Może ciec z wtyczki elektrycznej tej pompki. Tam nie ma aż takiego ciśnienia, żeby trzeba było nie wiadomo jaki cybant stosować. Możesz zdjąć sobie wylot z czujnika ciśnienia (tego na filtrze) i włożyć do dużego słoika. Poproś kogoś aby włączył wtedy zapłon i sprawdź czy strumień jest okej i pełny (tzn. nie ma w nim przerw - powietrza). Jeśli będzie okej, to spróbuj wyczyścić zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR.
Najlepiej podłączyć TOAF'a i sprawdzić jak zachowuje się pompa progowa podczas włączenia zapłonu.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Żebyśmy dobrze się zrozumieli bo jest zawór ciśnienia na pompie wtryskowej tak? I czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej? To jest ten zawór dokręcony dwoma śrubkami z jedną wtyczką? Mogę mieć z tym kłopot, coś więcej może wyjść z tym zaworem? Narzędzia mam porządne tylko żeby nie popełnić błędu. Dzięki za każdą pomoc. Pozdrawiam.
Postaram się jeszcze w tym miesiącu zakupić kabel, program już mam. Jutro wyczyszczę i ten czujnik na listwie, i ten zawór na pompie wtryskowej, osuszę i uszczelnię tą pompkę koło aku, zamówię zestaw filtrów i olej bo i tak to muszę zrobić. Zobaczymy czy coś to da. Kabel niby nie takie pieniądze ale w tym kraju to ciężkie życie. Pozdrawiam.
[ Dodano: Nie Lis 06, 2016 11:43 ]
Czy to może być już jakaś poszlaka? Pompka jest szczelna bo wyczyściłem osuszyłem ją, czujnika ciśnienia na listwie wtryskowej nie czyściłem ale po demontażu i czyszczeniu zaworu w pompie osuszyłem go i zamontowałem odpalił i chodził normalnie jak przed awarią. Drugi raz już nie zapalił, więc powtórzyłem czyszczenie i osuszenie zaworu i odpalił tak samo dałem mu popracować 15 min. zgasiłem go i zaś nie zapala. Pewnie gdybym znów wyjął zawór oczyścił, osuszył to by zapalił i tak do osranej śmierci. Co dalej z tym fantem robić?
[ Dodano: Nie Lis 06, 2016 12:17 ]
Tak patrząc na allegro wszystkie te zawory wysokiego ciśnienia pomp cr czy to hdi, jtd czy np. bmw 3.0d mają na koniec igiełkę (trzpień) u mnie za białym i zielonym oringiem tego nie ma jest tylko dziurka tak to ma wyglądać?
[ Dodano: Nie Lis 06, 2016 13:48 ]
Byłem sprawdzić jeszcze ciśnienie pompki to palcem nie utrzymałem nawet tak cisnęło a butelkę po płynie do okien napełniło w 3 sekundy pełnym ciurkiem z wężyka leje. Także no wiem że bez kabla wielkie g można sprawdzać. Ale męczy mnie ten zawór wysokiego ciśnienia że po ponownym montażu odpala jednorazowo. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Myślę, że słabo czyścisz zawór, ew. zawór po prostu już się skończył i musisz wymienić na inny. Albo używka albo nówka... w zależności od budżetu. Ja kupiłem sobie używany z BMW X5, niestety nie on był winny, tak więc na przyszłość mam już drugi
Podłączenie pod kompa pewnie potwierdzi problem z zaworem, ew. wskaże jeszcze coś innego.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Powiedz mi Marku jak dobrze go wyczyścić bo leży teraz na biurku zamoczony w rozpuszczalniku przed monitorem ten zawór o nr. 0 281 002 287, rozumiem że jak kupować to tylko i wyłącznie zawór o tym samym numerze tak?
Zdecydowanie o takim samym numerze, ale nie filtrowałbym po haśle "rover 75".
Będzie pasował od BMW 3.0d. Mnie się udało porządny zawór zakupić w cenie 150 zł.
Ja w rozpuszczalniku nie myłem zaworu. Włożyłem go do benzyny ekstrakcyjnej, jak się pomoczył to przy pomocy dużego ciśnienia z kompresora dmuchałem w to sitko. Potem znowu moczyłem i tak kilka razy. Na koniec (może mało higienicznie) ale wsadziłem zawór do ust i wysysałem z niego brud plując na ziemie resztkami. Tak zawór działa mi już od 3 lat kiedy wystąpił problem z gaśnięciem podczas jazdy.
Kupując zawór możesz trafić na taki, który nie ma tego króćca - też będzie się nadawał.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
O jakim sitku mowa? Mój zawór wygląda tak:
Moczył się 24h dziś zamontowałem i zapalił raz pochodził zgasiłem i nie zapala, czyli nie pomogło. Pompka przez sekundę chodzi szybko a potem słychać że zmniejsza obroty to normalne? Czy ma pompować równomiernie? Wpadłem na pomysł i nie wiem czy będzie dobry. Bym na próbę podłączył gruchę taką jak seryjna w Renault czy Peugeot między pompką a filtrem i podczas odpalania dopompować mu i zobaczę czy zapali. Dobry pomysł?
Ty masz bez sitka. Byłoby fajnie, jakbyś kupił kabel i sprawdził za pomocą TOAF'a jakie masz ciśnienie na progówce. Jednak gdyby ono było kiepskie nie odpaliłbyś w ogóle, a Tobie raz się udaje. Czy uda się również jak zdejmiesz na zapłonie wtyczkę od zaworu i założysz ponownie?
Może masz coś w z paliwem?
Ostatnio walczyłem wspólnie z właścicielami z takim upartym silnikiem CDT w R75.
Zrobiłem im zdalnie pomiary, wszystko wskazywało na problemy z ciśnieniem paliwa. Objawy były troszkę inne niż u Ciebie, ale podobne. Auto paliło z oporami na zimnym, ale paliło. Na ciepłym praktycznie w ogóle no i w drodze potrafił zgasnąć.
Pierwszy typ: czujnik położenia wałka rozrządu - podmieniony, nie ma poprawy.
Drugi typ: pompa w baku (ciśnienie wstępne było małe przy małej ilości paliwa) - wymieniona nie ma poprawy.
Trzeci typ: pompa na grodzi + zaworek zwrotny - wymienione. Ciśnienie skoczyło do 4.53 bar i nie drgnęło nawet jak silnik pracował pod obciążeniem. Pompa utrzymywała takie ciśnienie cały czas i to było dla mnie szokiem. Stawiałem na źle założony zaworek.
Czwarty typ: niekontakt na czujniku ciśnienia paliwa w listwie. Oczyszczone, piny dogięte - nie ma poprawy.
W międzyczasie panowie wymienili komplet wtryskiwaczy. Po wymianie, działał przez 2 dni Potem problem wrócił. Dodam, że nie było żadnego błędu na diagnostyce. Parametry były w normie. W akcie desperacji właściciel miał poprosić kolegę od innego R75 żeby podmieniać każdy element z osobna i sprawdzać czy się poprawi. Zaczęli od zaworu wysokiego ciśnienia. I to był strzał w dychę (bo w sumie cała reszta była już podmieniona/wymieniona). Teraz auto podobno zachowuje się prawidłowo, a po wgraniu modyfikacji oprogramowania sterownika silnika przyjemniej się jeździ
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Kabel zamówiony jutro lub raczej w poniedziałek będzie przez to święto. Ale znajomych mechaników pytałem to mówili że zawalony filtr lub ten zawór. Filtr ominąłem na krótko też nie zapalił czyli tak jak mechanicy mówią ten zawór na pompie i teraz pytanie takie: Czy takowy zawór będzie pasował? Czy musi być bez tego bolca na końcu identyczny jak ja mam? Bo ciężko znalezć identyczny. Mam taki jak dwie odpowiedzi wyżej.
Właśnie dowiedziałem się wczoraj że z sitkiem jest 0 281 002 480 a ten co ja mam jest bez sitka i ma oznaczenie 0 281 002 287. Tych co ja mam jest znacznie mniej gdyż to był ulepszony zawór bo BOSCH chciał poprawić fabrykę. Ale pasuje śmiało od BMW 3.0D także mogę być spokojny o dostępność takowego zaworu. Kabel dziś nie przyszedł to pewnie dopiero w poniedziałek będzie. Ale już z ciekawości chciałbym wiedzieć w co wejść w programie i jaki pomiary zrobić, żeby było wiadomo w czym tkwi problem? Z góry dzięki pozdrawiam.
Pasuje. Ja mam od X5 Zdarzają się też takie zawory, które miały sitko ale go nie mają.... bo się ułamały
Adrian138 napisał/a:
Ale już z ciekawości chciałbym wiedzieć w co wejść w programie i jaki pomiary zrobić, żeby było wiadomo w czym tkwi problem?
Najpierw wymień zawór. Złóż do kupy. Odpal.
A jak kabel przyjdzie, to się podłączysz i sprawdzisz błędy zapamiętane.
Skasujesz je, potem uruchomisz silnik ponownie, przejdziesz się kilka kilometrów, nie oszczedzając silnika po rozgrzaniu. Wrócisz, podłączysz sobie interfes i sprawdzisz czy któreś błędy nie powróciły. Następnie na jałowym sprawdzisz sobie:
- grupę 2 - wtryskiwacze, korekcje
- grupę 1 - a w niej: ciśnienie paliwa wstępnego, ciśnienie na listwie CR, masa powietrza wymagana i rzeczywista, % naciśnięcia pedału gazu, rzeczywiste ciśnienie doładowania.
Ten ostatni parametr warto zalogować podczas jazdy. Czyli uruchomisz program, live data, rozpoczniesz pomiar grupy 1. Odłożysz laptopa uruchomionego na siedzenie pasażera i rozpoczniesz jazdę. Jazda musi być dynamiczna. Następnie zatrzymasz logowanie, zapiszesz do pliku i podzielisz się na PW, albo wkleisz tutaj.
Potem zrobisz sobie cziptuning oferowany przez program w gratisie. Czyli podniesiesz mapę z 115 do 131KM i zrobisz loga ponownie.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
A więc tak zaworu nie wymieniałem bo drugiego nie mam, dziś odebrałem wczorajsze awizo czyli mój kabelek i błąd jest taki: 1260-Kontrola ciśnienia paliwa wstępnego.
Tak to wygląda.
A z tym Live Data mam problem nie wiem jak sprawdzić ciśnienie itp. Miałem kiedyś Lancie Lybre wchodziłem programem Fiat Ecu Scan to tylko zaznaczałem poszczególne pozycje i sprawdzałem to gazu dałem i wartości się zmieniały a tutaj wchodzę w Live Data i mam to:
Może coś zle robię. Ale wracając do tematu nie odpalania. Czy to wygląda na pompkę tą przy akumulatorze? Z góry dziękuję za dalszą pomoc. Pozdrawiam.
U mnie krucho z sianem, wiem że najlepsza byłaby Pierburga za 550zł ale czy jak zamówię zamiennik niemiecki za 200zł to też jakiś czas będzie działać? Bo niby gwarancja jest, niby ciśnienie ma takie samo. Jak uważacie? Bo zbytnio nie mogę czekać do wypłaty, chyba że stwierdzicie że musowo Pierburg to będę czekał.
Podmień od kogoś zawór na chwilę wysokiego ciśnienia. Ja też w tym jednym przypadku zaczynałem od wymiany pomp, a na koniec okazało się, że to zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR.
A ten błąd CR kiedy wystąpił. Jaki masz teraz przebieg? To świeże czy jakiś arch.
Spróbuj zrobić live data z odczytu ciśnienia wstępnego zaraz po włączeniu stacyjki.
Jeśli tam będzie lipa, wtedy myśl o pompie.
Wejdź w live data. Jeśli nie masz żadnej listy do wyboru, to kliknij prawy klawisz myszy na białym polu lewego okienka. Następnie zrób DODAJ, wybierz sobie ciśnienie wstępne i zrób zastosuj. Nie wiem czy to jest jasno napisane Mam nadzieję, że sobie poradzisz
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie mam od kogo podmienić każdy co ma auto to BMW LPG R75 nikt nie ma. Pompkę już zamówiłem. Błąd występuje po skasowaniu i ponownej próbie odpalenia, zapomniałem dodać że drugi błąd miał dodatkowe objaśnienie, co mnie zaskoczyło w tym okienku z błędem pod spodem było napisane jasno że zbyt niskie ciśnienie by odpalić silnik. Teraz będę wiedział jak ten live data odpalić bo klikałem i w te nazwy i to i tamto ale prawym przyciskiem nie próbowałem. Przebieg i usterka jest aktualne zdjęcia są z dzisiaj. Dzięki za pomoc w czwartek będę dłubał gdy przyjdzie pompka paliwa, wymienię sprawdzę, usunę błędy i przejadę się wtedy i podzielę informacjami. Dziękuje bardzo za pomoc, pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum