nie kreci, nie odpala
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Engine Disabled, rozrusznik nie kreci, nie odpala
Autor Wiadomość
proartur 




Dołączył: 30 Sty 2018
Posty: 33



  Wysłany: Wto Sty 30, 2018 23:17   [R75] Engine Disabled, rozrusznik nie kreci, nie odpala
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam wszystkich,

Od paru dni posiadam rovera 75 z silnikiem 2.0 cdt i juz pojawił się pierwszy problem z którym poradzić sobie nie mogę. Otóż po nocy auto , przy próbie odpalenia
- zagrzało świece
- poinformowało o stanie okładzin klocków (nie wiem)
- oraz pojawił się komunikat ENGINE DISABLED
Kluczyk w pozycji START, cisza... rozrusznik nie kreci, kontrolni nie gasną cisza...
Rozłączyłem akumulator, naładowałem... Lecz to samo...
W między czasie pojawiały się kontrolki o otwartej klapie, drzwiach, żarówkach itp.
Wyjąłem komputer był suchy.
Przy którymś razie, komunikat o wyłączonym silniku zniknął ale rozrusznik nadal martwy.
Jako tako działa gdyż po podaniu prądu na wsuwkę kręci ale nie odpala.
dodatkowo doszedł problem na samym końcu. po skręceniu klem i wyjęciu kluczyka świeci kontrolka oleju i ładowania a w bagażniku słychać delikatny stukot jakby cięgna otwierania bagażnika. Nie ma też oryginalnego sterowania CZ lecz jakiś dołożony.
czy można jakoś ominąć zabezpieczenie immo?
od czego to zacząć ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 30, 2018 23:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 31, 2018 02:09   

proartur, polecam zacząć od modułu EWS (jest to m. in. immobiliser silnika), znajduje się pod słupkiem A od strony kierowcy - za modułem LSM. Jest przykręcony do ściany (ma białą barwę). Przede wszystkim sprawdź:
- połączenia masowe, czy nie są luźne, skorodowane lub przede wszystkim mokre,
- wtyczkę EWS, czy nie została zalana lub w wyraźny sposób uszkodzona,
- EWS czy nie jest zalany.

EWS może siać błędami na całe wnętrze - szaleć będzie nawet panel klimatyzacji.

Fotografia lokacji EWS (anglik, w wersji kontynentalnej w lustrzanym odbiciu)
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 31, 2018 10:18   

Nie robiłeś nic z kluczykiem sprawdź czy pestka imo jest w obudowie kluczyka ?
_________________
:pisze:
 
 
proartur 




Dołączył: 30 Sty 2018
Posty: 33



Wysłany: Sro Sty 31, 2018 20:26   

tak wiec był fach-man z komputerem, odczytał błędy ale żaden nie był związany z błędem immo, czujnik powietrza dolotowego oraz coś tam jeszcze.
Nie sprawdzałem jeszcze połączeń masowych oraz EWS tak jak radził kolega,
pisze tylko o tym komputerze i immo, może to go wykluczy bo gdyby coś było nie tak to by wykazało ? pestka w pilocie jest, baterii nie ma, ale nie ma tez przycisków oraz oryginalnego sterowania zamkami, tylko dorobione coś a z allegro.
 
 
tomi24lbn 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 268
Skąd: Lublin

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 31, 2018 20:36   

Napisz skąd jesteś , może w twojej okolicy jest ktoś kto ma pojęcie o R75
_________________
Wypożyczam blokady do KV6
 
 
proartur 




Dołączył: 30 Sty 2018
Posty: 33



Wysłany: Sro Sty 31, 2018 20:54   

Jestem z Rzeszowa
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 31, 2018 22:09   

Możemy się umówić na wekendzie jestem w Rzeszowie mogę ci pomóc jak coś pisz na priv
_________________
:pisze:
 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 803
Skąd: Poznan

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 02, 2018 07:40   

proartur, Spróbuj sprawdzić rzeczy w kolejności prawdopodobieństwa check-listy którą ci przesłałem na maila. Super że podpiąłeś komputer bo to parę rzeczy eliminuje. Martwi mnie ta rzeźba z centralnym, sposób w jaki to jest podpięte do instalacji wozu. Najlepiej z adamem_26 sprawdzajcie z miernikiem wg schematu z załącznika w moim mailu.
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
proartur 




Dołączył: 30 Sty 2018
Posty: 33



Wysłany: Nie Lut 04, 2018 16:59   

Problem rozwiązany.
Powodem było usunięcie przeze mnie kabla zasilającego wzmacniacz (którego nie było)
do niego podłączony był gdzieś pod nogami kierowcy kabel zasilający "coś".
Sprawdziłem też masy - iskrzyło na kielichu. Wyczyściłem i założyłem śrubę z chromoniklu.
Dziękuje za pomoc, wszystko było i jest pomocne.
Czas na kolejne problemy ale to już w innym temacie :)
Pozdrawiam
 
 
krasin 



Dołączył: 03 Cze 2017
Posty: 29



Wysłany: Nie Lut 04, 2018 17:32   

Witam, mam podobny problem a mianowicie gdy wkładam kluczyk przekrecam - palą się kontrolki i dalej nic zero reakcji silnika nawet nie zakręci. Wyjąlem i podładowałem akmulator i to nie pomogło. Dzisiaj podjechał gosciu z kompem i wyskoczyły takie błedy:

10:28:30.710 Odczyt kodów usterek
10:28:31.565 Zarejestrowane usterki
P0261 --- Sterowanie wtryskiwacza 1; zwarcie do plusa zasilania/masy
P0262 --- Sterowanie wtryskiwacza 1; zwarcie do plusa zasilania/masy
P0264 --- Sterowanie wtryskiwacza 2; zwarcie do plusa zasilania/masy
P0265 --- Sterowanie wtryskiwacza 2; zwarcie do plusa zasilania/masy
P0268 --- Sterowanie wtryskiwacza 3; zwarcie do plusa zasilania/masy
P0270 --- Sterowanie wtryskiwacza 4; zwarcie do plusa zasilania/masy
P0271 --- Sterowanie wtryskiwacza 4; zwarcie do plusa zasilania/masy
P0340 --- Czujnik polozenia walka rozrzadu ; zwarcie do plusa zasilania/
masy
P0445 --- Sterowanie zaworem odsysania par paliwa; zwarcie do plusa
zasilania/masy
P1191 --- Ogrzewanie sondy lambda za katalizatorem; zwarcie do plusa
zasilania/masy
P1300 --- Wypadajace zaplony, mogace spowodowac uszkodzenie
katalizatora
P1316 --- Wypadajace zaplony, mogace spowodowac zwiekszenie emisji
szkodliwych skladników spalin
P1508 --- Sterowanie silnikiem krokowym regulacji biegu jalowego(IACV);
zwarcie do masy


Co to może byc?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Lut 25, 2018 00:03   

Podobny problem ale nie inny silnik :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Check Engine-nie kręci rozrusznik
byku1969 Rover serii 75, MG ZT 15 Pon Lut 22, 2010 10:46
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Komunikat....Engine Disabled
tracid9 Rover serii 75, MG ZT 8 Wto Sie 11, 2009 14:55
Robertus74
Brak nowych postów [R75] rozrusznik kręci, ale nie odpala
Leny25 Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Gru 01, 2013 18:54
zedziczek
Brak nowych postów [R75] Nie odpala, nie kręci rozrusznik
Miras31 Rover serii 75, MG ZT 15 Wto Maj 13, 2008 14:12
Miras31
Brak nowych postów [r75] rozrusznik nie kręci, nie odpala
Jarcun Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Kwi 09, 2014 08:45
Jarcun



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink