Witam.
Czy ten ELM327 działa z roverem 45 iTD 101KM rok 2000 poj.2,0? Czy można przy jego pomocy w tm modelu ustawić kąt wtrysku, skasować błędy (szczególnie check engine), wyświetlić błędy?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 11, 2013 21:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czyli jeśli świeci mi się lampka check engine to jej nie będę mógł skasować,a czy jak ustawie się dobrze kąt wtrysku to lampka sama zgaśnie? Czy można kupić gdzieś jakiś kabel do odczytu błędów i ich kasowania w tym modelu?
Tak się domyślam. Mam duże problem z odpaleniem. Szczególnie gdy jest zimno na dworze. Akumulator ma nowy, świece wymienione na nowe, bezpieczniki sprawdzone i mimo to jest problem z odpaleniem. Check engine świeci się cały czas. A czy jak by to był zły kąt wtrysku i ustawienie go poprawie może spowodować wygaśnięcie tej lampki? Ile kosztuje wykasowanie błędów w Kielcach?
To jak to jest z ustawieniem tego kąta wtrysku? Czy można go ustawić przy pomocy ELMa w roverze 45 z 2000r., czy trzeba jakoś inaczej? Jeśli konieczne jest ustawianie ręczne to czy ktoś posiada opis jak to zrobić?
To jak to jest z ustawieniem tego kąta wtrysku? Czy można go ustawić przy pomocy ELMa w roverze 45 z 2000r., czy trzeba jakoś inaczej? Jeśli konieczne jest ustawianie ręczne to czy ktoś posiada opis jak to zrobić?
Tą stronę widziałem, ale tam nie jest napisane, że do Rovera 45 też się tak ustawia. Jak sprawdzić czy mam ustawiony kąt wtrysku? Tam ma być pewien znak ustawiony odpowiedni? Czy za pomocą ELMa moge sprawdzić ten kąt w roverze 45 iTD z 2000r? Ktoś próbował?
Chciałem się tylko upewnić. Powiedźcie mi tylko jeszcze czy te urządzenie ELM będzie działać w roverze 45 z 2000r? Z tego co widzę to większość osób co się wypowiada na jego temat to posiadają auta nowsze. Czy ktoś próbował używać na starszych wersjach r45?
Będzie działać , co prawda błędów tym nie sprawdzisz i nie skasujesz kontrolki bo to dopiero po 2004 roku , ale do kąta wtrysku sprawdzenia ciśnienia doładowania i innych podstawowych parametrów wystarczy .
Remigiusz, By nie rozpisywać się zbytnio, postaram się zrobić zdjęcia wszystkich ustawień programu i wskaźników jakich używam. Muszę tylko poczekać aż znajdę aparat, bo teraz jestem w pracy. Wcześniej jednak uprzedzę że by cieszyć się pełną funkcjonalnością programu, trzeba posiadać wersję Torque Pro. Wersja Lite jest bardzo okrojona i wiele nie pokazuje.
[ Dodano: Wto Mar 05, 2013 09:44 ]
Zrobiłem zdjęcia, więc opisuję
[ Dodano: Wto Mar 05, 2013 10:10 ]
Kurde. Dodaję zdjęcia w odpowiedniej kolejności a wyświetlane są odwrotnie. Jak je dodawać by nie pokazywało końca?
[ Dodano: Wto Mar 05, 2013 10:59 ]
Główne ustawienia Torque - zdjęcia 5-9
Kobi84, Dziękuje za foty Torque App Pro mam oczywiście Mialem wyłączoną funkcje obliczania spalania w ustawieniach Ehh szkoda ze teraz dostrzegłem to jak porównywałem twoje ustawienia
[ Dodano: Wto Mar 05, 2013 22:00 ]
Czemu ustawiłeś korektę zużycia paliwa na 2
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Remigiusz, Nie ma za co:) Już dawno miałem zamiar pokazać jak program działa. Postaram się w wrzucić też nagranie jak wskaźniki wyglądają w trakcie jazdy.
Korektę spalania wprowadziłem bo na trasie pokazywał mi prawie 12l itd. Więc zmniejszyłem wskazanie o połowę. W cyklu mieszanym 100km trasa i 300km po Wawie średnie długoterminowe pokazuje 6.4l. Zaś gdy jadę równo na 5 biegu mając 1700obr spalanie chwilowe wynosi 3.8l do 4l a nie jak wcześniej prawie 8. Oczywiście potwierdzę te wskazania gdy zatankuję do pełna i przeliczę ile spalił. W tedy porównam wynik ze średnim długoterminowym i sprawdzę czy i jeśli tak to jaką korektę ostatecznie zastosować.
[ Dodano: Wto Mar 05, 2013 23:22 ]
Teraz używam następujących wskaźników.
Witajcie- no i w końcu się zebrałem do reg. mojego roverka.
ScanMaster ELM- program, którym łączę się z robertem 45 - jak znajdą się chęci to zrobię zdjęcia co i jak w tym programie chodzi.
Do rzeczy.
Jak już pisałem, fachowcy zrobili mi ustawienie kąta wtrysku z -7,5 na +5,5- Mieli rację, ani razu podczas tej długiej śnieżnej i zimnej zimy nie charczał chełtania nie było a odpał silnika był tak pewny, że zacząłem spać spokojnie i nie budziłem się z krzykiem.
Ale.. no właśnie jest jedno ale...
Praca roberta była porównywalna do Ursusa 60 a słynne tach tach rym rym tach tach... było słyszane w Białowieży...
podłączyłem ELM i postanowiłem zmienić kąt wtrysku- bo zobaczyłem, że taką opcję ma ( pokazanie kąta a nie zmiana)
Odkręciłem 4 śrubki przemieściłem srubą dużą dokręciłem 4 srubki i tak z 7 razy...
Wartości mojej ingerencji to +20 do +2- motodą prób i błędów ustawiłem +3 i teraz odpala tak samo ale pracuje kulturalniej, równiej. Nie trzęsie mi autem i pląby w zębach się poukładały .
Mam małe pytanie- jak uszczelnić boczki na drzwiach by tak nie waliły i by nie telepały? To pozostałość po zimie i Ursusowej pracy...muszę uszczelnić auto .
_________________ Niech ryczy z bólu ranny łoś, zwierz zdrów przebiega knieje, Ktoś nie śpi, aby spać mógł k
toś, To są zwyczajne dzieje.
Szybkie pytanko, czy jeśli roverek nigdy nie chce odpailć na zimny za pierwszym razem ( a jeśli odpali to po około 10-15s kręcenia) to czy przestawienie kąta wtrysku może pomóc? dodam, że na ciepłym silniku nie ma problemu i pali na dotyk.. podczas jazdy nie czuć spadku mocy.. ( ale tak mam też od kupna, więc w sumie nie mam odniesienia), a w kwestii telepania bud i kultury pracy.. hm... też nie mam odniesienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum