Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75]Problem zegarów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75]Problem zegarów
Autor Wiadomość
ditrex 



Dołączył: 26 Kwi 2016
Posty: 12



  Wysłany: Wto Kwi 26, 2016 23:04   [R75]Problem zegarów
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam.
Wczoraj w moim roverku wydarzyły się dziwne rzeczy na zegarach mianowicie po pierwszym przekręceniu stacyjki i odpaleniu auta zamiast pokazanych przejechanych km ujrzałem PPP.P gdy dojechałem do celu, zgasiłem auto, wsiadłem ponownie i odpaliłem auto temp. zew zaczęła pokazywać -40, przestał działać obrotomierz, prędkościomierz jakby działa z opóźnieniem do tego wydaje krótki sygnał po przekroczeniu ok.35km/h, poziom paliwa wskazuje ok połowy, a temperatura wody w ogóle się nie zmienia, jest po za niebieskim polem. Po niżej przedstawiam zdjęcie zaistniałego incydentu.

Teraz mam pytanie czy większe prawdopodobieństwo jest że siadły zegary czy też ich pamięć czy może powinienem szukać przetartego przewodu?

Dodam jeszcze, że miałem jakiś dłuższy czas przetarty przewód od ABS od strony kierowcy, czujnik wymieniłem ale w zegarach żadnych zmian.

Pozdrawiam.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 26, 2016 23:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 27, 2016 09:11   

Ja mam PPPP średnio kilka razy w miesiącu od co najmniej 5 lat. Kiedyś przy okazji wizyty na T4 zapytałem Jowiego co to jest to mi odpowiedział "... generalnie PPPP oznacza śmierć zegarów ...", nie potrafię powiedzieć co generuje taki komunikat bo pojawia się on losowo w momencie włączenia pozycji czasami nie ma go 3 miesiące a czasami wyskoczy 2x w ciągu tygodnia. Sporadycznie ale częściej pojawia mi sie Err, a TOAF w IPK wykrywa błąd sumy kontrolnej, który powraca po usunięciu.
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 27, 2016 09:14   

Punx a przebiegi LSM-IKE się zgadzają?
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 27, 2016 09:16   

A zwykły reset zegarów robiłeś?
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 27, 2016 10:16   

Wg 3 wizyt na T4 wszystkie przebiegi są prawidłowe, sprawdzę jeszcze TOAF'em dziś pod wieczór. Resetów z pozycji 21 to ja już z kilkadziesiąt w ciągu 6 lat zrobiłem :)
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 27, 2016 10:44   

Na zagranicznych forach piszą ze to oznaka padających zegarów, ale nie podają co pada bo jak to oni wymieniają na nowe. Może zimny lut gdzies, albo wgrać eeprom od nowa ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
ditrex 



Dołączył: 26 Kwi 2016
Posty: 12



Wysłany: Czw Kwi 28, 2016 12:59   

Aha tak więc czeka mnie wymiana zegarów, na coś trzeba zwrócić szczególną uwagę przy zakupie czy nie ma znaczenia, że zegary są od benzyny czy v6?
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 28, 2016 14:38   

V6 tez na benzynę wiec bez znaczenia, teoretycznie idzie przestawić pb/on ale trzeba przekladac tarcze. Resztę da sie zaprogramować, jednak do vinu i przebiegu zegary tez trzeba rozmontowac
_________________
75 Red Edition
 
 
uroczya 




Dołączył: 30 Maj 2015
Posty: 40
Skąd: Poznan/Jelenia Góra

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 28, 2016 16:15   

ditrex napisał/a:
Aha tak więc czeka mnie wymiana zegarów, na coś trzeba zwrócić szczególną uwagę przy zakupie czy nie ma znaczenia, że zegary są od benzyny czy v6?


Jak coś mam zegary z Diesla bez kompa. Jakbyś chciał daj znać.
_________________
Rover 75 CDTI na DJ...
 
 
 
ditrex 



Dołączył: 26 Kwi 2016
Posty: 12



Wysłany: Sob Maj 07, 2016 18:06   

panowie po wpięciu sie toaf'em mam błąd pamięci eeprom w module wskaźników
dodaje zdjęcie poniżej czy ktoś może mi pomóc o co chodzi?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Maj 07, 2016 21:42   

Masz włączoną prędkość elektroniczną pokazywaną na wyświetlaczu jako ostatnia opcja dostępna po naciśnięciu przycisku na manetce od kierunkowskazów?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
ditrex 



Dołączył: 26 Kwi 2016
Posty: 12



Wysłany: Sob Maj 07, 2016 22:30   

nie mam pojęcia, bo nie działa mi wyświetlacz.. możliwe, że coś na wciskalo się. Jest możliwość sprawdzenia tego po przez toaf'a?
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Sob Maj 07, 2016 22:39   

Ja tu widze ze masz rozjehany eeprom.
VIN jakis dziwny, identyfikacja modułu bez sensu..

Wgraj TOAFem jakis obcy backup do swojego licznika.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Maj 07, 2016 22:53   

Ten licznik pewnie był cofany :)
VIN mu się nie nagra TOAFem. Trzeba wytargać zegary i ponownie nagrać zawartość. Do zrobienia na ZLOCIE :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Nie Maj 08, 2016 07:28   

Skoro VIN mu się TOAFem nie nagra, to odniosłem takie wrażenie, nie wiem czy słusznie, że przebieg można zmienić?
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Maj 08, 2016 09:51   

janio napisał/a:
Skoro VIN mu się TOAFem nie nagra, to odniosłem takie wrażenie, nie wiem czy słusznie, że przebieg można zmienić?

Gdyby VIN był "virgin", to wtedy można go dopisać za pomocą TOAF'a. Następnie przepisanie kilometrówki z modułu świateł odbyło by się automatycznie po włączeniu zapłonu. Wgranie poprawnego pliku przez opcję RESTORE mogłoby zaowocować uruchomieniem ekranu LCD. Więc jak ktoś ma wsad z diesla niech podeśle koledze.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Nie Maj 08, 2016 14:03   

Wgraj plik załaczony w tym poscie. (Diesel z roku 2000)
Pownno to naprawic konfiguracje ( np LCD) .
nie smieni to jednak VIN i przebiegu.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
ditrex 



Dołączył: 26 Kwi 2016
Posty: 12



Wysłany: Nie Maj 08, 2016 14:19   

wszystko fajnie tylko, że wchodząc w moduł nie mam zakładki kodowanie i nie mogę zrobić backup'a :(
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Nie Maj 08, 2016 14:34   

Z jakiej wersji korzystasz ?
w wersji .43 jest problem z kodownaie w IKE. sciagniej starszą wersje, badz podaj adres email to wysle Ci nowszą ;]
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
ditrex 



Dołączył: 26 Kwi 2016
Posty: 12



Wysłany: Nie Maj 08, 2016 14:35   

mam wersję ze strony z 22 kwietnia ale jak możesz podeślij swoją na ryuki89@gmail.com
z góry dzięki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] test zegarów
sash997 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Mar 26, 2009 13:01
klakierek1982
Brak nowych postów [R75] PODŚWIETLENIE ZEGARÓW
alpacino Rover serii 75, MG ZT 49 Nie Paź 12, 2014 01:19
alpacino
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] PODŚWIETLENIE ZEGARÓW
alpacino Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Paź 09, 2014 06:27
MaReK
Brak nowych postów [R75] pinout zegarów
sash997 Rover serii 75, MG ZT 8 Pon Wrz 14, 2020 13:38
TMDexter
Brak nowych postów [R75] tarcze zegarów
Linkoln60 Rover serii 75, MG ZT 0 Nie Lip 04, 2021 02:17
Linkoln60



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink