Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 75] CDT czasem nie odpala
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 75] CDT czasem nie odpala
Autor Wiadomość
korzen222 



Dołączył: 27 Mar 2019
Posty: 5

Rover 75

  Wysłany: Sro Mar 27, 2019 18:44   [Rover 75] CDT czasem nie odpala
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam jestem świeży na forum i nie wiem czy był taki temat, ale nie znalazłem nic podobnego do mojego przypadku.

Mam problem z moim roverem 75 kupiłem go jakiś tydzień temu wszystko ładnie chodzi ale jest jeden problem zdarza się że próbuję odpalić i nic. Pompa chodzi rozrusznik kręci i nic nieraz wystarczy wysiąść zamknąć odejść kawałek wrócić otworzyć i odpala można zgasić i znów odpala bez najmniejszego problemu. Problem ten wystąpił już 3 razy w ciągu tygodnia.

I tu pojawia się pytanie dlaczego tak się dzieje ?

Dodam że pilot raczej nieoryginalny ponieważ auto nie reaguje na wciskanie guzików.
Bateria nowa więc to od razu odpada.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 27, 2019 18:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tmk752 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lip 2016
Posty: 105



Wysłany: Sro Mar 27, 2019 19:48   

Trzeba bylo kupic ode mnie :-) a tak serio to ja bym obstawial na czujnik polozenia walu/walka najlepiej kupic od razu dwa najlepiej uzywki i najlepiej od AdskoC

Pozdro i witaj na forum
_________________
Byl Rover 75 2.0 CDT jest MG ZT 2.0 CDTi
 
 
korzen222 



Dołączył: 27 Mar 2019
Posty: 5

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 27, 2019 20:11   

A podpięcie pod komputer wyjaśniło by sprawę czy raczej nie ?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Mar 27, 2019 20:35   

korzen222 napisał/a:
nie znalazłem nic podobnego do mojego przypadku.
szukaj dalej bo jest o tym.
korzen222 napisał/a:
rozrusznik kręci i nic
tzn. że nie jest winny immobiliser
korzen222 napisał/a:
nieraz wystarczy wysiąść zamknąć odejść kawałek wrócić otworzyć i odpala można zgasić i znów odpala bez najmniejszego problemu
to w zasadzie wyklucza czujniki wału i wałka.
korzen222 napisał/a:
podpięcie pod komputer wyjaśniło by sprawę
tak , podejrzewam ,że problem jest w ciśnieniu paliwa , może być np. wina regulatora ciśnienia paliwa.

[ Dodano: Sro Mar 27, 2019 20:35 ]
korzen222 napisał/a:
Pompa chodzi
która ?
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
korzen222 



Dołączył: 27 Mar 2019
Posty: 5

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 27, 2019 20:50   

ta przy grodzi chodzi. nie przysluchalem sie czy ta w baku tez sprawdzę i dam znać

[ Dodano: Sro Mar 27, 2019 20:50 ]
Problem w tym że teraz akurat chodzi i auto normalnie odpala. Musze poczekać aż znowu niemile mnie zaskoczy i nie odpali.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Mar 27, 2019 21:12   

korzen222 napisał/a:
nie przysluchalem sie czy ta w baku tez sprawdzę i dam znać
ta pompa właśnie jak się kończy , to tak daje znać , że wymaga wymiany.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
korzen222 



Dołączył: 27 Mar 2019
Posty: 5

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 27, 2019 21:34   

Skoro tak to jeśli jej nie będzie słychać przy nieudanej probie odpalenia to się nią zajmę i dam znać czy problem zniknął . Aktualnie bardzo dziękuję za pomoc i zainteresowanie.

[ Dodano: Sro Mar 27, 2019 21:34 ]
Pewnie jeszcze się odezwę na forum ponieważ ten mój rover ma parę mankamentów.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Mar 28, 2019 05:35   

Jeśli będziesz miał polowe baku pawia to możesz bez tej pompy w baku jeździć. Ona służy tylko do przelewania paliwa z lewej komory baku do prawej. Nie ma bezpośredniego udziału w podawaniu paliwa do silnika
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Mar 28, 2019 10:34   

dawidd napisał/a:
Ona służy tylko do przelewania paliwa z lewej komory baku do prawej. Nie ma bezpośredniego udziału w podawaniu paliwa do silnika
nie tylko , ale przede wszystkim pompa LP tłoczy paliwo przez około 20 sek ( od włączenia zapłonu ) do układu paliwowego wytwarzając potrzebne do uruchomienia silnika ciśnienie wstępne około 2.5 bar.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Mar 28, 2019 13:23   

SeniorA napisał/a:
pompa LP tłoczy paliwo przez około 20 sek ( od włączenia zapłonu ) do układu paliwowego wytwarzając potrzebne do uruchomienia silnika ciśnienie wstępne około 2.5 bar.

hmm, kiedyś tez tak uważałem do czasu az rozprułem bak i wszystkie połączenia wewnątrz. Rurka która jest tłoczone paliwo z baku do kolejnej pompy kolo akumulatora, nie jest nawet połączone w żaden sposób z pompa w baku, wiec jak ta pompa ma wytaczarz to ciśnienie?
Moze o czym nie wiem, nie rozumiem, ale po mojemu ta pompa służy tylko do przelania paliwa z lewej komory do prawej gdzie jest ssak paliwa
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
korzen222 



Dołączył: 27 Mar 2019
Posty: 5

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 28, 2019 16:26   

Podpiąłem do kompa wyszło że niby czujnik położenia wału a po wymianie czujnika wyskoczyło że przepływomierz. Mechanik twierdzi że to raczej pompa i żeby się tym nie sugerować.

[ Dodano: Czw Mar 28, 2019 16:26 ]
Pojeżdżę z tym wymienionym czujnikiem i jeśli się ta sytuacja powtórzy to wymienię pompy 1 i drugą żeby mieć z głowy.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Mar 28, 2019 16:27   

Pompa tłoczy do drugiej części zbiornika i przez tzw. adapter i regulator ciśnienia paliwa , paliwo drugim przewodem wraca , jest też podawane przez kilkadziesiąt sek. wstępne ciśnienie do pompki obok aku ( gdy jest układ 2 pomp ).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Pią Mar 29, 2019 08:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Mar 28, 2019 20:37   

a wiesz może gdzie w rave jest tego schemat? Moze faktycznie u mnie jest coś namieszane, ale nic złego sie nie dzieje i potrafię bez problemu wyjeździć bak do praktycznie 2-4 litrów i silnik nie gaśnie.
Musze sprawdzić czy jak odepnę wąż z paliwem przed pompa kolo akumulatora to czy poleci tam paliwo
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Mar 28, 2019 21:39   

dawidd napisał/a:
na 100% nie mam połączonej pompki w baku z pompką przy akumulatorze
tak może być , bo paliwo idzie przez ten adapter .
dawidd napisał/a:
ale nic złego sie nie dzieje
Po uzyskaniu potrzebnego ciśnienia ECM wyłącza pompę w zbiorniku i układ działa z wykorzystaniem powroty paliwa i zwężki Venturiego .Działanie tego wszystkiego jest skomplikowane i pompę włącza ECM. Schemat jest i opis znalazłem w : Workshop manual/engine management EDC/ Coman Rail / fuel delivery. A w dziale Technical Academy/M47 Diesel Engine/Common Rail/ elctrical fuel pump - takie zdanie : " pump transports fuel from the swirl pot towards the engine and operates the level control venturis in the left and right sides of the tank.

[ Dodano: Czw Mar 28, 2019 21:36 ]
dawidd napisał/a:
czy jak odepnę wąż z paliwem przed pompa kolo akumulatora to czy poleci tam paliwo
po włączeniu zapłonu jak jest sprawna pompa w baku to musi lecieć.

[ Dodano: Czw Mar 28, 2019 21:39 ]
jeszcze to : https://the75andztclub.co.uk/forum/showthread.php?t=108535
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 75/MG ZT] Artykuły z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Sty 24, 2011 19:44
kasjopea
Brak nowych postów [R75] 2.0 cdt nie odpala czasem na ciepłym, czasem na zimnym
kurtz Rover serii 75, MG ZT 8 Wto Gru 13, 2016 10:08
wellman
Brak nowych postów [r75] czasem nie odpala
tomi00777 Rover serii 75, MG ZT 9 Sob Maj 12, 2012 15:47
kalafior
Brak nowych postów [R75] Czasem coś nie łączy i auto nie odpala
Mr_T1 Rover serii 75, MG ZT 23 Wto Kwi 08, 2008 18:02
Mr_T1
Brak nowych postów [R75] Gdzie jest czujnik walu korbowego - nie odpala czasem
dzieju Rover serii 75, MG ZT 30 Sro Sie 13, 2014 22:09
AdaskoC



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink