Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 45 iDT] problem z odpalaniem z rana w mrozy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 45 iDT] problem z odpalaniem z rana w mrozy
Autor Wiadomość
miuzziker 



Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Tychy



Wysłany: Pon Lut 11, 2013 21:01   

Witam.
Czy ten ELM327 działa z roverem 45 iTD 101KM rok 2000 poj.2,0? Czy można przy jego pomocy w tm modelu ustawić kąt wtrysku, skasować błędy (szczególnie check engine), wyświetlić błędy?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 11, 2013 21:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lut 11, 2013 21:16   

miuzziker napisał/a:
jego pomocy w tm modelu ustawić kąt wtrysku


Tak

miuzziker napisał/a:
skasować błędy (szczególnie check engine), wyświetlić błędy?


Nie i Nie

:mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
miuzziker 



Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Tychy



Wysłany: Pon Lut 11, 2013 21:52   

Czyli jeśli świeci mi się lampka check engine to jej nie będę mógł skasować,a czy jak ustawie się dobrze kąt wtrysku to lampka sama zgaśnie? Czy można kupić gdzieś jakiś kabel do odczytu błędów i ich kasowania w tym modelu?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lut 11, 2013 22:33   

miuzziker, A skąd wiesz ze lampka jest winna złego katu wtrysku ? Świeci się cały czas czy pojawia się w czasie jazdy :?:

Do skasowania tylko T4 albo jakiś dobry KTS Boscha lub dobre komputery diagnostyczne. Kupic do modelu przed 2004 rokiem nie kupisz nic taniego.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
miuzziker 



Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Lut 12, 2013 08:22   

Tak się domyślam. Mam duże problem z odpaleniem. Szczególnie gdy jest zimno na dworze. Akumulator ma nowy, świece wymienione na nowe, bezpieczniki sprawdzone i mimo to jest problem z odpaleniem. Check engine świeci się cały czas. A czy jak by to był zły kąt wtrysku i ustawienie go poprawie może spowodować wygaśnięcie tej lampki? Ile kosztuje wykasowanie błędów w Kielcach?
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 12, 2013 08:25   

Remigiusz napisał/a:
mirwin, Tak nie wiem czy nawet T4 tobie pokażę w SD kat wtrysku bo tam zero elektroniki jest przy pompie o prócz jednego zaworu :P

Ja w SD zawsze na znaki ustawiałem i odpala i śmigał dobrze :wink:

A tam na kołach przy pompie sa znaki?
 
 
miuzziker 



Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Lut 12, 2013 21:03   

To jak to jest z ustawieniem tego kąta wtrysku? Czy można go ustawić przy pomocy ELMa w roverze 45 z 2000r., czy trzeba jakoś inaczej? Jeśli konieczne jest ustawianie ręczne to czy ktoś posiada opis jak to zrobić?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 13, 2013 08:29   

miuzziker napisał/a:
To jak to jest z ustawieniem tego kąta wtrysku? Czy można go ustawić przy pomocy ELMa w roverze 45 z 2000r., czy trzeba jakoś inaczej? Jeśli konieczne jest ustawianie ręczne to czy ktoś posiada opis jak to zrobić?

a może byś tak poszukał?
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=72234
 
 
miuzziker 



Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Lut 13, 2013 13:06   

Tą stronę widziałem, ale tam nie jest napisane, że do Rovera 45 też się tak ustawia. Jak sprawdzić czy mam ustawiony kąt wtrysku? Tam ma być pewien znak ustawiony odpowiedni? Czy za pomocą ELMa moge sprawdzić ten kąt w roverze 45 iTD z 2000r? Ktoś próbował?
 
 
gwidon1701 




Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 66
Skąd: Połczyn Zdrój



Wysłany: Sro Lut 13, 2013 16:14   

Oczywiście że można bez problemu , gdybyś przeczytał ten temat od początku to widziałbyś że dotyczy 2.0 ITD .
 
 
miuzziker 



Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Lut 13, 2013 22:15   

Chciałem się tylko upewnić. Powiedźcie mi tylko jeszcze czy te urządzenie ELM będzie działać w roverze 45 z 2000r? Z tego co widzę to większość osób co się wypowiada na jego temat to posiadają auta nowsze. Czy ktoś próbował używać na starszych wersjach r45?
 
 
gwidon1701 




Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 66
Skąd: Połczyn Zdrój



Wysłany: Czw Lut 14, 2013 11:35   

Będzie działać , co prawda błędów tym nie sprawdzisz i nie skasujesz kontrolki bo to dopiero po 2004 roku , ale do kąta wtrysku sprawdzenia ciśnienia doładowania i innych podstawowych parametrów wystarczy .
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Mar 05, 2013 00:35   

Kobi84, Mam pytanie to twierdzisz ze tobie pokazuje przez ELM 327 na Torque App spalanie chwilowe :?: Co ty za opcje wybierasz żeby pokazało spalanie :?:

Łączyłem się z ZS'em polifta i udało mi się wyświetlić błędy i skasować ale spalania nie pokazuje mi TorqueApp tylko kreska jest i tyle :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Wto Mar 05, 2013 11:08   

Remigiusz, By nie rozpisywać się zbytnio, postaram się zrobić zdjęcia wszystkich ustawień programu i wskaźników jakich używam. Muszę tylko poczekać aż znajdę aparat, bo teraz jestem w pracy. Wcześniej jednak uprzedzę że by cieszyć się pełną funkcjonalnością programu, trzeba posiadać wersję Torque Pro. Wersja Lite jest bardzo okrojona i wiele nie pokazuje.

[ Dodano: Wto Mar 05, 2013 09:44 ]
Zrobiłem zdjęcia, więc opisuję :)

[ Dodano: Wto Mar 05, 2013 10:10 ]
Kurde. Dodaję zdjęcia w odpowiedniej kolejności a wyświetlane są odwrotnie. Jak je dodawać by nie pokazywało końca?

[ Dodano: Wto Mar 05, 2013 10:59 ]
Główne ustawienia Torque - zdjęcia 5-9

[ Dodano: Wto Mar 05, 2013 11:08 ]
Ustawienia profilu auta
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Mar 05, 2013 22:00   

Kobi84, Dziękuje za foty :P Torque App Pro mam oczywiście :wink: Mialem wyłączoną funkcje obliczania spalania w ustawieniach :roll: Ehh szkoda ze teraz dostrzegłem to jak porównywałem twoje ustawienia :roll:

[ Dodano: Wto Mar 05, 2013 22:00 ]
Czemu ustawiłeś korektę zużycia paliwa na 2 :?:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Wto Mar 05, 2013 23:22   

Remigiusz, Nie ma za co:) Już dawno miałem zamiar pokazać jak program działa. Postaram się w wrzucić też nagranie jak wskaźniki wyglądają w trakcie jazdy.
Korektę spalania wprowadziłem bo na trasie pokazywał mi prawie 12l itd. Więc zmniejszyłem wskazanie o połowę. W cyklu mieszanym 100km trasa i 300km po Wawie średnie długoterminowe pokazuje 6.4l. Zaś gdy jadę równo na 5 biegu mając 1700obr spalanie chwilowe wynosi 3.8l do 4l a nie jak wcześniej prawie 8. Oczywiście potwierdzę te wskazania gdy zatankuję do pełna i przeliczę ile spalił. W tedy porównam wynik ze średnim długoterminowym i sprawdzę czy i jeśli tak to jaką korektę ostatecznie zastosować.

[ Dodano: Wto Mar 05, 2013 23:22 ]
Teraz używam następujących wskaźników.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Mar 05, 2013 23:34   

Kobi84, Spoko wskaźniki to ja tam od czasu do czasu używam w czasie jazdy tylko mnie to spalanie ciekawiło :)

Tylko ze nie ma znów polifta :D A na moim 45 raczej nie będzie działać. :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
igla 




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 57
Skąd: Hajnówka



Wysłany: Pią Mar 29, 2013 18:31   

Witajcie- no i w końcu się zebrałem do reg. mojego roverka.
ScanMaster ELM- program, którym łączę się z robertem 45 - jak znajdą się chęci to zrobię zdjęcia co i jak w tym programie chodzi.
Do rzeczy.
Jak już pisałem, fachowcy zrobili mi ustawienie kąta wtrysku z -7,5 na +5,5- Mieli rację, ani razu podczas tej długiej śnieżnej i zimnej zimy nie charczał chełtania nie było a odpał silnika był tak pewny, że zacząłem spać spokojnie i nie budziłem się z krzykiem.
Ale.. no właśnie jest jedno ale...
Praca roberta była porównywalna do Ursusa 60 a słynne tach tach rym rym tach tach... było słyszane w Białowieży...
podłączyłem ELM i postanowiłem zmienić kąt wtrysku- bo zobaczyłem, że taką opcję ma ( pokazanie kąta a nie zmiana)
Odkręciłem 4 śrubki przemieściłem srubą dużą dokręciłem 4 srubki i tak z 7 razy...
Wartości mojej ingerencji to +20 do +2- motodą prób i błędów ustawiłem +3 i teraz odpala tak samo ale pracuje kulturalniej, równiej. Nie trzęsie mi autem i pląby w zębach się poukładały .
Mam małe pytanie- jak uszczelnić boczki na drzwiach by tak nie waliły i by nie telepały? To pozostałość po zimie i Ursusowej pracy...muszę uszczelnić auto .
_________________
Niech ryczy z bólu ranny łoś, zwierz zdrów przebiega knieje, Ktoś nie śpi, aby spać mógł k
toś, To są zwyczajne dzieje.
 
 
 
torek86 



Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 134
Skąd: Wawa/Piaseczno

Rover 25

Wysłany: Sro Kwi 10, 2013 09:57   

Szybkie pytanko, czy jeśli roverek nigdy nie chce odpailć na zimny za pierwszym razem ( a jeśli odpali to po około 10-15s kręcenia) to czy przestawienie kąta wtrysku może pomóc? dodam, że na ciepłym silniku nie ma problemu i pali na dotyk.. podczas jazdy nie czuć spadku mocy.. ( ale tak mam też od kupna, więc w sumie nie mam odniesienia), a w kwestii telepania bud i kultury pracy.. hm... też nie mam odniesienia :wink:
_________________
Rover 25 IDT+ -> Sprzedany
zapraszam -> http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=79043
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 10, 2013 11:17   

torek86 napisał/a:
może pomóc?

moze ale nie musi. moze byc wiele przyczyn takiego zachowania. poczytaj troche na forum to znajdziesz wiele wskazowek co sprawdzic
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r420 Di] Problem z odpaleniem z rana / po postoju
haxigi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Pią Cze 01, 2012 16:54
haxigi
Brak nowych postów [R45] Spalanie LPG, mrozy
luk7 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Sty 11, 2016 07:54
luk7
Brak nowych postów [R420] Odpalanie diesla w mrozy??
lukasz17 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Pią Gru 14, 2007 09:56
lukasz17
Brak nowych postów [R420] Kopci z rana
kopci z rana
boros Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Nie Gru 07, 2008 00:15
NEOSSS
Brak nowych postów [Rover 416 Si] Mrozy i ZAMYKANIE auta BEZ akumulatora
Dr.Stein Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sob Lut 11, 2012 11:43
bizon



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink