Strojenie idzie do przodu 0.9 bara (około), zapłon 10-11st. Trzeba ogarnac zwieche z przodu, bo tuleje po rolu czasu sie rozpadly i auto plywa po drodze jak to ogorane to podbijam boosta na docelowe 1.1-1.2
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Jednym z czynników wpływających na pływanie samochodu jest również indeks nośności.
Jest to element który bezpośrednio wpływa rownież na pływanie, wychylanie się - zwłaszcza na zakrętach.
Indeks nośności to jeden z istotniejszych czynników.
Tutaj można sprawdzić jak to wygląda na przykładzie opon od Dębica Passio.
Ostatnio zmieniony przez bzet Pią Lut 28, 2020 08:59, w całości zmieniany 1 raz
Akurat zawieszenie ma duży wpływ na pływanie. Pamiętam u siebie jak nawet optycznie dobrze gumy i tuleje wymieniłem w 45 na PU to z przód jak wymieniłem było różnice czuć od razu że sztywniejsze auto jest.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Skoro już odkopaliście mój temat, to może mała porcja fotek?
Zacznijmy od kolejnej "ciekawostki"... wrócił problem wypadania zapłonów na zimnym motorze, nieregularnie i kompletnie losowo. Zacząłem bardzo mocno drążyć temat i znalazłem info, ze mogą to powodować popychacze hydrauliczne. Ja kupiłem nowe, ale nie miałem innego tropu
I to był strzał w 10 nowe popychacze zacinały się i bardzo porysowały korpusy, nie wiem czemu Miałem je zamontowane w starym silniku i tam były podobne jaja... widać, najmniej oczywiste rozwiązanie było na wyciągnięcie ręki
Wrzuciłem komplet z Dzelowego silnika:
I problem rozwiązany! Trochę byłem w szoku, jednak ciesze się, bo była to mam nadzieje ostatnia mechaniczna zagwozdka
Przy okazji tej wymiany zmuszony byłem wrzucić seryjne wałki rozrządu customy z rewaru miały dość (zużyły się:( ) i zamontowałem seryjne wałki.
Co dalej, elektryka dorwałem instalacje wentylatorów z r45 i taki modzik poczyniłem:
Dzięki temu mam wiatraki jak oem dla memsa 3, 2 programowalne temperatury załączenia wolnego i szybkiego biegu. Dodatkowo od razu podpięta została klima i wyprowadzona druga sonda, elektrycznie swap na MEMSa 3 zakończyłem.
Niemiłą niespodzianka było rozszczelnienie oringa w podstawce filtra oleju, stało się to w czasie jazdy (puścił krzywo osadzony oring)... Na szczęście UKP jest czujne kiedy pojawił się spadek ciśnienia oleju od razu wyskoczył komunikat (lampka ciśnienia oleju nawet nie mrugnęła). Udało się zareagować szybko i nie uszkodzić silnika. W zasadzie gdyby nie UKP to w ogóle bym się nie zorientował - hydraulika nie grała, temperatura oleju nie skoczyła, dosłownie nic. Spadek nie był do zera, bo alarm mam na 1,1b minimalnego ciśnienia oleju. Z motoru zdarzyło uciec z 2-3l oleju!!! Nie ryzykowałem i dałem nowe polskie oringi w podstawkę i docelowy olej LM 10w60. Kontrolnie sprawdziłem zaworek w pompie oleju:
Stan super, a ciśnienie oleju...wystraszyłem się, ze jest nawet za duże wszystko jest na szczęście w normie
Kolejny etap to montaż PU w przednie dolne wahacze. Kupiłem zestaw z firmy StrongFlex. Moim zdaniem lepiej wykonane od deuteru. Male tulejki twardość 90, tylne duże 80(chyba).
Po montażu jestem bardziej niż zadowolony. Pewność prowadzenia wróciła, do tego auto dyzo łatwiej jest kontrolować kiedy gubi trakcje, nawet na nowych seryjnych gumach nie było tak dobrze. Wrzucę jeszcze łączniki staba i gumy staba z PU, powinno być jeszcze lepiej.
Dalej... Hebelki
Postanowiłem podejść jeszcze raz do tematu 4ro tłoczków kolega Karas_111 sprezentował mi obłędne zaciski z MG TF dzieeeeeeekuuuujeeeee !:D
A ja zacząłem zabawę Wykorzystałem oprogramowanie do modelowania 3d do dopasowania tarczy, piasty, zwrotnicy i zacisku do siebie wydrukowałem papierowe rysunki w skali 1:1 i sprawdziłem pasowanie na żywca. Teraz chcę wydrukować w 3d adaptery, czy na pewno wszystko pasuje, a następnie CNC:
Wymiany doczekał sie również filterek powietrza, na większy model:
Wypadałoby zmierzyć, jak to w ogóle śmiga a zatem na doldowaniu 0.7-0.8b (boost na samej gruszce, bez kontrolera doładowania) i przy UKP skalibrowanym 1:1 z GPS (100km/h na ukp to 100km/h gps) udało się zrobić taki czas 0-100:
Jechaliśmy w 2 osoby z polowa baku paliwa. Na pewno da się to poprawić, choć jest lekki problem z trakcja
Modzik wizualny - nowe fele! Waga... Miało być dobrze i jest mega dobrze 7,1kg sztuka i kilka fotek na koniec:
Zrobiłem jeszcze dużo drobiazgów, żeby nie wracać więcej do jakiś detali, w ECU jest tylko błąd drugiej sondy - nie została jeszcze wkręcona w wydech. Reszta działa i nie zgłasza żadnych errorów oby tak zostało na dłużej a i musiałem mocniej zamocować rurkę krokowca, bo boost ją zdarł z przepustnicy
Najbliższe dni to wymiana cewek zapłonowych na pojedyncze, ponieważ te z VVC nie mieszczą sie miedzy pokrywami zaworowymi spróbuje z takimi cewkami
Pozdro!
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Gratulacje za ogrom wlozonej pracy.Milo oglada sie takie projekty
Heblownia z TF daje rade,bynajmniej jest znacznie lepsza od standardowej.
Fajnie autek sie prezentuje.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Masakra ile wkładasz w ten samochód pracy, pasji i serca
Za zaciski będziesz się mógł niedługo odwdzięczyć( mam nadzieję)
ehh, mi to się marzyły te cewki z RS6 szkoda że z nimi nie pyknie... 'Dawaj te i oby zapłon zniósł dużego boosta
E tam, przesadzacie każdy z nas wkłada serce w swojego Grzmota i o to kaman!
Lecimy dalej z opowieścią Zamarzyło mi się obniżenie ZSa...zakupiłem Eibach ProKit -30mm:
tak siadło:
iiii co.... najgłupszy pomysł ever Auto prowadziło się fatalnie, podskakiwało na najmniejszych nierównościach Seryjna zwiecha jest milion razy lepsza. Dlatego na drugi dzień powrót do serii:
I tak raczej zostanie
Kwestia cewek też została rozwiązana - wróciłem do cewki z 2,0T mems 1.9
Cewki z forda/volvo niestety są za słabe, powyżej 0,5b boost zdmuchiwał iskrę. Wrzuciłem ori cewkę, zwiększyłem prąd ładowania i jest bajka
Miałem również małą awarię
Chłodnica wody pękła przy króćcu wpadła nowa, lepiej ją ułożyłem + zamontowałem izolację rur dolotowych:
Kolejny krok to wymiana kolektora ssącego - dolna część była wiercona pod LPG (mój ori kolektor niestety pękł i taki dokupiłem) a górna miała 2 otwory po moich próbach z mapsensorem...
Dodatkowo zamontowałem przekładki z teflonu i gambitu od Slaxa:
Mapsensor zmienił lokalizację:
Cewka też poszła w chłodniejsze miejsce, nad skrzynię biegów. Tak wyszła całość:
Izolacja dolotu nie dała spektakularnych wyników na IAT, ponieważ nie wyrabiał intercooler Natomiast relokacja mapsensora na przepustnicę ograniczyła jego grzanie od kolektora i odczyt temperatury powietrza jest dużo szybszy i dokładniejszy.
Również od Slaxa dostałem wkład łapy silnika, dolny już miał PU, teraz wrzuciłem to w górny:
Pomysł na walkę z temperaturą w dolocie wziął się od Dzela Po montażu fmica w jego 75 bardzo spadło IAT i fura pięknie ganiała. U mnie IAT leciał po 50st w czasie sprintu na 3jce przy ok 18st na zewnątrz. Powodowało to cofki zapłonu i czasem stukowe dlatego....
Intercooler turboworks 550x230x65:
stary vs nowy:
Zamontowane bez cięcia zderzaka
Wrażenia są świetne. IAT spadła na pysk dosłownie, AFR wzrósł środkiem z 11,5 do 12,1-12,2. Musiałem podlać ok 6% paliwa środkiem obrotów Stukowego brak, zapłonu można było jeszcze dołożyć!
Niestety ZS nie chce dogadać się z MBC, mimo różnych gruszek WG i ich połączeń MBC nie ogarnia, działa skokowo i nieprzewidywanie dlatego wróciłem do twardej gruszki z diesla, z lekkim naciągiem. Boost to ok 0,95 bara czekam, na kontroler EBC od Xakariego i Saila wtedy powinno być jeszcze fajniej
A i udało się poprawić czas 0-100km/h kwestia wjeżdżenia się w furę i ogarnięcia startów, moj rekordzik:
Pozdro!
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
IAT do jakiej wartości spadł w porównywalnych warunkach
Przy ok 25st na zewnatrz mialem wczesniej nawet 48-50st przy koncu 3ciego biegu, teraz 32-35. Na hamowni bylo 31st, iat spadało do 35 i na koniec pomiaru 37. Poprawa jest duża, widać po braku cofania zapłonu.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nieźle Marecki podoba mi się kolejny postęp. Pytanie co to jest za chłodnica wody ? Do 2.0 turbo
Dzieki chlodnica z 620Sdi/Ti, jakis sensowny nowy zamiennik. Dodatkowo po montazu fmica widac, ze temp wody jest nizsza i szybciej spada, wiec tez maly plus
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum