Forum Klubu ROVERki.pl :: (R75) Zmiana silnika 1.8N/A na 1.8Turbo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
(R75) Zmiana silnika 1.8N/A na 1.8Turbo
Autor Wiadomość
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Sie 14, 2018 20:39   

up!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 14, 2018 20:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 15, 2018 13:05   

:mrgreen:
eR po około 5kkm ponownie trafił w poniedziałek do Krisa :(
Niestety silnik ma być wyjęty i rozebrany a to za sprawą wycieku oleju spod głowicy i poboru oleju w ilości ponad 1litr na te 5kkm.
Moje przeboje z eRem są w tym temacie a Krisa u niego na kanale :d
Dodam tylko że eR śmiga wyśmienicie i tym bardziej szkoda mi że ponownie musiałem go odstawić :płacze:
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 16, 2018 19:35   

Ajj...znam ten ból... czekam na wyniki "sekcji zwłok" i mam nadzieje, że tym razem "profesor" faktycznie zasłuży na swój tytuł, bez wtopy :|
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Sie 16, 2018 20:17   

To jak to znowu cos nie halo z tym silnikem :-/
Wsadził byś tam coś porządnego i trwałego a nie K-serie :P
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 16, 2018 20:26   

Remigiusz napisał/a:
To jak to znowu cos nie halo z tym silnikem
Wsadził byś tam coś porządnego i trwałego a nie K-serie

raczej mechanik zyebal, to nie wina silnika :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 19, 2018 12:15   

Jaka sekcja? I kurde jakich zwłok? :d
Ja to traktuje bardziej jak ponowne łamanie kości po złym nastawieniu :d

[ Dodano: Nie Sie 19, 2018 12:15 ]
Niestety silnik został ponownie rozebrany na części pierwsze.
Po zdjęciu głowicy ukazał się taki widok na wszystkich cylyndrach :/
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 19, 2018 12:33   

A nie mowilem, że sekcja zwlok? :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Sie 20, 2018 01:03   

Ladnie tarlo :-/ Cos slabo smarowalo.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Pon Sie 20, 2018 18:42   

O co tu chodzi niech mi ktoś powie..................
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 20, 2018 20:49   

Weź bądź mądry i powiedz co się dzieje :twisted:
Tuleje i pierścienie podobno pojechały do producenta z zapytaniem co się stało. Kris pokazywał mi środkowe pierścienie i tłumaczył że wyglądają tak jakby się nie dotarły.
Nie wiem jeszcze co z głowicą ale patrząc przez kanały na trzonki to były czarne, nawet ssące :/ więc tam też coś nie pykło.
Ogólnie rzecz biorąc miało być pięknie a wyszło jak zawsze :D
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Sie 20, 2018 23:35   

Na moje to przegrzany na tulejach
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 21, 2018 13:43   

flapjck1 napisał/a:
Na moje to przegrzany na tulejach

Możesz napisać coś więcej?
Mam wsadzony termostat prt z niższą temperaturą otwarcia, max temp. płynu jaką miałem to chwilowo 105 stopni, w trakcie jazdy temp jest w przedziale 83/89 stopni jedynie korkach rośnie.
Nigdzie nie widać przebarwień od wysokiej temperatury, poza tulejami nic się nie przytarło.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Sie 21, 2018 23:57   

Tloki jak puchna to robia to glownie w osi prostopadlej do sworznia

Proces jest odwracalny - w koncu wszystko stygnie :)

Przyczyny: brak plynu ( ja widzialem kiedys nowke sztuke auto tak zatarte. - zrobilo 30 km bez mililitra plynu chlodzacego w silniku ), nieprawidlowa praca termostatu ( ale wtedy raczej sa efekty typu wybuchajaca para, weze itepe ), za ciasne pasowanie tloka/pierscieni, nieprawidlowe EGT

Na tlokach co jest? Mozesz pokazac? Denko i plaszcz
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 22, 2018 00:17   

Fotek nie mam bo wszystko robi mechanik, na tlokach to nagaru była masakratyczna ilość, na ściankach tylko delikatne ślady tarcia.
Płynu od odebrania auta przez 6kkm spuscilem jakieś 300ml na początku bo był zalany pod korek a tak to przez cały ten dystans poziom się utrzymywał bez zmian.
Termostat po obserwacji temperatury działa poprawnie.
Zostają dwie ostatnie możliwości, przy czym Kris(mechanik) obstawia wadliwe pierścienie bo zamki sprawdzał.
Po złożeniu wszystkiego i dotarciu eR pojedzie na ponowne strojenie a wcześniej na sprawdzenie afr.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 24, 2018 11:14   

Up
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 24, 2018 11:27   

Jako że dalej nie wiadomo co było przyczyną przytarcia tuleji to chcę zminimalizować ryzyko powtórki przytarcia i tu mam prośbę do Was:
Napiszcie jak docieraliscie swoje silniki po kapitalnych remontach.
Z wiadomości warsztatowych to silnik wczoraj wylądował w nadwoziu, może dzisiaj będzie odpalany.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Sie 24, 2018 14:55   

Spokojna jadza przez okolo 2k km :razz: Mnie i tak dziwi ze ten silnik bral az 1l oleju na 5k km.

A co z tym AFR wyszlo, pasowalo by sobie cos takiego zamontowac i zobaczyc czy caszem mieszanka nie byla za uboga.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 24, 2018 21:45   

Co z afr to nie wiem, teraz to nawet nie mam jak sprawdzić. Jest sens to sprawdzać podczas docierania?
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Sie 25, 2018 09:51   

Ok 70-80km na oleju mineralnym, zlac, zalac 10w40 z nowym filtrem, zrobic 500-600km spokojnie, delikatnie zwiekszajac obciazenia i duzo hamujac silnikiem. Potem zalac docelowy z nowym filtrem i dzida :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sob Sie 25, 2018 11:12   

eR już wczoraj jeździł, może we wtorek będzie do odbioru :)
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] zmiana silnika
komoss Tuning mechaniczny 10 Pon Sty 20, 2014 21:18
Harry
Brak nowych postów zmiana silnika w 200 z 1.1 na 1.4 16v
karolkr Tuning mechaniczny 3 Pią Lut 06, 2009 14:57
NEOSSS
Brak nowych postów [MG ZS] zmiana silnika na vvc
djdk Tuning mechaniczny 38 Czw Sty 17, 2019 11:50
polonez_vvc
Brak nowych postów [r200] zmiana silnika
rudealis Tuning mechaniczny 52 Pon Lip 25, 2016 21:17
Markzo
Brak nowych postów [Rover 200 vi]1.8 vvc zmiana silnika
sebek22445 Tuning mechaniczny 2 Pią Maj 02, 2014 14:31
sebek22445



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink