Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Blocked motor- blokada silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Blocked motor- blokada silnika
Autor Wiadomość
Romero75 



Dołączył: 03 Kwi 2018
Posty: 2



  Wysłany: Wto Kwi 03, 2018 18:08   [R75] Blocked motor- blokada silnika
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam, mam problem z moim autkiem. Użytkuje to od 5 lat, 4 lata stał w garażu i nie było z nim żadnych problemów, odkąd stoi na dworzu zaczęła fiksować elektryka i teraz na wyswietlaczu wyświetla informacje Blocked motor na czerwono, wszystkie kontrolki zapalają sie ale silnik nie odpala, słychać tylko pompę paliwa i wlaczyly sie wycieraczki bez kluczyka w stacyjce. Sprawdziłem klemy, akumulator jest nowy, rozrusznik dziala bez zarzutu. Odpinalem akumulator na kilka godzin ale po jego podłączeniu nadal cisza. Wcześniej miałem podobną sytuację i po odpięciu klem po kilkunastu godzinach wrócił do życia.
Proszę o pomoc.

Pozdrawiam Roman :D
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 03, 2018 18:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Kwi 03, 2018 18:28   

zacząłbym od sprawdzenia czy nie ma wody w grodzi między silnikiem a kabiną
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Romero75 



Dołączył: 03 Kwi 2018
Posty: 2



Wysłany: Wto Kwi 03, 2018 20:37   

A co ma jedno wspolnego z tym co opisalem, owszem mam mokra wykladzine pod fotelem kierowcy.

Pozdrawiam Roman
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Kwi 03, 2018 21:18   

Romero75 napisał/a:
A co ma jedno wspolnego z tym co opisalem,
a to , że w grodzi jest sterownik silnika i położona jest wiązka przewodów sterownia , objawy świadczą o tym, że zadziałała na nie wilgoć lub woda. Trzeba przetkać odpływy i wysuszyć grodź.


Romero75 napisał/a:
mam mokra wykladzine pod fotelem kierowcy.
o tym wcześniej nie pisałeś , więc może dojść jeszcze potrzeba suszenia modułu EWS .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
proartur 




Dołączył: 30 Sty 2018
Posty: 33



Wysłany: Pią Kwi 06, 2018 19:03   

Miałem bardzo podobny problem, i nie dowierzałem gdy radzono mi sprawdzić masy.
(wydawałoby się to zbyt banalne) ale także wariowało wszystko... łącznie z tym że bagażnik sam się chciał otwierać. Przyczyną była zardzewiała i jednocześnie źle masująca śruba na kielichu od strony kierowcy. Wymieniłem na nową, wyczyściłem miejsca styku. Problem zniknął. Dodam że także wszystko działało oprócz odpalania.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Kwi 06, 2018 21:20   

proartur napisał/a:
Przyczyną była zardzewiała i jednocześnie źle masująca śruba na kielichu od strony kierowcy
proartur,dziwne , bo to jest masa od modułu wentylatora chłodnicy .Może równocześnie coś innego poprawiałeś.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Kwi 08, 2018 10:31   

Romero75 napisał/a:
owszem mam mokra wykladzine pod fotelem kierowcy.

Idą ciepłe dni... pozbądź się wilgoci z auta. Jak napisał kolega SeniorA musisz zajrzeć do wtyczki oraz modułu EWS (immoblisera). Znajduje się na lewym słupku na wysokości łydki. Jak wyjmiesz moduł świateł, to będzie do niego lepszy dostęp. Wtedy musisz mieć odpowiedni klucz typu TORX (pięcio ramienny z dziurką) i odkręcić trzymającą ten EWS blachę. Później wyciągniesz moduł na zewnętrz i przyjrzysz się czy w gnieździe nie ma zielonego koloru śniedzi. Będzie dobrze, jak tylko zaśniedzenie jest problemem. Może być też tak, że ukruszył/urwał Ci się pin i nie ma komunikacji pomiędzy sterownikiem silnika a tym właśnie modułem, stąd ten komunikat.

Jak będziesz brał się na poważnie za temat osuszania wnętrza pojazdu, sprawdzaj od razu i poprawiaj punkty masowe na lewym i prawym słupie (pod wykładziną).
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT-T] komunikat motor test
alter6 Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Maj 26, 2014 11:33
alter6
Brak nowych postów [R75] Motor Blockiert - co oznacza ?
niqel Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Maj 21, 2011 19:19
SyntaX
Brak nowych postów [r75] uszkodzenie osi, nierowno ustawiony motor
jesaj Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Lut 11, 2016 20:12
jesaj
Brak nowych postów [R75] czy to blokada stacyjki czy co?
markozalko Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Maj 21, 2012 15:55
markozalko
Brak nowych postów [R75] Check Engine - Motor fehler - CDT/CDTi
sogreg1 Rover serii 75, MG ZT 26 Sro Lut 18, 2009 14:00
Rowan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink