Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Paź 01, 2014 21:15
MaReK napisał/a:
Chyba, że piszesz o F6 w kabinie, ale to chyba też nie na ecu...
tak , ja piszę o F6 w kabinie i przez niego leci komunikacja miedzy ECU immo i IPK , że immo pozwoliło uruchomić silnik. To się dzieje w czasie kręcenia silnka i teraz zastanawiam się co po tym , ale chyba sygnał zanika skoro silnik zapala.Trzeba by to sprawdzić.Ciekawe czy działają awaryjne i sygnalizacja otwartych drzwi, bo to wykluczyłoby K-bus.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 01, 2014 21:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
SeniorA piszesz o tym kawałku schematu z załącznika?
Jutro sprawdzę czy pojawia się tam zasilanie - wydaje mi się, że tak, akurat mam puchę na wierzchu bo walczyłem ze spryskiwaczami
Tyle, że ten bezpiecznik chyba nie ma wiele wspólnego z podświetleniem.
W/g wycinki schematu w drugim załączniku widać, że to LSM steruje.
Więc zostaje albo brak masy albo problem w komunikacji przewodowej
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Paź 01, 2014 22:35
MaReK napisał/a:
Tyle, że ten bezpiecznik chyba nie ma wiele wspólnego z podświetleniem.
W/g wycinki schematu w drugim załączniku widać, że to LSM steruje.
Więc zostaje albo brak masy albo problem w komunikacji przewodowej
Zgadzam się i dlatego napisałem wcześniej że to może być BCU/LSM lub K-bus. Bezpiecznik F6 nie ma nic wspólnego z problemem , ale trzeba było wyjasnić dlaczego, bo koledzy uważali , że tu jest pies pogrzebany.
[ Dodano: Sro Paź 01, 2014 22:35 ]
MaReK napisał/a:
Więc zostaje albo brak masy
ale wtedy co najmniej 7 punktów masowych by nie kontaktowało i to po obu stronach auta.Może.Może coś z napięciem ( diody Zennera )?
longer86 napisał/a:
alpacino napisał/a:
Napięcia w F6 brak
Czyżby tutaj leżał problem?
DOKŁADNIE ! brak !(jak pisałem również na pracującym silniku !)........
alpacino,wg. mnie jak nie ma napiecia na F6 na niepracującum i pracującym silniku to jest OK , ten bezpiecznik zasila ECU w momencie uruchamiania (sygnał ze sterownika immo ).
alpacino napisał/a:
,po choinę ta wtyczka ?
rozdziela instalację oświetlenia wewnetrznego dla europy i anglika.
[ Dodano: Sro Paź 01, 2014 12:12 ]
alpacino napisał/a:
Może to wina centralnego ?
nie wykluczone ,chodzi o współpracę LSM z BCU , przecież to nie tylko zegary nie świecą , ale cała reszta też. Wniosek z tego , że może być usterka w komunikacji linii K-bus między LSM/BCU a IPK. alpacino, czy działają światła awaryjne i sygnalizacja otwartych drzwi w II pozycji zapłonu ?.
[ Dodano: Sro Paź 01, 2014 18:10 ]
alpacino napisał/a:
znalazłem popielatą wtyczkę
tam są dwie popielate i 12 łaczeniowe , jedna z przwagą przewodów czerwono/biały , a druga z przewagą biało/czerwono/żólty ( ta jest od instalacji K-bus ), teraz widać , że tą trzebqa sprawdzć.
[ Dodano: Sro Paź 01, 2014 18:13 ]
SeniorA napisał/a:
alpacino, czy działają światła awaryjne i sygnalizacja otwartych drzwi w II pozycji zapłonu ?.
Witam,wróciłem z pracy ! ...więc tak,
awaryjne działają w każdym położeniu kluczyka i bez ...
sprawa druga , wtyczkę zaizolowaną popielatą dwudziestopinową znalazłem jedną ,jest druga podobna ,ale koloru jakby brązowego lub rudego ... i jej nie sprawdzałem!
Sygnalizacja otwartych\niedomkniętych drzwi działa bez zarzutu
A ja w ramach akcji walka z nudą Byłem w aucie i zrobiłem doświadczenie
Wyjęcie bezpiecznika F6 nic nie zmienia. Jest podświetlenie i auto pali
Zatem poszedłem dalej i wyjąłem wszystkie bezpieczniki z symbolami zegarów i panelu klimy.
F6, F11, F17, F23, F27... podświetlenie zegarów (oczywiście LSM w pozycji II - światła włączone) nie zgasło, auto paliło, zegary działają
Także szukaj tego w HEADERZE (ta popielata wtyczka) i sprawdzaj piny
Miernik w łapę i patrzysz czy na wtyku LSM'a jest prąd oraz na wtyku IPK jest prąd.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
A ja w ramach akcji walka z nudą Byłem w aucie i zrobiłem doświadczenie
Wyjęcie bezpiecznika F6 nic nie zmienia. Jest podświetlenie i auto pali
Zatem poszedłem dalej i wyjąłem wszystkie bezpieczniki z symbolami zegarów i panelu klimy.
F6, F11, F17, F23, F27... podświetlenie zegarów (oczywiście LSM w pozycji II - światła włączone) nie zgasło, auto paliło, zegary działają
Także szukaj tego w HEADERZE (ta popielata wtyczka) i sprawdzaj piny
Miernik w łapę i patrzysz czy na wtyku LSM'a jest prąd oraz na wtyku IPK jest prąd.
Schematy elektryczne (zwłaszcza samochodowe ...nie dla mnie ...ciemna MASA!!!)
Połączenia owszem sprawdzić ,raczej nie problem ,ale te całe IPK itd,itp... nie na moje nerwy ,co innego sprawy mechaniczne
Przy odrobinie pogody sprawdzę jutro jeszcze tą drugą wtyczkę ( u mnie brązowa ) pod schowkiem i zajmę się jeszcze tą blendą od tablicy (ale oświetlenie tablicy ,działa) miejsca gdzie są żarówki wyglądają na takie przytopione ,czy skorodowane ,skruszone...
Ostatnio zmieniony przez alpacino Sro Paź 01, 2014 23:36, w całości zmieniany 1 raz
ale wtedy co najmniej 7 punktów masowych by nie kontaktowało i to
No właśnie pisałem już o tym wcześniej Zaskakujące dzieją się rzeczy w aucie, jak chociaż jeden punkt masowy nie działa. Nawet nie nie działa, tylko jeden z przewodów zaśniedział
Mimo wszystko jak to było zalane, to sprawdziłbym te punkty masowe z przodu.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
ale wtedy co najmniej 7 punktów masowych by nie kontaktowało i to
No właśnie pisałem już o tym wcześniej Zaskakujące dzieją się rzeczy w aucie, jak chociaż jeden punkt masowy nie działa. Nawet nie nie działa, tylko jeden z przewodów zaśniedział
Mimo wszystko jak to było zalane, to sprawdziłbym te punkty masowe z przodu.
Gdzie znajdują się punkty masowe (7?) ,posprawdzam
Musiałbyś targnąć wykładzinę trochę. Znajdują się w okolicach otwarcia klapy bagażnika (lub tam gdzie otwierasz maskę) i analogicznie po drugiej stronie.
Z resztą zaraz Ci wkleję obrazek
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Musiałbyś targnąć wykładzinę trochę. Znajdują się w okolicach otwarcia klapy bagażnika (lub tam gdzie otwierasz maskę) i analogicznie po drugiej stronie.
Punkty masowe jakie udało mi się znaleźć na szybko w RAVE.
Może mnie poprawić SeniorA jeśli się mylę lub dodać coś od siebie. Będzie dla potomnych. Oczywiście chodzi o przód, ale tu najczęściej dzieją się jaja
Możesz tam nawet profilaktycznie przeszlifować papierem ściernym, potem narzucić jakiegoś przewodnika i skręcić porządnie.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Zacznijmy jeszcze od jednej rzeczy. Podświetlenia brak w momencie kiedy pokrętło LSM'a przekręcasz na np. drugą pozycję?
Sprawdź jeszcze raz dla pewności bezpieczniki FL11 i FL9 w komorze silnika. One zasilają LSM'a. Dodatkowo obejrzyj puszkę tych bezpieczników, komuś się zdarzyło iskrzenie tam. Może przewody się podarły. LSM zasilany jest z dwóch przewodów. Dla podświetlenia w/g schematów nie ma więcej bezpieczników. W ogóle LSM sam w sobie ma bezpiecznik.
Następnie zabierz się za kostki o których pisał wyżej SeniorA. Mając poniższą rozpiskę pinów, może spróbować odłączać całe grupy odbiorników w celu wyeliminowania zwarcia.
kostka C0289
Szyna [A]
pin 14 - przyjście sygnału z LSM'a
pin 15 - wyjście na IPK (zegary)
pin 13,17,16,20 - na panele od przycisku szyb
pin 18 - na przycisk od szyberdachy
pin 19 - zasilenie szyny [B] kostka C0290
kostka C0290
Szyna [B]
pin 3 - Radio
pin 8 - cross z pinem 13 połączenei szyny [B] z [C]
pin 15 - Panel klimatyzacji
pin 17 - wejście z C0289[A]
Jakbyś się dostał INPĄ albo jakimś BMW Scannerem do tego LSM'a może zapisałby się tam jakiś błąd, który mógłby naprowadzić nas bardziej
[ Dodano: Czw Paź 02, 2014 09:34 ]
alpacino napisał/a:
.i jescze jedno ,nie wiem ,czy tak wcześniej było,że jak włączam światła to w sterowniku w dzwiach po stronie kierowcy słychać takie jakby grzechotanie ,krótkie (brrt)
A tego wcześniej nie doczytałem
Jesteś pewien, że to w drzwiach, a nie słyszysz czasami regulujących się świateł?
Jeśli to na pewno w drzwiach, to zdejmij boczek i odepnij wtyczkę od zamka. Sprawdź jeszcze raz czy wtedy występuje problem i czy znika problem podświetlenia. Możesz też pokusić się o sprawdzenie połączeń BCU - czarna puszka na 3 kostki umiejscowiona nad nogami pasażera za schowkiem - musisz wyjąć schowek.
Teraz to już jest zagadka W sumie wszystko w Twoim aucie może być podejrzane
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nooo,niestety też ,nic nie jest podświetlone,(tzn ,mam dużą navi i wyświetlacz działa ,ale cała reszta nie...)
No i jeszcze ,coś lużno lata w okolicy zegarów , jakby się coś ułamało,urwało ?,jakaś śrubka,albo plastik ?!
Ja tylko przypomnę, że zgasło całe podświetlenie choć elementy bez podświetlenia funkcjonują. Więc sprawdzając pin 36 w LSM czy wychodzi z niego zasilanie na urządzenia pozwoliło by określić czy szukamy przyczyny w LSM i przed nim lub problem z masą lub okablowaniem już za LSM
Pewnie ma Tylko, że ono dalej nie dochodzi
No chyba, że coś mu zwarcie robi i uwala LSM'a Każdego jakiego włoży.
alpacino masz kogoś z R75 koło siebie, żebyś mógł do niego włożyć swój LSM i potwierdzić, że działa?
Kupiłem LSM i jest to samo ...podświetlenie LSM działa ,reszta już nie i nie wywala mi błedu po podmianie w stylu err na wyświetlaczu
[ Dodano: Czw Paź 02, 2014 09:54 ]
MaReK napisał/a:
Zacznijmy jeszcze od jednej rzeczy. Podświetlenia brak w momencie kiedy pokrętło LSM'a przekręcasz na np. drugą pozycję?
Sprawdź jeszcze raz dla pewności bezpieczniki FL11 i FL9 w komorze silnika. One zasilają LSM'a. Dodatkowo obejrzyj puszkę tych bezpieczników, komuś się zdarzyło iskrzenie tam. Może przewody się podarły. LSM zasilany jest z dwóch przewodów. Dla podświetlenia w/g schematów nie ma więcej bezpieczników. W ogóle LSM sam w sobie ma bezpiecznik.
Następnie zabierz się za kostki o których pisał wyżej SeniorA. Mając poniższą rozpiskę pinów, może spróbować odłączać całe grupy odbiorników w celu wyeliminowania zwarcia.
kostka C0289
Szyna [A]
pin 14 - przyjście sygnału z LSM'a
pin 15 - wyjście na IPK (zegary)
pin 13,17,16,20 - na panele od przycisku szyb
pin 18 - na przycisk od szyberdachy
pin 19 - zasilenie szyny kostka C0290
kostka C0290
Szyna [B]
pin 3 - Radio
pin 8 - cross z pinem 13 połączenei szyny [B] z [C]
pin 15 - Panel klimatyzacji
pin 17 - wejście z C0289[A]
Jakbyś się dostał INPĄ albo jakimś BMW Scannerem do tego LSM'a może zapisałby się tam jakiś błąd, który mógłby naprowadzić nas bardziej
[ [b]Dodano: Czw Paź 02, 2014 09:34 ]
alpacino napisał/a:
.i jescze jedno ,nie wiem ,czy tak wcześniej było,że jak włączam światła to w sterowniku w dzwiach po stronie kierowcy słychać takie jakby grzechotanie ,krótkie (brrt)
A tego wcześniej nie doczytałem
Jesteś pewien, że to w drzwiach, a nie słyszysz czasami regulujących się świateł?
Jeśli to na pewno w drzwiach, to zdejmij boczek i odepnij wtyczkę od zamka. Sprawdź jeszcze raz czy wtedy występuje problem i czy znika problem podświetlenia. Możesz też pokusić się o sprawdzenie połączeń BCU - czarna puszka na 3 kostki umiejscowiona nad nogami pasażera za schowkiem - musisz wyjąć schowek.
Teraz to już jest zagadka W sumie wszystko w Twoim aucie może być podejrzane
Więc tak , podświetlenia nie ma ,obojętnie w jakiej pozycji jest pokrętło LSM
Nie zdecydowanie to nie jest odgłos regulowania świateł ( odgłos pracujących silniczków ,jest typowy) i dobiega spod maski
To takie cyknięcie , dobiega wyrażnie z panela sterowania po stronie kierowcy (panel ten też kupiłem na podmianę i jest to samo )
No właśnie ,nie napisałem chyba wcześnie ,że podświetlenie na samym LSM działa ...
Kupiłem LSM i jest to samo ...podświetlenie LSM działa ,reszta już nie i nie wywala mi błedu po podmianie w stylu err na wyświetlaczu
Err nie ma nic wspólnego z tym. Występuje w niektórych przypadkach jak VIN nie zgadza się pomiędzy LSM a zegarami. Ale nie o tym. Nie mamy pewności, że po włożeniu do instalacji kupionego LSM'a nie uwaliłeś czegoś w nim. Podświetlenie LSM'a też jeszcze o niczym nie świadczy.
Znajdź kostkę C0289 i na pinie pierwszym zobacz czy pojawia się napięcie (LSM włączony na pozycję II). Masę weź z samochodu z dowolnego punktu. Czyli jeden koniec (czerwony) od miernika włóż w pin nr 1 w/w kostki (to te o których pisał SeniorA), a drugi koniec (czarny) dotknij do karoserii samochodu (np. do jednego z punktów masowych). Sprawdzisz tym samym to co sugeruje kolega longer86.
Ps.
Zmieniałeś całe moduły lsm czy np. zamieniałeś frontpanele ?
[ Dodano: Czw Paź 02, 2014 10:00 ]
alpacino napisał/a:
To takie cyknięcie , dobiega wyrażnie z panela sterowania po stronie kierowcy (panel ten też kupiłem na podmianę i jest to samo )
To by sugerowało jednak zwarcie. Czyli nie z drzwi samych dźwięk tylko z panelu sterowania oknami? W takim razie pójdź do auta i odłącz całe BCU.
Ps.
Skąd CI się lała woda?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Kupiłem LSM i jest to samo ...podświetlenie LSM działa ,reszta już nie i nie wywala mi błedu po podmianie w stylu err na wyświetlaczu
Err nie ma nic wspólnego z tym. Występuje w niektórych przypadkach jak VIN nie zgadza się pomiędzy LSM a zegarami. Ale nie o tym. Nie mamy pewności, że po włożeniu do instalacji kupionego LSM'a nie uwaliłeś czegoś w nim. Podświetlenie LSM'a też jeszcze o niczym nie świadczy.
Znajdź kostkę C0289 i na pinie pierwszym zobacz czy pojawia się napięcie (LSM włączony na pozycję II). Masę weź z samochodu z dowolnego punktu. Czyli jeden koniec (czerwony) od miernika włóż w pin nr 1 w/w kostki (to te o których pisał SeniorA), a drugi koniec (czarny) dotknij do karoserii samochodu (np. do jednego z punktów masowych). Sprawdzisz tym samym to co sugeruje kolega longer86.
Ps.
Zmieniałeś całe moduły lsm czy np. zamieniałeś frontpanele ?
[ Dodano: Czw Paź 02, 2014 10:00 ]
alpacino napisał/a:
To takie cyknięcie , dobiega wyrażnie z panela sterowania po stronie kierowcy (panel ten też kupiłem na podmianę i jest to samo )
To by sugerowało jednak zwarcie. Czyli nie z drzwi samych dźwięk tylko z panelu sterowania oknami? W takim razie pójdź do auta i odłącz całe BCU.
Ps.
Skąd CI się lała woda?
Zmieniałem całe moduły LSM ,a woda występowała pod nogami pasażera ,ale to już dawno (wiem,że korozja mogła wystąpić teraz ) i gdy przeczyściłem odpływy ,wody już nie ma
BCU ,czyli moduł komfortu???,ten za schowkiem ,pod deską rozdzielczą???,i co dalej???
dziś już raczej nie zdążę ,niestety II zmiana...
Nic. Odłącz i zobacz co się będzie działo. Klima powinna mieć ERR, zniknie oświetlenie wnętrza, sterowanie szybami i centralnym. Zobacz czy odżyje podświetlenie. Przyjrzyj się też samej puszce czy tam nie jest skorodowana i czy nie ma na wtykach śladów. Duża wtyczka jest na wsuwce, więc trzeba użyć siły lub pomóc sobie w przesunięciu jakimś twardym narzędziem np. śrubokręt płaski, szeroki.
Te kilka tropów powyżej możesz wykonać sam nawet na parkingu pod domem.
Potrzebujesz miernik i klucze jakieś do prac w aucie
Latarkę i dobre oczy lub lupę do odczytu pinów.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nic. Odłącz i zobacz co się będzie działo. Klima powinna mieć ERR, zniknie oświetlenie wnętrza, sterowanie szybami i centralnym. Zobacz czy odżyje podświetlenie. Przyjrzyj się też samej puszce czy tam nie jest skorodowana i czy nie ma na wtykach śladów. Duża wtyczka jest na wsuwce, więc trzeba użyć siły lub pomóc sobie w przesunięciu jakimś twardym narzędziem np. śrubokręt płaski, szeroki.
Te kilka tropów powyżej możesz wykonać sam nawet na parkingu pod domem.
Potrzebujesz miernik i klucze jakieś do prac w aucie
Latarkę i dobre oczy lub lupę do odczytu pinów.
Jutro pogoda ma bardziej sprzyjać i z samego rana biorę się za sprawdzanie ...zobaczymy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum