Hej,
Mam taką zagwozdkę z ECM od CDT MY'01. Jakakolwiek próba ingerencji w jego nastawy kończy się niepowodzeniem.
Kabelek jest na 100% ok, (kupiony z linku na stronie TOAF), z innymi modułami współpracuje, koduje nastawy bez problemu itd.
Jedyny problem jest z ECM. Kody ZCS odczytują się raz na kilka połączeń, próba wgrania mapy wiąże się z komunikatami IDENT Error, albo Security Error, albo wcale nie nawiązuje połączenia.
Akumulator jest podpięty pod ładowarkę, piny delikatnie doginałem. Mam informację że kiedyś ktoś wgrał tam jakąś mapę na 140 koni, ale auto jeździ kulawo więc chciałem powrócić do oryginału. Czy jest możliwe że poprzednik dłubiący w ECM "coś" zablokował , czy ECM jest zwyczajnie "strzelony" i trzeba go wymienić.
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lip 05, 2019 11:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Gdzie dokładnie znaleźć wartości z czujników poziomowania świateł xenon?
Dodam że do live data LCM dodałem sobie live na poziomowanie świateł, ale tam ciągle pokazuje mi zero - jak by pozycję z ręcznego sterowania poziomem świateł, a nie automatycznego.
U mnie poziomowanie działa, robi początkowy test, a potem ustawia się raczej na odpowiedniej pozycji ( na pewno nie łapie błędu i nie obniża się na ziemię ) pisze raczej, bo czasem światła są minimalnie wyżej a czasem minimalnie niżej i nie mam pewności czy któryś potencjometr na wahaczu nie świruje
Dodam od razu, mam LCM bez pokrętła poziomu świateł czyli oryginał xenon, a w kodowaniu mam ustawione światła xenon.
Cześć ludziska. Podpiąłem dziś Toafa, żeby na zimę zmienić światła dzienne. Przy okazji grzebałem w modułach. Przy testowaniu np siedzenie do przodu> siedzenie cofa się i odwrotnie przy siedzenie do tyłu. Podobnie przy zamykaniu wszystkich drzwi. Otwieranie> zamyka, zamykanie >otwiera. Czy to wina, że program 32 bitowy, a system Win10 64? Dodam, ze kiedyś wszystko działało bez problemu.
_________________ teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular...
z fotelami u mnie tez tak było. Niestety próby zabawy z fotelami skutkowały utrata pamieć fotelów i na nic się zdało wgrywanie pliku ktory Marcin przygotował, do dziś pamieć u mnie działa jakość dziwnie, przez moment działa, po chwili nie działa, dostosowanie fotela do kluczyka pierwszego lub drugiego tez nie działa.
Mniej więcej wygląda to tak, ze puki silnik jest zgaszony to fotel działa ok, jak go odpalę to już trzeba przyciskać przycisk pamieć wielokrotnie żeby fotel ustawił sie do zadanej pozycji. Moze nie ma to nic wspólnego z odpaleniem silnika a z czasem podawania zasilania na moduł pamieć fotelów.
Temat odpuściłem bo głownie ja jeżdżę r75 wiec tak bardzo mi to nie przeszkadza
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 208 Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: Wto Gru 24, 2019 12:54
Po świętach sprawdzę, czy faktycznie coś się nie przestawiło. Kiedyś już ktoś pisał, żeby foteli nie ruszać, bo twórcy Toafa (niech im piwo dane będzie) niestety nie rozgryzli, jak zapisywać w tym module zmiany... Ciekawe czy kwestia błędnego działania central zamka może wynikać z uszkodzonego guzika od zamykania, koło hamulca ręcznego? Bo wszystko się zaczęło właśnie tam. Na początku nie działało otwieranie. Przeczyściłem, popsikałem kontaktem. Otwieranie teraz działa, ale o dziwo, zamykanie dopiero wtedy, gdy wcześniej zamknę i otworzę pilotem. W każdym innym wypadku tylko szarpie zamkami, gdy chcę zamknąć z guzika przy hamulcu ręcznym. Jutro dostanę nowy przełącznik, może się coś wyjaśni.
_________________ teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular...
Nie rozgryźli? Jest jakaś poprawka na stronie dla tych co bawili się fotelami.
Może chodzi o sumy kontrolne? Nie pamiętam dokładnie, ale też żaden z nas nie miał foteli do testowania podczas pracy nad TOAFem
mocu napisał/a:
z uszkodzonego guzika od zamykania, koło hamulca ręcznego?
A zmieniałeś sobie moduł BCU na taki z otwieraniem zamka klapy bagażnika z pilota?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Właśnie chodzi o sumy kontrolne, ale w naszym module SMAC I tak nie ma co programować.
Inna sprawa, że po grzebaniu w fotelach trzeba odłączyć akumulator, żeby zadziałało.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 208 Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: Wto Lut 04, 2020 18:58
Po wymianie przycisku centralnego zamka (tego przy hamulcu ręcznym) zamykanie i otwieranie działa. Co do modułu, to mam oryginalny, nie zmieniałem. Gzie można ściągnąć plik wsadowy do modułu foteli? Na stronie Toafa są wsady do modułu świateł i chyba poduszek...
_________________ teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular...
W związku z licznymi zapytaniami o interfejs współpracujący z programem TOAF przypominamy: BMW DS2 INPA/DIS/NCSEXPERT oparty o układ FTDI.
Może być też interfejs do diagnostyki aut z grupy VAG ale konieczne będzie zmostkowanie (zlutowanie) dwóch pinów 7 i 8 ze sobą.
Kiedyś widziałem taki z przełącznikiem ale nie pamiętam gdzie, chyba to samoróbka była. A może i nie.
_________________ ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum