Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25/45 MG ZR/ZS 2.0iDT] Wgranie mocniejszej mapy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25/45 MG ZR/ZS 2.0iDT] Wgranie mocniejszej mapy
Autor Wiadomość
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 15:44   

Dokładnie. SDi, mimo tylko nieco większej mocy i o dziwo niższemu momentowi o 30Nm (to nie jest mało!) jest silnikiem bardziej elastycznym. W moim przypadku mimo, iż R600 jest cięższy od R45 to jeździ się nim nieco lepiej właśnie ze względu na lepsze "tempo" poniżej 2000 obr/min. Ponadto w R600 turbinka włącza "wyższe obroty" mniej więcej przy osiągnięciu 2050/2100 obr/min gdzie w iDT przy ok. 2200/2300 (w moim przypadku). Jak już się turbinka "rozgrzeje" to wówczas auta są porównywalne nawet z lekką przewagą iDT, ale do tego momentu iDT po prostu nie istnieją :P
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 15:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Jordan87 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 412
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 15:51   

Oczywiście, to rownież zależy od silnika ale ja pisząc 2000 miałem na myśli konkretnie wersje iDT o której rozmawiamy :)
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 15:53   

Wiem wiem, mi chodzi o to, że SDi mimo mniejszego momentu jeżdżą naprawdę lepiej od iDT poniżej wartości odpowiedniej do załączenia się szybszej pracy turbiny. I właśnie do tego służy zmiana mapy by te silniki szybciej się rozpędzały do tych 2000 obr. A dyskusja jest teraz taka, że nie wiadomo do końca czy faktycznie tak będzie po zmianie mapy :P
 
 
Jordan87 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 412
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 15:57   

Ja rownież czekam na wynik z zainteresowaniem, jak zapewne wiele osób, gdyż sam się zastanawiam nad taką modyfikacją. :mrgreen:
 
 
stefan 




Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 8
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 16:12   

Jordan87 napisał/a:
Ja rownież czekam na wynik z zainteresowaniem, jak zapewne wiele osób, gdyż sam się zastanawiam nad taką modyfikacją. :mrgreen:


Napięcie rośnie ;-)
Ja również jestem ciekaw wyniku.

pozdr.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 18:55   

Przecież na poprzedniej stronie jest to co napisałem :P
Niestety byłem w Wa-wie, ale nic nie załatwiłem :(
Chciałem to zrobić do końca września, bo wakacje mi się kończą...
No szkoda. To raczej wina braku dobrego kontaktu i zrozumienia niż czyjaś konkretna :)
Ale wgram je na pewno :)
A na zlocie mnie nie będzie.
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 08:21   

Ostatnio miałem okazje przejechać sie (trasa) nowym passatem diesel 2.0 170KM. Skrzynia automatyczna.
Obrotomierz rzadko przekraczał 2000rpm, raczej było coś ok 1500. Spalanie ~5-6l
Myslałem ze wszystkie diesle tak mają :)
Benzynowy Toledo 1.8 90KM też bardzo dobrze czuje się w zakresie 1500-2500rpm i tak sie nim jeździ (inaczej pali jak smok!)

O dziwno nawet Roverek 1.6 potrafi odnaleźć sie poniżek 2k rpm bez odgłosu zajężdżania silnika. Trzeba tylko bardzo ostrożnie operowac gazem, no i na przyspieszenie lub jazde pod stromą górkę nie ma co liczyć ; SDi i iDT na pewno radzą sobie znacznie lepiej.
Ostatnio zmieniony przez sobrus Wto Wrz 15, 2009 08:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 08:25   

Co Ty porównujesz??? TDi 170KM z momentem ponad 300Nm do silniczka ze 101KM i momentem 240Nm? Porównywanie tych silników to nieporozumienie. Różni ich prawie dekada więc nie rozumiem zupełnie po co to napisałeś :P

BTW. wczoraj Mariusz był na forum, a mimo tego nie wypowiedział się w tym topiku ;)
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 08:28   

Bez przesady, porównaj masę pojazdów to wyjdzie ze Passat (kombi) wcale nie jest jakiś dużo mocniejszy. Poza tym diesle zawsze dobrze czuły sie na niskich obrotach, 10 lat temu również.

Maksymalny moment obrotowy silniki diesla w Roverze osiągają przy 2000rpm (benzynowe przy 4500rpm) więc dziwi mnie że poniżej 2000 jechać się nie da.
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 08:31   

Masa Passata B5 nie różni się od masy 600 SDi, może kwestia kilku KG. Ja naprawdę nie rozumiem tego porównania, już wielkość samej turbiny powinna Cię nakierować, że takie porównanie jest bez sensu. Silniki VW są mocniejsze, poza tym jeśli nie Passat to Jetta lub Golf V, które mają montowane również takie silniki.

[ Dodano: Wto Wrz 15, 2009 08:31 ]
Jechać się da, ale niezbyt dynamicznie :]
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 08:37   

A no teraz to rozumiem - jechac sie da ale niezbyt dynamicznie.
Te silniki mają moment @2000 dokładnie tak jak TDI.
TDI też ma paskudną dziurę poniżej 1800rpm a mimo to automat nie omija tamtych rejonów ;)

Nie wiem jak iDT ale SDi rozpędza R600 lub R400 do setki w nieco ponad 10s więc wcale nie jest taki słaby :)

ps to był passat B6 kombi.
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 08:50   

Mam zarówno SDi jak i iDT. Generalnie jeśli od razu się wkręci iDT na każdym biegu do takiej wartości by kolejny bieg zaczął się od 2000 lub więcej to idzie bardzo ładnie, ale wówczas pali sporo. Ta dziura do 2000obr jest spora, zdecydowanie za duża, w SDi również ona jest, ale o wiele mniejsza, stąd silniki SDi nie mają jakiś problemów z wyprzedzaniem nawet przy 1800obr i palą mniej. Ktoś nie pomyślał troszkę o tym dolnym paśmie obrotów mapując komputer i generalnie tworząc silnik. Zobaczymy co wyniknie z tymi mapami, bo jeśli ma to pomóc faktycznie to może się to okazać hitem.

[ Dodano: Wto Wrz 15, 2009 08:52 ]
A co do momentu to chyba przesadziłeś, że mają taki sam :P W TDi właśnie tym 170KM moment wynosi 350obr przy 1750-2500 :P

[ Dodano: Wto Wrz 15, 2009 08:54 ]
Najsłabszy silnik 2-litrowy diesla od VW jest bardziej dynamiczny niż iDT czy SDi, bo przy mocy 110KM ma 250Nm przy zaledwie 1750obr ;) Najfajniejsze jest to, że nasze silniki 2-litrowe to takie odpowiedniki VW jeśli chodzi o moc i moment (choć ten i tak jest lepszy) silników 1.6 :D

Masowo kombi B6 jest cięższy, ale nieznacznie, bo waży 1499kg, gdzie R600 ma wagę 1360kg więc 140Nm przy ok. 140kg to nic ;)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 09:02   

Popay, Mariusz418 nie pisze w zasadzie w żadnym temacie, tylko na sexboxie :) czemu? jest dyslektykiem/dysortografikiem i ma poważne problemy z pisaniem :)
Masa Passka B5 w kombii to od 1523 - 1570kg, źródło: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=20796

Masa R623Si (takiego miałem to wiem) to 1340kg :) więc zdeka różnica jest i to spoooora ;) bo 200kg to już bardzo czuć.

Co do kontaktu z Mariuszem, jak jechaliśmy z Tigerem do Wawy oglądnąć ZS i prosiliśmy Mariusza o pomoc w oględzinach to wystarczyło umówienie sie przez telefon i żadnego problemu nie było, poświęcił nam cały wieczór do godziny 23 :) tak jak mówisz Krzyśku, kwestia lepszego dogadania się ;)

pzdr
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 09:13   

Napisałem ze mają maksymalny moment @2000rpm, że jego wartość jest inna to wiem,
Ale oba silniki powinny zachowywac się podobnie (pomijając ze TDI jest mocniejszy).
Chyba ze mam jakieś słabe dane ...;)
czas pogooglować ;)

edit: faktycznie TDI ma moment od 1750rpm, to dość spora różnica na korzyść TDI
Ostatnio zmieniony przez sobrus Wto Wrz 15, 2009 09:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 09:14   

Markzo, my tu piszemy o Passacie B6 oraz R600 SDi. A co do masy B6 to odsyłam na stronę VW. W poście wyżej napisałem jakie masy mają oba pojazdy więc nie rozumiem po co piszesz o B5 ;)

sobrus napisał/a:
Napisałem ze mają maksymalny moment @2000rpm, że jego wartość jest inna to wiem,
Ale oba silniki powinny zachowywac się podobnie (pomijając ze TDI jest mocniejszy)

No nie. Zauważ, że każdy Passat czy Golf bez problemu Cię wydziubają na każdym biegu nie osiągając nawet 2000 obr. Znam to z autopsji :]
Na stronie VW są wszystkie dane :) Odsyłam http://www.volkswagen.pl/...ane_techniczne/
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 09:17   

PopaY napisał/a:
Masa Passata B5 nie różni się od masy 600 SDi, może kwestia kilku KG. Ja naprawdę nie rozumiem tego porównania, już wielkość samej turbiny powinna Cię nakierować, że takie porównanie jest bez sensu. Silniki VW są mocniejsze, poza tym jeśli nie Passat to Jetta lub Golf V, które mają montowane również takie silniki.

[ Dodano: Wto Wrz 15, 2009 08:31 ]
Jechać się da, ale niezbyt dynamicznie :]


piszesz o B5? troche zgłupiałem :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 09:18   

Hej ale zrobiła nam sie tu wojna TDI vs SDI. Nie chodziło mi aby udowadniać wyższość 10-letnich jednostek rovera, tylko zdziwiłem sie ze jeździć poniżej 2000rpm w roverkowych dieslach sie nie da.
Ale to juz było wyjaśnione - da się ale niezbyt dynamicznie.
Ostatnio zmieniony przez sobrus Wto Wrz 15, 2009 09:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 09:19   

Markzo, to było wcześniej, zauważ, że cały czas porównujemy nowy Silnik TDi-CR 170 konny, a ten jest w passacie B6 ;) Doczytaj do końca :P

sobrus napisał/a:
Hej ale zrobiła nam sie tu wojna TDI vs SDI. Nie chodziło mi aby udowadniać wyższość 10-letnich jednostek rovera, tylko zdziwiłem sie ze jeździć poniżej 2000rpm w roverkowych dieslach sie nie da.
Ale to juz było wyjaśnione - da się ale niezbyt dynamicznie.

Hehe, było zaczynać? :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez PopaY Wto Wrz 15, 2009 09:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 09:21   

Zrobiłeś edycje posta jak ja pisałem swojego i nie zauwazyłem tego o B6 :) ok juz wsio jasne :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 09:22   

Żadnej edycji nie robiłem :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] 1,4 8v LPG Wykaz mapy LPG pytanie
czort Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pon Lip 25, 2011 23:01
Fafnoscie
Brak nowych postów [ZR] Ratunku! Potrzebuję oryginalne mapy silnika
Frankie104 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Pon Gru 09, 2013 19:52
Frankie104
Brak nowych postów [R214 Si 96r.] Mapy zapłonu - ktoś posiada ?
ADI-mistrzu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Mar 10, 2010 19:16
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [Rover 214 Si] --> 216Si problem z sterownikiem, mapy pal
Poparzony Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Maj 04, 2015 19:02
Poparzony
Brak nowych postów [R25 2.0iDT]
potencjometr pedału gazu
heyak Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sro Mar 04, 2009 15:03
lineumaciel



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink