Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75 1.8T] Jak obniżyć temperaturę załączenia wentylatora
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75 1.8T] Jak obniżyć temperaturę załączenia wentylatora
Autor Wiadomość
Marcin84 
Klubowicz





Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 320
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Sty 13, 2020 22:03   [R75 1.8T] Jak obniżyć temperaturę załączenia wentylatora
Typ: T Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2005

Koleżanki koledzy - jak w temacie. Czy da się zmienić temperatury załączania wentylatora chłodnicy w tym aucie?

Problem polega na tym, że auto wspaniałe, silnik bardzo fajny, ale układ chłodzenia projektowała osoba ułomna :evil: W ciągu ostatniego roku (40tyś km) wymieniłem 4 termostaty (różne marki od najtańszych do najdroższych), 3 rezystory (początkowo po 100W teraz jest 200W) i ciągle coś niedomaga, a to chłodnica w trasie strzeliła, a to się wężyk jakiś przetarł, to innym razem nagrzewnica, ostatnio uszczelka kolektora puściła itp itd a potem opinia o Roverach krąży. Chcę obniżyć temperaturę załączania wiatraka, tak, żeby płyn nie miał prawa osiągnąć 100 stopni może wtedy to dłużej pożyje :)
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 13, 2020 22:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 953



Wysłany: Wto Sty 14, 2020 07:06   

Zapytaj Markzo, on coś kombinował z modyfikacją mapy i zmieniał temperaturę zadziałania wentylatora.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
Marcin84 
Klubowicz





Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 320
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Sty 14, 2020 11:22   

do TOAFa nie dałoby rady takiej funkcji dodać? Czyli zmiany temp załączenia wentylatora? Pytam z ciekawości bo na angielskim forum, gdzie użytkownikami są goście którzy budowali K-serie jedyne co znalazłem a na co wpadli to manualne włączanie wentylatora na przekaźniku i przycisk w kabinie :shock: Ja osobiście myślałem o mosiężnym trójniku założonym na wąż od chłodnicy i wkręconym w niego włączniku np z Corsy na 95 stopni, do tego przekaźnik wpięty w oryginalny system. Tylko zimno na zewnątrz mnie zniechęca do takich operacji teraz :)
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1627
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 14, 2020 15:09   

Markzo ma możliwość obniżenia temperatury zalaczania wentylatora chłodnicy. Ja już jeżdżę z obniżoną :mrgreen:
Zrób jak radzi Marcin
Ciekawi mnie w jakich warunkach tak Ci się grzeje.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Marcin84 
Klubowicz





Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 320
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Sty 14, 2020 15:33   

Żadne nadzwyczajne warunki :) Teraz mam termostat Gates-a, który do tej pory najsolidniej wygląda ze wszystkich, które miałem, zobaczymy ile pożyje. Chodzi o ten wkład w środku, wydaje się być masywniejszy i element reagujący na temp, jest znacznie grubszy od tego co miałem poprzednio. Temperatura jego pracy to 91-93 stopnie. Więc jak coś tam wyprzedzę na drodze i za chwile stanę na światłach to temp łatwo idzie w górę. Wiem o patencie z gazowaniem, ale nie robię tego bo ciężko go stabilnie utrzymać poniżej 1800rpm i się wszyscy oglądają jak go przegazowuje stojąc, zresztą wczoraj na przejeździe kolejowym na niewiele się to zdało :) Człowiek który ustalił temperaturę załączenia pierwszego biegu na 105 stopni (u mnie tak startuje) drugiego 113 (tak kojarzę u mnie) był debilem. Od 120 stopni dostajemy przecież komunikat o przegrzaniu silnika. Rozgrzane do czerwoności turbo oddaje ciepło pod maską, termostat na wężach też jest lipną próbą poprawy sytuacji bo nie był przewidziany od początku i przez to można zaobserwować zjawisko, że u góry auto się wręcz gotuje, a jak jest zimno na zewnątrz to dolny wąż termostatu jest zimny i termostat też nieco podnosi próg otwarcia zwłaszcza na postoju z małym ciśnieniem.

Po roku łatania tego ja już po zapachu i zachowaniu auta wiem kiedy się zesrał termostat, rezystor albo płyn spitala bo stary wąż nie wytrzymał temperatury :| Podejrzewam, że jakieś 80% HGFów się stąd bierze. Ja tego pilnuje i reaguje szybko, ale łatwo można przegiąć. Z moich obserwacji ten silnik, żeby żyć i dobrze pracowac nie ma prawa osiągnąć 100 stopni przy takim użytkowaniu. Dlatego chcę mieć pierwszy bieg od 95 stopni drugi od 98 a jak mnie dalej będzie wq....iał to wywalam całkiem termostat, daje przelotkę. Wiem lipa, ale da się żyć, w zimie przy -10 do -15 na dworze silnik łapie 50 stopni i ogrzewanie słabsze ale działa ;)
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1627
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 14, 2020 20:02   

Kup termostat prt na 80 stopni, u mnie spisuje się świetnie.

[ Dodano: Wto Sty 14, 2020 20:02 ]
Co do turbo rozgrzanego do czerwoności, to serio tak Ci się grzeje?
Ja mam temperatury startu wiatraka obniżone bodajże o 5 stopni i wiatrak to kilka razy mi się tylko załączył.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Marcin84 
Klubowicz





Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 320
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Sty 14, 2020 20:20   

Miałem i termostat na 78 stopni też świetnie działał przez całe 5 tyś km czyli jakiś miesiąc z hakiem :) potem się zablokował. Miałem już Verneta, PRT, Allmakes jeszcze jakieś cudo i teraz mam Gatesa. Najdłużej działał Vernet bo prawie 20 tyś km. Co do turbo i kolektora wydechowego to u mnie czasami jak stygło to słychać było jak metal strzela potem widać było biały nalot na tym ;) U Ciebie podejrzewam, że nawet z modami map masz niższe EGT bo masz customowy DP i przelot a to na pewno robi robotę. LPG też robi swoje, niby AFR mam bezpieczny ale jednak to nie benzyna. Układ mam "sprawny" o ile tak go można nazwać, w zeszłym roku przeszło przez niego 15 litrów świeżego Borygo, mam większość węży nowych, poprzedni właściciel wymieniał po pierwszym HGFie. Ja też jakieś wyminiłem. Nagrzewnica wymieniona, chłodnica nówka, zaworka w kolektorze nie mam, termostatu w głowicy też. Uszczelke zmieniłem raczej dobrze, stan płynów w normie, test na HGF robiłem w święta i było ok. Ja już się nie mam czego łapać :) jak mi ktoś pokaże palcem i powie co robię nie tak i uda się to poprawić , to stawiam Whiskacza :)
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 953



Wysłany: Wto Sty 14, 2020 22:18   

Marcin84 napisał/a:
do TOAFa nie dałoby rady takiej funkcji dodać?

Nie znam takiej możliwości. MEMS3 nie ma takich ustawień jak DDE4, przyjamniej ja o takich nie wiem.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 192 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7288
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 15, 2020 09:59   

Tak, jest mozliwosc zmiany temperatur zalaczania wentylatorow. U siebie w VVC turbo mam 1bieg 98->95st, 2bieg 102->98st.
Termostatu PRT nie mam, bo sie nie zmiescil. Mam zwykly znizsza temp otwarcia: 83st. Poki co dziala elegancko, zobaczymy w lecie...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Marcin84 
Klubowicz





Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 320
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Sty 15, 2020 12:19   

Markzo domyślam się, ze grzebałeś we wsadzie, a powiedz mi czy nadal wygląda to tak
Odczyt Galetto 1260 wsadu 16kB -> modyfikacja w Hexedytorze -> wgrywanie Galletto?
Czy może jest to już bardziej klikalne z poziomu samego galletto jak dla niektórych innych aut? Nie dopytuje o szczegóły bo wiem ile musiałeś w to pracy włożyć, żeby do tego dojść, tylko chciałbym wiedzieć czy może jest nieco łatwiej niż jakiś czas wstecz. No i ewentualnie czy możesz się pochwalić ile sterowników uibiłeś podczas rozkminy MEMSa? Pytam bo chciałem też kiedyś w tym pogrzebać ale strach przed unieruchomieniem auta jest duży bo codziennie musi kilometry do roboty walić :)
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 192 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7288
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 15, 2020 13:23   

Marcin84,
Tak, zgrywanie galeciakiem -> edycja -> wrzut. Nie da sie inaczej :/ akurat temperatury znalazn LilJohn :D co do ubijania... Niestety 75 vs reszta R/MG na memsie 3 sie bardzo rozni. W Vi w zasadzie moge wgrac co chce i ecu zyje, w 75 w przypadku wgrania glupot lub problemu w czasie wgrywania ubijesz ECU. Wtedy czeka Cie otwarcie ecu, wylut pamieci i wrzut calego wsadu lub uszkodzonego obszaru przez programator. U dzelo23, tak sie stalo na strojeniu - cos zdechlo podczas wgrywania i auto stoi, po zaplonie tylko przekazniki naparzaja jak wsciekle. Dlatrgo najbezpieczniej miec 2gi zestaw startowy ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Marcin84 
Klubowicz





Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 320
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Sty 15, 2020 13:51   

Chyba kupię galletto i jakiegoś kompa, tu pytanie czy od 1.8 N/A podejdzie? Zrobię test, Zgram wsad, wgram na nowy komp i jak ruszy to zacznę się bawić. Z tego co gdzieś już kiedyś szperałem to kluczowe mieć od siebie wsad zgrany, bo z innego sprawnego auta kopiowany 1 do 1 nie ruszy, bez wywalenia info o VINie i konfiguracji auta. Wtedy auta się dziwnie zachowują właśnie. Na stole też nie ma tak źle, bo z tego co się orientowałem to kompy Rovera nie były żadnym badziewiem zalewane jak to w niektórych autach co mega utrudnia wszelkie operacje na otwartym sercu ;)
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 192 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7288
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 15, 2020 15:29   

Nie, musi byc z Turbo. Hmm, ja w sumie w 3 ecu uzywalem tego samego wsadu (i 16kb i calej pamieci) i auta jezdza normalnie ;) vin to chyba bardziej ews?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Marcin84 
Klubowicz





Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 320
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Sty 15, 2020 15:45   

Takiego zgranego na żywca? Pewnie mam stare informacje, ale z nich wynikało że tam się czyściło pewne bity w MEMSie w których był zapisany między innymi VIN właśnie aby przeszczepić wsad. Nie ważne :) Trzeba to kupić i samemu obadać :) Markzo dzięki za info o kompie, to wiele ułatwia bo tych od 1.8N/A jest masa po 40zł a za te od Turbo już sobie liczą więcej :) w weekend pewnie coś zamówię.
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 192 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7288
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 16, 2020 05:32   

Tak, immo nie tykane, przewalone w rozne strony cale wsady jak i 16kb i dziala ;) kompa z turbo kupisz pewnie za +/- 100zl, mozna by zobaczyc kompa z NA z pelnym wsadem z T, moze by zadzialalo ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Marcin84 
Klubowicz





Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 320
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Sty 16, 2020 18:43   

Ciekawe :) Jak tylko dotrze kabel i ściągnę wsad to zobaczę co mi się uda rozczytać. Bardzo mnie interesuje czy da się ugryźć wyświetlacz jakoś. Fajnie byłoby mieć jako opcję temp płynu np. ... zobaczymy za 2 -3 tygodnie jak kabel przyjdzie bo na razie nie mam wsadu.
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 953



Wysłany: Czw Sty 16, 2020 19:25   

Marcin84 napisał/a:
Bardzo mnie interesuje czy da się ugryźć wyświetlacz jakoś. Fajnie byłoby mieć jako opcję temp płynu

Masz na mysli wyswietlacz w zegarach ?
A co ma galetto do tego ?

Owszem, wyświetlaczem da się sterować, ale do tego potrzebny albo osobny uklad albo jakaś aplikacja.
https://www.youtube.com/watch?v=3QUGANXTedI
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
Marcin84 
Klubowicz





Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 320
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Sty 16, 2020 19:32   

Marcin dokładnie coś takiego chciałem zrobić :) Galletto na razie ma tyle, że nim sobie ściągnę wsad i przeanalizuje co jest wewnątrz. Obstawiałem, że ECU steruje wyświetlaczem i tam odbywa się cały proces chyba że się mylę i liczniki mają swój niezależny modół do wyświetlania?
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 953



Wysłany: Czw Sty 16, 2020 19:45   

Marcin84 napisał/a:
Obstawiałem, że ECU steruje wyświetlaczem i tam odbywa się cały proces chyba że się mylę i liczniki mają swój niezależny modół do wyświetlania?

No nie.. gdzie ECU miałby czas na takie pierdoły. Calością steruje licznik i tylko on - interpretuje wiadomosci ktore sterowniki przesylają broadcastowo, lub bezpośrednio do niego.
I nie ma żadnego dodatkowego modułu do zarządzania tylko wyśweitlaczem - ale mozna sobie dorobić :D
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
Marcin84 
Klubowicz





Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 320
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Sty 16, 2020 20:07   

Szacun za efekt, tak mi tego brakuje na wyświetlaczu. Tym bardziej, że cały czas mam jakieś problemy w układzie chłodzenia i korzustam z ukrytego wskaźnika w zegarach ale już dalej go nie mogli umieścić na liście :) wiem, że różne cuda się da się dorobić :) Ja będę w tym grzebaniu tak głęboko dopiero pierwsze kroki stawiał, więc narazie muszę zajrzeć co tam jest w środku, żeby mieć obraz co i jak. Chęci mam spore, jakieś skromne zaplecze też ale i tak się może skończyć tym, że po zgraniu wsadu wszystko poleci w kąt :D
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Pytanie o temperature
sasquacz Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Lip 08, 2016 19:57
sasquacz
Brak nowych postów [R75] Szczotki wentylatora
sad200 Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Cze 07, 2017 19:20
sash997
Brak nowych postów [R75] Zadymiło się z wentylatora
totem4 Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Lis 23, 2009 16:08
totem4
Brak nowych postów [R75] Silnik wentylatora
alpacino Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Cze 15, 2017 15:03
sash997
Brak nowych postów [R75] Silnik wentylatora.......
Jolcia Rover serii 75, MG ZT 89 Sro Cze 03, 2015 22:20
scareface



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink