Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju CDT/CDTi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Olej silnikowy - wymiana oleju CDT/CDTi
Autor Wiadomość
borsuk88 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 323
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 21, 2015 22:56   

Ja akurat teraz poczytałem trochę w google tu sporo ludzi chwali! tylko czy nic w naszych silnikach się nie uszkodzi przez dodanie ceramizatora?
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=89116&postdays=0&postorder=asc&start=0
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 21, 2015 22:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 21, 2015 23:21   

Jeżeli już bym czymś do oleju się zainteresował to coś z tego http://archoil.pl/ar9000-friction-modifiers/
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Pon Wrz 21, 2015 23:30   

ja przy przebiegu 160tys, uzywam w v6

Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40

Specyfikacja

220zl 6L + filtry Mann 70zl
http://www.sklep-s-auto.pl

sprawdzic tylko "zegarek" na dnie pojemnika i mozna kupowac

polecam
 
 
groszek_76 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 128



Wysłany: Wto Wrz 22, 2015 16:17   olej

FUCHS jako jedyny stosuje dwusiarczek molibdenu w olejach żeby lepiej chronić silnik podczas rozruchu. Tworzy się warstewka (filtr) na gładzi cylindra i w ten sposób zabezpiecza lepiej silnik przed uszkodzeniami. Tak samo działa CERAMIZER. Pisałem już wcześniej o tym że te oleje są mało znane u nas a w Niemczech to podstawowy olej do samochodów z bardzo dużymi rocznymi przebiegami. Każdy niech leje co uważa za słuszne byle by było dobre dla silnika...
_________________
SAMOCHODY SIĘ NIE PSUJĄ , TO WŁAŚCICIELE O NIE ŹLE DBAJĄ
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Wto Wrz 22, 2015 16:44   

Do groszek_76. Dzwoniłem jakąś godzinkę temu do szwagra aby go dokładniej wypytać w tej sprawie. Najpierw szwagier zrobił dwie dolewki w skrzyni Jatco JF506E, zalał FUCHS TITAN ATF 4400, zaraz po nim i ja tak zrobiłem. Do Niemiec i z powrotem z lawetą zrobił prawie 3 tys. km, skrzynia sprawowała mu się wyśmienicie, o wiele lepiej niż przed wymianą. Z racji tego że sporo ciąga na lawecie polecili mu właśnie ten FUCHS z dwusiarczkiem molibdenu tam na miejscu. Powiedział mi że, przy kolejnym wyjeździe kupi bańkę 20 litrów tego oleju. Jeżeli się skuszę, to dopiero może na wiosnę przyszłego roku bo na tym oleju MIDLAND jeździ mi się pierwszorzędnie.
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
groszek_76 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 128



Wysłany: Sro Wrz 23, 2015 17:18   olej

Dwusiarczek molibdenu nie tylko polepsza smarowanie wszelkich kół zębatych, gładzi na cylindrach ale redukuje luzy. Ten olej który ty wlałeś do skrzyni ja zalałem 10 lat temu do MALUSZKA- efekt skrzynia przestała żęzić ot taki mały myk. Czyli również wygłusza. Stosuje FUCHSA od czasów malczana bo się spisał i świetnie mi fury jeździły. Na początku mogą wystąpić małe pobory oleju ale to chyba zrozumiałe gdyż sam molibden gdzieś się musi odłożyć lub przylgnąć do nierówności , ale potem wszystko wraca do normy lub nawet lepiej. Świetnie spisuje się do zajechanych silników (ale bez przesady ) zmniejsza pobór oleju przez silnik. Jeżeli masz dobre dojście przez szwagra w Niemczech to korzystaj z oryginału. Ja też tak robię. Miłej eksploatacji.

[ Dodano: Sro Wrz 23, 2015 17:18 ]
Jeszcze jedno- zanim wlejesz olej musisz go bardzo dobrze wymieszać bo molibden osiada na dnie bańki czyli istnieje ryzyko że wlejesz z bańki 20 tylko olej a to co najlepsze pozostanie na spodzie, ale chyba wiesz o tym.
_________________
SAMOCHODY SIĘ NIE PSUJĄ , TO WŁAŚCICIELE O NIE ŹLE DBAJĄ
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 08, 2015 08:13   

Panowie, wiem, że to temat rzeka. Ale prosiłbym o sugestię, bo w sumie sam nie wiem.
Kupiłem auto w lutym tego roku. Wymieniłem wszystkie płyny. Nie wiem, co było wcześniej lane.
Wymieniłem olej na Valvoline MaxLife Diesel 10W40. Przejechałem od tego czasu 8kkm. Ubyło może ze 100ml od wymiany. Chciałbym teraz znów wymienić olej - bo Valvoline ładnie wypłukał syfy z silnika.

Myślę na co wymienić, podpowiedzcie:
1. zostawić bez zmian, czyli ponownie wlać Valvoline MaxLife Diesel 10W40
2. Valvoline Maxlife 5W40
3. Valvoline SynPower 5W40

Co byście polecili?
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
TomaszM 




Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 272
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 08, 2015 08:28   

SynPower 5W40
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 08, 2015 10:31   

cin1391, od zakupu leję w R75 Valvoline MaxLife Diesel 10W40, poprzednio dodałem też modyfikator tarcia AR9100 i zrobię to również jutro (akurat mi wymiana oleju przypada). :-)

U mnie nie wypił ani odrobiny oleju dotąd. Trzyma się równo w połowie bagnetu. W Twoim przypadku, skoro jednak trochę ubyło, zalewałbym tym bardziej nadal MaxLife Diesel 10W40, ze względu na jego przeznaczenie do takich właśnie silników.

Nie mam doświadczenia w tej materii, ale wydaje się, że zmiana na olej o mniejszej lepkości może przyczynić się do większego ubytku.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 09, 2015 11:52   

wellman napisał/a:
cin1391,
U mnie nie wypił ani odrobiny oleju dotąd. Trzyma się równo w połowie bagnetu. W Twoim przypadku, skoro jednak trochę ubyło, zalewałbym tym bardziej nadal MaxLife Diesel 10W40, ze względu na jego przeznaczenie do takich właśnie silników.


Etam. Ubytek około 100 ml (mniej więcej 4mm na bagnecie) to mógłby być błąd odczytu pomiaru. Także myślę, że śmiało mogę stwierdzić, że nie ubyło, a jak już to mikroskopijnie, co jest dopuszczalne.

Niestety już zamówiłem SynPower 5W40. Może autko będzie miało lżejszy start w zimę :)
Dostałem gratis płukankę Valvoline do silnika i zastanawiam się, czy jej użyć...
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 09, 2015 12:13   

cin1391 użyj. Nie zaszkodzi a może pomóc.

Ja się na wiosnę będę zastanawiał jaki olej wlać. W grę wchodzi 5W40/5W30 i 0W30 (najbardziej skłaniam się ku 5W30, bo 0W30 może być już przeginką). Co do marki to chyba Fuchs Titan wleci.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Gru 09, 2015 12:38   

prebenny ja mam 5W30 i mnie tu objechali kiedyś na forum że ten się nie nadaje :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 09, 2015 13:03   

Pewien nie jestem czy do CDTi (polift chyba) nie zalecany jest 5W30 (albo 5W40). Druga sprawa, że do E46 zalecają 5W30 (silnik niby ten sam tylko osprzęt inny).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 09, 2015 14:18   

prebenny napisał/a:
cin1391 użyj. Nie zaszkodzi a może pomóc.


Trochę się boję, bo zdania co do płukanek są baaardzo podzielone. Krążą legendy, że przez płukanki odrywa się syf i zatyka kanaliki, pompy oleju, etc.
Z drugiej strony ludzie chwalą, że po płukance nowy olej dłużej zachowuje czystość i parametry pracy.

Nie wiem sam. Ze 4 lata temu miałem Matiza. Wymieniałem w nim olej, kupiłem płukankę LM, zastosowałem ją. Po wymianie oleju silnik strasznie dziwnie pracował - łomotał, cykał. Po około 50 km dopiero wszystko wróciło do normy i nawet ciszej i lżej zaczął chodzić niż kiedykolwiek wcześniej.

Dlatego mam mieszane uczucia i sam nie wiem, czy stosować tę płukankę.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 09, 2015 15:01   

cin1391, jestem właśnie po płukance (jakaś Liqui Moly, co w Bosch Serwisie polecają), wymianie oleju i dolaniu Archoil AR9100. Przy okazji dałem też zmienić poduszkę ósemkę na nową od S-part.

Na razie przejechałem kilkanaście km, odczucia bardzo przyjemne. Drganie na kierownicy jest już prawie niewyczuwalne, silnik (jak to po zmianie oleju) pracuje cicho, równo i przyjemnie. Także polecam! :-)
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 11, 2015 08:12   

Pany, naszła mnie refleksja, że może bym przy wymianie oleju zdjął miskę olejową i sprawdził, czy na niej nie ma osadzonego szlamu.

W związku z tym mam pytanie, czy będę przy tej operacji potrzebował nowej uszczelki, czy na tej samej da radę zmontować to ponownie?
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
TomaszM 




Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 272
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 11, 2015 08:44   

Na nową...
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 08, 2016 09:39   

Jako że mniej więcej za miesiąc zbliża mi się okres wymiany oleju i filtrów postanowiłem rozesłać do sprzedawców na hallegyro prośbe o ofertę cenową na olej i filtry knehta, najlepsza oferta cenowa jaką otrzymałem jest taka:

1. Olej VALVOLINE MAXLIFE DIESEL 10W40 5L 95,50 zł
2. Filtr kabinowy LAK243 148 zł
3. Filtr powietrza LX823 66 zł
4. Filtr paliwa KC85/1 60 zł
5. Filtr oleju OX153D2 30 zł
6. Koszty wysyłki - paczkomat GRATIS

Razem 399,5 zł ... inne oferty średnio 30-60pln wyże. Najbardziej zastanawiający jest rozrzut w cenie tego oleju od 79 do 130pln za 5L ?!!!

Proszę o opinie czy ewentualnie któryś z filtrów lepiej wymienić na innego producenta (MANN/Bosch/inny) ? Czy taka konfiguracja będzie OK. Filtr odmy i kabinowy wymieniem zamiennie co 2 lata zatem w tym roku przyszedł czas na kabinówkę. Oleju został mi 1L z tamtego roku, kupiłem 7 a weszło 6 :)
 
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 08, 2016 09:52   

Punx, nic bym tu nie zmieniał, masz w tej ofercie dokładnie tak jak mam obecnie u siebie, MaxLife i wszystkie filtry KNECHT-a i na nic nie narzekam. :-)
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 08, 2016 09:55   

5 litrów oleju to nie za mało?
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju CDT/CDTi
Krzysztof_P Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Lip 08, 2010 17:15
tronsek
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - poziom oleju CDT/CDTi
saute Rover serii 75, MG ZT 36 Nie Sty 31, 2010 12:34
apples
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju, jaki olej KV6
rambo1111 Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Lip 09, 2009 23:09
rambo1111
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju, jaki olej
Ml777 Rover serii 75, MG ZT 22 Czw Lis 28, 2013 17:59
janio
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju KV6
Piotr_75_V6 Rover serii 75, MG ZT 26 Wto Kwi 07, 2015 21:02
MatiNitro



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink